Izbor Gospodarstvo
Uredba o vrstah objektov parkišča uvršča med nezahtevne oz. manj zahtevne objekte. Foto: BoBo
Številni zasebniki so uredili plačljiva parkirišča na dvoriščih. Foto: MMC RTV SLO
Parkirišče do 200 m2 sodi med t. i. nezahtevne objekte, v katere sodijo majhne stavbe med 30 in 50 m2, ograje med 2 in 3 metri, podporni zid, manjši objekti za rejo živali. Za njih je treba pridobiti gradbeno dovoljenje, vendar za to ni potrebna projektna dokumentacija. Parkirišča večjih površin sodijo med manj zahtevne objekte, tako kot enostanovanjske ali več stanovanjske stavbe. Gradbeno dovoljenje se izda na podlagi izdelane projektne dokumentacije.
Zasebna parkirišča na dvoriščih očitno postajajo konkurenca dragim parkirnim hišam. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Parkirišče - nova tržna priložnost?

V prometno najbolj obremenjenih krajih postajajo parkirišča zanimiva tržna dejavnost
12. februar 2018 ob 06:47
Ljubljana - MMC RTV SLO

Poleg oddajanja stanovanj in drugih nepremičnin turistom postaja v turistično bolj obljudenih krajih zanimivo tudi oddajanje parkirnih mest. Če posedujete primerno zemljišče, je za ureditev parkirišča potrebno zgolj gradbeno dovoljenje za nezahtevne ali manj zahtevne objekte.

Slovenija iz leta v leto postaja bolj zanimiva turistična destinacija. Kar že nekaj let finančno uspešno izkoriščajo lastniki nepremičnin, ki svoja stanovanja, hiše, vikende in druge nepremičnine kratkotrajno oddajajo prek spletnih platform, kot sta denimo Airbnb ali Booking. Velik del oddajanj nepremičnin prek omenjenih portalov je do zdaj potekal na "črno", tako na račun izogibanja plačila prispevkov državi kot tudi zaradi zapletenega pridobivanja vseh potrebnih dovoljenj.

Zaradi vedno več turističnih prenočitev v zasebnih bivališčih, ki se tržijo prek spletnih portalov, so ustrezne državne institucije sprejele nekatere ukrepe, s katerimi skušajo poenostaviti birokratske postopke pri pridobivanju dovoljenj za kratkotrajno oddajanje nepremičnin. Finančna uprava (Furs) pa je v preteklih mesecih pozivala vse, ki nepremičnine turistom oddajajo na črno, da se do konca januarja registrirajo "za nazaj" in prijavijo prejete prihodke pri davčnem organu. Sicer bodo sledile visoke kazni.

Podatkov o zasebnih parkiriščih ni
Poleg oddajanja nepremičnin turistom postaja v večjih slovenskih mestih in turistično bolj obljudenih krajih vedno bolj tržno zanimivo tudi spreminjanje nepozidanih zemljišč v plačljiva parkirišča, predvsem za kratkotrajno parkiranje. Če je pridobitev ustreznih dovoljenj za kratkotrajno oddajanje nepremičnin turistom še vedno kar zapleten postopek, je spreminjanje zemljišč v parkirišča vsaj navidez preprostejše. Treba je pridobiti zgolj ustrezno gradbeno dovoljenje.

"Uredba o vrstah objektov glede na zahtevnost gradnje določa, da nobeno parkirišče ni enostaven objekt, in sicer da so do 200 m2 nezahtevni objekti, nad tem pa manj zahtevni objekti, kar pomeni, da vsi potrebujejo gradbeno dovoljenje. V tem procesu se preveri tudi skladnost s prostorskimi akti," pojasnjujejo na Ministrstvu za okolje in prostor RS (MOP).

Koliko je sicer v Sloveniji zasebnih parkirišč, MOP podatkov nima in jih tudi ne zbira. Podobno podatkov o številu plačljivih parkirišč nimajo tudi v najbolj prometno obremenjenem kraju v državi, Ljubljani. Čeprav se župan Ljubljane Zoran Janković s svojo ekipo že vrsto let trudi, da prestolnica ne bi bila preveč privlačna za osebna vozila oz. skuša doseči, da bi prebivalci Ljubljane in prišleki uporabljali javni prevoz in druga alternativna prevozna sredstva, pa v Ljubljani nastajajo številna nova zasebna parkirišča.

