Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 16 glasov Ocenite to novico!
drugi tir, železnica
Bo drugi tir dvotiren? Foto: BoBo
VIDEO
Bo 2. tir vendarle dvotiren?
VIDEO
Tarča

Dodaj v

Drugi tir z dvema tiroma?

Tarča: Od sledi do razkritja
14. april 2017 ob 17:24
Ljubljana - MMC RTV SLO/Televizija Slovenija

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben je v sinočnji oddaji Tarča o drugem tiru presenetil, ko je na vprašanje, ali zdaj resno razmišljajo o gradnji dvotirne proge, odgovoril pritrdilno.

Kot je pojasnil, razmišljajo o dveh enakovrednih ceveh, da pa so trenutno še pri analizah, kaj bi to pomenilo za celoten projekt, ki ga sicer trenutno vodijo po veljavnem gradbenem dovoljenju in državnem prostorskem načrtu. Vrednost druge cevi, zgrajene v polnem premeru, bi bila po Lebnovih besedah približno 97 milijonov evrov.

Ali je sodelovanje Madžarske pri financiranju projekta Drugi tir za Slovenijo nujno in kakšna tveganja prinaša? Jure Leben je povedal, da se Slovenija ne pogovarja samo z Madžarsko, temveč tudi s Slovaško, Češko in Poljsko. Sodelovanje Slovenije z zalednimi državami naj bi bilo dobro zaradi prerazporeditve tveganj in zato, da bo Slovenija tako laže prišla do evropskih sredstev.

Pogovori z Madžarsko po Lebnovih zagotovilih potekajo zelo dobro, se pa ne pogovarjajo o lastništvu Luke Koper in prednostnem dispečiranju. Kot je poudaril, je za slovenske prebivalce najpomembnejše, da Luka Koper in Slovenske železnice ostajajo slovenske.

Ekonomistu Jožetu P. Damijanu se bolj kot to, da bi Madžarska prišla do solastništva v Luki Koper prek holdinga, zdijo verjetni drugi scenariji. Madžarska namreč zahteva dolgoročni najem pristaniških zmogljivosti, kar po Damjanovih besedah pomeni, da bi dobili koncesijo nad delom 1. in 2. pomola, ki sta že zgrajena, in bi tako praktično brez razpisa prišli do koncesijskega deleža, kar naj bi bilo zelo sporno, ker ima 35-letno koncesijsko pogodbo za izkoriščanje teh zmogljivosti Luka Koper. Nasprotno je državni sekretar Leben vztrajal, da je Luka Koper edini koncesionar v Luki.

Javno-javno partnerstvo – "nebuloze"?
Mnenja so se kresala tudi glede javno-javnega partnerstva kot modela za gradnjo drugega tira.

Državni sekretar Leben je na vprašanje voditeljice, po kateri državi so se pri tem modelu zgledovali, odgovoril, da so se zgledovali po Avstriji. To je Mojmir Mrak z Ekonomske fakultete v Ljubljani označil za "nebuloze". Pojasnil je, da model javno-javnega partnerstva izhaja iz tega, da se je vlada najprej odločila za javno-zasebno partnerstvo, ki pa brez vključitve Luke Koper ni mogoče, zato smo zdaj dobili javno-javno partnerstvo. Mrak te oblike na Googlu ni izsledil. Kot pravi, tega preprosto ni. Gre za "nebuloze", je bil jasen.

Mrak vidi težavo tudi v 2TDK kot posebni projektni družbi, ustanovljeni v kontekstu javno-zasebnega partnerstva, zdaj pa jo je treba uporabiti v kontekstu javno-javnega partnerstva. Kot pravi, se s projektom, ki je vreden milijardo evrov, ukvarja družba z dvema zaposlenima.

Na vprašanje, zakaj vztrajajo pri podjetju 2TDK, je Leben odgovoril, da je bilo podjetje ustanovljeno, da izvaja investicijo, da se prijavi na evropska sredstva, pridobi kredite Evropske investicijske banke in da lahko v tem podjetju sodelujejo zaledne države. Tako naj bi izboljšali možnosti za pridobitev evropskih sredstev na razpisu 14. julija.

Damjan meni, da lahko iz tega razpisa računamo na največ 25 milijonov evrov sredstev in da za sam razpis ni potrebno sodelovanje zalednih držav, zadošča pismo podpore. Sodelovanje Madžarske nas bo po Damjanovih besedah zelo drago stalo.

