Gospodarstvo
Z ameriško multinacionalko, ki služi s provizijami od voženj, bodo pri nas lahko sodelovali vozniki osebnih vozil z do devetimi sedeži, cena bo določena vnaprej. Foto: Reuters

Dodaj v

Ministrstvo z novelo odpira vrata Uberju za prihod v Slovenijo

Slovenija je ena redkih evropskih držav, ki Uberja še ne pozna
3. februar 2018 ob 18:12
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Ministrstvo za infrastrukturo je v medresorsko usklajevanje poslalo novelo zakona o cestnem prometu, ki bo tudi pri nas omogočila delovanje podjetja oziroma storitve Uber.

Slovenija je ena redkih evropskih držav, ki Uberja še ne pozna, po drugi strani pa ga ponekod že prepovedujejo.

Uberjev voznik lahko postane vsakdo, ki je polnoleten, ni bil nikoli obsojen zaradi hujših kaznivih dejanj in ima pametni telefon, ki ga prek spletne aplikacije poveže s stranko.

Z ameriško multinacionalko, ki služi s provizijami od voženj, bodo pri nas lahko sodelovali vozniki osebnih vozil z do devetimi sedeži, cena bo določena vnaprej.

Novela obenem zmanjšuje administrativne ovire za taksistično dejavnost tako, da opušča zahtevo po nacionalni licenci in področje skoraj v celoti prepušča lokalni skupnosti.

Nestrinjanje s prihodom
In prav v tem je težava, pravi Bojan Pečnik s sekcije za promet pri obrtni zbornici - tak sistem smo pri nas že imeli in takrat je vladal kaos. Kdor dela v javnem potniškem prometu, bi moral imeti državno licenco in izpolnjevati strožje pogoje, meni.

Saška Kumer iz sindikata delavcev prometa in zvez pa pravi, da gre za očitno prilagajanje zakonodaje podjetju zunaj naših meja, od katerega tudi davčnih koristi ne bo. Priča bomo deregulaciji, in to v panogi, kjer so vozniki že zdaj zaposleni v prekarnih oblikah in vozijo bistveno več od običajnega delovnika, dodaja Kumerjeva.

Javnost lahko svoje pripombe na ministrstvo sicer odda do 17. februarja.

T. H., Erna Strniša/Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
SamoRes
# 03.02.2018 ob 18:41
Ko neko stvar drugod že prepovedujejo jo pri nas šele sprejemamo. Res smo država za zgled.
izo
# 03.02.2018 ob 18:15
za ameriko si napudramo anus..
firtoh
# 03.02.2018 ob 21:44
Zakaj bi imeli Uber,če imamo že ,,prevozi.org,,.Jaz,ko grem sinu v Avstrijo,dam vedno ponudbo na ''prevoze'' in imam potnike do MB.Iz MB pa peljem koga do Graza.
m72
# 03.02.2018 ob 19:40
Ministrstvo z novelo odpira vrata Uberju za prihod v Slovenijo

Menda je amersko veleposlaništvo malo namignilo pa so papučari pohiteli. Hlapci pač ostanejo hlapci.
dude
# 03.02.2018 ob 19:00
Kolikor vem taksi sluzbe ze imajo appe? Kaksna je dodana vrednost uberja?
Wasabi
# 03.02.2018 ob 20:55
Okolje bomo svinjali pri nas, provizije bodo pa Američani pobirali;) Komaj čakam, da se bom lahko vozil z neprofesionalnimi šoferji, a je še kje kak "popoldanski" zdravnik ali pa statik, tudi ti bi zelo prav prišli, čudno, da še ni kakšnega appa halo dohtar, jaz se bi šel to, sem pogledal že 3 dokumentarce in sem pravi profi! Pa še manj računam od ta pravih dohtarjev, tako da se lahko začnete že kar naročati, sem pa specialist za vse težave, od onkoloških do uroloških.
izo
# 03.02.2018 ob 19:41
dodano vrednost pohopsa uber oz uniči trg z dumpingom, kot vse ostale njihove online "storitve", aka aribnb ipd..
seven7
# 03.02.2018 ob 22:08
In medtem v ostalih državah razmišljajo da uber vržejo iz države ce ze to niso storili...

