Lokalne novice

Poudarki

  • Uvedba krožnega enosmernega ogleda?
  • Civilna iniciativa zavrača trditve župana
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 21 glasov Ocenite to novico!
Vintgar
Soteska Vintgar. Foto: Srdjan Živulović/BoBo
Skozi Vintgar
Obiskovalci hodijo po turistični poti. Foto: BoBo/Mirko Kunšič
       Mi smo kot občina dali predlog za zmanjšanje prometa, civilna iniciativa pa nasprotuje kakršnemu koli prometu in parkiranju v vplivnem območju same soteske.       
 Peter Torkar, gorjanski župan
Soteska Vintgar
Prizor iz soteske Vintgar leta 2003. Foto: BoBo/Srdjan Živulović

Dodaj v

Vintgar preplavili turisti, stanje v prometu "nevzdržno"

300.000 obiskovalcev na leto
10. februar 2018 ob 11:02,
zadnji poseg: 11. februar 2018 ob 19:54
Gorje,Bled,Jesenice - MMC RTV SLO, STA

Soteska Vintgar je ena najbolje obiskanih naravnih znamenitosti Slovenije, ki jo letno obišče okoli 300.000 ljudi. Množičen obisk pa povzroča težave, ki jih občine zdaj poskušajo lajšati.

Množični obisk povzroča prometne zamaške in zmanjšuje varnost ter kakovost doživljanja narave, zato občine na območju soteske iščejo rešitve za ureditev dostopov in razmišljajo o uvedbi krožnega enosmernega ogleda.

Prometna infrastruktura na območju Vintgarja ni prilagojena tako množičnemu obisku, je pojasnil vodja medobčinskega inšpektorata in redarstva Boštjan Omerzel. Zato to predstavlja izziv za občine Bled, Gorje in Jesenice. V preteklosti koordiniranega sodelovanja med občinami in upravljavcem soteske, to je Turističnim društvom Gorje, ni bilo, zdaj pa so občine enotno pristopile k iskanju rešitev.

Z vzpostavitvijo nove prometne infrastrukture, kakršni sta blejska severna obvoznica in obvoznica na Blejski Dobravi, se ponujajo nove možnosti, da bi se pritisk obiskovalcev in obremenitve okolja zmanjšali, je dejal Omerzel.

Uvedba krožnega enosmernega ogleda?
V prvi vrsti si želijo zagotoviti, da se okoliškim prebivalcem zaradi množičnega obiska soteske ne bi znižala kakovost življenja, je pojasnil gorjanski župan Peter Torkar. Hkrati želijo turistom zagotoviti varnost in polno doživetje lepot narave. Zato bi radi uredili celotno območje, dostop in parkirišča ter uvedli enosmerno krožno pot skozi sotesko.

Stanje prometa na tem območju je že nekaj let nevzdržno, zato je razbremenitev območja vstopne točke v Podhomu nujna, je opozoril Torkar in dodal, da so se na občini tako lotili priprave podrobnega prostorskega načrta, v katerem bi začrtali ureditev parkirišč in sanitarij.

Dnevno do 4.000 obiskovalcev
Zdaj pred vstopno točko v času poletne sezone parkira do 500 avtomobilov in dnevno tudi več kot 30 avtobusov, saj sotesko na dan obišče celo do 4.000 ljudi. Po novem načrtu bi bilo na tem delu parkirišč za največ 180 osebnih vozil in 11 avtobusov. Ostali bi lahko parkirali pred vasjo na približno 600 metrov oddaljenem degradiranem območju ob železniški progi.

Vendar se je ob teh načrtih pojavila civilna iniciativa. "Mi smo kot občina dali predlog za zmanjšanje prometa, civilna iniciativa pa nasprotuje kakršnemu koli prometu in parkiranju v vplivnem območju same soteske," je pojasnil Torkar in dodal, da bodo na pripombe ustrezno odgovorili.

Rešitev bi bila preusmeritev vseh obiskovalcev na zgolj jeseniško vstopno točko z Blejske Dobrave. Jeseniški župan Tomaž Tom Mencinger meni, da bi bilo to najbolj smiselno, saj so lani uredili obvoznico na Blejski Dobravi, uredili bi le še manjši del ceste do parkirišča in nato pot do vstopne točke in uredili sanitarije.

