Gospodarstvo

Poudarki

  • Zadevo neizplačevanje plač preiskujejo tudi policisti
  • Upajo, da pomaga tudi kočevski župan
  • Shod podpornikov delavcev zmotil kratek izgred
  • Delavci stavkajo že deveti dan
  • Svetlik se zaradi obveznosti ni sestal z delavci
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 18 glasov Ocenite to novico!
Protest delavcev Prenove in njihovih podpornikov pred ministrstvom za delo
Delavci kočevskega podjetja Prenova, ki zaradi neizplačanih plač gladovno stavkajo že deveti dan, so protestirali pred ministrstvom za delo. Pridružili so se jim tudi podporniki. Foto: MMC RTV SLO/Aleš Žužek
Protest
Poskus zasede ministrstva ni uspel. Foto: MMC RTV SLO
Delavci
V sredo bo po Mostarlićevih besedah potekal pogovor med Perkovićem in kočevskim županom Jankom Vebrom. Pavlica sicer upa, da bo Perković delavcem poravnal del sredstev in jim omogočil preživeti obdobje do zaposlitve pri novem delodajalcu, kot je obljubil. Foto: MMC RTV SLO
Delavci
Pavlica je pojasnil, da so tudi seznanjeni s tem, da naj bi inšpektor, zadolžen za kočevsko območje, odgnal delavce Prenove, ki so prišli k njemu po pomoč. Glavni inšpektor za delo to zdaj preverja, če bo ugotovil nepravilnosti, bodo proti inšpektorju ukrepali. Foto: MMC RTV SLO
Prenova
Po navedbah stavkajočih delavcev Prenove jim lastnik podjetja, samostojni podjetnik Zoran Perković, z izjemo po nekaj deset evrov, kolikor jim je izplačeval "na roko", že 15 mesecev ni plačal za opravljeno delo, prav tako tudi ne prispevkov. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Protestniki na ministrstv...
VIDEO
Protest in izgred pred mi...

Dodaj v

Delavci Prenove: "Nismo prišli, da nas hrani Rdeči križ"

Podporniki delavcev skušali zasesti ministrstvo
9. marec 2010 ob 10:45,
zadnji poseg: 9. marec 2010 ob 18:28
Ljubljana - MMC RTV SLO

Delavci kočevske Prenove po sestanku na ministrstvu za delo nadaljujejo gladovno stavko pred ministrstvom. Tam bodo vztrajali, dokler ne bodo prišli do konkretnega dogovora glede neizplačila plač.

Delavec Mevludin Mostarlić je po sestanku dejal, da ostajajo pred ministrstvom, kjer se bo nadaljevala gladovna stavka. Stavko bodo nadaljevali, dokler ne najdejo rešitve. "Hočemo plačilo," je poudaril in dodal, da bodo delodajalca, ki jim dolguje med 50.000 in 60.000 evrov, tožili.

"Vlada razume stisko teh ljudi, ki so se ne po svoji krivdi znašli v izjemno težkem socialnem položaju," pa je pojasnil državni sekretar v premierjevem kabinetu Miloš Pavlica. Na več kot triurnem sestanku, ki se ga minister Ivan Svetlik zaradi obveznosti ni udeležil, so sicer iskali rešitve, vendar pa lahko 11 delavcem, ki gladovno stavkajo že deveti dan, nudijo, kar lahko v okviru pravne države in zakonodaje.

ZSSS bo nudil pravno pomoč
Uredili jim bodo osebna delovna dovoljenja, saj vsi izpolnjujejo pogoje za to, imajo tudi kar nekaj ponudb delodajalcev, ki so te delavce pripravljeni zaposliti. Zveza svobodnih sindikatov Slovenije pa je delavcem ponudila pravno pomoč. Dva delavca sta sicer upravičena do izredne denarne socialne pomoči, saj za to izpolnjujeta zakonske pogoje, ki je že v izplačilu.

