Borzni komentar
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 15 glasov Ocenite to novico!
Na Wall Streetu v torek zaradi snežne nevihte, ki je zajela vzhod ZDA, ni bilo veliko prometa. Elitni indeks Dow Jones (20.837 točk) se je znižal za 0,2 odstotka. Foto: Reuters
Delnice farmacevtskega podjetja Valeant so v torek strmoglavile za deset odstotkov, potem ko je milijarder William Ackman prek svojega hedge sklada Pershing Square Capital prodal celotni delež v podjetju. Foto: Reuters
Britanski funt je spet na preizkušnji in je zdrsnil najnižje po junijskem brexitu. Za funt je bilo treba tako včeraj plačati dobrih 1,21 dolarja. Pri banki Morgan Stanley vseeno napovedujejo, da bo funt do konca leta splezal na 1,28 dolarja, ob koncu leta 2018 pa bo vreden 1,45 dolarja. Foto: EPA
Na Ljubljanski borzi je bilo včeraj največ prometa, za 600 tisoč evrov, z delnicami Zavarovalnice Triglav, ki so bile v prvi kotaciji ene redkih z rastjo. Sklenjenih je bilo 60 poslov, zadnji pri 26,80 evra. Foto: BoBo

Dodaj v

Fed in Nizozemska: "koktajl" za padec delnic?

Bitcoin zlahka preživel šok
15. marec 2017 ob 06:17
Ljubljana - MMC RTV SLO

Če je Fed po koncu finančne krize obresti zviševal zelo previdno in je do danes to storil le dvakrat, se časi očitno spreminjajo in se utegne danes iz "goloba" preleviti v "jastreba".

Ameriška centralna banka bo po dvodnevnem zasedanju danes skoraj zanesljivo zvišala obrestno mero na ameriškem medbančnem trgu Fed funds za četrt odstotne točke, potem ko je še pred nekaj tedni kazalo, da Fed do junija ne bo spreminjal denarne politike. Odločitev bo znana ob 19. uri (po srednjeevropskem času), vlagatelji pa bodo še bolj nestrpno spremljali novinarsko konferenco, ki bo sledila. Če bodo tudi novice iz Nizozemske, kjer potekajo parlamentarne volitve, neugodne, bo to primeren "koktajl" za padec delnic.

Fed mora preprečiti pregrevanje gospodarstva
Iz besed guvernerke Janet Yellen bodo poskušali analitiki predvsem razbrati, ali bo Fed letos obresti zvišal še dvakrat (junija in septembra) ali morda kar trikrat oziroma, v finančnem besednjaku, ali je Fed zavzel jastrebje (hawkish) ali golobje stališče. Ameriško gospodarstvo je v dobri kondiciji, brezposelnost je le 4,7-odstotna, inflacija 1,7-odstotna, rast plač pa je bila februarja na letni ravni 2,8-odstotna. Analitiki že opozarjajo, da Fed ne sme čakati predolgo, sicer ga bo inflacija prehitela, posledice pa ne bodo prijetne.

Dow Jones ne postavlja več rekordov
Če bodo besede guvernerke Feda Janet Yellen danes jastrebje, bodo borze bržkone na preizkušnji, saj so višje obresti tradicionalno sovražnik delniških trgov. Potem ko je Wall Street od novembrskih predsedniških volitev zaradi pričakovanj, da bo Donald Trump spodbudil gospodarsko rast, znižal davke in poskrbel za deregulacijo bank, poznal le pot navzgor, indeks Dow Jones (20.837 točk) pa je presegel že mejo 21 tisoč točk, se je v zadnjih dneh prav zaradi strahu pred višjimi obrestmi razpoloženje ohladilo. Podobno je v Evropi, kjer Mario Draghi počasi tudi "umika nogo s plina denarnih spodbud."

