Izbor Gospodarstvo

Poudarki

  • Poslanci ogorčeni nad stisko trafikantov, a ne dovolj, da bi se odrekli zakuski in pozvali ministrstvo za delo k ukrepom
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.7 od 43 glasov Ocenite to novico!
Trafika
Inšpektorji so v svojem poročilu sicer poudarili, da prodajalci v trafikah družb 3dva in Delo prodaja svoje delo praviloma opravljajo prek franšizne pogodbe oziroma pogodbe o poslovanju, pri čemer večino dela opravljajo sami, v redkih primerih pa imajo zaposlene delavce. Foto: BoBo
       Franšizne pogodbe oziroma pogodbe o poslovnem sodelovanju, ki so jih sklenili delavci v trafikah, so zanje škodljive, zato bi bilo pomembno, da bi skušali doseči njihovo spremembo.       
 Inšpektorat za delo

Dodaj v

Prodajalci v trafikah izkoriščani, a ne dovolj, da bi inšpektorat lahko ukrepal

Bo za reševanje položaja trafikarjev potrebna sprememba zakonodaje
22. januar 2018 ob 06:41
Ljubljana - MMC RTV SLO

Čeprav so prodajalci v trafikah s svojim deset- in večurnim delovnim dnem za plačilo, ob katerem je minimalna plača nedosegljiva, pritegnili širšo pozornost javnosti in politike, ni bistvenih sprememb na vidiku. Inšpektorat za delo je namreč v obsežnejšem nadzoru ugotovil le peščico kršitev, poslanci pa, kljub načelni podpori na seji, ki jo je najprej prekinila zakuska, niso izglasovali nobenega sklepa.

Položaj prodajalcev v trafikah, ki svoje delo opravljajo običajno kot samostojni podjetniki prek franšiznih pogodb, pri čemer ob koncu meseca kljub deseturnemu delavniku prejmejo skromnih nekaj sto evrov, je nedavno pod drobnogled vzel tudi inšpektorat za delo. Inšpektorji so tako ob koncu lanskega leta opravili 44 pregledov, a pri večini niso ugotovili, da bi šlo za obstoj elementov delovnega razmerja.

Inšpektorji so v svojem poročilu sicer poudarili, da prodajalci v trafikah družb 3dva in Delo prodaja, svoje delo praviloma opravljajo prek franšizne pogodbe oziroma pogodbe o poslovanju, pri čemer večino dela opravljajo sami, v redkih primerih pa imajo zaposlene delavce. "Nadomeščajo pa jih praviloma ožji družinski člani na podlagi prijave kratkotrajnega dela, študentje, delavci na podjemnih pogodbah in izjemoma upokojenci."

V 44 pregledih le štiri nepravilnosti
Poročali smo že, da so delavci v trafikah podvrženi strogim navodilom lastnikov trafik, saj jim ti podjetji določata tako odpiralni čas kot tudi postavitev posameznih izdelkov in ceno zanje. Prodajalcem ni zagotovljena niti možnost odhoda na stranišče, saj imajo na voljo le en krajši premor v 10-urnem delovnem dnevu, pri čemer jih lastnik trafik oglobi za vsako dejanje, ki ni skladno z naročilom. Na koncu meseca pa po odšetju vseh stroškov in morebitnih kazni nekateri prodajalci prejmejo manj kot 300 evrov.

Je pa franšizna pogodba fleksibilna glede vprašanja, kdo mora delo v trafiki opravljati, saj naročniki ne zahtevajo osebne prisotnosti franšizojemalca, ki tako lahko najema svoje delavce. Težava, ki so jo izpostavili tudi pri inšpektoratu, pa je v tem, da si zaradi nizkih prihodkov najemanja delavcev praviloma ne morejo privoščiti. A na inšpektoratu ob tem opozarjajo, da je eden od elementov obstoja delovnega razmerja tudi osebno opravljanje dela, zato v primeru trafikantov niso izkazani vsi elementi. Od 44 pregledov so tako vse elemente delovnega razmerja ugotovili le v dveh primerih, ki pa še niso končani, pri treh primerih pa so ugotovili druge nepravilnosti.

"Poleg delavcev izkoriščani tudi sorodniki"
"Žalostno je, da se moramo najprej obrniti na medije, da spodbudimo državne organe k ukrepanju," je ob dejal Marko Funkl iz Sindikata prekarcev, pri katerem so med drugim organizirali tudi protestni shod v podporo trafikantov. Nad ugotovitvami inšpektorata so razočarani, pove Funkl in dodaja, da bodo najprej počakali na odločbe v primerih, kjer so inšpektorji ugotovili nepravilnosti in na podlagi tega nadaljevali svoje dejavnosti.