Ocitno zeli nasa politika preden jih zabrise ven se kaj pokasirat...
velenjcan
# 03.02.2018 ob 21:17
Res ima vsak narod vlado, kakršno si zasluži, ampak tako butast pa tudi slovenski narod ni.
5tane
# 03.02.2018 ob 21:53
V Angliji je Uber zgubil tožbo, kot nelojalna konkurenca taxistom. Pri nas ga pa vabimo. Smrdi po plačilih pod mizo. Moj predlog taxistom je naj jih tožijo in naj se naslonijo na tožbo v angliji. Če ne na naših sodiščih, bodo pa na evropskih dobili zlahka. In naši gospodje bodo morali umakniti sporno zakonodajo.
Bivši uporabnik
# 03.02.2018 ob 21:34
Ko bodo volitve, ne pozabiti na to.
Prepričan sem, da je nekdo maytno kasiral ...
grafikon
# 04.02.2018 ob 07:14
Jaz sem mislil da je Slovenija v EU, ker Uber je v EU v obliki kot posluje, prepovedan. Ocitno sem nekaj prespal.
cairns
# 03.02.2018 ob 22:21
Prepovedat vnaprej. Zakaj moramo mi biti vedno kreteni ki se nadušujejo nad ameriškim drekom, ko ga drugje že prepovedujejo.
Kekec99
# 04.02.2018 ob 10:05
Nekdo lahko vozi za Uber brez kontrole vozila, med tem ko se taxisti morajo držati vsaj sto pravil. Kaj ni to nepošteno?
pirat1
# 04.02.2018 ob 09:11
Ali bosta Cerar in Pahor zdaj odpustila svoje šoferje?

Naj se pač vozita z Uberjem, če si ga tako želita...
zozozo
# 04.02.2018 ob 00:54
Kake administrativne ovire? A do zdaj nismo imeli taksijev? Uber bi že do zdaj lahko opravljal taksi službo po enakih pogojih kot vsi ostali.
Follow Me
# 04.02.2018 ob 10:02
Tu bo nekdo dobro pokasiral.
Kekec99
# 04.02.2018 ob 10:01
Namesto da bi ga kot nelojalno konkureco prepovedali, so mu odprli vrata? Le zakaj?
zapravico
# 04.02.2018 ob 08:02
Že tako taxisti nimajo nobenega pravega dela potem pa še tole
zapravico
# 04.02.2018 ob 08:03
Gre se samo za provizije,kdo bo več pokasiral
Knight Kant
# 04.02.2018 ob 12:13
BarakOrkbama --- 04.02.2018 ob 11:55
Morda pa ne rabimo sto pravil za taksiste. Res je nepošteno, da se moraš držati sto pravil, da ti država pusti ljudi prevažati od točke A do B.
------------

Ali pa na tisoče pravil, da lahko ljudem prodajaš burek? Lahko bi trg hitre prehrane organizirali tako, da bi kdorkoli lahko prodajal doma pripravljeno hrano, na primer potnikom na vlaku, ko se ta ustavi na peronu. Nekako tako, kot naprimer v Indiji. Sedaj pa nam nekaj težijo z regulacijo, po kateri mora vsak prodani košček mesa biti sledljiv vsaj nekaj rodov prednikov zaklane živali nazaj, da o rejcih teh živali sploh ne govorimo, gostinci pa morajo za vsako jed na jedilniku med drugim natančno specificirati in objaviti vsebnost vseh alergenov.
Funky_funky
# 04.02.2018 ob 10:09
Hlače dol pa glavo v pesek in dejte nas.
Knight Kant
# 04.02.2018 ob 11:03
Cerar na poti v poraz 2

Nov žebelj v krsto, kot dodatek k (nepopolnemu) seznamu z Repovževega uvodnika v Mladini, Cerar na poti v poraz.

Na kateri strani "centra" je SMC, levi ali desni, pa se bo pokazalo v nadaljni obravnavi tega predloga. Pričakujem predvsem podporo SDS in NSi.
adrenalincek
# 04.02.2018 ob 11:00
Zlovenija = Butale = narobe svet
zozozo
# 04.02.2018 ob 00:58
Taxi za 5km zaracuna skoraj 10€. Pa za ta denar jst dobim 8 litrov goriva in naredim 150 km.

V Ljubljani ti sicer povprečen taksi za 5km zaračuna približno 6 evrov. Če se peljejo trije, to več ni veliko dražje kot avtobus.

Si pa v svoji računici pozabil še na stroške avtomobila, stroške centrale, ki ti omogoča, da ne rabiš klicat vsakega taksista posebej in preverjat, kateri je fraj, in seveda stroške taksistove plače. Saj si menda ne predstavljaš, da taksist vozi tebi za uslugo, in moraš samo dat zraven za bencin, da ne bo ravno na izgubi.
ostrov
# 04.02.2018 ob 20:26
Uberja se torej nekateri bojijo zgolj zaradi učinkovitega poslovnega modela in konkurence taksistov.

Če lahko vsak z izpitom vozi svoje otroke kamorkoli, zakaj odraslih oseb pa ne bi smel?

Z Uberjevim sistemom in modelom je potreba po preveč državnih regulacijah odpadla. Za kakovost in poštenost ima aplikacijo. Tako bo slab voznik dobil slabe reference in ne bo imel posla.

Kar pa se tiče zaposlitve? A res mislite, da so pri nas taksiji redno zaposleni? Ne. Niso. So SP-ji, ki delajo preko pogodbe za firme.

