Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 64 glasov Ocenite to novico!
false
Uberjeve storitve so prepovedane v številnih evropskih mestih. Foto: Reuters
Uber že deluje v sosednji Hrvaški, kjer je zaradi njegove dejavnosti že prišlo do prvih incidentov. Taksisti iz Velike Gorice, ob kateri je zagrebško letališče Pleso, so po poročanju Jutarnjega lista napadli enega izmed voznikov Uberja, ki je na letališču čakal stranko. Zdaj grozijo z zaporami Velike Gorice in Zagreba. Uberjevi taksisti naj bi bili v Zagrebu od klasičnih taksistov cenejši za petino. Očitajo jim tudi, da delujejo brez dovoljenj, medtem ko jih drugi taksisti potrebujejo 12.
VIDEO
Koprivnikar snubi Uber

Dodaj v

Minister Koprivnikar je vzpostavil dialog z Uberjem, sindikalisti ogorčeni

Uber ima v številnih državah precejšnje težave
23. september 2016 ob 10:46,
zadnji poseg: 23. september 2016 ob 14:21
Ljubljana - MMC RTV SLO

Minister za javno upravo Boris Koprivnikar je v San Franciscu s podjetjem Uber podpisal skupno pismo o nameri. Sindikati in nekatere druge organizacije ga že pozivajo, naj ne sodeluje z omenjenim podjetjem.

"S podpisom pisma Uber in ministrstvo za javno upravo vzpostavljata dialog, katerega cilj je izkoristiti socialni, okoljski in gospodarski potencial rastočega sodelovalnega in digitalnega gospodarstva," so sporočili z ministrstva. Njuna prizadevanja izhajajo iz skupne vizije Slovenije kot zelene referenčne države v digitalni Evropi.

"Velik izziv in priložnost, ki ga pred sodobne družbe postavlja digitalna preobrazba, se odražata v pojavu in hitrem vzponu t. i. sodelovalnih platform. V okviru pozicioniranja Slovenije kot Zelene referenčne države v digitalni Evropi želimo zagotoviti urejeno in pošteno okolje za njihovo delovanje in razvoj. Uber s svojo dejavnostjo prinaša korenite spremembe v urbano mobilnost, pozitivno pa vpliva tudi na zaposlitvene možnosti in splošen gospodarski razvoj ter boljšo kakovost življenja. Prenos platform, ki so nastale v ameriškem gospodarskem okolju, v Evropo postavlja poseben izziv, ki ga lahko rešita v tesnem sodelovanju samo odgovorna proaktivna vlada in partner, ki razume drugačne koncepte delovanja evropskega poslovnega ekosistema," je dejal Koprivnikar.

Prvi negativni odzivi
Svobodni sindikat Slovenije, Gibanje za dostojno delo in socialno družbo, Sindikat Mladi Plus in Društvo Svetovalnica za migrante pa so ga že pozvali, naj odstopi od kakršnegakoli sodelovanja s podjetjem Uber, saj so - navsezadnje - njihove storitve zaradi izogibanja odgovornosti do svojih zaposlenih in potrošnikov prepovedane širom po svetu.

"Z veliko mero zgroženosti smo prejeli informacijo, da ste z izvršno direktorico za komunikacije v podjetju Uber Betsy Mansiello, podpisali skupno pismo o nameri med podjetjem Uber in Ministrstvom za javno upravo Republike Slovenije. S tem vzpostavljate dialog, s katerim boste omogočili hitrejši prihod podjetja Uber v Slovenijo," so zapisali v javnem pozivu in opominili, da so vozniki Uberja v ZDA vložili skupinsko tožbo proti podjetju, ker jih je podjetje napačno klasificiralo kot "neodvisne pogodbene sodelavce."

Po mnenju Uberjeve pravne zastopnice Shannon Liss-Riordan bi moralo podjetje Uber vse tiste, ki zanj vozijo, zaposliti. "Delajo sicer na lastno pest, prek pogodbe, a morajo delati toliko in tako, kot bi bili zaposleni: prejeli so stroga navodila, na podlagi katerih so lahko delali za Uber, podjetje jih je preverjalo in nekatere celo izobraževalo, z vozniki je prekinilo sodelovanje, če ti niso nudili dovolj prevozov ali če so zavrnili določen odstotek vseh pozivov uporabnikov, delo pa so izgubili tudi, če niso bili spoštljivi do zaposlenih podjetja Uber," je še zapisano v pozivu ministru Koprivnikarju.