MOL ni naklonjen zasebnim parkiriščem
Kar nekaj podjetnih lastnikov peščenih dvorišč in zelenic je te v zadnjih letih spremenilo v plačljiva parkirišča, ki so cenovno ugodnejša od parkirnih hiš. Denimo v okolici ljubljanskih bolnišnic in kliničnega centra. Na MOL-u pravijo, da odpiranja novih zasebnih parkirišč ne podpirajo. Gradbena dovoljenja pa, kot pravijo, izdajajo upravne enote.

"Kot je znano, smo lani sprejeli Celovito prometno strategijo z akcijskim načrtom ukrepov, ki je nadgradnja leta 2012 sprejete Prometne politike MOL-a. Namen teh dokumentov je sprememba potovalnih navad občanov in obiskovalcev Ljubljane v bolj trajnostne, predvsem usmeritev k hoji, kolesarjenju in uporabi javnega potniškega prometa za opravljanje vsakdanjih potovanj. Eden od ciljev je tudi zmanjševanje števila avtomobilov v mestnem središču, na kar med drugim vplivamo s strožjo parkirno politiko. Izvedba tovrstnih parkirišč je torej v neskladju z navedenimi cilji in jih zato ne podpiramo," pravijo na MOL-u.

Investitorji v zasebna parkirišča morajo sicer na Oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MOL-a za ureditev pridobiti soglasja za morebitno novo ureditev cestnega priključka, za poseg v varovalnem pasu javne ceste, za odmike ...

Inšpektorat MOL-a pa v primerih uporabe zasebnega zemljišča za parkirišče nima pristojnosti ukrepanja glede morebitne nenamenske rabe zemljišča. Ukrepa namreč lahko le ob morebitnih nepravilnostih pri "gradnji in rekonstrukciji priključkov nekategoriziranih cest in individualnih priključkov."

Posebnih evidenc inšpektorji ne vodijo
Za preverjanje ustreznosti gradbenih dovoljenj je pristojen inšpektorat za okolje in prostor. Toda podatkov glede nadzorov parkirišč, denimo koliko je bilo odkritih nepravilnosti, nimajo oz. jih ne vodijo posebej.

Na gradbeni inšpekciji Inšpektorata RS za okolje in prostor pojasnjujejo, da so med objekti nadzora tudi parkirišča, vendar posebnih evidenc v zvezi z vrsto objektov, ki jih nadzirajo, ne vodijo. Vendar so večkrat, kot pravijo, "v okviru usmerjenih akcij nadzora nad objekti v javni rabi preverjali tudi tovrstne objekte".

Gregor Cerar
Prijavi napako
Komentarji
Gautama
# 12.02.2018 ob 08:39
Meni je največja svinjarija to, da je najdražja parkirna hiša pri Kliničnem.