Ker gre v tem primeru za odnos med delodajalcem in delavci, država za delavce ne more izterjati dolga, še pravi Pavlica in dodaja, da država lahko v ta odnos vstopa z vidika socialne stiske. Tako že potekajo nekatere dejavnosti prek jamstvenega sklada, posegli bodo tudi po vseh mogočih ukrepih proti obstoječemu delodajalcu, s katerimi država razpolaga, in tako skušali od njega dobiti sredstva; obstaja tudi možnost stečaja.

Sprejeli bi delo pri novem delodajalcu
Po besedah Mostarlića so jim ponudili pomoč Rdečega križa, vendar, kot je dejal, v Slovenijo niso prišli, da bi jih "hranil Rdeči križ". "Prišli smo delat, za delo pa hočemo plačilo," je zatrdil. Delo pri novem delodajalcu bi sprejeli, vendar pa želijo prejeti tudi že zasluženo plačo.

Pomoč so že iskali pri inšpektoratu za delo, kjer je po Mostarlićevih navedbah njihov delodajalec, samostojni podjetnik Zoran Perković, dejal, da jim bo nakazal 1.000 evrov, hkrati pa jim odpovedal delovno razmerje. To bi se moralo zgoditi že prejšnji teden, a denarja na računih še vedno ni.

Pred ministrstvom tudi izgred
Delavci prenove gladovno stavkajo, ker že več kot leto dni niso prejeli plače od svojega delodajalca. Svoj položaj so zdaj predstavili ministrstvu za delo, kamor so jih spremili tudi podporniki, člani gibanja Nevidni delavci sveta, ki zagovarjajo pravice tujih delavcev v Sloveniji. A shod podpornikov je zmotil kratek izgred, saj so se pojavili nasprotniki Nevidnih delavcev sveta.

Večinoma so shod pred ministrstvom le tiho opazovali na drugi strani ulice na Kotnikovi, kratek izgred pa se je zgodil, ko je eden izmed nasprotnikov shoda prišel do zbranih podpornikov delavcev, zmotil govor članice gibanja z vzkliki in potrgal nekaj napisov, ki so jih nosili člani gibanja Nevidni delavci sveta.

Pri tem je prišlo do prerivanja med člani gibanja in njihovim nasprotnikom. Posredovali so policisti, ki so varovali shod, in preprečili hujši fizični izgred. Nasprotnik podpornikov stavkajočih se je nato vrnil na drugo stran ulice.

Poskusili zasesti prostore ministrstva
Člani gibanja Nevidni delavci sveta pa so kasneje poskusili vdreti in zasesti prostore ministrstva. "Dali smo ministrstvu čas, da pride z novo ponudbo, če ne bomo vdrli na ministrstvo in ga vrnili ljudem," je dejal eden od članov. A so ostali pred zastraženimi vrati, zasedba prostorov pa ni uspela.

Prišli so, da bi delali
Predstavnik delavcev Prenove Mostarlić je sicer pred sestankom tudi povedal, da so prišli v Slovenijo zato, da bi delali in ne da bi kradli. Upa, da bodo njihove zahteve izpolnjene, in sicer, da naj jim nekdo izplača plače, potem pa naj sodno pritisnejo na direktorja podjetja. "Mi bomo stavkali, dokler ne dobimo konkretnih odgovorov glede naših zahtev, pripravljeni smo počakati tukaj tudi en mesec, dokler nas ne bo kdo sprejel," je zatrdil pred odhodom na ministrstvo.

Po Mostarlićevih besedah o dogajanju poročajo tudi bosanski mediji. "Razumljivo je, da jih skrbi za nas," je povedal in pojasnil, da stavkajoči delavci dobro sodelujejo tudi z bosanskim in srbskim veleposlaništvom in da ti veleposlaništvi tudi pritiskata za izpolnitev njihovih zahtev. "Oni so prvi, ki nam lahko pomagajo," je še dejal Mostarlić, ki je pripravljen sprejeti brezplačno pravno pomoč ZSSS-ja.