S poročilom inšpektorata so bili nezadovoljni tudi v poslanski skupini Levica, ki je pred časom zaradi položaja trafikantov zahtevala tudi sklic izredne seje parlamentarnega odbora za delo. "To, da bolnega prodajalca pod grožnjo pogodbene kazni za krajši čas nadomešča druga oseba ali celo ožji družinski član, ne more biti odločilen dejavnik, zaradi katerega inšpekcija presodi, da ne gre za delovno razmerje," so zapisali in dodali, da gre za položaj, ko zaradi dobičkov dveh podjetij "sprejemamo ne le na izkoriščanje popolnoma nezaščitenih delavcev, temveč tudi izkoriščanje njihovih družin."

Inšpektorat: Primernejši institut ekonomske odvisnosti
Na naša vprašanja, ali je samo možnost, da delo opravlja nekdo drug, že dovolj, da ne gre za obstoj delovnega razmerja v odnosu, kjer ena stranka določa vse elemente delovnega procesa, druga pa jih zgolj izvaja, na inšpektoratu odgovarjajo, da zgolj določbe v pogodbah med strankama niso ključnega pomena. Poudarjajo pa, da "iz sodne prakse in mnenj resornega ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti izhaja, da morajo biti za obstoj delovnega razmerja ugotovljeni vsi elementi delovnega razmerja," torej tudi osebno opravljanje dela. Pri tem pa na inšpektoratu dodajajo, da morajo vsak primer presojati individualno glede na okoliščine.

Na inšpektoratu sicer poudarjajo, da so po njihovem mnenju "franšizne pogodbe oziroma pogodbe o poslovnem sodelovanju, ki so jih sklenili delavci v trafikah, zanje škodljive, zato bi bilo pomembno, da bi skušali doseči njihovo spremembo," a glede na to, da zaradi možnosti, da delo opravlja tudi sorodnik, ni mogoče ugotoviti obstoja delovnega razmerja, na inšpektoratu menijo, da bi bil za trafikante primernejši institut ekonomske odvisnosti. Ta samostojnim podjetnikom, ki več kot 80 odstotkov letnih prihodkov pridobijo pri enem naročniku, omogoča varstvo pred odpovedjo pogodbe iz neutemeljenih razlogov, zagotavljanja plačila za dogovorjeno delo v primerljivem obsegu za podobna dela zaposlenih in uveljavljanja odškodninske odgovornosti.

Je potrebna sprememba zakonodaje?
Je pa tovrstni obseg sodnega varstva precej skromnejši od pravic zaposlenih, zato na inšpektoratu menijo, da bi bilo "za rešitev takšnih primerov, kot je delo trafikantov, mogoče smiselno razmisliti tudi o razširitvi nabora omejenega delovnopravnega varstva ekonomsko odvisnih oseb, na primer s pravico do letnega dopusta, nadomestila za odsotnost zaradi bolezni in podobno." Na inšpektoratu menijo, da bi širši krog pravic ekonomsko odvisnih samostojnih podjetnikov naredil to obliko dela manj zanimivo za delodajalce, ki ne želijo zaposliti delavcev.

Tudi Funkl meni, da bodo potrebne spremembe zakonodaje, saj v obstoječih predpisih "zakonodajalec očitno ni upošteval vseh vidikov prekarnih delavcev." Odprto vprašanje pa ostaja, koliko so take spremembe sploh mogoče, glede na odnos, ki so ga do te tematike pokazali poslanci državnega zbora. Pred sejo odbora za delo so sicer poslanci vseh poslanskih skupin, razen SDS-a, v odgovorih na naša vprašanja poudarjali svojo naklonjenost ob stiski prodajalcev v trafikah in njihove delovne razmere označevali za nedopustne.

Poslanci po zakuski niso podprli sklepov
A zgroženost poslancev nad stisko trafikantov je bila kratkotrajna. Tako so sejo odbora, ki se je začela decembra, prekinili zaradi novoletne zakuske, na nadaljevanju seje januarja pa poslanci niso podprli sklepov, ki jih je predlagala Levica in s katerimi bi odbor pozval ministrstvo k pripravi poročila o obsegu poslovanja prek franšiznih pogodb in od ministrstva zahteval pripravo strategije boja proti prisilnim zaposlitvam in prikritim delovnim razmerjem.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
Krimsky
# 22.01.2018 ob 06:59
Ko sem prvič prišel v Ljubljano …
~
… sem menil, da je najboljša služba – prodajalec v trafiki (lahko bi prebral vse stripe …).