Tečaji delnic na Ljubljanski borzi, 14. marec:

ZAV. TRIGLAV

+1,09 %

26,80 EUR
LUKA KOPER

+0,58 %

31,48
KRKA+0,27 %52,30
GORENJE-0,14 %6,99
TELEKOM

-0,92 %

86,20
INTEREUROPA

-2,00 %

1,519
PETROL-2,12 %345,60
SAVA RE

-2,58 %

16,435


Izredne razmere prizemljile letala

V torek so z delnicami vseh večjih sektorjev, ki sestavljajo indeks S&P 500, trgovali v rdečem območju, najbolj pa se je znižala vrednost delnic energetskih podjetij in letalskih prevoznikov. Nafta se je namreč zaradi svežih znakov, da se naftni trg še ne bo tako kmalu uravnotežil, spet pocenila (brent je zdrsnil pod 51 dolarjev), na vzhodu ZDA pa je snežno neurje prizemljilo letala, odpovedanih je bilo več tisoč poletov.

Savdijci februarja povečali črpanje
Naftni kartel Opec je v mesečnem poročilu zapisal, da so zaloge nafte porasle kljub dogovoru o znižanju črpanja, in to tako v ZDA kot v Evropi. Kaj pomaga novembrski dogovor, če zaradi višjih cen spet oživlja ameriška proizvodnja iz skrilavcev. Savdska Arabija je medtem presenetljivo sporočila, da je februarja črpanje povišala za 263 tisoč sodov dnevno, na 10 milijonov sodov, potem ko je mesec prej črpanje oklestila močneje od novembra sprejetega načrta.

Kratkotrajna hladna prha za bitcoin
Skratka, zasičenost na naftnem trgu ostaja, kar se kaže tudi na ceni. Že prejšnji teden so cene nafte imele škodo (v sredo, ko so ZDA objavile podatek o novih rekordnih zalogah nafte, je brent strmoglavil za letos rekordnih pet odstotkov), padanje pa se nadaljuje tudi ta teden. Vrednost evra je dobrih 1,06 dolarja, bitcoin pa je spet pri okrog 1.250 dolarjih, potem ko je konec prejšnjega tedna padel za 17 odstotkov (na dobrih 100 dolarjev), ker ameriški regulator trga SEC institucionalnim vlagateljem ni prižgal zelene luči za vlaganje v bitcoine prek skladov ETF.

T. O.
Prijavi napako
Komentarji
ni maitre
# 15.03.2017 ob 07:12
Fedovski jastrebi naj raje razložijo, kako bodo vrnili astronomski puf za katerega nimajo kritja!
Krimsky
# 15.03.2017 ob 07:17
Kdo je izvolil FED, da vlada svetu?
No, ... seveda ga ni izvolil nihče.
~
A vlada kljub temu. Na čem torej temelji njegova moč?
Temelji na koprnenju malih vlagateljev. Ki jim obljublja, da bo iz njihovega denarja naredil – še več denarja.
Vendar, če malo pomislimo, denarja malih vlagateljev pravzaprav v resnici nihče ne potrebuje, FED si ga lahko izmisli in vtipka kolikor hoče, leta 2008 si ga je npr. izmislil 700 mrd$.

Zakaj torej želi čim več vlagateljev?

Zato, ker so to njegovi pasje vdani vojščaki. Ki (nezavedno) navijajo za razmere kot so in (nezavedno) nasprotujejo kakršnikoli spremembi razmer.
~
Vlaganje je torej izraz pokornosti FED-u, izraz vdanosti, izraz podpore ...
... kdo se pa še ukvarja z Univerzalno deklaracijo, da je "volja ljudstva temelj javne oblasti" ... vlagatelji s svojimi dejanji podpirajo neizvoljeno svetovno oblast ...
uizzi
# 15.03.2017 ob 06:36
Ameriško gospodarstvo je v dobri kondiciji, brezposelnost je le 4,7-odstotna, inflacija 1,7-odstotna, rast plač pa je bila februarja na letni ravni 2,8-odstotna.

Bravo Trump!!!