Ukrepi proti Uberju po Evropi (vir: ZSSS):

- Storitve podjetja Uber so prepovedane v Bruslju, kjer bo kaznovano s kaznijo 10 tisoč evrov, če bo ponudilo prevoze s taksisti, ki nimajo licence.

- Novembra 2014 je bila na Danskem sprožena policijska preiskava, ki preiskuje, ali sta Uber Black in UberPop zakonita. Danska policija je kaznovala več kot 48 Uberjevih voznikov zaradi nelicenciranega opravljanja dela.

- 8. decembra 2014 so sodniki na Nizozemskem prepovedali UberPop, ki je bil lansiran med junijem in septembrom 2014 v Amsterdamu, čemur je sledil Haag in Rotterdam.

- 9. decembra 2014 je špansko sodišče odredilo ustavitev vse poslovne dejavnosti Uberja v Španiji.

- 18. marca 2015 je sodišče v Frankfurtu uveljavilo nacionalno prepoved uporabe Uberjevih in UberPopovih storitev v mestnem prometu. Sodišče stoji na stališču, da vozniki nimajo ustrezne licence.

- 25. maja 2015 je italijanski sodnik Claudio Marangoni prepovedal UberPop zaradi »nepravičnih konkurenčnih praks«.

- Junija 2015 so francoske oblasti aretirale menedžerje Uberja Thibaulta Simphala in Pierra-Dimitrija Gore-Cotyja na osnovi šestih obtožnic, vključujoč »zavajajoče komercialne prakse«, sodelovanje v zagonu nezakonite taksistične dejavnosti in nezakonitega zbiranja osebnih podatkov.

- Junija 2015 je sodišče v Parizu oglobilo Uber v višini 800 tisoč evrov zaradi nezakonitega delovanja njihovega servisa Uberpop v letu 2015.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
mortir
# 23.09.2016 ob 11:16
Uberjevi uporabniki po vožnji ocenijo svojega voznika. Če je ta slabo ocenjen "leti". Upam da g. Koprivnikar uvede Uberjevo metodo tudi v javni upravi da bomo uporabniki lahko ocenili javne uslužbence in bodo tudi ti leteli če bodo slabo ocenjeni...
anny22
# 23.09.2016 ob 11:18
Prekarizacija taksistov? Kaj pa sedaj, ko maherji pri železniški obirajo tuce za 20 € za prevoz do poliklinike? Ko trgajo plakate ponudnika Hopin po celotnem mestu?
Kar se tiče Ljubljane, so bili taksisti najslabše ocenjeni od vseh turističnih dejavnikov. Vsa pogajanja z mestom za ureditev področja so se končala na mrtvi točki. Če se nočejo dogovoriti, naj jih povozi razvoj. Popolnoma pošteno.
larbitron
# 23.09.2016 ob 11:15
Danes je slovensko podjetje predstavilo slovensko aplikacijo Taxissimo, zakaj pa o tem ni nobene novice?
larbitron
# 23.09.2016 ob 11:09
Veliko visokoletečih besed.
Ne vidim pa nič konkretnega o kakšni investiciji, delovnih mestih, itd.
mlamat
# 23.09.2016 ob 11:09
Gre samo za prekarizacijo taksistov, torej nič "revolucinarnega".

Elitam so všeč samo nizke cene, briga pa jih za visoke socialne stroške, ki jih te povzročajo.
Murglie
# 23.09.2016 ob 11:07
Pravijo, da ima minister roko v marmeladi, pa račun v oazi. Uber je pa rud radodaren.
ElTorro
# 23.09.2016 ob 11:34
Če je problem to, da bo cel denarja odtekel iz države.....pa naj nekdo naredi slovensko aplikacijo, ki bo opravljala enako funkcijo. Denar odteka tudi v Apple, Google, Facebook....pa vseeno vsi kritiki uporabljate njihove storitve.

Če smo lahko naredili Taxissimo kot odgovor na Hopin, ne bi smelo biti težav.