Potem … sčasoma prideš do novih uvidov …
malikaliber
# 22.01.2018 ob 07:25
Inšpektorat lahko ukinemo, ker je itak sam sebi namen. Dokler ne bodo kose in vile zapele, bo tako kot je!
Banban
# 22.01.2018 ob 07:03
Do konca zalostno, da salonska levica edina reagira na pogoltnost kapitala proti posamezniku. In da so zagovorniki prostega trga cloveka prekvalificirali v osnovno srdstvo. Ker to ni poslovni uspeh. To je ozemanje do zadnje kaplje. Vecina ljudi k sreci ne ve, kako neclovesko je lahko “s.p.jevstvo.”
severnik
# 22.01.2018 ob 07:24
Prodajalci v trafikah izkoriščani, a ne dovolj, da bi inšpektorat lahko ukrepal

Kaj zdaj, so ali niso izkoriščeni???

Aja, še premalo jih navijajo...

Kot včeraj zgodba koliko dobijo nekateri gasilci za pripravljenost. 1€ na dan...se spomnite lanske afere koliko so tisti zgoraj dobivali, pa nimajo terenskega dela.
Celt
# 22.01.2018 ob 07:37
Trafikantje, ostane vam samo eno dejanje - odpoved pogodb. Glede na vse napisano v medijih močno dvomim da bosta ti dve firmi v bodoče še lahko našli nove najemnike (naivneže).
Binder Dandet
# 22.01.2018 ob 07:43
Kadarkoli se v Sloveniji bije boj Davidom in Goljatom, se država postavi na stran Goljata (trafike, Luka Koper, Kemis,...)
SamoRes
# 22.01.2018 ob 07:31
Tako so sejo odbora, ki se je začela decembra prekinili zavoljo novoletne zakuske, na nadaljevanju seje januarja pa poslanci niso podprli sklepov, ki jih je predlagala Levica.

Se pravi so prenažrti kravatarji raje pohitele h koritu kot da bi glasovale proti izkoriščanju. Želodec se mi obrača.
SMC je pa tako politično mrtev, samo za elito se brigajo.
To uredite, sicer vas bo treba še pred koncem mandata zvleči ven iz stolčkov. Barabe pokvarjene!
vipmit
# 22.01.2018 ob 07:21
V 44 pregledih le 4 nepravilnosti

Človek se malo zamisli, da so ob vseh napisanih zakonih in pravilnikih lahko našli samo tako malo kršitev.
sosman
# 22.01.2018 ob 07:14
Seveda ne ve, če pa sindikalisti 2x na leto zrihtajo višje plače, pol šihta se preživi na kavicah, ob 15h pa že nestrpno gledaš na uro kdaj bo 16, da se odštempljaš in greš.
lordstandish
# 22.01.2018 ob 07:29
Se en dokaz kako mira cerarja in ostale kaviar birokrate iz sd in smc briga mali clovek (kot nas imenujejo)... vazno je da so njihovi zepi in zepi njihovih prijateljev polni javnega denarja
Ampak kar volis to imas
Tao3
# 22.01.2018 ob 09:39
Preprosto. Pustiš šiht v tej kanti in greš na Pošto delat. Rabijo ful poštarjev
Črna Vest
# 22.01.2018 ob 09:42
Duhovna osiromašenost družbe se kaže na vsakem koraku. Nihče se več ne zavzame za bližnjega v stiski. Naslednji boste vi, ki danes mislite da še imate.
Guliarth
# 22.01.2018 ob 07:22
Za 5 otrok 1600€, splača se dvigovati rodnost.
boro007
# 22.01.2018 ob 12:16
podvrženi strogim navodilom lastnikov trafik, saj jim ti podjetji določata tako odpiralni čas kot tudi postavitev posameznih izdelkov in ceno zanje. Prodajalcem ni zagotovljena niti možnost odhoda na stranišče, saj imajo na voljo le en krajši premor v 10-urnem delovnem dnevu

In najbolj smešno (če ne bi bilo tako žalostno) pri vsem tem je to, da so ti ljudje S.P.-ji "samostojni podjetniki"... Skratka lep prikaz samostojnosti.
zozozo
# 22.01.2018 ob 11:10
Ce bi minimalna placa bila 400 neto in denimo 500 bruto, bi ti ljudje imeli normalno sluzbo.