Vstop le na eni strani?
Ureditev vstopne točke zgolj na eni strani in vpeljava enosmerne krožne poti bi bila zelo pomembna tudi z vidika varnosti obiskovalcev, saj je v preteklosti že prihajalo do poškodb. Pot po soteski je na nekaterih delih namreč zelo ozka, obiskovalci pa v sotesko vstopajo tako iz Podhoma kot z Blejske Dobrave in se po isti poti tudi vračajo na izhodišče ter se srečujejo na ozkih poteh. Če bi uvedli vstop le z ene smeri, bi se vračali po poteh zunaj soteske.

"Občine smo skupaj že pripravile nekatere ukrepe za večjo varnost in boljšo prometno urejenost, da bi obiskovalci parkirali le na površinah, namenjenih parkiranju, in da bi to poletje, ko bo tekla rekonstrukcija ceste skozi Spodnje Gorje, avtobusi dostopali le z jeseniške strani," je po sestanku, ki so ga imeli na začetku tega meseca, povedal Torkar, ki upa, da bodo njihove ideje upoštevali tudi v Turističnem društvu Gorje, saj je uresničitev zamisli predvsem v njihovih rokah.

Vendar je predsednik Turističnega društva Gorje Janko Peterman pojasnil, da lahko obiskovalcem zgolj predlagajo enosmerni ogled, ne morejo pa jim tega določiti, saj je dostop urejen z obeh smeri, povratne poti zunaj soteske pa so relativno dolge. Za zdaj tudi še niso dokončno urejene in označene.

Če bi bila vstopna točka urejena le na eni strani, pa bi bil na tej strani še večji pritisk, kot je že zdaj. "To se nikakor ne bi izšlo, saj bi bile potem prometne težave še večje," je pomisleke predstavil Peterman, a zagotovil, da bodo glede oblikovanja rešitev sodelovali z občinami.

Civilna iniciativa zavrača trditve župana
V članku omenjena Civilna iniciativa VRŠČE se je odzvala na trditve, ki jih je na njen račun izrekel župan Peter Torkar. Objavljamo jo v celoti:
*
"Civilna iniciativa je že od začetka za celostno rešitev problema, ki nastaja v okolici Vintgarja. Vsekakor smo za to, da se dosedanja parkirišča obdržijo, se pravi v spodnjem delu vplivnega območja Vintgarja, pri vstopu, ki je v uporabi že skoraj odkar obstaja soteska Vintgar. Smo izključno proti temu, da se uniči zemljišče, ki je bilo vsa leta doslej namenjeno paši živine Agrarne skupnosti Podhoma v območju F3 cone v OPPN Vršče. Proti degradaciji zemljišča v zgornjemu delu zaradi izgradnje parkirišča za camperje in osebne avtomobile ter glampinga in campinga se je že do zaključka javne razgrnitve OPPN-ja 8. decembra s svojim podpisom opredelilo 152 nezadovoljnih občanov in občank občine Gorje, ki si ne želijo tovrstnega uničenja narave in se ne strinjajo z novonastalim OPPN Vršče. V tem ne vidijo rešitve. Če smo objektivni, je gradnja tovrstnih parkirišč popolnoma nesmiselna: zaradi tako majhnega števila parkirišč v osrčju vasice Podhom bi povzročili samo še večjo zmedo, saj bi množica 300 tisoč turistov še vedno prišla v osrčje vstopa v Vintgar, parkirišč bi bilo pa premalo, zato bi nastal kaos v prometu – organizirano usmerjanje in nadzor bi morali opravljati že v prvi fazi vstopa v Vintgar - z nakupom vstopnice. Ker projekt OPPN resnično ni rešitev za to vplivno območje Vintgarja, smo Civilna iniciativa Vršče s podporo občanov in občank Gorij podali alternativne predloge za rešitev problema, in sicer z ureditvijo parkirišč na obrobju Podhoma in Spodnjih Gorij, in predvsem na dosedanjih parkiriščih, ki so že zgrajena in urejena za parkiranje vseh vozil. S tem bi turisti lahko umirjeno in varno parkirali in na poti skozi vasi Podhom in Gorje doživeli celostno podobo našega kraja in posledično bi občina Gorje pridobila tudi pri razvijanju podeželskega turizma in razvoju podeželja. Z ureditvijo parkirišč na obrobju bi občina rešila velik del problema prometa v okolici Vintgarja. Izkoristila bi vse pločnike in pešpoti, namenjene pešcem in turistom, ki jih je do sedaj zgradila in bi celostno služile izboljšanju prometnega položaja na tem območju. Civilna iniciativa Vršče se je obrnila na več pristojnih služb za celostno ureditev problema, ki je nastal v Podhomu, in sicer na ministrstvo za okolje in prostor, Javni zavod Triglavski narodni park in na Zavod RS za varstvo narave Kranj. Slednji podpirajo prizadevanja Civilne iniciative Vršče, ki so, da na tem področju ne nastajajo nova parkirišča, ki bi degradirala naravno danost vplivne okolice Vintgarja in podpirajo predvsem uporabo dosedanjih parkirišč in parkirišč na obrobju vasi Podhom in Gorje za celostno in prijaznejšo rešitev vplivnega območja Vintgarja in Podhoma."
Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
josh k.
# 10.02.2018 ob 11:35
Prvo se trudimo, da pritegnemo čim več turistov v Slovenijo in, ko navalijo jamramo, da je gužva.
vremenko
# 10.02.2018 ob 11:40
Vintgar absolutno ni povprečen, nasprotno, je dih jemajoč, izreden. Žal pa res preveč natrpan s turisti. Tukaj je 15 res čudovitih fotografij Soteske Vintgar, ko gledaš te fotografije lažje razumeš zakaj ljudje z vsega sveta tako derejo v Vintgar in si ga želijo ogledati v živo.
TineB
# 10.02.2018 ob 11:33
Ko se pojavi pretirana gužva, je rešitev le ena: uvedba (visoke) vstopnine in po možnosti vnaprejšnje rezervacije termina oz vnaprejšnji nakup vstopnice. Tako pač je. Tako se omejuje obisk. Povsod po svetu. Ni treba tople vode izumljati.