Uber do zaposlenih in do strank ni nič slabši kot običajni taksiji. Torej zakaj nepotrebne komplikacije?
Knight Kant
# 04.02.2018 ob 13:54
wta

Kar mi polagaš "v usta", nisem nikjer napisal.

Trg prodaje živil je nekajkrat bolj reguliran, kot trg prevozov potnikov.. Bi ministrstvo za zdravje sprostilo sanitarne predpise samo zato, ker so ti prestrogi za nov koncept prodaje hitre hrane, ki bi ga skušala uveljaviti kakšna novonastala multinacionalka?
Juhu
# 04.02.2018 ob 11:09
Vse skupaj diši po kuvertah.
severnik
# 04.02.2018 ob 08:19
Nismo več daleč, ko se bomo morali s taksistom pogovarjati v polomljeni angleščini.
Knight Kant
# 04.02.2018 ob 13:48
BarakOrkbama

In "sto pogojev", ki jih je potrebno izpolnjevati ob vstopu na trg storitev individualnih prevozov potnikov smo si v vseh evropskih (in drugih) kapitalstičnih državah izmislili zato,da bi škodili podjetnikom in potrošnikov? In tega smo se pričeli zavedati sedaj, ko nam je povsem altruistično prišla multinacionalka iz San Francisca povedat, katere tri ali štiri od teh stotih pogojev bi bilo potrebno sprostiti, da bi to ustrezalo njihovemu poslovnemu modelu in bi zato seveda imeli prednost na trgu.

Podobno, kot je je bilo treba nekaj desetin regulacij sprostiti posebej in izključno za Magno, da je ta prišla na naš trg dela in d bodo pri njih lahko našli delo (verjetno) Hrvatje in Ukrajinci.
Knight Kant
# 04.02.2018 ob 12:28
BarakOrkbama --- 04.02.2018 ob 12:16
@Knight Kant
Tudi na področju prehrane je preveč pravil ja. Ampak kaj ima to veze z Ubrom?

--------------
Ima vezo s prepoenostavljanimi pogledi na deregulacijo trga, oziroma s partijsko usmerjenim prikazovanim tega.

Vidim, da zagovarjaš povratek h koreninam. Na primeru prodaje hrane torej stremiš po časih, ko je lahko vsakdo po lastnem občutku zastrupljal svoje kupce.
Knight Kant
# 04.02.2018 ob 11:13
Follow Me --- 04.02.2018 ob 10:02
Tu bo nekdo dobro pokasiral.
------------

Morda je že, Kurir za tiste Pezdirjeve kufre pa je bil lahko minister za javno upravo (sic!).

Minister za javno upravo Boris Koprivnikar je v San Franciscu s podjetjem Uber podpisal skupno pismo o nameri
KunteKinte
# 03.02.2018 ob 23:13
Novela obenem zmanjšuje administrativne ovire za taksistično dejavnost tako, da opušča zahtevo po nacionalni licenci in področje skoraj v celoti prepušča lokalni skupnosti. To je bistvo.. v osnovi Uber vozniki morajo biti redno zaposleni.. imat urejeno vso dokumentacijo..v skladu z zakonodajo.. varstvo pri delu.. zdravniški pregled.. oceno tveganja.. pa mogoče še kako stvar .. pač deregulacija tržišča kar je tudi prav.. veljala bi za vse.. ostala bodo tri- štiri velika taxi podjetja v Lj.. drugi bodo životarili.. Uber bo pobral vsaj 1/3 tržišča že v štartu.. zdaj je prišel Cammeo tako da je konkurenca huda.. taxi-sahisti bodo zgodovina
skorpijon93
# 05.02.2018 ob 23:11
uber ne hvala, ne podpiram novodobnih tehnologi
Knight Kant
# 05.02.2018 ob 16:37
ostrov --- 04.02.2018 ob 20:26
Kar pa se tiče zaposlitve? A res mislite, da so pri nas taksiji redno zaposleni? Ne. Niso. So SP-ji, ki delajo preko pogodbe za firme.
Uber do zaposlenih in do strank ni nič slabši kot običajni taksiji. Torej zakaj nepotrebne komplikacije?

----------------

To se tudi jaz sprašujem! Torej zakaj nepotrebne komplikacije? Zakaj naj bi zaradi Uber morali spreminjati zakonodajo.