Ah ja, bi imeli normalno službo, s katero bi lahko preživeli dva tedna na mesec.
7up
# 22.01.2018 ob 08:04
Kaj pa, če je trafik za takšen obseg prodaje preprosto preveč?
hepimen
# 22.01.2018 ob 14:57
S.p. je znana oblika tovrstnega izkoriščanja. Ampak tam so kao varovalke vpeljali. Tile so pa pogruntali, da bodo franšize odpirali. Na tnalu bi morala biti tobačna, ne trafikanti.

Odprtje franšize JE s.p., saj franšize ne moreš odpreti kot fizična oseba ali z napotnico preko študentskega servisa.

In vsak, ki gre v s.p., je dolžan narediti poslovni in finančni načrt, preden se podaja v posel. Če ljudje espeje odpirajo na pamet, ker "saj bo prodaja čikov in cajteng šla", so si sami krivi. Če jih imajo kljub izgubi še vedno odprte, prav tako.
ajvard
# 22.01.2018 ob 11:15
tu gre za pogodbeno razmerje med dvema pravnima osebama. res ne vem, kaj ima inšpektorat za delo tu kaj za početi.
Kerlc1
# 22.01.2018 ob 10:56
@Radoveden
Ne razumem, kaj hočeš povedati. Da naj država še naprej določa minimalno plačo ali je to brez veze? Če hočemo državo, bolj podobno Švedski kot Burkini Faso, je najbrž prav, da država določi pravila igre, ki naj onemogočijo takšne vrste kapitalizem, kot so ga poznali (na primer) v Angliji v 19. stoletju? Ali pa si morda za to, da se vsak "znajde" po svoje in prepustimo vse trgu? Ok, tudi to je opcija, ki pa je lahko zelo nevarna. Ne samo za delavce, ampak tudi za kapitaliste. Smrtno nevarna ... Saj razumeš, kaj želim povedati.
SamoRes
# 22.01.2018 ob 10:30
Prepad med revnimi in bogatimi se je v lanskem letu še povečal. En odstotek najbogatejših ljudi si lasti 82 odstotkov svetovnega bogastva. 42 ljudi pa ima v lasti toliko kot polovica ljudi skupaj.

Evo vam kapitalizem.
Tao3
# 22.01.2018 ob 10:26
Pred sejo odbora za delo so sicer poslanci vseh poslanskih skupin, razen SDS-a, v odgovorih na naša vprašanja poudarjali svojo naklonjenost ob stiski prodajalcev v trafikah in njihove delovne razmere označevali za nedopustne.

In ti kekci iz SĐSa pravijo, da bodo kaj uredili? Ja! Za svoje žepe edino ...
fah-q
# 22.01.2018 ob 09:45
Prodajalci v trafikah izkoriščani, a ne dovolj, da bi inšpektorat lahko ukrepal

si predstavljate napis-kršil cestne predpise a ne dovolj, da bi policisti ukrepali...

razlika? v prvem je kršitelj biznis, v drugem pa posameznik...
pistacija
# 22.01.2018 ob 08:44
To je tako kot da bi vzel fransizo Mc donalds in odprl poslovalnico v Velikih Lascah in na koncu meseca jamral, ko ne bi imel dovolj prometa, da me Mcdonalds izkorisca.
izo
# 23.01.2018 ob 08:14
Prodajalci v trafikah izkoriščani, a ne dovolj, da bi inšpektorat lahko ukrepal

zakaj bi, če ne znajo ukrepat pri kršenju plačevanja prispevkov, kjer sploh imamo konkretne zakonodaje, ki bi take zadeve sankcionirala (sper beri tisto od prej, ko so jatrebom omogoče oaza za nategovanje v sloveniji). narod si pač mora sam gledat, če se bo mu delodajalec usmilil tisto ravščino nakazat na spize in druge spolne organe. ukrepajo pa seveda takoj pri samozaposlenih in tako smo spet tam, kjer sem začel debato..
izo
# 23.01.2018 ob 08:05
Razlika med kapitalizmom in socializmom je samo v tem da v kapitalizmu človek izkorišča človeka, v socializmu je pa ravno obratno

lol, sem mislil, da odrasli ne vrjamejo pravljicam..