V 50 dnevih je vse rešil. Bravo!!!
dharma
# 15.03.2017 ob 09:01
Kdor ne verjame zjutraj bo zvečer verjel.
webman
# 15.03.2017 ob 07:00
Če ugibam, bo danes FED om postavil na 0.75, Wilders pa bo izgubil z nekoliko večjo razliko, kot mu napovedujejo...
Bet&Win :)
dude
# 15.03.2017 ob 09:58
@JackAce
Investiranje v sklade (indeksne, vzajemne) je za "povprecnega" Slovenca primerno.
Da bo pa sam kreiral svoj portfelj, analiziral podjetja - za to pac nima casa.
dude
# 15.03.2017 ob 12:34
@JackAce
Drzi. Najpametneje si je cim bolj znizati provizijo in staviti na siroko mnozico podjetij.
JackAce
# 15.03.2017 ob 11:37
Sirus:
Evo, osnovno poanto si zadel v enem stavku.
Kaj veliko več ti ni treba razumet od financ in investiranja. Edino s čimer se ne strinjam ravno je, da investiraš v sklade. Ker namesto tega lahko sam dokupuješ recimo kakšen stabilen indeks (ameriški, nemški) ali delnico (jaz osebno zaupam samo Buffettovi in nekaj redkim ostalim delnicam). Bolje to kot, da nek "veleekonomist" v kravati opleta s tvojim tičem po koprivah, dosega slabše rezultate na dolgi rok in zraven še mastno zaračuna.
JackAce
# 15.03.2017 ob 11:29
el CARTEL:
to je tudi res,
ponavadi so provizije tiste, ki ti uničijo dolgoročne donose (se precej pozna tisti procent). zato je res bolj smiselno vlagati sam. seveda v kake indekse, ravno sam podjetij ne moreš iskati.


Točno tako. Mi je ravno v ponedeljek en kolega pokazal rezultate po 6 letih vlaganja v sicer naložbeno življensko zavarovanje. Vsak mesec je vplačeval po 180 € in so mu vlagali v 7 različnih skladov. Po 6ih letih je stanje tako, da sta mu dva sklada od teh 7 delala minus, ostali plus ampak zaradi tistih dveh negativnih je imel samo 14% plusa. Provizij so mu pa naračunali toliko, da je dejansko 13% v minusu. Se pravi za 27% njegovega vložka so si izplačali provizij. Čista natega. Da ne govorim, da je 14% dobička v času nizkih obrestnih mer in gospodarske rasti naravnost patetično.
Toliko o skladih. Tudi miti o čim večji razpršenosti (da to pomeni večjo varnost) so za ovce. Če že izbiraš sklad potem izberi enega dobrega in stabilnega (recimo Templeton Global). Že sam sklad ti namreč razdrobi denar na cca 80 koncev. Zakaj bi potem dodatno drobil še med 6 drugih skladov.

Ma saj to je tisto kar mene najbolj jezi glede celotne finančne industrije. Vse je nekaj umetno skomplicirano, da lahko brijejo ovce. Deluje pa še vedno od vsega najbolje tista osnovna kmečka logika. Zato pravim, da bi lahko ljudje to sami zase bolje furali brez provizij in z boljšimi rezultati, če bi jim le kdo v življenju predstavil čisto osnovne logike finančne inteligence.
sirus
# 15.03.2017 ob 11:27
JackAce

To je velika prednost varčevanja v skladih, da ne štartaš z vsem naenkrat, ampak se ti zneski postopoma nalagajo (padajo v dobre in slabe momente na borzi). Ker je dolgoročni trend navzgor so na koncu vsi v plusu, tisti, ki so bili položeni v slabih časih pa še v toliko večjem.
sirus
# 15.03.2017 ob 11:13
... seveda, s tveganjem ni nič narobe, če veš kaj delaš.
sirus
# 15.03.2017 ob 11:12
el CARTEL

pri samostojnem vlaganju so provizije še bistveno večje + večje tveganje zaradi manjše razpršenosti naložb.
miki331
# 15.03.2017 ob 10:51
ZDA drvijo v bankrot, vsaj neke vrste bankrot in to je jasno marsikomu tudi Štrumpfu samo na glas nočejo govort o tem. Zdaj investirat v ZDA je po mojem skromnem mnenju samomor.
gesan
# 15.03.2017 ob 10:35
Največji lopovi se gredo legalen rop!