Ogabno izkoriščanje ljudi, ki niso navajeni Ljubljane in parkiranja, in pridejo na obisk k bližnjim, ki so v bolnici.
dejneseri
# 12.02.2018 ob 07:35
Seveda ne podpirajo, pac pa podpirajo parkirne hise, ki parazitirajo na bolezni in stiski, kjer ob pregledu na pediatrini ne prides pod 7 eur parkirnine. Pa tak ParkiRaj, banda.
bilzerian
# 12.02.2018 ob 07:49
ptujski (lopovski??) župan pa je vsa občinska parkirišča, ki so jih ljudje lahko uporabljali brezplačno, in tega ni bilo malo, za neznano ceno prodal zasebnikom, ki zdaj parkirišča veselo tržijo.
župan ni povedal, če od kasiranja parkirnine dobi kaj provizije. ampak od poslovneža, kar župan prav gotovo je, kaj drugega niti ne bi pričakovali.
sportivko
# 12.02.2018 ob 08:01
UKC nujno rabi brezplačna parkirišča za urgentne primere! Da pripeleš nekoga z urgentnim primerom v UKC, kjer itak nimaš kje parkirat, ti med tem mestno redarstvo odpelje avto.
sosman
# 12.02.2018 ob 07:25
Spodobna mesta parkiranje uredijo s poceni P+R na obrobjih (1-3€/dan) in rednim prevozom v mesto.
Bake
# 12.02.2018 ob 07:08
MOL ni naklonjen zasebnim parkiriščem
Si upamo ugibat zakaj tako, de?
Fleaa
# 12.02.2018 ob 07:50
uf to se bo Zoki zjezal, če mu boste tkole u "zelje hodil"
aaa
# 12.02.2018 ob 08:41
Nova tržna priložnost? Meni se zdi pobiranje parkirnin že leta naša paradna turistična panoga.
rabelj
# 12.02.2018 ob 08:00
Ljudje bi radi zaslužili v teh težkih časih, ko ni novih služb, država pa raje kot tistih 35-70 milijard izpuhtelih € išče nekaj 100€ davščin pri revežih...
Mimobeznik
# 12.02.2018 ob 07:48
Mol ima strategijo najbolj vredne parcele v centru spremenit v parkirišča, ker čakajo 10% gospodarsko rast in prodajo po cenah London Citya. Do takrat uživajmo v pesku z avti.
gozdar1
# 12.02.2018 ob 08:14
Nekdo, ki si lasti nepremičnino dovolj veliko, da jo oddaja kot parkirišče v centru ljubljane je revež, slovenska logika.
dejneseri
# 12.02.2018 ob 09:11
ja topol, sam na letalisce gres zato ker hoces, ne zato, ker moras
Pinko Palinko
# 12.02.2018 ob 09:50
Najprej vse scentraliziraš v Ljubljani, potem pa zahtevaš od ljudi, da se v bolnico pripeljejo z javnim prevozom, ki ga v Sloveniji na daljšpe razdalje praktično ni (uporabnega). Iz Kopra potniški vlaki sploh več ne vozijo, avtobus potrebuje kakšni dve uri, saj direktnega, ki bi se pripeljal po AC ni, potem še najmanj pol ure do bolnice in ponovi vajo za nazaj. Obisk bolnika med tednom odpade, pot z javnim prevozom za pacienta tudi. Med vikendom pa je javni prevoz še bolj okleščen. Torej ostane avto, potem pa plačuj oderuške parkirnine, ki so najvišje ravno v rajonu bolnic. Da bi kakšen program preselili v ostale bolnice pa seveda ne.
knesigail
# 12.02.2018 ob 10:32
V Ljubljani cene parkirišč na evropski ravni, javni prevoz pa kot v Indiji ali Zambiji...
Haloo
# 12.02.2018 ob 09:00
Vsi tisti, ki odrejajo načine parkiranja so sami privilegirani, saj imajo v uporabi službena vozila in parkirišča tik ob pisarnah!
Bivši uporabnik
# 12.02.2018 ob 08:51
Zoki spoki.
Resnica123
# 12.02.2018 ob 07:26
Parkirisca so ena redkih javnih dobrin, katera bi rad da jih upravlja drzava za vse "zastonj" (iz preplacanih davkov). Kar bi moralo niti javno placujemo, kar bi bilo boljse imeti privatno imamo javno. Oh ta Slovenija, en velik zmazek.
themetun
# 12.02.2018 ob 08:21
Če boste še naprej odpirali zasebna parkirišča, se bo Zoki pridružil stavki javnih uslužbencev. V nslednji volilni kampanji pa bo imel plakate z napisom: Zoki ne dela.
fritaja
# 12.02.2018 ob 13:04
aaa
# 12.02.2018 ob 08:41
Nova tržna priložnost? Meni se zdi pobiranje parkirnin že leta naša paradna turistična panoga.