in še zadnjič:
velika večina novodobnih s.p.je v je bilo vsiljenih zaposlenim, ker je to seveda dogma nove ere oz po domače se je država tako najlažje losala bremena dolgoročno in pocenila trg delovna sile, kot predpriprava za jastrebe, ki so potem požrli državo oz njeno gospodarstvo. zakaj mislite, da so bila vsa tista eu sredstva kot subvencije pri samozaposlitvi ipd? tudi za ostale denarne pomoči iz eu (no, ja kdo vodi eu, vemo) fondov velja enako, da se ne slrepimo preveč, samo malo bolj pogloblheno oz širše treba pogledat na zadevo.
a kaj bi o tem, državi paše, da ostane več sredstev za fikuse, "gospodarstvu" za nižje plače in prispevke in pa vsem višje zaposlenim v teh branžam, da gobezdajo, kako je kapitalizem odličen socialni usklajevalec.
makaroncek
# 22.01.2018 ob 21:36
@Radoveden,

saj je vseeno, ali je delodajalec ali franšiza. Dejstvo je, da se nekdo, ki nima enake tržne moči kot druga stran, ne more pogajati v svojo korist, torej se pogaja sebi v škodo.

Se pa strinjam s tistimi, ki so napisali, da je treba pred vstopanjem v take odnose po nasvet k pravniku ali pa škodljivo pogodbo prekiniti, ne pa delati sebi v škodo.

Glede tega, kar si napisal dodatno, se v grobem strinjam s tabo, menim pa, da bi država morala najti drugačen mehanizem za podpiranje kulture namesto plačevanja prispevkov - meni se to zd i nepošteno.
kurirček
# 22.01.2018 ob 21:18
Žalostna zadeva.
S političnim vodstvenim kadrovanjem kastriran IRSD.
Ministrstvo za delo in Cerar pa v svetu visokih, abstraktnih misli.
Kaj smo postali?
Dežela prdcev, ki jim je vseeno za drugega.
Celo skupnost se da nategnit s par bednimi franšiznimi pogodbami, ki so jih sestavili navihani odvetniki.
V enoosebnih družbah se dela..trafikanti so v veliki večini v "delovnih razmerjih". Elementi so podani. Ni treba biti pravnik.
Za dvojni delovnik se dobi 400 neto. Lepa zadeva.
g1n3k
# 22.01.2018 ob 18:56
Poglejte kaj je Amazon odprl ta teden v Seattlu, market Amazon Go, nobenega ne bo potrebno notri, vse opraviš s pametnim telefonom.
.
You wish, in kdo čisti trgovino, skrbi za vzdrževanja, polni robo, je kakšen varnostnik tudi tam? In kaj ko bo nekdo med nakupovanjem malo zablokiral telefon in bo pol "nakupljenih" stvari ne šlo skozi? Zmetali bodo milijone v razvoj, da na koncu ugotovijo kako ne morejo čisto brez ljudi.
Radoveden
# 22.01.2018 ob 11:10
@Kerlc1,

želim povedati to, da se ljudje ne cenijo dovolj. šele minimalna plača jim je merilo do kam se še lahko spustijo in kako malo se lahko še cenijo.

zakaj ljudje mislijo da je trg delovne sile nekaj kar je od nekje drugje dano? trg delovne sile ustvarjajo oni - delovna sila. to ni nekaj kar si izmislijo zlobni kapitalisti zato da imajo lahko ljudje delo.

ljudje delo ponudijo ne pa zanj prosijo. ljudje se morajo začetio zavedati koliko je njihovo delo vredno. ja, tisti, ki se tega zavedajo so bolj v manjšini. krivo je tudi to da se kar nekaj ljudi še ni otreslo socialistične miselnosti kjer ti je delo priskrbela država in ti ga dala.

na trgu dela eni iščejo ljudi z znanjem, drugi to znanje ponujajo. v nekaterih panogah zaradi konkurence in nekonkurenčnosti ne morejo več zagotavljati normalnega plačila in za te delavce je nujno da se preusmerijo v drugo dejavnost. tudi jaz sem moral v poslu že nekajkrat zamenjati poslovni model ker stari ni več deloval, ker je bilo preveč konkurence. pač je treba naprej. tudi približno mi ni na misel prišlo da mi bo novi model zrihtal nekdo drug, da bi država morala ukrepat, da če se bom odločil napačno me bo država rešila, da so krivi drugi kapitalisti...

ne pravim da naj se minimalna plača odpravi, pravim samo da ni samo bremza kapitalistom kot to vidijo marsikateri. je tudi stop tabla delavcem, saj bi brez nje tudi oni sami ponudili svoje delo na borzi dela še ceneje - in kateri kapitalist tega ne bi sprejel?

da pa se nekaj vendarle premika je jasno, ko smo v konjunkturi pa se delavcev ne najde. ali so odšli drugam ali pa za tako nizke plače ne bodo delali.