Negodovanje glede tega je podobno, kot če bi se pritoževali, da vsak ki ne kupi Twinga dela škodo Sloveniji....pa še pri Twingu gre večina smetane v Francijo.
mlamat
# 23.09.2016 ob 11:43
Spet so se spravili na eno nemočno žrtev.

Naj poizkusijo uberizirati zdravnike ali pa odvetnike, pa bomo videli, kako daleč bodo prišli.
hexen
# 23.09.2016 ob 11:59
Uber je taxi platforma in ne vem, zakaj ga Koprivnikar omenja z zelenim razvojem.

Uber v ničemer ne zmanjšuje števila vozil in prometa na cestah.

Ko bomo dobili platformo, ki bo omogočala, da se ad hoc vsedemo v katerikoli avto, ki zdaj prevaža po enega človeka ob dnevnih konicah, to bo zelena tehnologija.

Še bolj zeleno pa je spodbujanje dela na domu. Kako pa je kaj s tem v javni upravi, Koprivnikar?
Insider No. 1
# 23.09.2016 ob 11:49
Podprimo domače gospodarstvo tako, da vsak državljan v bodoče naj uporablja za javni prevoz domačega lipicanca.
Insider No. 1
# 23.09.2016 ob 11:45
Večina. ki kritizira multinacionalke piše sporočila z Jabolke. SJW.
fotr1
# 23.09.2016 ob 11:12
nič investicije in odtek kapitala v Ameriko. Zmaga za kapitalizem!

Uporabnik pridobi, družba izgubi. Z vsakim korakom, ki ga naredimo naprej, naredimo 2 majhna nazaj.
Mindmaster
# 23.09.2016 ob 14:48
@graf314

Ce bo kak slovenski javnosektorski birokrat kdaj delal za tuje visokotehnolosko podjetje, pojem svoje gate.
m72
# 23.09.2016 ob 11:37
Glavni državni uradnik teka po svetu in zapravlja denar za aplikacije za taksiste razporejat. Kot da take "raketne znanosti" ne bi zmogli doma. Eh, škoda besed.
graf314
# 23.09.2016 ob 15:54
@Mindmaster

Uber ne prinaša novih delovnih mest in je za državo nasploh škodljiv. Zaradi tega se vrstijo protesti po vsej Evropi - to je predvsem v kapitalističnih državah z dolgo tradicijo. Dobički letijo iz države, namesto da bi ostali tam kjer so bili ustvarjeni. Vozniki so brez vseh pravic in primorani delati za najnižjo možno ceno, ki jo določa trg.

Če sprejmemo take vrste kapitalizem, potem nas je lahko strah. Ne gre samo za napol suženjski trg dela; gre tudi za to, da za Slovence (ali Dance) ne bi bilo več dela (ker bi njihov trg preplavili Poljaki in Romuni recimo, ki bi spali v avtu ali prikolicah in jedli sendviče). Pomislek, da je enako v gradbeništvu ali komunali ni na mestu, ker dokler je to samo nek specifičen del družbe, potem so razmere vzdržne. Če pa se uberizacija preseli na trg dela nasploh, pa nastane problem. Za Slovence in recimo Dance ne bo več nekih možnosti; ali boš delal za totalni minimum ali pa bodo za ta denar delali migranti ob tej politiki, ki jo vodi EK. Kar je še dodaten problem; z migranti država izgublja svojo identiteto.

Sem zelo za kapitalizem, vendar za vzdržnega, kjer veljajo neke norme in predpisi, ki zagotavljajo domorodcem normalno življenje (recimo tak, kot je na Danskem recimo in ne tak, kot se nakazuje pod vplivom EK). Predvsem pa sem zelo proti bandi, ki sprejema neke nove zakone, ki bodo poslabšali položaj večine domačega prebivalstva; pa naj gre to za ttip, za migrantsko politiko ali podobno. Od človeka, ki je v službi države in njenih prebivalcev, se brezpogojno zahteva (in ne samo pričakuje), da bo sprejemal zakone, ki bodo v interesu države in ne v njihovo škodo. Kupljen bandit vemo kam sodi.
housemd
# 23.09.2016 ob 15:38
Problem pri temu je, da bodo, če bo uber res prišel v slovenijo, vsi podizvajalci uberja nezavarovani. Pokojninsko seveda. Država ne bo dobila nič, poizvajalci bodo dobili po tem, ko bo stranka plačala uberju, nek mizeren del...