Včasih berem članke o teh "dilemah" v SLO, kako kak problem rešiti. In se pristojni obnašajo tako, kot bi bili v SLO edini na tem ljubem svetu s takšnim problemom. Hja, bo treba pogledati čez planke, kako so drugi take probleme rešili in prenesti rešitve k nam. Prevečkrat folk tu zabija čas z ubadanjem s problemi, ki so jih zunaj že zdavnaj rešili.

Včasih se obnašamo kot zaplankani, amaterski debili. No, saj ...
TineB
# 10.02.2018 ob 12:08
Kar se Bleda & Bohinja tiče, so prav gnili ... Že leta vedo, da je promet problem. To se reši tako, da pač domačinom in dostavi daš dovolilnice za vožnjo znotraj območja, turiste pa zadržiš zunaj na obrobju, kjer sezidaš parkirno hišo, od katere potem busi, taksiji in shuttli vozijo do centra oz jezera itd. V Piranu to poznajo že leta. A očitno orenjci še niso uspeli priti do obale si pogledat, kako se zadeve rešujejo.

Torej je zadeva še hujša, kot sem jo omenil prej. Ne le, da nekateri pristojni ne znajo pogledati čez meje v svet, kako so drugi rešili enake probleme. Tudi v sosednjo občino ali na drug konec Slovenije so nesposobni pokukati, kako je tam problem rešen.

Sem prepričan, da bi se našel zasebni investitor, ki bi zgradil parkirno hišo npr v javno zasebnem partnerstvu ali sam. Prav tako bi se za električni javni promet, shuttle itd našla kaka evropska sredstva.

A kaj, ko imajo turistične občine pri nas za župane in občinske svetnike in vodje občinskih uprav neke zahojene amaterske loleke, ki samo jamrajo in čakajo, da bodo drugi (tolikokrat opevana "država") vse naredili za njih.

Kaj vse se lahko naredi, če znaš in imaš vizijo, voljo, kaže samo primer Postonjske jame in Batagelja. In delno tudi Pirana - kar se prometa tiče. In Ljubljane - zaprtja mestnega jedra itd. Za dobre rešitve se vedno denar najde.