Zadevo preiskujejo tudi policisti
Policisti ljubljanske policijske uprave so za MMC pojasnili, da v zadevi neizplačevanja plač vodijo predkazenski postopek v zvezi sumov kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost. O zbranih ugotovitvah bodo policisti obvestili pristojno tožilstvo.

O problemu tujih delavcev in stavkajočih v Kočevju je MMC za mnenje vprašal svetovalca Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) za socialno področje migracij Gorana Lukiča. "V tem trenutku velja tragična logika, da se delodajalcem 'splača' izkoriščati delavce," je pojasnil Lukič.

Glede morebitnega zaostrovanja sankcij za delodajalce, ki ne izplačujejo plač, pa je svetovalec ZSSS-ja za migracije dejal, da se v tem trenutku "splača" izkoriščati delavce, saj da se na koncu "ekonomika izteče v korist delodajalcev".

Delavci Prenove: Perković ni izplačeval plač
Skupina enajstih delavcev (dva naj bi že poiskala zdravniško pomoč) od skupno 130 delavcev, kolikor jih je delalo pri samostojnem podjetniku Zoranu Perkoviću, se je za stavko odločila zaradi neizplačevanja plač. Delodajalec jim namreč z izjemo po nekaj deset evrov, kolikor jim je izplačeval "na roko", že 15 mesecev ni plačal za opravljeno delo, prav tako tudi ne prispevkov.

Aleš Žužek, A. S.
Protest delavcev Prenove in njihovih podpornikov pred ministrstvom za delo
Protest delavcev Prenove in njihovih podpornikov pred ministrstvom za delo
Protest delavcev Prenove in njihovih podpornikov pred ministrstvom za delo
Protest
Protest
Protest
Protest
Prijavi napako
Komentarji
mauko
# 10.03.2010 ob 17:39
Kaj pomaga stečaj, če se iz stečajne mase prvo poplačajo upniki in na koncu delavci(za katere ponavadi ostane- NIČ).Če bi RS res bila pravna država,bi prvo poplačali delavce in potem upnike,kot to naredijo v naši severni sosedi.
Ta agonija,ki jo doživljajo delavci Prenove je najlepša možna reklama za našo državo,ki gnili na vseh koncih.
resistNWO
# 10.03.2010 ob 16:18
Vsem galjotom vile v vamp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
galoper
# 10.03.2010 ob 11:09
Mnogo so sami krivi, ker bi po drugem izostanku plače morali predlagati stečaj.
krosnjar
# 10.03.2010 ob 10:49
SKing - v primeru neizplačevanja plač in prispevkov bi morali lastniku podjetja po drugem ali tretjem opozorilu, v skrajnem roku dveh mesecev, zapreti podjetje in zapleniti premoženje, pa čeprav je to d.o.o. In mu prepovedati ustanovljanje novih podjetij. Tako imajo urejeno v Švici.
Pri nas pa zadolžiš firmo, preusmeriš denar, delavcev ne plačuješ, podjetje daš v stečaj in odpreš novo s katerim ponavljaš vajo v nedogled. . .
Za nagrado pa še nastopaš po TV v vlogah gospodarstvenika in strokovnjaka ter deliš podjetniške nasvete kot uspešen mananger z nagradami Gospodarske zbornice. . .
Če bi hoteli bi zakonodajo uredili že zdavnaj, a kaj ko jo pišejo pohlepneži, prevaranti in lenuhi. Zase.
Binder Dandet
# 10.03.2010 ob 09:36
Men tud ni čist jasno tole neplačevanje prispevkov. Če ne plačaš davka, se ti davčna takoj obesi na vrat. Če ne plačaš prispevka za zaposlenega, nikomu ništa.

Sicer je pa omenjeni delodajalec s.p., tk da odgovarja z osebnim premoženjem za vse. Država delavcem ne more izplačati plačila za nazaj ali za naprej, lahko pa bi jim ponudila odvetnika, ki bi sprožil ustrezne postopke.
rissp
# 10.03.2010 ob 08:49
bananaJOE (in še marsikdo drug) :
ONI SO IMELA DELOVNA DOVOLJENJA, DELOVNE VIZE TER SO BILI ZAPOSLENI LEGALNO!