Ali je sistem tako butast ali pa tako lopovski, da oni lahko to počno!

Res ne razumem, zakaj za vraga potem glumačijo taisti sistemi, ko se zgodi bančni rop?!
Pa bančni roparji ne segajo tem roparjem niti do gležnjev v pokvarjenosti!

To je glih tak kot, da nas policija globi zaradi tega, ker nismo privezani, mirno pa spregledajo, da se tudi sami prehitro vozijo tam kjer se ne bi smeli!
sirus
# 15.03.2017 ob 09:01
Odgovor je najverjetneje NE.
PONOS
# 15.03.2017 ob 08:55
jacksce
Ni ravno tako ko vložiš na višku lahko 20 let čakaš da dobiš denar nazaj...pri vlaganju potrebuješ čas,izkušnje,znanje .No free lunch.
el CARTEL
# 15.03.2017 ob 10:59
Če pa daš to kakšnim upravljalcem pa povečini dosegajo slabše rezultate zraven te pa še brijejo za provizije.

to je tudi res,
ponavadi so provizije tiste, ki ti uničijo dolgoročne donose (se precej pozna tisti procent). zato je res bolj smiselno vlagati sam. seveda v kake indekse, ravno sam podjetij ne moreš iskati.
el CARTEL
# 15.03.2017 ob 10:52
JackAce @ vse je res, kar si napisal o špekulatnih in investiranju na dolgi rok.

zanemril pa si cikličen vpliv krize.
enako je precej amričanov vlagalo že 20-30 let, ko jim je zadnja kriza odnesla precej vloženega in oni sedaj nimajo časa vlagati še naslednjih 20 let.

če imaš nesrečo, to je.
Hopi
# 15.03.2017 ob 10:22
»brezposelnost je le 4,7-odstotna«

Verjemi, če hočeš.
Štej tiste, ki so stalno brezposelni. Mnogo brezposelnih se sploh
ne šteje. Mnogo je na pol zaposlenih.
Pa hitro prideš nad 10-odstotno brezposelnostjo. Največ
brezposelnosti je v osrednji Ameriki.
Težka industrija, avtomobilska industrija, energetska industrija.

O "4,7-odstotni brezposelnosti" je že več, kot eno leto stara
pesmica.

Tako FED-u ne kaže drugega, kot biti prestrašena kura, s stalnimi
obljubami o dvigu obrestnih mer.
Kakšen znaten dvig obrestnih mer neki? Samo po firkeljcih
odstotne točke na pol leta!

Dobičkonosne Imperialne vojne pa so Zahodu tudi že pod nulo
(v zaostanku). Zahodu le kaže še nadaljnji uvoz podcenjene
"stavkokazne" delovne sile. Kar je za domače običajno prebivalstvo
še hujše prehajanje v stanje agonije brezposelnosti in slabšanja
standarda običajnim zaposlenim.

Zastonj so mi vse laži Zahoda.
PONOS
# 15.03.2017 ob 09:55
Kar je bilo v preteklosti ni nujno prihodnost srebro npr če si kupil 1980 si prišel na nulo šele 30 let kasneje vendar si moral hitro prodati podobno se lahko zgodi s&p.Nasdaq podobno..Novi trend bo vzdržna ekonomija ne bo več rast.Ergo lahko obstanemo...res pa je da lahko gremo po sedanji politiki tudi do 50000 Dow brez težav..
sandiego1995
# 15.03.2017 ob 09:30
Aha. Mediji, torej kapital v ozadju, ki dirigira medijem, pisejo, da bodo delnice danes padale. Super. Ker vem, da moram narediti ravno nasprotno od tega, kar pisejo, bom jaz danes ob pol treh, ko odpre ameriska borza, pocakal zacetno paniko in potem zacel kupovati. Pa poglejmo, kaj se bo zgodilo.
PONOS
# 15.03.2017 ob 08:51
Strah ne ubija trg ampak evforija DOW še lahko raste 50000 ni težav obdržat morajo balon...vse ostalo fssada
PONOS
# 15.03.2017 ob 08:45
Podobno so pisali za Trumpa ,Nizozemska je manjši faktor kot ZDA ali Anglija.FED bo za okras dvignila obresti veliko si ne more privoščit...
dude
# 15.03.2017 ob 07:48
Če je Fed po koncu finančne krize obresti zviševal zelo previdno, in je do danes to storil le dvakrat, se časi očitno spreminjajo in se utegne danes iz "goloba" preleviti v "jastreba".