Bled in Bohinj (tudi Kranjska Gora) pa so gorenjski in slovenski turistični biseri, a očitno oblastniki na Gorenjskem pač ne znajo, ne zmorejo. Škoda. Mogoče bi uvozili za župana koga iz drugega konca Slovenije in kakemu resnemu, ambicioznemu podjetniku dali turizem za upravljat. Bohinj je žrtev nasedlega tajkunčka, Bled pa nasedlega holdinga - ki ga je zdaj preko SDH nadomestila država kot lastnica Save Turizma, ki obvladuje blejski turizem. Biseri, ki so od blata zapackani. Za zjokat! Mogoče bi raje Avstrijce poklicali, da nam uredijo stvari, a?
raknac navi
# 10.02.2018 ob 11:32
Si pa dal primerjavo ja...malo vecja osnovna sola v ljubljani ima tudi 300 000 obiskovalcev letno...
Slo_v_k
# 10.02.2018 ob 13:10
4000 turistov na dan po 5€/osebo = 20.000€/dan
pise jim da je vstopnina namenjena obnavljanju. Njihova celotna infrastuktura ni vredna vec kot za 10 dnevnega dobicka. Aja, placas lahko samo z gotovino, domnevam da je tako verjetno lazje odvajati denar. Sramota
Zoro27
# 10.02.2018 ob 12:07
Turizem po slovensko. Pridite k nam. Ko je obiska preveč, ostanite raje doma.
mikic007
# 10.02.2018 ob 13:12
Saj če pozorno prebereš, ne gre za nobeno pretirano gnečo, samo za administrativni problem, kdo bo kasiral parkirnino. Zdaj so še Jesenice skočile na vlak "preveč turistov" in že delajo plane.

Tista 2 meseca je pač gneča, ki jo lahko urediš že s poceni shuttli (kar bi Bled itak moral že davno narediti). Ti shuttli seveda ne morejo stati 25€ po osebi, ampak zgolj pokrivajo operativne stroške. Pa si rešil vse plus nekaj zaposlitev za družinske člane imaš..
navigator007
# 10.02.2018 ob 12:59
Predvsem nimamo kaj jamrat, če imamo veliko obiskovalcev. Je pač treba obiskovalcem dati na voljo še kaj več, kot samo vstopnico in flašo pira v neki zdelani baraki, denar pa namesto v žepe lokalnih kavbojcev vlagati v izboljšanje infrastrukture. Trenutno je vse skupaj urejeno tako, kot da poslovanje sicer čudovitega Vintgarja vodijo Kekec, Mojca in Rožle osebno.
Matej*.*
# 10.02.2018 ob 13:17
Malo preverite še kam gre ves denar (gotovina) od vstopnic... Bi znalo marsikoga presenetiti.
tomazj
# 10.02.2018 ob 12:03
Saj bi bilo turistov še več, pa jih nekateri domačini že s svojim odnosom odženejo..Se opravičujem izjemam.
Gastrbajtr
# 10.02.2018 ob 13:18
Tako kot povsod po svetu, radi bi povečali prihodek od turizma, ampak hkrati bi zajezili naval turistov.
SpicyWeiner
# 10.02.2018 ob 13:05
Najprej beremo tukaj gor članke, kako je potrebno privabiti čim več turistov v slovenijo, potem pa beremo te članke, kako je problem s preveč turisti..
1970b
# 10.02.2018 ob 13:26
Na poti Caminito del Rey v Španiji imajo to urejeno na enostaven način. Vsakih 30 minut gre lahko na ogled največ 60 posameznikov. Karte (za vstop ob določeni uri) se prodajo izključno preko interneta. Na samem vhodu v park pa je na voljo le dodatnih 6% kart, ki se prodajo na dotični dan tistemu, ki pač prej pride. Seveda lahko čakaš tudi do popoldanskih ur, da prideš v prost termin.
Horst
# 10.02.2018 ob 12:34
Nedaleč,na Bavarskem v kraju Garmisch-Partenkirchen si "strokovnjaki" lahko ogledajo kako je organiziran ogled znamenite soteske (podobna Vintgarju) Partnachklamm. Ampak to je za blejski in gorjanski turizem prezahtevno.
mikic007
# 10.02.2018 ob 17:42
Višja cena ni rešitev. Morda, če je ta res prenizka glede na ponujeno, kar pri vintgarju zaenkrat ni. Imaš prijetno sotesko, plačaš 5€. Je to premalo za takšno znamenitost? Menim, da ne, če pogledamo, koliko stanejo bolj renomirane svetovne znamenitosti. Recimo sagrada familia, osnovna cena 15€, pa tja do 29€ za dodatne storitve. Pa je bila še pred leti 8€, ko je že beležila ogromen naval. Torej svetovno znana zadeva, ki letno požre ogromen denar, stane 3x več od vintgarja. Pa gre za unikat, česa podobnega ne vidiš nikjer na svetu, v Barceloni pa se obrne več kot 10 milijonov turistov. Cena bi lahko bila 50, pa ni, ker se predvideva, da bodo turisti zapravili ostanek drugje. Park guell je bil do nedavnega celo zastonj in bi še vedno bil, če ne bi dobil resnično preveč obiska.