Drugače pa, brez vmešavanja politike, enostavno gledano :

Ljudje so delali legalno za nekoga, ki jim NI izplačal plač. Ni važno če so bili rojeni tu ali izven meja Slovenije. Delali so legalno in pošteno. Delo, ki ga večina Slovencev noče opravljati. In sedaj nekateri menite, da je PRAV, da niso ničesar dobili in naj gredo domov, samo zato ker so tujci. To, da jim država "podarja" osebna delovna dovoljenja itd. je navadna politična laž, saj so dovoljenja imeli vselej urejena, gre se za "osebna" dovoljenja, ki pa si ga lahko uredijo tudi sami. Tako da država jim ni ponudila NIČ. In pa glede dela, država naj bi jim ponudila novega delodajalca. Ja, šli bodo delati k novemu delodajalcu, medtem pa še od prejšnjega niso dobili plač. Od njihovih plač pa so odvisne njihove družine, za nekatere pomeni to edini vir dohodka. Tako enostavno je to. Vse kar je več od tega, je že politika, nestrpnost,itd.
SKing
# 10.03.2010 ob 08:40
Problem države so zakoni - se strinjam.

Stvar pa je v tem, da je Prenova S.P. in za izplačilo plač odgovarja privatni lastnik in NE država. Država lahko ukrepa v primeru državnih podjetij, ne more pa v primeru S.P.-ja.

V Sloveniji se moramo navaditi, da privatna lastnina ni državna lastnina! Zato je finta v tem, da se morajo delavci dogovarjati direktno z lastnikom (zakaj ne vem) in ne z ministrstvom in državo. Kaže da smo bili predolgo pod socializmom in še nismo vajeni tega, da se direktno dogovarjamo z delodajalcem na takšen ali drugačen način. Sicer sem povsem proti nasilju, vendar bi včasih morda koristilo, da delavci kakšnega lastnika "prebutajo", če drugače ne gre.
sstanislavv
# 09.03.2010 ob 23:55
@elCARTEL

...problem kapitalizma je, da ti ne da alternative...

TOČNO TO!!!

Ko bo delavec lahko skrbel sam za sebe (kako? to ne bi tukaj razpravljal), se bo človek osvobodil izpod sužnjelastništva in bodo težka fizična dela vredna toliko, če ne še več, kot umska.
.
.
el CARTEL
# 09.03.2010 ob 23:01
bran.po @ ti se ubistvu boriš, da brcaš ljudi dol z raspadle, potapljajoče ladje, na kateri smo skoraj vsi, namesto da bi se boril proti tistim, ki se vozijo v luksuznih jahtah.

Ni problem v tem, da bi država morala plačati za te ljudi (ja ljudi, najprej jih morate gledati, da so ljudje in ne tujci), problem je, da tisti, ki bi jih moral plačati je še zmeraj na svobodi. Ne moreš se tako igrati s človeškimi življenji in ne biti sankcioniran

