Gospodarstvo

Poudarki

  • Ne vedo, koliko voznikov se jim bo v Ljubljani pridružilo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 35 glasov Ocenite to novico!
uber, taxi
V Zagrebu je bil Uber najprej deležen negodovanja taksistov, nato so se mu začeli pridruževati. Foto: Reuters

Dodaj v

Uber ima slovenski trg na muhi, do konca leta naj bi bil že tu

Za zdaj nasprotovanja ni
6. september 2016 ob 15:42
Bled - MMC RTV SLO, STA

Uber želi še pred koncem letošnjega leta vstopiti v Slovenijo, je ob robu Blejskega strateškega foruma povedal generalni direktor Uberja za jugovzhodno Evropo Davor Tremac.

"Na Hrvaško smo prišli pred skoraj 10 meseci, eden naslednjih korakov pa je Slovenija," je povedal Tremac in pri tem napovedal, da storitev UberX za Ljubljano pripravlja posebno presenečenje. O konkretnem datumu Tremac še ni mogel govoriti, vendar upajo, da se bo to zgodilo še pred koncem letošnjega leta.

Prav tako je težko ocenil, koliko voznikov bi lahko Uber pritegnil v Ljubljani. Vendar pa bodo morali biti partnerji samostojni podjetniki ali podjetja, ki izpolnjujejo zastavljene varnostne standarde in poslujejo v skladu z davčno ter drugo zakonodajo. Ker so vsa plačila brezgotovinska, je mogoče slediti vsem transakcijam, plačani so tudi vsi davki, je pojasnil sogovornik.

Večinoma vozijo za dopolnitev dohodkov
Na Hrvaškem prek Uberjeve platforme vozijo vozniki zelo različnih profilov - od ljudi, ki so prej opravljali prevoze v turizmu, na primer med letališči in hoteli, pa rent-a-car agencije in tudi taksisti, ki so se pridružili Uberju. Pri Uberju so priložnost za zaslužek našli številni brezposelni, celo nekateri upokojenci si tako povečajo svoje prihodke, je poudaril Tremac. "Le za 35 odstotkov naših partnerjev pomeni delo prek Uberjeve platforme glavni vir zaslužka," je povedal.

Ob vstopu Uberja na hrvaški trg se je pojavilo nekaj nasprotovanja in negodovanja klasičnih taksistov. "Zdaj pa vse več taksistov prihaja k nam," je dodal Tremac. Poudaril je, da podatki kažejo, da kljub hitri rasti Uberja povpraševanje po storitvah taksistov ne upada.

Pri nas dobro sprejeti
V Sloveniji za zdaj negativnih odzivov niso zaznali, ne v pogovorih z mestnimi ne z državnimi oblastmi. "Naš cilj je sodelovati z glavnim mestom in državo pri razvoju digitalnega in sodelovalnega gospodarstva," je zagotovil.

Uber želi biti povsod - v vsakem mestu, kjer se kažejo potrebe po trajnostni mobilnosti, kjer obstaja digitalna ekonomija, kjer imajo ljudje pametne telefone in želijo manj uporabljati svoje avtomobile, je pojasnil Tremac. Hiter napredek v tehnologiji pa podjetju omogoča, da kritično maso doseže v vse manjših mestih. "Zdaj so za nas zanimiva že mesta, ki so mnogo manjša od Ljubljane," je pojasnil.

Njihove izkušnje kažejo tudi, da lahko eno Uberjevo vozilo nadomesti šest zasebnih vozil. To pomeni občutno manjše obremenitve za mesta, njihovo infrastrukturo in okolje kot celoto. "Manj je naložb v ceste, parkirišča, več prostora je za šole, parke, bolnišnice," je poudaril Tremac.

Dotaknil se je tudi slovaške aplikacije Hopin, ki je v Ljubljano prišla pred kratkim. Kot je poudaril, gre za drugačen poslovni model od njihovega. Vsaka konkurenca pa je dobrodošla, saj imajo uporabniki več izbire. "Tako so meščani in turisti bolj zadovoljni," je še dejal.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
Joker
# 06.09.2016 ob 15:59
Čeprav se mogoče sliši kot sovražni prevzem, bomo uporabniki od tega kot kaže imeli korist. Taksisti pri nas in drugje po svetu niso bili ravno primer poštene poslovne prakse.
tele_od_krave
# 06.09.2016 ob 16:18
Nevem kako se bo Uber prijel v Sloveniji. Ljubljana je zelo majhno mesto (večja vas), cene taksistov pa so roko na srce precej nizke.