Leben je pojasnjeval, da projekt nadzirajo delovna skupina Evropske komisije z direktorati z različnih področij, tehnična kontrola Jaspers in Evropska investicijska banka s finančno kontrolo.

Predsednik Komisije za preprečevanje korupcije Boris Štefanec je oddajo sklenil z besedami, da je razprava jasno pokazala toliko odprtih vprašanj in nejasnih zadev ter tako malo odgovorov, da se vse skupaj ne sme končati s sprejetjem zakona, ker smo potem s tem postavljeni pred dejstvo – začel se bo isti postopek kot s Teš 6, pri katerem smo rekli: "Porabili smo toliko denarja, da projekta ne smemo več ustaviti."

Nataša Rijavec Bartha, TV Slovenija

Prijavi napako
Komentarji
xerces8
# 14.04.2017 ob 18:09
"začel se bo isti postopek kot s Teš 6, kjer smo rekli, porabili smo toliko denarja, da projekta ne smemo več ustaviti."
.. čeprav bi ustavitev še vedno bila cenejša. Razumi kdor more.
(TEŠ dela izgubo, vsak mesec)
Luka Novak
# 14.04.2017 ob 17:53
Ranjka Avstrija je progo Divača Pulj zgradila v treh letih (1873-1876), z za današnje čase predpotopno tehniko.

Te naše šalabajzerje bi vrgli na cesto že zdavnaj, če ne kar v arest.

Drugi tir je namreč priprava na novo krajo pri belem dnevu.

p.s. Tarča potrebuje bolj sposobno voditeljico oz sposobnega voditelja, zadnje čase jo praktično vodijo gostje. Erika več kot brat poročila ni sposobna.
as55
# 14.04.2017 ob 19:15
Še tole. Optiko potrebujemo skoraj vsi. Zakaj se država, če jo že tako tišči novo zadolževanje, ne loti projekta optika v vsak slovenski dom? Od tega pa bi res imeli korist vsi.
Ne, da v tej že tako močno prezadolženi postsocialistični nesreči tako njuno potrebujemo vmešavanje države v vsak pasji drekec ampak, če se že moramo norčevati sami iz sebe, se dajmo vsaj tako, da bomo vsi imeli nekaj od tega!
as55
# 14.04.2017 ob 19:12
Trolamo o tiru, ki ga je zgradila Avstroogerska. Ja, takrat je "železna kočija" pomenila "obstati in ostati", danes pa je 2. tir v interesu izključno enega "državnega" podjetja, ki ga brutalno izkorišča 900 zaposlenih in še vsaj toliko "političnih" priveskov, ki LK črpajo preko "svetovalnih pogodb".
LK je "vredna" cca 400 mio. 2. tir bi naj stal ... vsekakor več. Poplačal se ne bo NIKOLI in tudi, če bi se, zakaj to mora biti "problem" vseh davkoplačevalcev? Naj si ga zgradi LK, kot si morajo firme zgraditi parkirna mesta. 2. tir ni zadeva širšega družbenega pomena po katerem se bo prevažalo morje slovencev in turistov. Še 1x ponavljam. "Potrebuje" (pa še to je veliko vprašanje) ga ena firma, ki je že itak uničila polovico teh bornih 24 km slovenske obale.
Naj vsak navijač 2. tira malo razmisli, kaj pri vragu bo on, razen seveda višjih davkov, s katerimi bomo vsi to sra*nje morali financirati, imel od te neumnosti!
vrtojb5
# 14.04.2017 ob 17:28
A ni ta leben z tistim magisterijem iz kdo ve kje? Je usposobljen za to sluzbo ki jo ima sedaj?
symony
# 14.04.2017 ob 21:17
Tale Leban ni dorasel tako odgovorni nalogi,saj niti pojasnjevati ne zmore prepričljivo,kako je šele na pogajanjih,pa kje so 'močni' izkušeni pogagalci...
misterij1234
# 15.04.2017 ob 21:21
Državni sekretar Leben,ni v življenju še dvignil teže večje od žlice,trosi nebuloze.Naj si ogleda on in cela vlada zgrajeno želežniško progo od Beijinga do Lase dolžine 1956 km speljane do višine 5000 m nadmorske višine,končane 2006 leta.Končna vrednost zgrajenega projekta je 4,1 miljarde evrov.Ima še kdo kaj dodati.Adijo pamet in TIR2 za 50 km proge 1,4 miljarde evrov.Kakšna igra številk 4,1 : 1,4 in 1956 km: 50 km.
samogledam
# 15.04.2017 ob 08:52
ko bo zgrajen drugi tir, se bo povecala kapaciteta Luke Koper,apetiti po dobicku bodo terjali zrtve, najprej narava, ki bo ogrozena z novimi iskrami ob progi, turizem, ki ne bo zelel pogleda na industrijsko luko in v isti vodi plavat, povecan hrup, onesnazevanje okolja, povecanje neznanih bolezni in pikov, povecanje stevila kamionov s tem obremenitev avtoceste, ki bo podrazilo vzdzevanje in sanacijo...kvaliteta zivljenja ljudi bo porazno, za ceno ki jo sluzijo tujci.
Naš Tito
# 14.04.2017 ob 23:42
Leban mora lagati, ker mora skrivati resnico, in v tem je problem.