to obešanje trafikantov po državi je torej infantilno. tako delovno mesto se zapusti. sploh v času konjunkture. ko tega ne storijo, dokazujejo, da se ne cenijo.
Tao3
# 22.01.2018 ob 10:23
Kerlc1 mešaš nekdanjo državo ko je bilo vse to urejeno in sedanjo ki se gre Kapitalizem po nareku Evrope in se naj nebi vmešavala preveč v zasebno sfero. Kaj sedaj, ko kapitalizem ne deluje pa kličete državo na pomoč naj regulira? Ti so privat firme dečki moji ... dajmo vse privatizirat in na koncu boste vsi sužnji ... sem pa bral pod drugimi članki: PRIVAT JE PRIVAT, nima se država kaj vmešavat. Aja? Takole kalo selektivno bi, kakor vam paše ...

Ko pa država predpiše kaj bi naj bila minimalna plača za preživetje v Sloveniji pa spet jamrate, da se naj država ne vmešuje ... malo šizofrena situacija ... bi pa nebi ...
Nikolaj
# 22.01.2018 ob 09:48
Položaj trafikanta v obdobju socializma in danes:
- Danes trafikant ne more preživeti družine.
- Danes trafikant nima plačanega dopusta, malice in prevoza na delo.
- Njegova pokojnina mu ne bo omogočala preživetja.
slovenkaaaa
# 22.01.2018 ob 09:15
pistacija, absolutno! Ne vem, kaj komentirajo ostali komentatorji... Cerar in SD in take... a bi kdo od vas komentatorjev postal lastnik par trafik in zaposlil ljudi, jim dal 40 dni dopusta, kratke delovnike, veliko plačo? Le kako? Malo premislite, kak zaslužek delajo take trafike. Kakšna je produktivnost enega takega zaposlenega? Pa ne dati za primer najbolj obiskane trafike v LJ, ampak upoštevajte tudi one na avtobusni postaji v Ormožu, kjer pride par ljudi ves dan.
Robiland
# 22.01.2018 ob 08:29
Po zakuski je trebuscek poln in je cas, da se malo zadrema v poslanskih foteljih, kdo ima pa ima cas za narod in njihove probleme.
J€Z€N
# 22.01.2018 ob 07:42
Kuk me to razkuri kot da smo pred sto leti. Levico bom volil sam še oni nekaj probajo proti izkoriščanju.
KunteKinte
# 23.01.2018 ob 07:52
Na tej temi sem skoraj diplomiral..elementi delovnega razmerja... V osnovi v inšpektorat za delo ena skupina večinoma nakladacev..
Seveda da se da tudi tega delodajalca spravati v zakonske okvirje.. Furs..informancijski pooblascenec.. drugi inšpektoratu in podobno.. samo je treba zadevo znati pravilno izpeljati.. o učinkovitosti sindikata ne bi zgubljal besed :)
oleander
# 22.01.2018 ob 21:39
Jaz ne jamram, samo komentiram.
ElTorro
# 22.01.2018 ob 20:31
Inšpektor pravi, da so pogodbe za te delavce škodljive

Pa kako si ne daste dopovedati, da to niso delavci, ampak podjetja, ki poslovno sodelujejo z Delom. Pravni obliki se reče samostojni podjetnik, ne pa samostojni delavec.

Kot je nekdo že povedal - ne moreš podpisati poslovne pogodbe o sodelovanju, potem pa jokati, kako nekdo nateguje. Saj pa si jo sam podpisal. Če ne razumeš, kaj podpisuješ, potem ne moreš biti podjetnik in idi za delavca. Ali pa plačaj kakšnemu pravniku ali neodvisnemu finančnemu svetovalcu 100 EUR, da ti razloži pogodbo, od katere bo odvisna tvoja eksistenca.

Vem, da se grdo sliši, ampak če cel mesec delaš 12 ur dnevno da dobiš konec meseca toliko, kot bi za ležanje na kavču dobil socialne pomoči, potem nimaš vseh kolesc na pravem mestu.
oleander
# 22.01.2018 ob 20:03
"Če poslanci ne bi živeli v milnem mehurčku,bi enostavno morali sprejeti zakon,da tisti,kateri dela za enega naročnika več kot 150 ur na mesec,ga mora zaposliti."

ja?

podoben zakon že imamo. če 60% prihodkov izvira is naslova enega plačnika bi ti ta moral plačati socialne prispevke. vendar moraš ti kot prejemnik prihodkov to zahtevati. HVALA pametnim na umu, da ni avtomatsko.


Se strinjam.