Največja korist bo za tuje turiste, ki že koristijo Uber. V tujini vedno koristim Uber, če je v mestu na voljo oz. če ga niso že prepovedali. Predvsem zaradi aplikacije, kjer lahko vsak samo označi kam bi rad šel, kje je njegov voznik, kje se peljeta, koliko boš na koncu plačal, itd.... Izogibam se taksistov, predvsem tam kjer nihe ne zna angleško in te vozijo v krogih ali kaj podobnega....
Mindmaster
# 06.09.2016 ob 16:13
Delitvena ekonomija je najvecja groznja cehovskim fevdom, zato je treba vsak tak izum kapitalizma sprejeti z odprtimi rokami.
Micesar
# 06.09.2016 ob 16:20
Samo tako naprej. Uber, Airbnb, prevozi, blabla car in druge stvari, ki so dobre napram mega firmam, ki z monopolom dvigujejo cene v nebo. Lep primer so nizko cenovni avtobusi po evropi. Včasih si dal za bus iz lj d0 Minhna 40€ Zdaj daš 25€ ali manj. Ja ker z prevozi prideš za isti denar in hitreje. In to je bil potreben odgovor večjih prevoznikov. podobno kot nizkocenovni letalski prevozi
cement007
# 06.09.2016 ob 17:16
Sem koristil uber v Berlinu in je bil na koncu dražji kot normalni taxi prevoz. Testirano na isti lokaciji!
lordstandish
# 06.09.2016 ob 16:25
V ljubljani se balkanskih taksistev kar malo bojim, nategnejo te vedno za par evrov, brez racuna, divjajo po cestah, ne ustavljajo na prehodih (nasploh se obnasajo kot da je cesta njihova), izgleda kot da jim je muka naokrog prevazat
Pa sem mislil da je soferski poklic za uglajene gospode
urhh
# 06.09.2016 ob 17:20
pa saj metro v lj je kar vredu.
Heli0s
# 06.09.2016 ob 18:29
V Sloveniji so taksisti navadna prostaška roparska banda. Podpiram prihod Uberja.
mbvana
# 07.09.2016 ob 11:55
Zanimivo in žalostno, kako vsi tovrstni sistemi zadovoljujejo mase z nizko ceno, obenem poskrbijo da čimvečji krog ljudi dobi dostop do nekega, pa čeprav simboličnega zaslužka, na sistemski ravni pa zagotavljajo razmeroma lahek denar državam, v katerem imajo sedež in rušijo makroekonomijo države, v katerih delujejo.
zozozo
# 07.09.2016 ob 09:30
V Ljubljani taksist plača dispečerju pribl. 200 evrov na mesec. Če taksist zasluži vsaj za minimalca + malico, dispečerju pusti največ 10%. Uber medtem "taksistu" vzame fiksno štartnino + 20% kilometrine. Za taksiste to torej vsekakor ni bolj ugodno, in potem ne vidim, kako je lahko bolj ugodno za uporabnike, razen če jih bojo napol zastonj vozili popoldanski indijanci, ki si plačo že služijo drugje.
zozozo
# 07.09.2016 ob 11:09
Dajmo malo izračunat.

Najvišja dovoljena cena taksija v Ljubljani je sicer 1,5 evra na km, skupaj z DDVjem, ampak če bi Uber rad bil konkurenčen obstoječim taksijem, ne bo smel zaračunavati več kot 1 evro na km.

Torej, 1€ minus DDV je 82 centov. Minus uberjevih 20% je 66 centov. Minus stroški (uporabimo najnižjo priznano kilometrino, tj. 17 centov) je 49 centov. Zaradi enostavnosti recimo, da se dodatni zaslužki (čakalna ura na semaforju) in dodatni stroški (vožnja s praznim avtom) izničijo.

Minimalec stane nekaj čez 1000€, torej bi moral taksist čez Uber prodati približno 100km na dan, da bi dosegel vsaj minimalca. Torej 12 prodanih kilometrov vsako uro. Pri povprečni hitrosti vožnje 30km/h in predpostavki, da so plačane vožnje dvakrat daljše od prevoza do štartne točke, pomeni, da mora aktivno voziti (in ne čakati na klic, niti čakati na stranko, niti iti na WC, niti spiti kavo ali pojesti malico) skoraj 5 ur na dan oz. 36 minut od vsake ure, če je v službi 8 ur. Če teh 12 kilometrov proda v štirih vožnjah (kar je v Ljubljani zelo dobro in nad realnim povprečjem), mu torej za čakanje na klic, čakanje na stranko in oddih ostane 6 minut med vsako vožnjo.

In to za minimalca, brez posebnih zavarovanj, brez stroškov espeja, in za čisto nič cenejšo storitev za uporabnike.
zozozo
# 07.09.2016 ob 09:31
Dokler večina taksistov smatra svoj avto kot privat kadilnico se ne vsedem v njihov smrdeči taksi.

"Večina"? V Ljubljani se to občasno zgodi, ampak zelo redko, če pa na centrali vnaprej poveš, da hočeš nekadilca, pa nikoli.
Zgodovinar_666
# 06.09.2016 ob 20:16
Moja izkušnja s temi prevozniki je, da najprej ti dajo ugodnejšo tarifo, ko pa postaneš bolj redna stranka, ti gre pa tarifa počasi gor, tako da je na koncu dražje.

Ne pozabimo, Uber še vedno tolče minus!!!!!!