Ona dva zaposlena baje imata takšno plačo kot 20 "navadnih" delavcev,
baje upravičeno, ker medicinski strokovnjaki v našem bifeju trdijo, da nimata
krvavih žuljev samo na rokah, ampak tudi na možganih.
dego47
# 14.04.2017 ob 20:03
Če bosta dva tira bo banda tatinska,ki nam sedaj vlada enega sigurno pospravila v svoje žepe.Kraja Slovenije je na višku,do volitev je treba še pokrast kar se da.
Resnicabolite
# 16.04.2017 ob 00:03
Leben me spominja na metlico za čiščenje stranišča.
commodore
# 15.04.2017 ob 10:45
še vedno ni nihče predlegal da se koper priklopi na pontebano. Zakaj? Premalo za pokrast?
tore
# 17.04.2017 ob 10:46
Ta postopna dogradnja 2.tira ne zahteva nikakršnih partnerstev in posojil. Še teh 200 vladnih milijonov bo preveč za začetek. Z 20 milijoni letno bi zgradili vsaj 5km 2.tira.
tore
# 17.04.2017 ob 10:29
Pri Duhovnikovi varianti je fino tudi da se lahko gradi postopoma (po par km letno dodanega 2.tira ob obstoječem) in bo vsako leto bolj propustna. Ko bo zares potrebno (naprimer čez 10 let), pa se zgradi še 4 km tunela.
Po vladni varianti pa bo rezultat šele po končanih delih (tuneli) čez cca 7 let, vendar takrat proga še ne bo polno zasedena ker se pretovor v LK ne bo čez noč povečal za 100%.
D varianto lahko večinoma gradijo domači gradbinci in tako denar ostane v SLO (večji BDP).
veza
# 14.04.2017 ob 21:13
Zakaj niso povabili na tarčo dr. Duhovnika, da bi predstavil svojo rešitev?
Zakaj pri nas postaneš pameten, ko si bivši minister ali premier(ka) - P. Damijan, Gantar, A. Bratušek, Borut Pahor, J. Janša, L. Peterle
tuintam
# 14.04.2017 ob 20:25
Koliko bi stala varianta s še enim tirom ob OBSTOJČEM tiru? Tistemu bi lahko rekli drugi tir. Ker temule sedaj se lahko reče kvečjemu nova TRASA. Zavajajo že v imenu projekta! Že kar vnaprej! Kako naj jim kdo potem še zaupa? Sploh pa so še preden se je zadeva začela, vse preturbance in vso trgovino z zemljišči kar opravili. Temu se reče: kolateralne posledice. Očitno bi radi zadevo izsilili z njimi.

Naslednje vprašanje: ali lahko po zamišljenih in načrtovanih predorih vozijo sedanje kompozicije. Ali je tudi te treba zamenjati, kakor smo slišali, češ da obstoječi vlaki po tako dolgih predorih ne smejo voziti. In koliko bi to stalo? Kako je s transportom tovora pod zemljo?