Že postojnska jama je navita do konca, do tja, ko ljudje rečejo enkrat v življenju. Še malo, pa bodo rekli to je tourist trap.

Najpomembnejše je, da je turist v celoti zadovoljen, kar ne pomeni nizke cene, ampak da za svoj denar dobi maksimalno zadovoljstvo. Sanitarije, par poti in lep razgled so OK za 5€,za več pa moraš ponuditi več. Kaj, pa naj se Gorenjci spomnijo, saj konec koncev oni s tem služijo.
alah
# 10.02.2018 ob 12:46
Sej to je normalno. Turizem v naravnem okolju se gradi v več fazah. Prva faza je, da se naučiš privabljati ljudi. Druga faza je, da iščeš pravilno ravnotežje med ohranjanjem narave, obiskovalci in prebivalci, da so vsi zadovoljni. Naš turizem je marsikje (Posočje, Alpe, kraške jame,...) pač prešel v drugo fazo in učna ura bo trajala več let...
topol
# 10.02.2018 ob 16:42
Pa še nekaj je. Mnogi tudi tu si domišljate, da je Slovenija oh in sploh nekaj najlepšega. Seveda je za nas domačine. Za tujce pa ne. Podobnih sotesk kot je Vintgar je v Alpah še kar nekaj. Tudi lepših. Tudi lepa jezera so - za bogate goste. In ti gostje se bodo v svoji bogati družbi zagotovo raje pohvalili, da so bili v Švici, kot v neki Sloveniji. Žal je tako. Če se kateri Slovenec pohvali, da je bil v Moskvi in St. Petersburgu, se nam zdi nobel. Če bi se kdo hvalil z Moldavijo, bi rekli kaj pa mu je. Slovenija se pri turizmu šlepa predvsem na Hrvaško. Ena tipična tura je Bled, Ljubljana, Zagreb, Plitvice, Split, Dubrovnik. Na Brnik ne letijo poleti letala s turisti tako kot na nekatera letališča v okolici.
Prav bi bilo, da smo v Sloveniji veseli vsakega turista. Da mu ponudimo dobro storitev za normalno ceno. Odirajo naj jih pa kar v Švici. Menim, da toliko bogatašev pa tudi ni, da bi se osredotočali samo nanje. Veliko je mladih, ki ne bodo dajali po 20 evrov za neko sotesko, ostali turisti pa najbrž tudi ne.
dejsi
# 10.02.2018 ob 13:31
Drugič napište, kateri vintgar je to. Jaz sem do polovice članka misli, da gre za Iški vintgar.
eMZe
# 11.02.2018 ob 08:06
Torej so lani zaslužili dva milijona? Če je delalo deset ljudi z letno plačo 20.000 EUR in so za material (kr neki) porabili 100.000 EUR, je še vedno ostalo 1.700.000.
Če so od tega državi dali 30 %, imajo še vedno 1.200.000.
Lahko pa predstavijo drugačno računico. Morda je vir financiranja za občino? Potem bi se moralo poznati pač nekje drugje.
Lukas
# 10.02.2018 ob 18:48
Problem je v tem, ker praktično vsi obiskovalci vstopijo in izstopijo iz soteske z gorjanske smeri (Podhom). To v praksi pomeni, da ves promet poteka iz smeri Bleda po ozkih vaških cestah skozi vasico Gorje do izhodišča. Parkirnine sploh ni, parkira se zastonj (za razliko od Bohinjcev). Tako se na ozkih vaških cestah srečujejo ogromni avtobusi namenjeni v Vintgar, šleperji, naloženi s hlodi s Pokljuke, ki vozijo les v Avstrijo ter avtodomi, prikoličarji, motoristi in osebni avtomobili, ki jih pametni GPS namesto po avtocesti iz smeri Karavanškega predora vodi proti Bledu in Pokljuki čez Mežaklo in skozi Gorje. Lahko si mislite, da domačini , ki od tega nimajo absolutno NIČ, razen neznosnega hrupa in vibracij, blazno uživajo! Rešitev je v tem, da se promet skozi samo vas omeji na minimum. To je tako, kot bi se čez sam center Ljubljane danes še vedno valili mestni avtobusi, tovornjaki in osebni promet. Danes nepredstavljivo. S tem da ima ljubljana 300k prebivalcev z mestno cestno infrastrukturo, občina Gorje pa je skupek vasic s 3 tisoč prebivalci!
Športnik1990
# 10.02.2018 ob 14:55
Preprostih resitev je kar nekaj.