Jasno, saj v tej panogi ni treba nič delati, le kasiraš. To pa je alfa in omega vseh poslovnih strategij na celotnem Balkanu :)
1a34
# 12.02.2018 ob 10:38
V Mariboru in drugih mestih so to odlicno uredili z veliko brezplacnimi parkirnimi mesti v centru mesta (brezplacno parkiranje za 20 minut na ogromno parkirnih mestih v centru - samo parkirno uro das za vetrobransko steklo), tako da se je v zvezi s prometom in parkiranjem vse umirilo in ni vec takih izrednih razmer in nepotrebnega ustvarjanja nervoze med ljudmi.
Potem se (bo) pa lahko generalno zmanjsa(la) tudi cena parkiranja na javnih (drzavnih oz. obcinskih) parkirnih prostorih na 10 centov na uro kot bi bilo sprejemljivo za ljudstvo, ki v tej drzavi vlada in mora vladati.
Primaren namen parkirnine je, in se bolj bo v normalni, zdravi druzbi, da se dela red in ne da kaksen (zdaj po znovi vsesplosni obuditvi zdravih vrednot v druzbi) ze popolnoma osamljen in izoliran neoliberalec (v kakrsnikoli ze preobleki ze), sluzi na racun ljudstva.
dejneseri
# 12.02.2018 ob 10:23
ne gre zato, da bi moralo biti parkiranje zastonj.

ampak v drzavi, ki se zavestno odreka razvoju javnega prometa, je spodbujanje garaznih his, ki zaracunavajo oderuske ure, ker pac lahko, v okolici bolnisnic pac ostudno.

strasni "podjetniki" ti garazarji.
diax
# 13.02.2018 ob 09:34
Parkiranje na javnih površinah bi moralo biti brezplačno. Mislim da mi to kot državljanu davkoplačevalcu PREvisokih davkov pripada. Je že vračunano v DDV..
fritaja
# 12.02.2018 ob 12:53
Čeprav se župan Ljubljane Zoran Janković s svojo ekipo že vrsto let trudi, da prestolnica ne bi bila preveč privlačna za osebna vozila oz. skuša doseči, da bi prebivalci Ljubljane in prišleki uporabljali javni prevoz in druga alternativna prevozna sredstva,...

Zakaj se pa potem Janković sam vozi v službo z avtom in ima celo rezervirano parkirno mesto?
(quod licet jovi non licet bovi press)
Pinko Palinko
# 12.02.2018 ob 11:48
@gape

ravno zaradi takih, kot si ti, ki očitno živiš v mestu in ne uporabljaš javnega prevoza, ki v LJ pač kolikor toliko funkcionira, morajo obiskovalci iz drugih krajev plačevati oderuške parkirnine v okolici ljubljanskih bolnišnic, saj jim drugega ne preosane. Namesto, da bi kakšen P+R ali samo javni P bil zraven bolnišnic, so tam sami privat Rji po oderuških cenah. Zakaj? Ker lahko. Zakaj lahko? Ker je celotna oblast v državi miselno omejena na ljubljanski avtocestni obroč in se jim jebe za vse, ki živijo zunaj tega območja.
rubin
# 12.02.2018 ob 10:51
To je parazitstvo! Če imaš firmo, ki je podvržena konkurenci, moraš za dobiček neprestano izboljševati proces proizvodnje in s tem ima dobiček nek družbeni smisel. S naravnimi viri, ki so omejeni, pa je konkurenca omejena, zato privatnik služi rento, ki je razlika med zaslužkom in stroški dela in amortizacije. In to rento ne more konkurenca zbit, ker naprimer,, gozda je omejeno in ne more pridet nov ponudnik lesa na trg, ker nima gozda. Enako je s parkirišči, ne more en iz Prekmurja zbirka ceno parkirišča v Piranu. In zato lahko lastnik zgolj pokasira najemnine in ne dela ničesar, drugi pa opravljajo delo. To pa je parazitstvo. Pa da sam vsem nam znan primer vode : je prav da si jo nekdo lasti in odira skupnost za njeno rabo? Ali drug primer, nafta na norveški... Bi blo prav da si bi dobičke privatnik lastil? In razložite razliko med vodo in parkiriščem Oz med nafto in lesno maso oz zakaj je to drugače?zaslužek brez dela, ki nima nobene družbene koristi je parazitstvo. Slovenci smo prvaki v tem... Delo abnormalno obdavčimo, parazitstvo pa ne..
Robiland
# 12.02.2018 ob 08:07
Zdaj ko je pri oddajanju stanovanj turistom zmagal hotelirski lobi, so se lotili se privat parkirisc.
m72
# 12.02.2018 ob 16:42
"Parkirišče - nova tržna priložnost?"

