Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 25 glasov Ocenite to novico!
false
Nove cene začnejo veljati opolnoči. Foto: EPA

Dodaj v

Dizel se bo že četrtič zapored podražil

Cene naftnih derivatov od torka naprej
9. oktober 2017 ob 12:21
Ljubljana - MMC RTV SLO

S torkom se bosta spremenili ceni reguliranih pogonskih goriv. Liter neosvinčenega 95-oktanskega goriva se bo pocenil za 0,7 centa, dizel pa se bo spet podražil. Tokrat za 1,6 centa, na 1,221 evra na liter.

Naftni trgovci cene 100-oktanskega bencina in kurilnega olja ter 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva na bencinskih servisih ob avtocestah in hitrih cestah določajo sami.

Drugje po državi cene teh goriv ostajajo regulirane. Določajo se v skladu z uredbo o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov na vsakih 14 dni, po metodologiji, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in gibanju tečaja dolar - evro. Od začetka meseca se pri izračunu modelske cene upošteva tudi biokomponenta.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
K_ris
# 09.10.2017 ob 13:06
@svabo

Ne razumem, da na finančnem ministrstvu ne vidijo, da jim trenutni model zmanjšuje davčne prilive.


Aha, ker ti sklepaš, da vsaj četrtina Slovencev najmanj enkrat mesečno smuča v Avstriji?
RoSeR
# 09.10.2017 ob 12:35
V AUT za 20% cenejši dizel.
Surikate
# 09.10.2017 ob 12:48
V Iranu je za 93% cenejši dizel kot v AUT.
izo
# 09.10.2017 ob 13:14
Naftni trgovci cene 100-oktanskega bencina in kurilnega olja ter 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva na bencinskih servisih ob avtocestah in hitrih cestah določajo sami.

Drugje po državi cene teh goriv ostajajo regulirane


a bi prosim nehali zavajat ljudi, sploh če se oglašate kot nacionalni medij?? kaj je regulirano? tudi izven avtocest lahko trgovci komot znižajo cene, če hočejo. če že imajo recimo razprodaji in popuste povsod, bi lahko imeli tudi za goriva, kaj jim to preprečuje?- retorično..
RenatoP
# 09.10.2017 ob 12:47
zaradi spomladanske pozebe... baje
svabo
# 09.10.2017 ob 13:02
Država je nora. Evo bliža se zima. Vsi tisti, ki bomo smučali vsak vikend bomo dizel kupovali v Avstriji. Pred povratkom nazaj v Slo nabiješ tank. In ga imaš cel teden. Že dve zimi sprobano. V času od novembra do konec marca niti Eura ne pustim v Sloveniji. V tem času privarčeval 20% na gorivu. Smo državljani EU. Točenje goriva ni del nacionalne zavednosti ampak strošek. Ne razumem, da na finančnem ministrstvu ne vidijo, da jim trenutni model zmanjšuje davčne prilive.
Nemo
# 09.10.2017 ob 13:52
@svabo
Vsi tisti, ki vsak vikend smučajo v Avstriji, verjetno ne bodo prav hudo v minusu, če bodo za tank dali 1€ več ...
tureavanture
# 09.10.2017 ob 13:18
razumi ti to, in za nagrado dobita lopovska SD in SMC še najvišjo podporo med vozniki
K_ris
# 09.10.2017 ob 15:08
@ajša

dej še zračuni, glede na rekordno turistično sezono in ker je večina turistov s polnim tankom prečkala našo državo, kakšno zgubo nam je pridelala politika ?????


Na avstrijskih avtocestah, od koder je večina teh prišla do nas, so cene goriv še precej višje kot pri nas. Če meniš, da je večina Nemcev, Nizozemcev in Poljakov vijugala po avstrijskih lokalnih cestah v iskanju najcenejše črpalke, se pa po mojem mnenju precej motiš.
GORILA
# 09.10.2017 ob 13:32
@svabo
Nič ne sklepam. Tej masi dodaj, delavce, ki so dnevni vozači, plus ljudi, ki živijo ob meji.
Matematika.