Kako poeticno in neresnicno. FED je pod Yellenovo konsistenten. Nic se niso "prelevili", samo podatki so dovolj dobri (U6 - 9,2%, core inflation - 2%, BDP soliden).
JackAce
# 15.03.2017 ob 11:14
el CARTEL:
Tega pa ne razumem. Če bi 20 let pred krizo 2007, 08 že začel na tak način mesečno dokupovati recimo sp500 ni variante, da bi bil kakor koli v izgubi, ravno obratno, ogromen plus. Še toliko več, če bi to počel že 30 let prej.
Verjamem pa, da da je mnogim odneslo vsa vlaganja, če so naprimer investirali v sklade kjer skladi po svoje hondlajo ta denar, pač to skladi počnejo. Zato tudi pravim, da večina skladov na dolgi rok ne premaguje indeksa.
JackAce
# 15.03.2017 ob 10:49
@ jack ace
ne moreš kupiti dow jones ali DAX.

izobrazi se malo.


A reeees?
izobrazi se malo
JackAce
# 15.03.2017 ob 10:42
PONOS:
Ja, se strinjam glede srebra. Ampak to je sam en trgovalni inštrument, ki se je pač tako obnašal. Indeksi so vseeno nekaj drugega. Res je možnost nekje v prihodnosti vzdržne ekonomije ... ampak ne prav v bližnji. Pa tudi če se to zgodi bi dobival dividende. Vsekakor pa je pomoje to tudi najbolj primerna oblika "varčevanja". Bolje kot denar v banki, štunfu ali bognedaj celo kje v slovenskih pokojninskih stebrih.

Recimo, jaz imam kupljeno že deset let sp500 pa Berkshire Hathaway (delnica od Warrena Buffetta). Začel sem vsak mesec kupovati po 100 €, potem sem počasi povečeval glede na to koliko sem si lahko privoščil. Zdaj mi načeloma nebi blo treba hodit niti v službo več, ker zame delajo amerikanci in Buffett hehe.

dude:
Saj, a ni ravno to najboljše pri enem navadnem indeksu, da ne rabiš nič kaj preveč analizirat? Vsak mesec dokupuješ ne glede na stanje trga pa je. S finančnim vzvodom 1:1 te nima kaj skrbet. Portfelj je pa indeks že sam po sebi, in to sestavljen iz market liderjev. Se strinjam, da so razni skladi tudi opcija ampak redko kateri sklad premaguje indeks na dolgi rok.
To je pa ravno tisto, kar sem pisal v svojem prvem postu, da je škoda, ker se ljudje malo bolj ne angažirajo kako porabljati svoj denar. Večina si nas vseeno lahko privošči recimo 100 - 200 € mesečno vlagati v svojo prihodnost. In me preseneča, da tega ljudje ne vseeno ne počnejo. V današnjem času lahko to res naredi vsak sam na klik iz svoje dnevne sobe. Ne rabiš ne vem koliko izobraževanja. Če pa daš to kakšnim upravljalcem pa povečini dosegajo slabše rezultate zraven te pa še brijejo za provizije.
gesan
# 15.03.2017 ob 10:39
Dokler bo pohlep počel to kar počne, bodo vojne in vojne žrtve, pa pregnanci...zlo, sovraštvo, beda...

In taisti človek, ki temu daje potuho, se gre človekoljuba, ko pridejo kamere in je treba prikazat, da je dal drobtinico in vsi ga imajo za največjega dobrotnika v vseh cajtngih in ekranih.