Ha, ha, a ni to že četrt stoletja glavna podjetniška priložnost v "samostojni in neodvisni"?
Ceriš
# 12.02.2018 ob 13:21
V zvezi s parkirišči se mastijo nepremičninske
agencije, ki se kot mrhovinarji polaščajo
funkcionalnih zemljišč v stanovanjskih soseskah,
ko v navezi z zemljiškimi katastri oz. zemljiško
knjigo s korupcijo dobivajo podatke o nevpisanih
parcelah, katere odkupujejo po bagatelnih cenah, na njih
pa urejajo parkirišča z zapornicami ter kasirajo
mesečne najemnine.
Svinjarije brez primere, država pa nič !
B in .
# 12.02.2018 ob 12:07
Samo gnili rentniki, od najemnin, parkirnine, lesa itd bi živeli, ker nihče ne zna s know how, kjer danes si, jutri pa te prehitijo če se nonstop ne izboljšuješ. In pol bi en lupil ljudi s parkiriščem, in preko dediščine bi cel rod parazitiral... Ajde, še vodo in zrak privatizirat, pa bodo zaslužki.. Banda

Še vstopnino za Lj treba ponuditi ljudem, samo enkratni vstop, ob novem vstopu se plača posebej + parkirnine. Poslovna priložnost ... ne zamudite, drugače vas prehitijo na Bledu in Bohinju.
rubin
# 12.02.2018 ob 10:55
Samo gnili rentniki, od najemnin, parkirnine, lesa itd bi živeli, ker nihče ne zna s know how, kjer danes si, jutri pa te prehitijo če se nonstop ne izboljšuješ. In pol bi en lupil ljudi s parkiriščem, in preko dediščine bi cel rod parazitiral... Ajde, še vodo in zrak privatizirat, pa bodo zaslužki.. Banda
Luka Novak
# 12.02.2018 ob 07:29
Parkirišče - nova tržna priložnost?

Ha, ha .. sedaj, ko so vse pomembne priložnosti že izkoriščene ?

Bere se podobno, kot Bitcoin zgodba (pred tem pa delnice, skladi .. ).

Na kratko : ko vam javno ponujajo t.i. tržno priložnost, zgrabite močneje denarnico oz. dvakrat premislite.
1a34
# 12.02.2018 ob 11:03
K sreci je do tudi de iure uvedbe progresivnega davka na nepremicnine in uvedbe univerzalnega temeljnega dohodka le se korak.
Vecina ljudi pa itak tudi do zdaj ni kompenzirala drugih primanjkljajev z grabezljivostjo, tako da vecini se sploh ne bo treba prilagoditi oziroma prestrukturirati glede vrednot, da bodo ostali del druzbe in druzbenega tkiva, tako kot tistemu preostalemu 0, 01 odstotku ljudi.
themetun
# 12.02.2018 ob 10:19
V LJ bo treba ob snegu počistit parkirna mesta, ne pa jih zasest z naritim snegom, nato pa jamrat, da zasebniki prevzemajo stranke.
Haloo
# 12.02.2018 ob 09:09
Stanovalci v mestih parkirajo na ulicah pred stanovanji, ker jim je tako lažje, kot priti iz dvorišča. Tako je gneča še večja po nepotrebnem.
Ejga
# 12.02.2018 ob 08:07
Da niste malo zaostali! Hrvatarji so to naredili že več kot 15 let nazaj !
vrtojb5
# 12.02.2018 ob 07:26
Nova?
CameraObscura
# 14.02.2018 ob 16:57
Zoki, začni še sam uporabljati LPP ali pa Bicikelj pri prevozu do svoje pisarne, pa boš dal dober zgled ostalim prebivalcem prestolnice. Šokantno anede?
veza
# 12.02.2018 ob 18:05
Celo državo Slovenijo dajmo ddati najboljšemu ponudniku, mi pa gremo na Sejšele in Kajmane.
Lluka
# 12.02.2018 ob 13:27
Sredi Ljubljane om prenavljal stanovanjsko hišo. Namesto klasične dvokapnice bom imel ravno streho..... ČEz pol leta bom na streho narisal H in oddajal parkirišče za helikoper.
fritaja
# 12.02.2018 ob 12:56
rabelj
# 12.02.2018 ob 08:00
Ljudje bi radi zaslužili v teh težkih časih, ko ni novih služb, država pa raje kot tistih 35-70 milijard izpuhtelih € išče nekaj 100€ davščin pri revežih...