Ampak živimo v državi, kjer se neoliberalni interesi in kratenje pravic opravičuje z izgovori o družbeni odgovornosti in socialnem sočutju. Če malo pogledamo drugam, država recimo plačuje prispevke (gotovo premalo plačanim) samozaposlenim v kulturi, ki ne dosegajo cenzusa. Nedavno sem se menil z nekom, ki pozna sceno. Prevajalci bolj ali manj stalno delajo za enega ali dva delodajalca, ki so v zasebni lasti, s čimer se zasebnim delodajalcem nižajo stroški dela na slovenskem trgu oziroma se jih s tem dodatno subvencionira; delojemalcem tak sistem zagotavlja stalen dotok dela po pogojih, ki jih diktira delodajalec. Obenem ta sistem pridno skrbi za to, da do dela ne pride nihče, ki ne zna držati glave dol, po domače povedano. Jaz vidim tu na vseh ravneh isto zgodbo: ljudje ne znajo stopiti skupaj za skupne interese, vsak svojo zadnjo plat varuje in začne tuliti šele, ko njemu voda v grlo dere, komur pa ni kaj prav, se lahko izseli. Ni naključje, da so v EU pripravili zakonodajo na področju avtorskih pravic, po kateri bi pravice avtorjev avtomatično pripadle medijski hiši, ki avtorja objavi. Tako imenovana levica tu drži vrečo neoliberalni logiki. Edini način je sprememba zakonodaje, ampak prepričan sem, da se bo močvara v Sloveniji samo še poglabljala, spremenilo se ne bo nič bistvenega. Desni in levi, to je samo stvar stilistike, semantike že dolgo ne več. Žal.
oleander
# 22.01.2018 ob 19:38
Prosim za pojasnilo, saj nisem pravnik in ne razumem. Obligacijski zakonik nekje pravi, da pogodbe, ki so za eno stran škodljive, ne veljajo. Inšpektor pravi, da so pogodbe za te delavce škodljive. Očitno je, da so škodljive zato, ker je pogajalska moč teh delavcev seveda manjša in nikakor ne enakovredna, kar pomeni, da je igrišče nagnjeno v prid eni od pogodbenih strani, mar ne? V obligacijskem zakoniku med drugim piše tudi: Udeleženci prosto urejajo obligacijska razmerja, ne smejo pa jih urejati v nasprotju z ustavo, s prisilnimi predpisi ali z moralnimi načeli.
In pa:
Vsak je dolžan vzdržati se ravnanja, s katerim bi utegnil drugemu povzročiti škodo. (10. člen, prepoved povzročanja škode)


Z dobrim pravnikom bi lahko delodajalca prisilili, da bi se začel obnašati primerno.
Ali se motim?
Radoveden
# 22.01.2018 ob 16:16
"In kako išče novo delo, če moraš 12 ur na dan delat?"

In? Resno? Kateri podjetnik pa dela 8 ur?

Bodo pa iskali kasneje ali prej ali kar vmes med delovnim časom. Vse se da če se hoče. Če se ti pa ne da, pa naj država ureja namesto tebe?

Bodo pa nekaj mesecev malo stisnili in ne bodo šli po delu na oddih ampak na iskanje drugih priložnosti. Ja, prosti čas bo trpel, ja družina jih bo imela manj na razpolago... tough luck, lesson learned.
¸
Kdaj je meni država kaj dala ko sem nepregledne dneve delal od zjutraj do 23h? Sem kaj hotel od nje?

Kot si boš postlal tako boš spal.
21.12.2012
# 22.01.2018 ob 13:02
to je podobno poniževanju in maltretiranju v zakonski ali drugi zvezi. trpi ali pojdi naprej.
AM
# 22.01.2018 ob 12:32
Mislim, da bi se trafikanti morali vsi zmeniti in vsi dati odpoved, oziroma zahtevati spremembo pogodbe tako, da bodo prejeli konec meseca vsaj minimalno plačo. A kaj ko ne bodo vsi za.
hepimen
# 22.01.2018 ob 12:08
Minimalna plača nima zveze s primerom trafik, saj za samozaposlenega minimalna plača ne velja. A če nima dovolj prihodkov, mu bo za minimalno plačo samemu sebi nakazal sveti duh osebno? Minimalna plača velja samo za zaposlenega pri s.p., ampak če nimaš denarja, pač ne zaposluješ dodatnih ljudi. Ljudi zaposluješ, če jih lahko plačaš.
Zoro27
# 22.01.2018 ob 11:49
Samo ne govoriti o kapitalizmu. Tudi na pokvarjenem zahodu je kapitalizem, pa ni povsod slavo. Mi se gremo kvazi kapitalizma, bili bi socialni, hkrati pa kapitalisti. Največkrat socialni do lenuhov, najbolj nastradajo pa pošteni delavci.
ZETAC
# 22.01.2018 ob 11:34
Mi pa ni povsem jasno, zakaj si ne najdejo druge zaposlitve v kakšni dejavnosti, kjer je kar precej povpraševanja. Vloga države pri tem bi pa morala biti predvsem v pomoči tem delavcem pri prekvalifikaciji npr. v deficitarne poklice, ki jih je kar precej in ki zahtevajo predvsem pridne roke in vsaj malo odprto glavo...
Bivši uporabnik
# 22.01.2018 ob 11:18
To je rezultat 20 letne vladavine neoliberalizma in s kapitalom povezanih političnih sil. Desničarska logika se skriva tudi v navidezno levih strankah, ampak tam kjer je krivica in izkoriščanje, tam ni pravih levičarjev!
henodarling
# 22.01.2018 ob 11:18
7up in ap72 se strinjam