Vsa glavnina denarja bo odtekla v ameriko, od tam pa del denarja poizvajalcu. Rajši se naj spomnjo kako domačo platformo, ki bo enotna za celo državo.
Socrates
# 23.09.2016 ob 13:45
100% podpiram. Z Uberjem imam odlčne izkušnje - hitro, enostavno in cenovno ugodno. Hkrati pa je kar nekaj mojih (tujih) prijateljev doživelo "uber nateg" s strani naših taksistov. Sicer pa se bo (kljub nekaterim, ki očitmno še vedno živijo v 19. stoletju) celoten model transporta v nekaj letih korenito spremenil...
GORILA
# 23.09.2016 ob 13:08
@divacvlade
Uber, Flixbus vse podvojeno, a da bi imeli UberFlix vlak.. to bi bila edina zelena zadeva + nič več muzejska. 1ura iz Ljubljane na Gorenjsko z vlakom, se sliši kukr da bi se v Tunguzijo peljal
..ne vem, kako pogost uporabnik vlaka proti Gorenjski si, ampak jaz kot vsakodnevni se niti ne pritožujem. Tudi UberFlix vlak ne bi bil veliko hitrejši, če bi se ustavljal na vseh postajah, kakor se sedaj ustavlja vlak SŽ! No, pa že danes si iz LJ v KR v dobre pol ure...
...nekako te imam na sumu, da bi ti rad, da če se ti pelješ iz LJ v Lesce, da se ta vlak samo zaradi tebe pelje direktno iz LJ do Lesc... ko hebe Medvodčane, Škofjeločane, Kranjčane, Podnartovčane, Radolčane...
castor
# 23.09.2016 ob 11:23
V vseh normalnih državah skrbijo,da denar ostane znotraj sistema in da prihaja nov denar. Samo pri nas pa skrbijo za to,da denar odhaja iz države. Vsi slovenski tajkunčki so sirote proti vsoti, ki jo bo uber odnesel iz države.
Volilno telo, (beri čreda ovac), pa se po portalih naivno in zagnano prepira kaj je bolje, taxi ali uber.
Koprivnikar,prejkoslej se bo izvedelo koliko si dobil za tole svinjarijo.
melanholik
# 23.09.2016 ob 13:38
Če nočeš voziti Uber taksija, ti ga ni treba, če se nočeš z njim peljati, ti ni treba. Ostali bomo pa ravnali po lastni vesti, mkay?

To, da gre za družbo, ki uničuje koncept normalnih služb, pa ni več stvar mene in tebe, pač pa družbe kot celote. In tega država nikakor ne bi smela na noben način podpirati.
melanholik
# 23.09.2016 ob 13:26
thymiann

# 23.09.2016 ob 12:48
Prijavi neprimerno vsebino Taxi v Ljubljani je kriminalen, v 90% vas naokrog pelje polpismen južni brat, ki tudi dveh besed slovensko ne spravi skupaj, cene pa katastrofalne. Prej kot se ta banda razgoni, boljše bo. V končni fazi si normalen človek želi samo čim enostavnejše in cenejše iz točke A v B, vse ostalo je politiziranje.

Če vsaj približno veš, katerega vzet, je cena taksija v Ljubljani pod evro na kilometer. Če je to zate katastrofa, potem imaš res hude kriterije. Če pa se zakadiš v prvega na železniški postaji, znaš pa malo nasrkat. Ampak to je izjema, o kateri se govori tako rekoč na vseh potovalnih forumih širom Evrope. Zakaj jih še vedno ne morejo razhajkat, ne vem, ampak resnično, taksi storitve v Ljubljani so v splošnem solidne za spodobno ceno.
In one, da si normalen človek želi zgolj čim enostavnejšega in cenejšega prevoza od A do B - ne, ne drži. Normalen človek si želi urejeno gospodarsko in družbeno okolje, v katerem bo mogoče dobiti službo, v katerem bodo vsi spoštovali zakonodajo in plačevali davke in v katerem bo tudi taksi služba urejena ekonomska dejavnost, kjer bodo izvajalci spoštovali predpise. Potem bo še najmanjši faktor, ali daš za kilometer cent več ali manj. In Uber je v posmeh čisto vsemu navedenemu.
Skippy
# 23.09.2016 ob 13:06
V 21. stoletju ste še kar vsi obsedeni s tem, kdo bo obračal volan vašega vozila. Tehnologija nam omogoča, da je prevoz skoraj zastonj, ne pa da za par kilometrov vožnje plačaš toliko kot za letalsko karto po Evropi.
divacvlade
# 23.09.2016 ob 12:51
Uber, Flixbus vse podvojeno, a da bi imeli UberFlix vlak.. to bi bila edina zelena zadeva + nič več muzejska. 1ura iz Ljubljane na Gorenjsko z vlakom, se sliši kukr da bi se v Tunguzijo peljal
oleander
# 23.09.2016 ob 12:27
Uber je taxi platforma in ne vem, zakaj ga Koprivnikar omenja z zelenim razvojem.