Reveži nimajo parcel v centru Ljubljane, ki bi jih lahko tržili za parkirišča. ;)
rubin
# 12.02.2018 ob 10:57
Se strinjam da cena mora biti parkiranja, čene bi zmanjkalo prostora za vse, samo za božjo voljo, naj gre v občinski proračun Oz za skupnost, ne da se privat služi...
Ramus
# 12.02.2018 ob 10:14
MOL ni naklonjen zasebnim parkiriščem

Kakšen čudež,...
felipesko
# 12.02.2018 ob 09:58
Če štejemo samo eno parkirišče na avtomobil,je poraba površine primerljiva površini 100 tisočih individualnih stanovanjskih hiš,brez parkirišč za kamione,avtobuse...itd....
Ko temu dodamo vse ceste,avtoceste,mostove,viadukte,predore
,dobimo impozantne številke zemeljske površine,ki smo jih zavzeli zato,da pridemo "samostojno" od točke A do točke B,pa čeprav je to zgolj toliko km na dan,kot jih opravi povprečen rekreativec pri popoldanski hoji....
Hasha En človek v avtomobilu zavzame skoraj 10 m2 površine za svoje gibanje....
SF0100
# 12.02.2018 ob 08:24
svinjarija
mpudi
# 12.02.2018 ob 07:10
De, de.
tsinamuh0
# 25.03.2018 ob 19:13
Pri tem članku pogrešam sledeče podatke g. Gregor Cerar:
- gibanje št. parkirišč pred bloki, ki so bili v javni lasti (lasti stanovalcev) - teh je vendo manj, ni tako?, št. parkirišč, ki so ''po novem'' v lasti MOL, ter št. privatnih. Zadnjih je vse več. Ali ni Zoki že pred leti napovedal, da bo zaračunaval vsa parkirna mesta v obroču??
Tako bi se slika razjasnila, ampak ne opletajte za božjo voljo s takimi bučkami, da se Zoki bori proti prometu - Zoki služi s parkirninami in njemu .. visi za promet, to je zelo očitna resnica, de.
Kam so izginile merilne postaje PM delcev?
A ste novinar, al kaj ste????
Poleg tega s pretiravanjem pri gradnjah v BTCju in osiromašnjem vseh preostalih delov še bolj sili množice v uporabo avtov. Ja, P+R je v redu, pohvalno, a to je vse kaplja v morju, z javnim prometom pa ni naredil nič od nič. Avtobusna, železniška, podzemna, ? Pa ima Lj. potencial za to, samo investirati bi bilo treba in ljudi vrniti v javni promet. In za to bi moral župan narediti pobudo in delati z državo; pri Zokiju pa ne bo nič od tega, ker bi naredil še ene Stožice...
galoper
# 08.03.2018 ob 16:59
V LJ smo to že pred leti spoznali, ko so asfaltirali športno letališče in ga spremenili v parkirišče na katerem so drago zaračunavali parkiranje. Ste si že ogledali koliko avtov je parkiranih v luki KP ?
kotzi
# 12.02.2018 ob 19:39
mol to moti...zakaj....konkurenca je zdrava...haha...
1a34
# 12.02.2018 ob 12:00
Recept za zmanjsanje parkirne psihoze (zaradi katere so ljudje bolj vodljivi in se znajo manj postaviti sami zase): Veliko povecanje brezplacnih javnih parkirnih prostorov v centru (kot v ostalih mestih pri nas in po svetu) za parkiranje cez dan do 20 minut (ozivilo se bo tudi mestno jedro) in zmanjsanje parkirnine na vseh ostalih javnih parkirnih prostorih na 10 centov na uro.
rubin
# 12.02.2018 ob 11:00
Sramota od članka je to.
Kazalo