Tudi meni se dozdeva, da je tako in da je je prometa premalo.
Za zaje....morata biti vedno 2. Eden ki zaje....in drugi, ki se pusti.
Radoveden
# 22.01.2018 ob 09:23
Te trafikante se obravnava, ko da so javni uslužbenci in kot da bi morala država nekaj posebej za njih naredit. So te trafike v lasti države? Ne! So v lasti Tobačne Ljubljana, ta pa je v lasti IMPERIAL TOBACCO OVERSEAS HOLDINGS LTD (oziroma: Imperial Brands PLC). Torej gre za privat firmo!

Zakaj moramo toliko poslušati kako ena bagatelna franšiza, ene privat firme, ki so so jo ljudje prostovoljno podpisali, deluje? Nihče jim ni namestil verig na noge in rekel: to je vaša prihodnost, nimate možnosti odstopa od pogodbe in tu boste shirali do smrti.

Kaj bodo porekli ti delavci, če se tobačna lepega dne odloči, da bo zaprla vse te trafike in gotovo? Bodo to najbolj opeharjeni ljudje na svetu za katere bo potrebno še posebej izumiti nove zakone, da se jim bo omogočilo delo nazaj? Mar oni ne znajo zase nič odločati, torej: najti druge zaposlitve?

V Sloveniji je cel kup franšiznih sistemov in cel kup jih je dobrih. Med sabo so si različni, različne so obveznosti in možnosti. Zakaj poslušamo samo o tem zanič franšiznem sistemu?

Zakaj se te delavce obravnava tako kot da bi morali zaradi slabe pogodbe privat firme spremeniti zakonodajo? Zato, da se zaščiti ljudi, ki se sami ne znajo pravilno odločati v življenju in ker podpisujejo nekaj kar ne razumejo?

Zakaj ti trafikanti sploh še delajo tam?
ap72
# 22.01.2018 ob 07:52
Ne vem zakaj bi spreminjali delovno zakonodajo zaradi posameznih nesposobnežev. Če nisi sposoben ugotoviti, da se z delom ne boš preživel, da te nekdo izkorišča, in nisi sposoben tega končati, potem ti tudi država ne pomaga.

Ogromno je dela, ... zdaj je gospodarska rast in idealna prilika, da vrnete ključe. Ozrite se po delovnih mestih in sprejmite delovno razmerje.

Ker tega delodajalca očitno ne zanima, da bi delavce zaposlil in se je poslužil oddajanja franšize, dokler se najdejo frajerji, ki se pustijo izkoriščati jim bo peljalo.

Ne moreš vzeti franšize in potem zahtevati plačila dopusta, bolovanja, ja pa kaj še. Dajte odpoved in poiščite delo. Čimprej.

Delovna zakonodaja je pa itak skorupcalo. Slovenski veleum, ne vem kje še imajo institut ekonomsko odvisne osebe. Unikum.
Simon_Marini
# 22.01.2018 ob 07:43
Spet komentarji nevednežev. Franšizna pogodba je franšizna pogodba. Točno je znano, kaj to pomeni. Da pa so ljudje šli v to obliko samozaposlovanja je pa njihova lastna odločitev. Ne glede na to, ali so to storili iz lastne stiske ali ne. Kolikor vemo, se franšizodajalec ni držal pogodbe in ni dobavil vsega blaga. Naj raje zahtevajo odškodnino za izgubljen promet, ne pa da se izgublja čas na statusu.
Kazalo