Pa naprej seveda, koliko bi stala razgradnja obstoječega tira, če bi ga opustili, ker vzdrževanje pa tudi nekaj stane? Namreč, tudi to mora biti prikazano kot del nove investicije. Nič od niča, tile projektantje, pa oprostite. Tudi projektant se od projektanta pač razlikuje. Preser*va za drag denar se lahko kdorkoli.
nikoli
# 18.04.2017 ob 07:47
Južne železnice so prevzele koncesijo za progo Zidani most . Sisak dne 23. septembra 1858. Prvi vlak je v Sisak pripeljal 3. septembra 1862.
tore
# 17.04.2017 ob 10:13
SŽ je imela lani ob 502 milijonov prihodkov 24,5 milijona čistega dobička, letos predvidevajo 30, 2020 pa 55 (še ne bo 2.tira). Z 2.tirom se jim bo promet čez celo SLO povečal za vsaj 100%, predvidoma tudi dobiček. Torej je interes za 2.tir predvsem na železnici, tovor iz LK gre lahko tudi na kamione.
aleksander.koren
# 17.04.2017 ob 09:09
Zakaj bi zdej investiral 100 mio več, ki jih lahko prinesemo notri z več kontrolinga nad korupcijo če lahko investiramo milijardo čez pet let ko bomo ugotovil da rabmo sodobno dvotirno progo in ne dveh enoternih? Sej smo bogata država in nam miljarde kar povsod ležijo
janezvalva
# 16.04.2017 ob 20:55
ne vem, ne vem, a bo plac za dva tira?
a se da to nardit v nadstropni verziji?
recimo, skoplješ tunel, pa tračnce skoz. pol pa še en tunel skoplješ,
mal nižje, pa tračnce pa to
Bombek
# 16.04.2017 ob 14:48
Ja končno ste dojeli, da je ob taki investiciji pametno zgraditi dva tira v kolikor se že nekaj gradi. Ste se le zbudili.
Lupo
# 16.04.2017 ob 10:37
Ranjka Avstrija je progo Divača Pulj zgradila v treh letih (1873-1876), z za današnje čase predpotopno tehniko.

Razpad AvstroOgrske 1918, nas je definitivno zabil za 500 let za lesenimi žlicami!
REsnica
# 15.04.2017 ob 18:18
Javni denar je v demokraciji plen, ki je na voljo demokratičnim plenilcem. Zakonito, malo manj ali pa tudi nezakonito bodo prišli isti plenilni centri do našega denarja tudi pri drugem tiru. Avtocestni križ, teš6.... niso niti naključje in niti preteklost.
rever
# 15.04.2017 ob 14:54
ASS55 zelo lepo amp. nw zakaj firma ,ki bo imela letos 50 mio dobička rabi drugi tir oni ne rabijo drugi tir, če gledajo samo iz vidika koristi LUKE KOPER d.d. ,ker to ni ekonomično oni rabijo kvečjemu tir do Trsta. Ga pa rabi država, saj s tem postane bolj dobičkonosna cela slovenska logistika najbolj seveda slovenske železnice. Jaz mislim ,da vsi tudi zaposleni v luki nočejo drugega tira ,saj oni delajo dobro in imajo zato upravičeno dobre plače naša država pa ker je 70 % lastnica dobi visoke dividende. Drugi tir je problematičen, ker nekdo vidi lepo priložnost, da zasluži veliko denarja predvsem razni DRI gospodje in politični botri iz ozadja in to z izgovorom da ga rabi Luka Koper.
sloko
# 15.04.2017 ob 02:17
Kdaj lahko pričakujemo procese drgui tir 1, drugi tir 2 na slovenskih sodiščih? 2023-2035?
tir1a
# 15.04.2017 ob 01:27
No dajte o tej Duhovnikovi rešitvi - zakaj se je pa ta gospod Duhovnik šele sedaj oglasil in ne mogoče pet let prej?
Pa še to - njegova rešitev sploh nebi bila tako poceni - vsaj 800 mio evrov, s tem da vključuje zelo visoka varnostna in gradbena tveganja (mislim celo, da bi nas njegova rešitev dolgoročno prišla dražje).
Dr. Duhovnik je sicer podkovan v strojništvu, o gradbeništvu pa dvomim (sploh, me zanima, kaj bi bilo, ko bi moral resnično stati za tem projektom in ga lastnoročno podpisati - dvomim, da ima veliko podpore - v gradbenem sektorju je prav gotovo nima veliko).
Luka Novak
# 14.04.2017 ob 20:55
@as55

Trolamo o tiru, ki ga je zgradila Avstroogerska.

LOL

Naredila bi tudi drugega, če bi ga potrebovala. Tudi aktualna Avstrija je naredila svoj drugi tir (poleg ostalega) in nam konkurira družno s sosedom našega edinega pristanišča.

Hitro si poglej dejstva, da boš lahko trolal naprej o smislu take gradnje.
sekioli
# 14.04.2017 ob 18:23
Ta proga ne bo imela nobene finančne koristi za luko koper,prebivalce itd. Za tisoč miljonov €!
Kazalo