Nekdo pa je rekel, da je prav, d ase ljudi izkorišča, dokler so pošteno plačani za to. Tu se le delno strinjam. problem kapitalizma je, da ti ne da alternative (razen če nimaš kapitala). Torej ali boš delal za nekoga ali boš stradal (in ne začeti s tem, da lahko odpreš s.p., ker te velike firme povozijo, saj imajo ne samo ekonomijo obsega in znanje, pač pa tudi - če so dovolj veliki - tudi podporo države. In takoj, ko država garantira, da ne boš propadel, lahko greš v večja tveganja, kot nekdo, ki te garancije nima - posledčno pomeeš s konkurenco)
krosnjar
# 09.03.2010 ob 23:00
Vlada naj založi denar iz svojih lastnih žepov za vse delavce v RS, ki niso prejeli plač in plačanih prispevkov in obveznosti iz navedenih naslovov izterja od dolžnikov. Edino tako bo red.
krosnjar
# 09.03.2010 ob 22:58
K Milošu Pavlici so šli!
Tale tip je iz Branika na Goriškem odšel študirat v Ljubljano, kjer je po in ob študiju živel v Tacenski komuni, kjer so prakticirali komunizem. Nikoli v življenju ni delal, živel pa vedno na visoki nogi. Uspelo mu je postati celo podžupan Ljubljane v času ene od županj ali celo obeh in se valjati po desetih nadzornih svetih hkrati. Zaradi vezi s Pahorjem (Borut ima sorodstvo v Braniku) ga vzel za svetovalca v vlado za socialni dialog (tudi zato, ker je v času vlade JJ izpadel iz več NS in ne zna nič delati), kjer skupaj s Prvačkovcem (sosednja vas Branika) Semoličem krojijo socialno politiko. Skupno jim je edino to, da so skrajni lenuhi, gobezdači in arogantneži.
In k takim ljudem so se ti ubogi delavci zatekli. Kako naj razumejo polne lene riti sestradanega delavca?
Skupno jim je edino to, da oboji pojejo Internacionalo. Eni že vedo zakaj so jo peli. . .pred več leti.
vipmit
# 09.03.2010 ob 22:00
Kje je pa ona gospa za človekove pravice?

Za Semoliča je to mala politika tako, da ga ti reveži ne brigajo. Podlež hinavski!!!
robertvo
# 09.03.2010 ob 21:08
"Vlada razume stisko teh ljudi, ki so se ne po svoji krivdi znašli v izjemno težkem socialnem položaju," pa je pojasnil državni sekretar v premierjevem kabinetu Miloš Pavlica.
Če bi bilo to res, bi že zdavnaj nekaj ukrenili, tako da do takih primerov ne bi prihajalo. Ker pa kvazi managerji in politični prevaranti delajo z roko v roki, je situacija takšna kot je. Ministri in sekretarji,.. niti slučajno ne morejo razumeti stiske posameznikov. Poznam primer, ko je delavec dobil pozitvino odločbo sodišča, denarja pa ne, ker ga propadlo podjetje pač nima. Seveda pa lastik in njihovi družinski člani veselo uživajo v dobrinah sodobnega sveta. Prevarantom je enostavno potrebno pobrat, kar so si z rokami delavcev nagrebli, pa naj oni moledujejo pred parlamentom. Bodo vsaj uslišani, saj imajo v vladajoči garnituri dobre veze.
bran.po
# 09.03.2010 ob 20:38
Država smo državljani, kolikor ima država denarja ga pridelamo državljani in se opravičujem, ampak jaz ne morem plačevati za tuje državljane če še za naše ni dovolj!
žalostno ampak to je kapitalizem.
koliko Angležev bi plačalo za Slovence, ki delajo v Angliji?
Krapez
# 09.03.2010 ob 20:00
če država ne poskrbi za odstranitev teh lopovov, potem upam, da bodo vsaj delavci očistili to nesnago z obličja zemlje...
mušica
# 09.03.2010 ob 19:34
Gnila država ,ko pravna država in njeni zakoni veljajo samo za elito.Za ostalo rajo obstaja milijon zakonskih lukenj kjer se jih podlo izkorišča in krši že osnovne človekove pravice.
bull
# 09.03.2010 ob 19:29
Sprašujem se kdo je naščuval delavce da dobijo plače od "parlamenta" in ne od človeka ki jih je zaposlil?! Kje pa je ta človek? Sedaj lahko vsak podjetnik ki propade gre gladovno štrajkat pred parlament? Dej ga no srat, ko bomo propadli ti ali jaz nas ne bo nihče povohal...
Kluzo
# 09.03.2010 ob 19:24
Sramota slovenska. Tuji delavci nam morajo peti Internacionalo.
Diego Armando
# 09.03.2010 ob 19:17
Kje je Semolič? Boli ga đon, tile mu niso plačali članarine...