...to z lahkoto kompenziramo z italijani, ki tankajo v Sloveniji!
K_ris
# 09.10.2017 ob 13:34
@svabo

Malo številk, da ne boš rekel, da govorim na pamet:
Če bi država prek trošarin in davkov ceno dizla znižala za 20 centov na liter, bi se morala prodaja dizla zvišati za najmanj 36%, da bi se vsaj ohranili enaki davčni prilivi.
windmaster
# 09.10.2017 ob 14:24
Primite se za denarnice, so rekli 3 leta nazaj, ko je zmagala populistična, nesposobna ikona Miro Cerar....
izo
# 09.10.2017 ob 13:10
nafte preveč (koz zgodbica, da jo zmanjkuje), oni dvigujejo cene. ker tako baje pravo kapitalistični zakon ponudbe in povpraševanja, lol..
Lobo
# 09.10.2017 ob 15:38
Upoštevana cena biokomponente je samo drugo ime za zvišanje marž naftnih trgovcev katerega so izlobirali, potem ko jim ni uspelo sprostit cen na celotnem ozemlju države. Večinski delež prodaje goriv imata dva trgovca, Petrol in OMV.
K_ris
# 09.10.2017 ob 13:54
Pa popravek prejšnjega izračuna (sem pomotoma vzel podatke za bencin namesto za dizel). Pravilno je tako:
Če bi država prek trošarin in davkov ceno dizla znižala za 20 centov na liter, bi se morala prodaja dizla zvišati za najmanj 42%, da bi se vsaj ohranili enaki davčni prilivi.
Robiland
# 09.10.2017 ob 13:39
V avstriji tankam dizel vedno okoli evra :))
K_ris
# 09.10.2017 ob 13:30
@svabo

Lahko vse to narediš, pa se še vedno ne izide. Matematika
granadir
# 09.10.2017 ob 13:19
hehehe... Slovenceljni + vse dražji dizel = državljanska nepokorščina ali vsaj vsak vikend smučanje v Avstriji.....mimogrede.. Bencin se bo baje pocenil...
Skippy
# 09.10.2017 ob 13:15
@izo
dvigujejo jo sfalirane države (od Nigerije, Savdske Arabije, Venezuele do Rusije), ker nimajo ničesar drugega.
Lunos
# 09.10.2017 ob 12:51
Biokomponenta?
svabo
# 09.10.2017 ob 15:24
K-ris
V času "krize" so se nesorazmerno pospešeno dvigovale trošarine za pogonska goriva, kot za tobak in alkohol. Dodatno se je povečal davek na dodano vrednost/visoki iz 19 na 22%. Vse to ob stabilni gospodarski rasti je prineslo do situacije, ko bomo očitno že letos dosegli proračunski suficit, hkrati pa pospešeno znižujemo javni dolg. Druga zanimivo dejstvo pa je, da vsem tem dvigom niso sledili tudi realno povečanje plač zaposlenim. Gremo celo tako daleč, da se danes že prav perverzno pogovarjamo, da raje omejimo delo, kot da bi ga plačali v skladu z načelom ponudbe in povpraševanja. Zakaj vse to. Zato, da pojasnim dejstvo, da država ne potrebuje tako visokih trošarin. Da tako visoke trošarine sproti povečujejo maso državljanov, ki stroške optimizirajo tako, da porabijo denar za dobrine tam kjer so le-te cenejše.
Hkrati pa ta ista država ne premore osnovne higiene in kar se da hitro uvede davek na premoženje, ki je osnovna davčna obremenitev v klasičnem kapitalističnem sistemu. Zato, je ta logika dvigovanja cen goriv preko vsake razumne meje v bistvu spodbujanje državljanov optimiziaciji stroškov njihovih proračunov :)
izo
# 09.10.2017 ob 15:02
tovrnjakrji dobijo lep del povrnjenega, če je mogoče kdo pozabil..
GORILA
# 09.10.2017 ob 15:01
@ElTorro
Kje na poti iz vzhodne Evrope v Italijo/Španijo misliš, da bi polnili rezervoarje, če bi bili mi cenejši od Madžarov in Špancev?