Uber v ničemer ne zmanjšuje števila vozil in prometa na cestah.


1+++++

Elitam so všeč samo nizke cene, briga pa jih za visoke socialne stroške, ki jih te povzročajo.

1+++++
statist_num
# 23.09.2016 ob 11:14
Uber je le še ena izmed mnogih multikorporacij, ki bo z nizkimi cenami uničila dosedanje taxiste, kdor bo pa delal za njih bo pa prav tako podplačan. Pomembno je le da je CEO Uberja ameriški milijarder, ki bo lepo podmazal naše politike, da mu bodo omogočili monopol še v Sloveniji.
graf314
# 23.09.2016 ob 17:54
Sem zadnji, ki bi zagovarjal taksiste. To, da nadzorni organi niso sposobni urediti razmer, je kriminal in bi za to morali odgovarjati; pa ne samo z odpuščanjem odgovornih. Uber storitve bi tudi uporabljal; je koristen pripomoček in storitev za uporabnika - zaradi nesposobnosti tistih, ki naj bi zagotavljali varnost in spoštovanje zakonov.

Ampak nekaj drugega pa je, če se najvišji predstavnik države zavzema za prihod Uberja, ki ima tako katastrofalen vpliv za državo in družbo. Z Uberjem bi se odprla vrata za podobne racionalizacije drugje, eksponentni dohodkovni prepad, napol suženjski odnos, prevlado kapitala in zato temu nasprotujem, ne glede na koristi, ki bi jih imel od koriščenja. Treba je gledati širše, kot družba in vsaj to je za pričakovati od ministra. Ni slučaj, da številne urejene evropske države Uberju nasprotujejo (in to ni zaradi tako blazno močnih taxi lobijev) oz zavlačujejo s sprejemom zakonodaje.