Predlog za avtobuse z jeseniske strani je sigurno dober, potem brezplacni avtobusni prevoz z bleda oz P+R z bleda z vstopnico, dolocena podrazitev kart (na npr 10€) poceni druzinske karte (25€), popusti za nakup prek spleta za neugodne termine (takoj zjutraj, pozno popoldne,...), drazje viknd karte,....
topol
# 10.02.2018 ob 16:24
Ni potrebno veliko dražiti. Pod Ljubeljem je soteska Čepa. Parkiranje je na enem mestu, pot je enosmerna, nazaj te pa pelje avtobus ob vikendih in poleti vštet v ceno. Še celo na večih mestih greš lahko ven iz soteske. Karta je 8,50, parkirnina pa 2 evra. Kartic pa lani junija niso poznali, ne za parkirnino - samo kovanci, ne za karto.
Domačini naj se pa raje ne združujejo v civilne iniciative. Če ne bi bilo turizma, bi živeli v zanikrnih rovtah in hodili s trebuhom za kruhom. Ko oddajajo sobe, ko imajo nepremičnine več vredne, jih pa nič ne moti. Je pa res, da je sramota države, da Bled še vedno nima obvoznice in se vozijo avti po obali turističnega bisera države.
Mitja80
# 10.02.2018 ob 13:48
vem, da bom marsikomu naredil s tem postom krivico, ampak glede demantiranja predlogaTinetaB bi povedal le, da vse ljudi, ki poznam ki si nebi mogli privoščit obiska zaradi višje cene, ta denar pustijo v barih. in to prav vsi, ki jih poznam, ki jamrajo sigurno vsaj po enem vikendu na mesec če ne po dveh povejo kako nažgani so bili oz. koga vse so srečali (ne v knjižnici temveč v kafani)
are
# 10.02.2018 ob 13:44
@STRIKE

S tem naredimo to, da si slovenci z nižjimi dohodki ne morejo pogledati lepot svoje dežele!

To se preprosto reši tako, kot imajo na Blejskem gradu. S Tuš/Špar/Pika kartico imaš popust pri vstopnini. Slovenci jo imajo skoraj vsi, tujci pa ne.
Springbok
# 10.02.2018 ob 12:17
Rešitve se znane: višje cene - pa se potem ne pritoževati, če bo dopoldne v Vintgarju za družino stalo na primer 62,50 EUR.

Trenutne cene so res simbolične:
•Odrasli: 5€
•Otroci 6-15 let: 2,5€
•Otroci do 6 let: 0,8€
•Osnovnošolske skupine: 2€
•Dijaki, študenti: 4€
http://www.vintgar.si/

Ali pa kvote preko spleta, ki jih že januarja zakupijo agencije za vse vikende v avgustu, da jih preprodajo skupinam Kitajcev in Korejcev.

Sem za. Samo potem se ne pritoževati.
Hik
# 10.02.2018 ob 12:02
@vremenko

Zelo lepe fotke zelo povprečno dih jemajočega vintgarja :)
dejneseri
# 10.02.2018 ob 12:54
Ne, visje vstopnine niso resitev, sicer dobis postojnsko, kamor povprecna slo druzina pac ne gre veckot enkrat v druzinski karieri... mogoce ce so cene nizje za slo drzavljane.

Sicer pa kvote in vnaprejsnji nakup vstopnic.
ElTorro
# 10.02.2018 ob 17:38
Kvote po mojem niti niso potrebne. Če bi uredili ustrezno parkirišče in uvedli enosmerni promet, se s tem kapaciteta poti skozi vintgar vsaj podvoji.
ElTorro
# 10.02.2018 ob 17:36
Kako si predstavljate eno vstopno točko ?? Pol bom avto (avtobus) parkiral na vstopni točki,pol pa na drugi strani naredil dvojno pot po kaki cesti,da pridem do avta?