...za tovornjakarje smo cenejši od Madžarov in Špancev.
K_ris
# 09.10.2017 ob 14:45
@ElTorro

Saj tudi ta denar, ki gre za trošarine, se multiplicira.
K_ris
# 09.10.2017 ob 13:49
@mikic007

Tovorni promet je pri nas v glavnem na relaciji Madžarska-Italija in zato cena goriva v Avstriji ni pretirano pomembna. Za naše prevoznike pa sploh ni pomembna cena v tujini, saj imajo pri nas delno subvencionirano trošarino (povrne se jim razlika med našo trošarino in od EU predpisano minimalno trošarino).
mikic007
# 09.10.2017 ob 13:45
@kris

To je res, ampak pozabljaš tovorni promet. Oni tankajo, kjer je ceneje, in to je masa, ki te zanima. Smučarji in drugi nimajo veze..
celtic1888
# 09.10.2017 ob 13:41
Briga mene, jaz vozim na plin.
BaSiLiuS
# 09.10.2017 ob 12:59
@patria glede na manjše onesnaževanje bencina a minimalno +20% večjo porabo.....
sik
# 10.10.2017 ob 11:41
Inflacije je "konec" in zdaj udri po revežu.
Drummer
# 09.10.2017 ob 23:01
Kar nekaj energentov so z 12.4.2016 nehali prodajati...v Nemčiji je dizel 1.13
K_ris
# 09.10.2017 ob 21:41
@ElTorro

Pozabljaš na to, da država ta pobrani evro tudi porabi. Če gre za plače, pokojnine ali socialne transfere, se bo del tega, kot v tvojem primeru, ob porabi spet vrnil v proračun prek DDV.
ElTorro
# 09.10.2017 ob 21:29
Saj tudi ta denar, ki gre za trošarine, se multiplicira
V namene pobiranja davkov - niti ne.
1 EUR pobrane trošarine je 1 EUR davčnega prihodka.
Če država tega evra ne pobere, proračunski izpad ni 1 EUR.....ker ga državljan porabi za nekaj drugega, kjer plača 22 centov DDVja. In 78 centov, ki jih nekdo pokasira, prav tako porabi, in dobi država še 17 centov....in tako dalje.

Seveda ves privarčevan denar ne gre v domačo potršnjo z 22% DDV, del pa ga seveda gre. Zato je napačna trditev, da bi 100 milijonov (na primer) manj pobranih trošarin pomenilo 100 milijonov nižje proračunske prihodke.
Nikolaj
# 09.10.2017 ob 20:27
Peljem se vedno peš.
1a34
# 09.10.2017 ob 15:34
Da ne bo nepotrebnih zdrah in prepirov glede modela:

Država naj transparentno in javno objavlja VSE vhodne podatke (cene surovin in tečaje EUR/USD), ki se uporabljajo pri izračunu modela, da bomo potrošniki pomirjeni.

Transparentnost je v dobro vseh: potrošnikov in države ter naftnih družb.

Vsi skupaj pa razmišljajmo v smeri prestrukturiranja v ENERGIJO SMISLA; v dobro vseh.
K_ris
# 09.10.2017 ob 15:26
@svabo

A se samo meni zdi, ali pa si morda zdaj popolnoma zamenjal argumentacijo?

Zdaj praviš, da država ne rabi tako visokih trošarin, prej si trdil, da bi država z nižjimi pobrala še več. Je to salto mortale z dvema obratoma?
K_ris
# 09.10.2017 ob 15:04
@izo

ja, samo za kaj ;)

Zakaj bi bilo to bistveno pri tem vprašanju?
izo
# 09.10.2017 ob 14:59
Saj tudi ta denar, ki gre za trošarine, se multiplicira.