Pa naj gre v ku... država, če ne more iz tega Perkoviča iztisnit, kar dolguje tem siromakom!!!
erru
# 09.03.2010 ob 19:11
Presenečen bom, če se v kakem letu dni, tudi pri nas na cestah ne bo zgodila zgodila grška praksa...
bananaJOE
# 09.03.2010 ob 18:54
ah, saj je ta zoran perković njihov! radi delajo (v gradbeništvu) na črno, dobijo denar na roke (se strinjajo in se zavedejo tveganja!), tko da naj oni to sami s sabo rešijo.
šele zdaj, ko eden drugega "zaje.." pridejo do države.. zdaj pa naj država pomaga, oz. vsi davkoplačevalci jim bi moral pomagati.

daj, probamo mi (10 slovencev) to naresti v sarajevu, ali v beogradu.. mislim, da bi nas hitro pregnali iz države. (mislim na to, kar so danes počeli: nasilno udrli v ministrtvo)

tko da, brez dovoljenja nimaš kaj tu. žal, v slabih časih se vse obrne...
cairns
# 09.03.2010 ob 18:51
dusan21

V Nemčiji se birokrati trudijo in delajo. Pri nas pa.........tri pametne opice. Ne vidijo nič, ne slišijo nič, ne govorijo nič. Samo plačo vlečejo. Pa kakšno kuverto. Da se spremenijo v tri pametne opice. Delavci pa so postali sužnji.
Kluzo
# 09.03.2010 ob 18:48
Kakšen pod in kakšna sramora pred svetom. Semolič, kje si? Ali nimaš dovoljenja od tistih, ki so "vse storili v okviru pravne države". Bo mednarodni škandal in bodo balkanski državniki, ki jih Pahor hinavsko vabi na Brdo, tudi povedali, kaj si mislijo o slovenskih prijateljih.
cairns
# 09.03.2010 ob 18:47
Sploh ne vem zakaj kdo protestira pred stavbo predsednika vlade ali različnih ministrstev. Ti gospodje, ne glede na politično opredelitev, niso za nič pristojni ali pa odgovorni ko se kje pokaže problem.

Mogoče pa gospoda z vlade ne vedo, da so oni tisti ki spreminjajo zakone. Če se kje pokaže zakonska ''luknja'' bi jo lahko s spremembo zakona zakrpali. Ampak ne. Gospoda se ''ogradi'' od problema in mirno prebavlja mandat dalje.
dusan21
# 09.03.2010 ob 16:51
Zadeva je žalostna, vendar se človek tudi vpraša - kako je lahko nekdo tako neumen, da dela več kot eno leto-brez plačila.Država pač ni plačnik namesto delodajalca.
Želeli smo kapitalizem. Zdaj ga imamo. Imamo pa tudi take posledice.
Kar se pa tiče ukrepanja inšpektorjev :
V Nemčiji ( pa verjetno še kje drugje po EU ) sodelujejo inšpektorji s policijo in ostalimi organi.
Celotno gradbišče obkolijo policijske enote, nato pa gredo v akcijo tudi inšpektorji za delo,...........................
Zadeva-gradbišče se zapre dokler ni vse urejeno in niso plačane kazni.In glede na to, da je za lastnika večji strošek blokada investicije se vse stvari kaj hitro uredijo.
Petrasa
# 09.03.2010 ob 15:55
MMC česa se tako bojite, da me nonstop brišete?
roger74
# 09.03.2010 ob 15:47
Delodajalec jim (delavcem) namreč z izjemo po nekaj deset evrov, kolikor jim je izplačeval "na roko", že 15 mesecev ni plačal za opravljeno delo, prav tako tudi ne prispevkov.