"Na drugi strani" je prav lepa pot skozi gozd in čez travnike nazaj do izhodišča.
Bevcan
# 10.02.2018 ob 16:59
Kvote spet niso najboljša ideja. Večino kvot bi zaakupile turistične angencije, ki turiste peljejo še v Ljubljano, na Bled in v Postonjsko jamo. Individualni turisti, ki pa raziskujejo celotno Slovenijo bi pa ostali brez.
pomladnidnevi
# 10.02.2018 ob 15:43
Dragi moji župani in turistični veljaki,pa incijative razne: Kako si predstavljate eno vstopno točko ?? Pol bom avto (avtobus) parkiral na vstopni točki,pol pa na drugi strani naredil dvojno pot po kaki cesti,da pridem do avta? Ne bo se tak izšlo. Razen da razmišljate, organiziran prevoz od izstopne točke nazaj do parkinga. Ali??
STRIKE
# 10.02.2018 ob 14:43
monte

Vsi nikoli ne bodo imeli dobro plačane udobne službe!

Kdo bo pa delal manj plačana dela?

Poleg tega, zakaj bi spodbujali navijanje cen?
Springbok
# 10.02.2018 ob 13:30
Jaz si ne oredstavljam, da bi si danes prek spleta rezerviral obisk Postojnske jame za 27.05 ob 11.30 in obisk Vintgarja za 17.08. ob 12.30. Preveč zadev lahko pride vmes, da bi lahko tako planiral življenje.
tedy123
# 13.02.2018 ob 19:01
...kakšen kreten lahko kot rešitev predlaga dražje vstopnice... ne moreš verjet...
fotrM
# 11.02.2018 ob 06:54
Tipicno...ko ni turistov so revezi, ko pa so, pa ne vedo kaj bi z njimi...enostavno zaprite Vintgar za turiste in boste mel mir.
Vedno povsod v Slo 2 koraka zadaj z razvojem... se dobr, da imajo vsaj v Lj zupana, ki se je tega pravocasno zavedal.
oleander
# 10.02.2018 ob 19:10
Kam pa gre ves denar, ki ga zaslužijo z vstopnino (4000 oseb/dan x 5 evrov), da ne morejo poskrbeti za bolj kulturno urejen dostop? Razen tega bi morali omejiti število obiskovalcev, ki lahko v recimo dveh urah obiščejo sotesko. Lani avgusta je bil tak zoprn dren, da se po stezi ni dalo niti normalno hoditi. Strinjati se moram s tem, kar je zapisal TineB!
henodarling
# 10.02.2018 ob 16:54
Mitja 80
vem, da bom marsikomu naredil s tem postom krivico, ampak glede demantiranja predlogaTinetaB bi povedal le, da vse ljudi, ki poznam ki si nebi mogli privoščit obiska zaradi višje cene, ta denar pustijo v barih. in to prav vsi, ki jih poznam, ki jamrajo sigurno vsaj po enem vikendu na mesec če ne po dveh povejo kako nažgani so bili oz. koga vse so srečali (ne v knjižnici temveč v kafani)