Njegov koncept pa ni doseči nižjih cen za potrošnike kot naivno misli večina, ampak je njegov cilj, da ustvari globalni monopol. Sedaj imajo toliko denarja od investitorjev, da si lahko privoščijo cenovni dumping. In bodo sedaj to toliko časa peljali, da uničijo konkurenco.

Naslednji korak po uvedbi monopola pa bo zamenjava taksistov s samovozečimi avtomobili.
Ljudje bodo uporabljali samo še aplikacije za naročanje, tako da nek samostojni taksist ne bo imel šanse konkurirati takemu monstrumu.

No, vsaj tak je načrt. Bomo videli kaj je realnost in ali bo drugim uspelo vzpostaviti konkurenco.
Suzuki
# 06.09.2016 ob 20:15
Odlična novica, komej čakam. Naši taksisti so katastrofa.
durhmarsh
# 06.09.2016 ob 16:55
vsaki stvari treba dati čas, saj vsaka stvar v določenih državah oz. mestih "deluje" drugače oz. odziv je drugačen. Iz te prihajajoče storitve upam da bo mogoče vsaj kakšen taxist v LJ in drugod naredu kej za stranke ne pa samo kasiral. V mislih imam predvsem odnos ter poštenost!
acoschwanz
# 06.09.2016 ob 16:53
Meni se zdi hopin taxi boljša stvar.
melanholik
# 07.09.2016 ob 10:23
Jaz jih ne bi zavrnil po defaultu. Ampak jasno - v Sloveniji imamo delavsko inšpekcijo in glede na izkušnje z Uberjem v drugih državah je jasno, da gre za podjetje z velikim tveganjem za kršitve delovnopravne zakonodaje. Skratka, podrobno in dosledno jih nadzirat od prve minute vstopa na trg. Pa da potem vidimo, a so res tako super, kot se hvalijo.
holidays
# 06.09.2016 ob 23:54
Uporabljal Uber v Bogoti....50% ceneje kot taksi!!!
simon-rupsi
# 06.09.2016 ob 20:26
NIso vsi taksisti katastrofa. SO pa večina.
KunteKinte
# 06.09.2016 ob 17:57
Ni mi jasno zakaj bi uber bil cenejši npr od metroja... edino ni dispečerke v uberju..

kaksna je razlika med hopinom in uberjem?
pred uberjem je eno kitajsko pdjetzje, ki ponuja identično storitev.. ima malo morje uporabnikov..
tocco
# 06.09.2016 ob 17:20
Bo pa kul ko bo prisel car sharing saj ga tudi volvo razvija z uberjem
vrtojb5
# 07.09.2016 ob 10:48
čim prej, treba je taksistom pristrici krila
Optimist99
# 07.09.2016 ob 08:11
Flixbus ze vozi za 20-25 eur lj-minhen, vendar je to redko. Najbolj popularni termini (ko se folk vozio na ali z dela= so po 40-50eur=, isto kot tradiconalni prevozniki (ala kroacija, arriva, balkanski prevozniki).
kolnkista
# 06.09.2016 ob 21:17
Dokler večina taksistov smatra svoj avto kot privat kadilnico se ne vsedem v njihov smrdeči taksi.
wisan
# 06.09.2016 ob 16:28
Na ekonomsko politiko je tudi treba študirati. Ni vse zlato kar se sveti.
iRobert
# 23.09.2016 ob 20:32
Slovenski Calgary flames oziroma Jesenice bodo letošnjo sezono Državni prvak. Drugo leto vidim menjavo polov, Olimpija v Alpski ligi in Jesenice v EBEL ! ( V Ljubljani pri olimpiji, vodstvo dela vse v tej smeri in se silno napreza, da bi Olimpija drugo leto napredovala v Alpsko ligo )
izo
# 08.09.2016 ob 10:35
in ne gre samo za uber, gre za vse podobne platforme, ki delujejo v snovi mimo državnih ali evropskih zakonov, pravilnikov ipd. enostavno narodu ni jasno, da z gljufanjem pridejo do boljšega položaja in vodilne pozicije, ker pač ostali morajo plačevat vse davke, takse, socialo itd itd.
in še vedno po vseh razkritjih pranja denarja in ne vem kaj še vse, večina kriči končno in komaj čakam. sami sebi režemo veje.
izo
# 08.09.2016 ob 10:31
sicer sem že povedal, pa vseeno malo branja, da ne bo kdo mislil, da je vse v glavah "zarotnikov"
link
nuLanuLa
# 07.09.2016 ob 15:57
Komu pa bodo davke plačali ? To je tako kot AirBnB - internetna siva ekonomija. Siva cona. Mislim, da smo super shajali brez. Upam, da se taxisti konkretno zabunijo, da jo ta Uber popiha, preden se sploh pojavi.
izo
# 06.09.2016 ob 20:30
sej ne, da sem že vse povedal..
FancyBoy
# 06.09.2016 ob 19:37
Jankovic itak obljublja metro do 2025 :D
Kazalo