Kako blazno neuspešno se sliši, če tako eminentna delegacija z ministrom na čelu, iz Silicijeve doline pripelje Uber, ki ustvarja revne in brezperspektivne, namesto IT firm. Tiste bi lahko pripeljal ali jim vsaj omogočil prihod z zavzemanjem za prijaznejše okolje, v katerem bi lahko delovale. Estonija naj bo zgled.
graf314
# 23.09.2016 ob 16:22
Zanimiv bi bil podatek, koliko ministrov evropskih držav je obiskalo Uber na njihovem sedežu. Ali pa to, katere velike firme je pripeljal minister s svojimi delegacijami v Slovenijo. (op. zelo sem za, da se jih pripelje in da tu odpirajo delovna mesta in da se jim ustvari okolje, da bi bilo to sploh mogoče. Ampak zavzemati se za Uber in nameravati temu posvetiti celo pol leta za pripravo zakonov, pa je kriminal; naj raje to energijo vložijo za privabljanje drugih korporacij, ki državi prinašajo korist ali izboljšanje pogojev).
A6
# 23.09.2016 ob 15:13
Prevoz.org je uničil železnice in avtobuse, uber bo taksiste... Ni ravni tako, novo povozi staro, samo če staro ni konkurenčno. Boljše povozi slabše, to je to.
biba007
# 23.09.2016 ob 15:10
Millennium.. vsi avtomobili so oznaceni z nalepko U, da se vidi, avto ki ga zahtevas, dobis registracijsko, tip vozila ime voznika, in rating voznika......samo tako.. ;)
Poldi
# 23.09.2016 ob 13:53
Hja po eni strani pa se pogosto taxisti fijakajo okoli riti v žep, da nabijejo stroške stranki. Z konkurenco se bo treba borit in ne ljudi okrog prenašat! In tudi z ekološkega vidika, se bodo končno mogoče pričeli tudi slovenceljni skupaj v službo vozit.
Mateo
# 23.09.2016 ob 13:45
Sicer pa: marsikje taksisti vozijo tudi za Uber.
Skippy
# 23.09.2016 ob 13:18
Da se razumemo, zakaj so takšni komentarji. Slovenci sovražijo, da bi ljudje za neko stvar plačevali manj in bi se denar prelil v kaj bolj uporabnega kot je premik v prostoru. Zato se na vse načine trudijo, da vam praznijo žepe: najvišje kazni v Evropi, najvišji davki v Evropi, vsaki mesec 100 novih prepovedi, ena monopolna zdravstvena zavarovalnica itd. Briga njih za vaš žep, zelo pa jih skrbi za njihovega.
mojcd
# 23.09.2016 ob 12:26
A pa kdo zna prebrati, kaj so se sploh dogovorili??????????????????
špohtl
# 23.09.2016 ob 19:54
Zadeva je enostavna !
Taxist je delavec, zaposlen, plačuje prispevke, preživlja družino...Zdaj naj bi mu v zelje skakali še ostali, če le imajo kaj časa po službi, ali pa če so brez nje npr. upokojenci, študentje.
Tudi delavka za tekočim trakom je zaposlena, plačuje prispevke, preživlja družino....naredimo aplikacijo, da ko potrebujemo delavko, pač pogledamo katera je najbližje in najcenejša ? Je to OK ? Princip je isti !
Potem, to lepo razširimo na večino poklicev od peka do vodoinštelaterja, prodajalca, doktorja itd. Firme pač ne bodo več zaposlovale, ampak bodo le kupile aplikacijo in najele najbližjega in najcenejšega delavca, ko ga bodo rabili (npr od 10-12 ure in adijo). Seveda jih bodo tudi ocenili in če bodo ocene slabe bodo leteli iz seznama na aplikaciji.....
Država bo težko zavrnila ta način razširitve, če bo sprejela uber ?
Valuk_
# 23.09.2016 ob 15:57
@biba007

To enostavno ni res. Ko se malce bolj pogovoriš s temi, vidiš, da komaj pokrijejo stroške, delajo na pol bolni in životarijo iz dneva v dan.

Kot drugo pa, Uber nekje uvaja že avtomatske taksije. torej še ljudi ne rabijo več
thymiann
# 23.09.2016 ob 13:43
To, da gre za družbo, ki uničuje koncept normalnih služb, pa ni več stvar mene in tebe, pač pa družbe kot celote.

Koncepta normalnih služb ni že dolgo več, mlajši od 40 let večinoma niso še videli pododbe o zaposlitvi daljše od 6 mesecev. Uber ni kriv za to. Kriva je država s svojo rigidnostjo, zastarelim razmišljanjem in prebivalstvom, ki ga 40 let socializma pohabilo. Vsak korak nasproti liberalizaciji je dobrodošel.
thymiann
# 23.09.2016 ob 13:36
In one, da si normalen človek želi zgolj čim enostavnejšega in cenejšega prevoza od A do B - ne, ne drži. Normalen človek si želi urejeno gospodarsko in družbeno okolje, v katerem bo mogoče dobiti službo, v katerem bodo vsi spoštovali zakonodajo in plačevali davke in v katerem bo tudi taksi služba urejena ekonomska dejavnost, kjer bodo izvajalci spoštovali predpise. Potem bo še najmanjši faktor, ali daš za kilometer cent več ali manj. In Uber je v posmeh čisto vsemu navedenemu.