Ni čudno, da se potem lahko vozi z BMW 5, ko neki frajer po Kočevju. Banda lopovska.
kazam123
# 09.03.2010 ob 15:24
Kačarji
Peacemaker
# 09.03.2010 ob 14:34
Meni pa inšpektor uprizoril pravo vohunsko akcijo, se izdajal za očeta malega Miheca in mi po uspešni akciji grozil s 200-2000 evri kazni ker sem nelegalno na internetu objavil oglas za varstvo otrok...

No, na koncu sem plačal le opomin za 60 evrov...ampak očitno pri navadnih državljanih inšpektorji nimajo problema z prelaganjem odgovornosti in usposobljenostjo!!!!!
provokatorr
# 09.03.2010 ob 14:08
Sramota za državo, ki ne uredi zakonodaje, da so zaščiteni vsi.

Delajo zakone samo za delodajalce, ko pa je treba zaščititi delavce, pa pravijo, da bi to podražilo delovno silo. Pri tem Perkoviću bi jo res podražilo. Za 100%
rado212
# 09.03.2010 ob 13:29
Še moj primer,delalo nas je 11 delavcev pri s.p.,plač ni bilo 2 meseca,obiščem inšpektorja za delo in kaj se zgodi;on me lepo nonšalantno pošlje na drug urad češ ki naj bi bil nadležen,na koncu nisem nič uredil,ta me spet pošlje k prvemu,na Zavodu za zaposlovanje me spet pošlje k drugemu in tako lepo si te podajajo od vrat do vrat samo da ni treba jim kaj storiti za delavca.Na koncu sem popizdil jih poslal v p.m. ter jih vprašal kako bi se vi počutili če vam ne bi nakazali 2 plač.
Povem vam to se zato dogaja ker ti lenuhi v pisarnah(inšpektorati in zavod za zaposovanje)ne storijo ničesar da bi te zadeve preprečevali,takrat ko pa bi bilo potrebno pa se zgovarjajo eni na druge,delavec pa se lahko obriše pod nos za pošteno zaslužen denar.
Zaključek;vsem 11 delavcem je ta s.p. ostal dolžen po 2 plače,objavil stečaj,odprl novo firmo mi pa se lahko obrišemo pod nos za denar.
kawboy
# 09.03.2010 ob 13:20
Čeprav so zakoni jasno napisani za vse, si jih nekateri posamezniki po svoje razlagajo.
Zato bi jih pa bilo potrebno takoj sankcionirati in prepovedati kakršnokoli opravljanje gradbene dejavnosti.
NoClue
# 09.03.2010 ob 12:57
Delavca naj se izkorišča, vendar naj bo temu primerno tudi plačan !
Super Mija
# 09.03.2010 ob 12:41
Delavec, ki je za nižjo plačo pripravljen delati odžira denar (in zaposlitev) tudi tistim , ki niso, če ne bi bil nihče pripravljen nebi imeli nekatiri jaht in kupa denarja.
kawboy
# 09.03.2010 ob 12:30
Tako imam tudi na sodišču dobljeni dve tožbi zoper delodajalce, denarja pa še vedno nisem dobil. Zanima me kakšen je to pravosodni sistem in pravna država. Kaj delajo sodniki če nobeden od delodajalcev nikoli ne odgovarja, čeprav je bilo dokazano da so storili kazniva dejanja, in nobenih konkretnih ukrepov niso naredili da do takšnih anomalij ne bi prihajalo. Zato pa imamo zakon o finančnem poslovanju podjeti, zakon o gospodarskih družbah, Ustavo, kazenski zakonik, obligacijski zakonik itn?
Obveščam vas da tudi mi ki smo slovenski državljani ne moremo nikakor priti do svojih plač in ostalih dodatkov, tako da je tudi pri nas katastrofalno.
Nobenemu ki ni sam osebno oškodovan ni vredno da bi se kadarkoli ta problematika rešila in spravila v red v naši državi in to v prid delavskemu razredu.
In komu naj še zaupam, če bi šel delat k naslednjemu delodajalcu, ker ne morem potem priti do denarja, sama država pa daje roke stran, ker nimam zadostne zakonske varnosti.
izi07
# 09.03.2010 ob 12:17
Ja točno tako in vendarle pri nas tukaj v domačem kraju se dogajajo tudi čudne stvari!!Namreč podjetja na zavod pošiljajo Slovence kot višek delovne sile po drugi strani pa zaposlujejo tujce.Predvsem jih je veliko iz Bosne ,Makedonije in Bolgarije!!Pravzaprav ne da jih zaposlujejo temveč si jih izposodijo in tako spet preslepijo državo.Na ta način imajo cenejšo delovno silo pa še davkov ne plačujejo in nimajo nobenih problemov z delovno vizo.To je treba takoj preprečit in seveda zaposlit najprej domačo delovno silo tujce poslat domov zrihtat plačni sistem in se zgledovat po tujih državah kakor je Avstrija itd...!!
provokatorr
# 09.03.2010 ob 12:09
Razumem, da državo bilo qrac, da jim ni izplačeval plač.
Ne razum pa, da že mesece in mesece ni plačeval prispevkov, pa ga še niso rubili.
Očitno je tukaj zadaj malo več, kot samo en podjetnik, ki ni plačeval.