Točno tako! Za enkraten ogled kake znamenitosti jamrajo za 2 evra, za cigarete pa lahko potrošijo preko 100 evrov na mesec!
HOR
# 10.02.2018 ob 14:42
Lepi problemi in manj lepe rešitve...
21.12.2012
# 10.02.2018 ob 14:02
Vse bi radi. Obisk in mir. Tipično. Ampak zato pa imamo občinarje.
miki331
# 10.02.2018 ob 13:32
Potrebno je vedeti, da se take in drugačne znamenitosti izredno dobro reklamirajo na Fb praktično zastonj in dosežejo neprimerno večjo maso ljudi kot razni sejmi in turistične organizacije na državni ravni I feel Slovenia "my ass" iskreno povedano. Na Fb imam posinhanih nekaj strani ki zavrtijo izjemne svetovne znamenitosti tudi tiste malce bolj skrite in v to kategorijo sodi tudi Vintgar. Sicer mogoče obstaja pa vendar, javni prevoz do parkirišča ne bi škodil in višja cena karte ter dnevna omejitev bi morala biti prioriteta v prihodnje. Država, občine in turistični delavci imajo pred očmi predvsem številke, ko pa začne šepati infrastruktura in tudi človeški faktor (beri zaposleni v turizmu) pa se vsi praskajo po glavi kako je to mogoče!
lahk
# 10.02.2018 ob 11:48
Žal se v Gorjah dogaja to, kar se v veliko slovenskih občinah - vladavina lokalnega šerifa. Idejo imajo v neposredni bližini Vintgaraj postaviti kamp, kjer bo lahko truma kamperjev tam prenočila. Seveda bodo posledica na okolje nepopravljive. Ampak žal to niso teme v Sloveniji, samo da določeni lahko nekaj dodatnih evrov v žep dobijo.
Mare_4
# 11.02.2018 ob 23:57
... Če znajo, seveda..
Mare_4
# 11.02.2018 ob 23:55
Tale uzurpacija narave, naravnih lepot s strani lokalnih šerifov je zelo narobe. Še to manjka, da boš šel v Iški vintgar, Kamniško Bistrico, Vrata, Pohorje, itn. in naletel na rampo z mitnico, ki ti bo obrnila žepe. Ja kaže, da gredo stvari v tej smeri.

Celo pozivajo nas domorodce, da ne hodimo na Bled v času turistične sezone, kot da ima nacionalnost kaj opraviti s svobodo gibanja. Zveni kot neke vrste rasistični kapitalizem.
Naj raje poberejo denar z resničnimi uslugami, kot je npr. postavitev nekega prijetnega kampa, ustreznih restavracij, družabnega življenja s pomočjo kvalitetnih koncertov, dogodkov v bližnjih mestnih centrih, usluge gorskega vodništva, prodaja in izposoja treking in alpinistične opreme, čolnov, itn.
elGoyc
# 11.02.2018 ob 20:09
@por
Po tvoji logiki rudarska podjetja, kamnolomi, naftne vrtine itd. ne bi smele imeti dobička, ker izpolnjujejo vse pogoje, ki si jih naštel.
Najboljša rešitev za takšne znamenitosti je, da država podeli koncesijo privatnemu podjetju in nato ob sodelovanju strokovnjakov določi maksimalno dnevno oz urno število obiskovalcev, zahteva zastonj vstop otrokom mlajših od 15 let, polovično ceno za upokojence, študente, brezposelne, zaposlene, invalide itd. (socialni korektiv) in brezpogojno ohranjanje naravne dediščine, ostalo pa prepusti podjetju, ki bo že vedelo kako in kaj s cenami vstopnic in podobnimi tehnikalijami.

V tem primeru se mi zdi, da ni glavni problem preveč gostov ampak nepremišljena prometna ureditev. Kakšen € letne odškodnine za bližino tovrstne znamenitosti okoliškim prebivalcem, bi sicer hitro pogasil slabo voljo z gnečo na cesti.
Gepard007
# 11.02.2018 ob 07:13
Jah širit se bo potrebno ali pa raje zaprite, če niste sposobni sprejeti turiste!
Skippy
# 10.02.2018 ob 20:19
Ne, visje vstopnine niso resitev, sicer dobis postojnsko, kamor povprecna slo druzina pac ne gre veckot enkrat v druzinski karieri...

In kaj je narobe s tem? Večina tudi nikoli ne bo imela Ferrarija ali šla na Tahiti.
borut-blas
# 10.02.2018 ob 14:15
treba je narediti še en umeten vindgar lahko kar v ljubljani pod tromostovjem pod gradom pa skupaj s parkiriščem še umetno postonjsko jamo
jankovičevi redarji pa naj skačejo kot kurenti
pred njo , umetzno postonsko, pa repliko predjamskega gradu, kjer bi bila lahko pahorjeva rezidenca
tam bi lahko pahor sprejemal turiste in jim prodajal gibanice in kremšnite, ter karantanske zastave z napisom iI feel love !
Guztl
# 10.02.2018 ob 12:22
Ne vem, če še, ampak včas so ble take postrvi u soteski oz. v Radovni, uf, prave pošasti...
oleander
# 20.05.2018 ob 09:47
Kako pa je z javno preglednostjo porabe denarja, ki se steka skupaj z vstopninami?
Vintgar je javno dobro, ne privat last turističnega društva?
Kazalo