Normalno in urejeno gospodarsko okolje preprečuje država s svojo nepregledno birokracijo, nevzdržnim davčnim sistemom in skubljenjem državljanom kjer se le pokaže najmanjša možnost za to. Uber ni za to prav nič kriv. Ampak seveda, Slovenec rabi nekoga, da ga neguje od rojstva do smrti, ga izšola in mu poišče službo in pri tem ga ne moti, da vse te kilave in nepotrebne storitve vsi mastno preplačujemo skozi visoke davke, trošarine itd. Če nočeš voziti Uber taksija, ti ga ni treba, če se nočeš z njim peljati, ti ni treba. Ostali bomo pa ravnali po lastni vesti, mkay?
krucyfix
# 23.09.2016 ob 13:23
Uberizirat bi bilo treba poslance, državne svetnike in ministre, da bi končno poštekali za kaj gre. Google bo zrihtal platformo za neposredno demokracijo, potem ne rabimo nekih "zastopnikov"!
Sej fora je zelo preprosta, s socialnim in davčnim dumpingom dosegat nižje cene kot pri klasičnih taksi službah. V končni fazi imajo šoferje ki morajo 10+ ur dnevno vozit da normalno preživijo, pri čemer morajo imet svoj avto, so pa prekerci in jih lahko kadarkoli skenslajo, kao zaradi slabe ocene uporabnikov, socialne varnosti ni. Dobiček gre v svetlo Ameriko, nikomur jasno kako da država nič kej davka ne pokasira.
Absolutno sem za za odpravo vse odvečne regulacije taxi dejavnosti, ki je močno pretirana. Tudi za omogočenje lažje delitve prevoza za majhen denar brez obdavčitve, ampak dokler gre tu za majhen mesečni obseg, ne za komercialo. Problem je da je Uber odkrita konkurenca komerciali in se jim zgolj podpora sopotništvu ne bi izplačala. Tu mora država postavit jasne meje in enake za vse, pakt z enim se mi zdi da spada direktno na KPK. Sej isti štosi so pri napredujoči prekerizaciji pri celi vrsti dejavnosti, Airbnb oddajanju itd.
Jasno je tudi da imamo resen problem odiranja s strani klasičnih taksistov, ampak tega se je treba lotit na čisto drugačen način, z več nadzora.
bayernmb
# 23.09.2016 ob 13:17
Vsi, ki bentite čez grde, grde tuje kapitaliste in kako bo denar odtekal...

Razvijte aplikacijo, povežite se z vozniki in ta silni denar bo lahko vaš.
juk
# 23.09.2016 ob 13:14
Strah pred konkurenco, levica pac
xerces8
# 23.09.2016 ob 12:48
los-t, brez skrbi. Država pobere trošarine za tobačne izdelke.
sosman
# 23.09.2016 ob 12:13
Ni več potrebno tisto taxi dovoljenje?
castor
# 23.09.2016 ob 11:46
Lilehammer, malce pobrskaj po spletu v katerih državah je uber prepovedan. O teh državah govorim, o državah,ki podpirajo svoje državljane, da v sistem prinašajo svež kapital.
Uber bo samo usmeril satelit nad Slovenijo in bankomat bo odprt brez limitov. Ti in tebi podobni pa boste z uporabo uberja poskrbeli ,da ta bankomat ne bo nikoli prazen. Izvajalce storitve pa bo FURS veselo še dodatno oskubil, ker uber v sloveniji ne bo plačal niti centa davščin, takot jih ni še nikjer kjer deluje.
Sedaj pa mi povej kje je tukaj korist za državljane.
veza
# 24.09.2016 ob 08:04
rudes
# 24.09.2016 ob 07:52

naj se UBER prilagodi našim predpisom in zahtevam in naj tu plačuje davke, potem pa naj se zmenijo z lokalnimi šerifi...
Nekoč so bili v LJ "rumenci" od koga že, Viatorja, se mi zdi, takrat si se lepo vozil s Taxiji po LJ, sedaj pa je slabo, kot berem...
zozozo
# 23.09.2016 ob 18:03
Prevoz.org sploh ni "storitev" v gospodarskem pomenu. Tudi če voznik za prevoz od Ljubljane do Maribor "proda" štiri sedeže in "zasluži" 20€, ni s tem pokril niti polovice skupnih stroškov, ki jih ima z avtom. Torej gre pri tem za deljenje stroškov, ne pa za ponujanje komercialne stortive, kar je tudi razlog, da FURS to tolerira. Če bi vozniki za prevoz od Ljubljane do Maribora računali npr. 15 ali 20€ na osebo, bi jim pa davkarija že trkala na vrata.
castor
# 23.09.2016 ob 18:00
LILLEHAMMER Tele države sm mislu ja