Sicer pa je naša država že 19 let nesposobna vzpostaviti hiter in učinkovit sistem izzterjave dolgov, sindikati pa so itaq nesposobni.
upornikposrcu
# 09.03.2010 ob 11:40
Za obstoječe stanje delovne sile je kriva država
Ohlapni zakoni in nobene odgovornosti
Jaz nerazumem kako je možno da se stanovanja prodajajo(in gradijo) po istih cenak kot recimo v Nemčiji
Njihov delavec pa zasluži 5x več tudi tisti ki delajo na cestah

Veliki problem so razne Agencije za zaposlovanje
Država dobro ve za njih
Dobro ve da v teh agencijah uradno izplačujejo minimalno plačo če pa kdo več zasluži je pa to prikazano skozi dodatke (zaradi manjšega odvajanja davka)
Država bi morala poostriti nadzor nad temi "izkoriščevalcih" ljudi v stiski

V večini primerov gre tukaj za organizirani kriminal
Podjetje ki ima fleksibilne programe proizvodnje najema take delavce prek Agencije
Ampak direktorji teh Agencij so velikokrat bivši sodelavci ali znanci direktorja podjetja kater najema delovno silo
Da ne govorimo o razliki plače med delavci ki so najeti in "domačimi" za enako delovno mesto
Te razlike so od 200 do 500 evrov
Korist od teh agencij imajo samo posamezniki (dva direktorja in kakšen uradnik na zavodu)
Država nima velike koristi od teh agecij
Poiščejo vsako luknjo v ohlapnih zakonih da "ukradejo" kakšen evro državi

Temu trgu delovne sile ne moremo reči fleksibilni trg ampak mafijski
kampala
# 09.03.2010 ob 11:21
taksni primer je pri nas na tone.
kaj pa, ko ih posljejo v nemcijo, svedsko,....pa takoj ko prestopijo mejo, jih odjavijo (ne placujejo nobenega prispevka za njih), oni pa sploh ne vedo, da so nezavarovani in tako naprej
o placah je pa brezveze govorit, ker je itek niso dobili
Re
# 09.03.2010 ob 11:07
Zakaj moraji ljudje gladovno stavkati, da se stvari premaknejo z mrtve točke?!!
Inšpektorji, ki naj bi skrbeli za dosledno izvajanje zakonodaje, očitno, slabo delajo, ko pridejo njihove napake na dan, se samo izgovarjajo drug na drugega, sankcij pa nobenih.
Ali v takšnih primerih ni interes države, da se plačajo prispevki in davki?!!
Takšnim ljudem se je treba zahvalit za delo in jih pustiti oditi na Zavod za zaposlovanje. Zagotovo je na voljo ogromno poštenih ljudi, ki bi to delo opravljali zavzeto in učinkovito.
Nič dobrega se nam ne piše, ob takšnem odnosu do sočloveka.
Kazalo