ja, samo za kaj ;) to, da država viša trošarine, medtem ko je cena goriv padala (zdej mogoče ne, bi pa lahko ravno it te nabrane razlike zdej spustili trošarine, da n bi bilo podražitev), je neumnost.
ampak treba pač vzdrževat tisto sveta 3% inflacijo, ki jo seveda itak v najvećji meri kontroliraš preko nafte.
svabo
# 09.10.2017 ob 13:24
K - ris
Nič ne sklepam. Tej masi dodaj, delavce, ki so dnevni vozači, plus ljudi, ki živijo ob meji.
Matematika.
BojanD
# 09.10.2017 ob 15:42
@K_ris, ne dozdeva se ti, bo kar držalo, da je @svabo zamenjal letvico. To se ti zgodi, kadar se vnaprej odločiš, da ti nekaj ni všeč, in na tej podlagi naknadno gradiš argumentacijo. Če je ta kontradiktorna, toliko slabše za njegovega sogovornika.

Pa tudi ostala njegova razmišljanja se nenavadna. Samo en primer:
"... že letos [bomo] dosegli proračunski suficit, hkrati pa pospešeno znižujemo javni dolg."

Če smo do sedaj imeli deficit, potem se je javni dolg kvečjemu zviševal. Ali pa je mislil, da smo pospešeno upočasnili rast javnega dolga?
ElTorro
# 09.10.2017 ob 14:39
@K_ris
Ne bo držalo. Če bi se znižala cena goriva, bi državljanom ostalo več razpoložljivega dohodka, s katerim bi kupili drugo blago ali storitve, kar se potem še nekoliko multiplicira. Tako da je odstotek, ki si ga izračunal zgolj iz deleža davkov v prodajni ceni, nerealno visok.

Pri dvigu potrošnje pa upoštevaj tako Slovence, ki ne bi več tankali v Avstriji, kot tudi Hrvate in Madžare, ki bi tankali pri nas....in lep del tovornega tranzita, ki svoje rezervoarje polni tam, kjer je gorivo pač najcenejše.

Kje na poti iz vzhodne Evrope v Italijo/Španijo misliš, da bi polnili rezervoarje, če bi bili mi cenejši od Madžarov in Špancev?
izo
# 09.10.2017 ob 14:01
dvigujejo jo sfalirane države (od Nigerije, Savdske Arabije, Venezuele do Rusije), ker nimajo ničesar drugega.

si prepričan, da je res temu tako oz iresno misliš, da imajo tukaj kaj predsedstva teh držav?
mikic007
# 09.10.2017 ob 13:53
@kris

Se strinjam. Vseeno upam, da kdo na vladi vse skupaj dejansko preračunava, da se z dvigom cene dejansko ne pobere manj. Ker ni lažjega denarja, kot od trošarin, tovorni promet bo itak šel skozi, bolje, da kaj denarja zraven pusti.
ajša55555
# 09.10.2017 ob 14:59
@Kris, dej še zračuni, glede na rekordno turistično sezono in ker je večina turistov s polnim tankom prečkala našo državo, kakšno zgubo nam je pridelala politika ????? Kolk miljonov avtov je bilo to, ker vsak se je tudi vračal ???
In tisti tvoji izračuni so dobri samo za ekonomski faks - teorija. Vsak podjetnik crkne z teorijo ekonomije, razen če ima registrirano svetovanje ali računovodski servis dobro služi.
Eno je teorija eno pa praktična izvedba. 1+1=2, 2-2=0, v ekonomiji nimaš nikoli takih izračunov, ker se številke jemljejo iz lufta in procentualno poljubno dodaja ali odvzema. In navsezadnje zato smo tam kjer smo !
Pa še to, če si sam zapeljan, ne zavajaj še drugih. EDino kar drži in je uporabno NA TEM NAŠEM PLANETU, je ZDRAVA KMEČKA LOGIKA !
Rugess Nome
# 09.10.2017 ob 12:33
to pa je pomembna novica. podražitev dizla za dober cent
patria
# 09.10.2017 ob 12:55
Glede na onesnaževanje bi moral biti dizel vsaj 20% dražji od bencina.
stewie
# 09.10.2017 ob 12:28
Briga mene, jaz vedno tankam za okroglih 20 eurov.
Kazalo