Ukrepi proti Uberju po Evropi (vir: ZSSS):

- Storitve podjetja Uber so prepovedane v Bruslju, kjer bo kaznovano s kaznijo 10 tisoč evrov, če bo ponudilo prevoze s taksisti, ki nimajo licence.
- Novembra 2014 je bila na Danskem sprožena policijska preiskava, ki preiskuje, ali sta Uber Black in UberPop zakonita. Danska policija je kaznovala več kot 48 Uberjevih voznikov zaradi nelicenciranega opravljanja dela.
- 8. decembra 2014 so sodniki na Nizozemskem prepovedali UberPop, ki je bil lansiran med junijem in septembrom 2014 v Amsterdamu, čemur je sledil Haag in Rotterdam.
- 9. decembra 2014 je špansko sodišče odredilo ustavitev vse poslovne dejavnosti Uberja v Španiji.
- 18. marca 2015 je sodišče v Frankfurtu uveljavilo nacionalno prepoved uporabe Uberjevih in UberPopovih storitev v mestnem prometu. Sodišče stoji na stališču, da vozniki nimajo ustrezne licence.
- 25. maja 2015 je italijanski sodnik Claudio Marangoni prepovedal UberPop zaradi »nepravičnih konkurenčnih praks«.
- Junija 2015 so francoske oblasti aretirale menedžerje Uberja Thibaulta Simphala in Pierra-Dimitrija Gore-Cotyja na osnovi šestih obtožnic, vključujoč »zavajajoče komercialne prakse«, sodelovanje v zagonu nezakonite taksistične dejavnosti in nezakonitega zbiranja osebnih podatkov.
- Junija 2015 je sodišče v Parizu oglobilo Uber v višini 800 tisoč evrov zaradi nezakonitega delovanja njihovega servisa Uberpop v letu 2015.
zozozo
# 23.09.2016 ob 16:52
Taksisti v Ljubljani so že zdaj prekerci. Nihče jim ne garantira nobenega zaslužka, vse kar imajo vnaprej zagotovljeno je to, da bojo vsak mesec plačali 200+ evrov taksi centrali za katero vozijo.

In teh 200+ evrov je drobiž v primerjavi s tistim, kar bi taksist moral plačati Uberju, ki taksistu vzame fiksno štartnino in še 20% kilometrine.

Če bo Uber poskusil pošteno tekmovati z ljubljanskimi taksi službami, bo neslavno pogorel. Če pa mu uspe prilagoditi zakonodajo tako, da bo v prednosti (zakaj drugače pa bi rabil sestanke z ministrstvom?) in bo uspel prevzeti tržišče, bodo pa ali taksisti tako na slabem, da ne bo nihče hotel voziti taksija, ali pa se bodo cene morale toliko zvišati, da bojo zadovoljni taksisti in Uber, uporabniki bomo pa nategnjeni.
sistemc.
# 23.09.2016 ob 16:49
Minister 10 %?
graf314
# 23.09.2016 ob 16:43
Mindmaster, meni je med vsemi morda celo najbolj všeč danski model kapitalizma in nikakor ne ta turbo liberalni, ki ga tera EK. Obstajajo pravila, ki jih določa država, danski delavci so zaščiteni in zadovoljni in vidimo, da deluje zelo dobro. V ospredju so koristi državljanov, ne korporacij. Ta turbo kapitalizem, ki ga zagovarja Uber in Evropska Komisija je temu nasproten, ker ukinja državo in daje moč in pisanje zakonov korporacijam, domačine pa prepušča v nemilost trgu in migrantom, ki imajo drugačne potrebe. Zaradi tega izgublja država in vsi državljani, obenem pa izjemno hitro povečuje število prebivalcev, ki živijo v revščini, kar je dolgoročno pogubno.
vnk
# 23.09.2016 ob 15:07
Po eni strani nimam kej dosti ljubezni do Uber podjetja, ker pač čez luknje se ogiba odgovornosti, po drugi strani pa nima smisla se pretvarjat, da so pa taksisti kot celota nek svetleč zgled poštenosti.

Društvo Svetovalnica za migrante

Ahem... sem se kar malce nasmejal, ko sem spet tele opazil v novici. Le zakaj so pa oni zraven, hmmm. :D
Kazalo