Odkar je prišel interent in pameten telefon, se ljudem res že čisto meša!
dude
# 15.03.2017 ob 10:31
@bilzerian
Zadevi se rece: "Exchange-traded fund".
JackAce
# 15.03.2017 ob 07:55
Dejstvo je, da so z zvišanjem obrestnih mer kar malo predolgo odlašali, zato tudi take rasti v zadnjem letu na delniških trgih. Kar pa pomeni, da bo pač padec malo bolj strm in globok. Vsekakor pa mora priti do malce ohladitve, ker recimo sp500 neprestano (strmo) raste že od marca 2009 brez kakšnega vidnejšega padca.
kotzi
# 15.03.2017 ob 07:50
ja konc da padejo delnice..je vse prenapihnjeno..
bilzerian
# 15.03.2017 ob 10:23
@ jack ace
ne moreš kupiti dow jones ali DAX.

izobrazi se malo.
nonparel
# 15.03.2017 ob 06:44
V enem dnevu pa bo vse zrušil do temeljev.
JackAce
# 15.03.2017 ob 08:15
Škoda pa je, da se toliko ljudi pri tako zelo izogiba investiranja in trgovanja. Najbrž zaradi strahu pred izgubami. Ampak za tak strah je razlog predvsem v nepoznavanju osnov za kar pa je kriv naš sistem izobraževanja. Če bi ljudje poznali vsaj osnove bi jih več znalo izkoristiti investiranje v svoj prid. Upam, da se bo to kaj spremenilo.
Ljudje si namreč predstavljajo, da rabiš za vlaganja ne vem kakšno izobrazbo, ker neki "strašni ekonomisti" v kravatah po Bloombergu delujejo strašno načitani in pametni. Pa sploh ni res. Prav tako tudi ni res, da rabiš ne vem koliko denarja, da se lahko greš kaj od tega. Govorim iz lastnih izkušenj.
Res je pa treba ločiti med špekuliranjem in investiranjem. Če se trguje (kupuje in prodaja) na krajši rok je to špekulacija, kar je res tvegano (sploh s kakšnim finančnim vzvodom). Popolnoma drugače pa je, če na zadeve gledaš na dolgi rok (min. 20 let). Zadaj je čisto preprosta logika. Recimo, če vsak mesec redno kupuješ index sp500 ali dax30 za recimo 150 € potem na dolgi rok ne moreš zgrešit. Ker gospodarstvo na dolgi rok raste! To je vse kar je treba vedeti.
JackAce
# 15.03.2017 ob 09:39
"Ni ravno tako ko vložiš na višku lahko 20 let čakaš da dobiš denar nazaj...pri vlaganju potrebuješ čas,izkušnje,znanje .No free lunch."

Ravno zato sem napisal, da je vlaganje na minimalno 20 let ali več. V (naprimer) indekse na razvitih trgih. To je "trotelziher" in najbrž tudi edino, kar si nek povprečni človek lahko privošči (vsak mesec po malo). Kratkoročno so špekulacije.
Če delaš na tak način potem dobesedno amerikanci delajo zate hehe. A ni to fino? Vsa logika je pa v tem, da gospodarstvo na dolgi rok raste. Drugače ne gre, ker na tem temelji vse kar poznamo.
Samo poglej naprimer kje bi bil, če bi začel investirati na tak način pred 20imi leti (97'). Uff, ne rabiš več službe. Ali pa, tudi če si leta 2007 v najslabšem možnem času začel kupovati (ravno pred tistim hudim padcem in svetovno recesijo) bi bil res na začetku v minusu, ampak nazaj na nulo bi zlezel že 2011, od takra pa samo še na gor. Zelo gor! (recimo, če gledaš sp500 indeks).
Da ne govorim, da se ti tudi v času krize izplačujejo dividende, ki blažijo padec... ne moreš zgubit na tak način in na dolgi rok.
Komentar dogajanja na Ljubljan ...
link
Apple od predstavitve novega iPhona "izgubil" 50 milijard
57
24. september 2017 ob 06:20 " Ustvarjati denar iz zraka brez podpore centralne banke se razlikuje od ustvarjanja denarja, ki takšno podporo ima," je Jamie Dimon znova kritiziral kriptovalute in celo opozoril, da utegnejo vlade ...
Več novic ...
Kazalo