Odkar "skuša" Uber priti na naš trg, je po Ljubljani pričelo voziti novo taxi podjetje s sedežem na Hrvaškem. Zakaj pod enakimi pogoji tega ne stori Uber? Nihče nima nič proti Uberju ali komurkoli drugemu, dokler se drži naših zakonov in nas ne posuiljuje s svojimi,
osservatore
# 05.02.2018 ob 16:36
Ministrstvo z novelo odpira vrata Uberju za prihod v Slovenijo

Uber ne prinaša nobenih tehnoloških prebojev, razvojnih oddelkov (v SLO) z zahtevami po visoko izobraženm kadru, dobro plačanih visoko-tehnoloških delovnih mest, ne povečuje BDP-ja države, ... In to zato ne, ker je obična taksi služba z izdelanim app-om, da jih lahko pokličeš in se lociraš. In na koncu s telefonom plačaš storitev. So what?
Knight Kant
# 05.02.2018 ob 16:31
ostrov --- 04.02.2018 ob 20:26
Z Uberjevim sistemom in modelom je potreba po preveč državnih regulacijah odpadla. Za kakovost in poštenost ima aplikacijo. Tako bo slab voznik dobil slabe reference in ne bo imel posla.
-----------
Torej predpisov in države kot regulatorja sploh ne potrebujemo več?

Važno je, da imamo multinacionalke in njihove app. Ko pa gre kaj narobe, naj o sporih ofloča sodišče v lasti (organizacijski shemi) te multinacionalke.
samogledam
# 04.02.2018 ob 15:15
Jaz mislim da bi morala politika prostega trga dopuščati tudi tujim podjetjem ponudbo v Sloveniji, seveda z dodano vrednostjo in napredno tehnologijo...kar pomeni, dobrodošel Uber v Sloveniji samo z električnimi taksi avtomobili.
Bivši uporabnik
# 04.02.2018 ob 12:34
@Knight Kant
Tisti, ki je zastrupljal kupce je hitro izgubil stranke. Bi ti še naprej kupoval hrano od nekoga, ki ti je že povzročil prebavne težave ali je znan po tem?
Vidim, da zagovarjaš popoln nadzor vseh interakcij med ljudmi. Na primer telescreene, ki opazujejo obrazno mimiko vseh državljanov.
stewie
# 04.02.2018 ob 08:56
Novela obenem zmanjšuje administrativne ovire za taksistično dejavnost tako, da opušča zahtevo po nacionalni licenci in področje skoraj v celoti prepušča lokalni skupnosti.

Danes to velja za taksiste, jutri bodo lahko tudi že drugi poklici takšni, da za njihovo opravljanje ne bo potrebne licence. Lastna sredstva in registracija, pa je. Klinc gleda neko usposobljenost.
Potem se bomo pa čudili, če bodo zdravstvene dejavnosti, tudi najbolj zahtevne, kot je npr. kirurgija, opravljali taki, ki jim bodo edine reference to, da so pogledali vseh 100 in še nekaj epizod Bergdoktorja?
Bivši uporabnik
# 09.02.2018 ob 06:31
6. februarja 2018 se je v New York Cityju pred mestno hišo ubil taksist, ker zaradi Uberja ni mogel več preživeti. Vest je objavila organizacija Democracy Now.
resnicar
# 04.02.2018 ob 23:12
za ameriko si napudramo anus..

Če bi bil Uber npr Ruska firma bi pa nastavili brez pudra, na suho in bili vsi veseli?

Samo vprašam.
wta
# 04.02.2018 ob 13:13
@Knight Kant

Tvoje trditve niso resnične. Za prodajat kruh ne rabiš nobene licence. Tudi za prodajat burek z mesom ne rabiš nobene licence in sledljivost mesa. Če si kupil meso v lidlu zadostuje, da prikažeš račun iz lidla. Sledljivost mora biti zagotovljena pri tistih, ki prodajajo meso. Ne pri tistih, ki prodajajo hrano s tem mesom. Burek lahko prodajaš na peronu če ti to dovolijo slovenske železnice. Lahko ga prodajaš tudi na vlaku če pridobiš dovoljenje slovenskih železnic.
Bivši uporabnik
# 04.02.2018 ob 11:55
@Kekec99
Nekdo lahko vozi za Uber brez kontrole vozila, med tem ko se taxisti morajo držati vsaj sto pravil. Kaj ni to nepošteno?
Morda pa ne rabimo sto pravil za taksiste. Res je nepošteno, da se moraš držati sto pravil, da ti država pusti ljudi prevažati od točke A do B.
KunteKinte
# 04.02.2018 ob 05:49
Evo pogojev za to licenco.. imeti dober ugled,
imeti ustrezen finančni položaj,
izpolnjevati pogoj glede strokovne usposobljenosti,
biti lastnik vsaj enega v Republiki Sloveniji registriranega motornega vozila za posamezne vrste prevozov ali imeti pravico uporabe tega vozila na podlagi sklenjene najemne oziroma zakupne pogodbe ali lizing pogodbe,
imeti poravnane davčne obveznosti in prispevke za socialno varnost, pri čemer se pogoj iz te točke ugotavlja ob pridobitvi in obnovi licence,
izpolnjevati pogoje v zvezi z zahtevo glede sedeža, kot to določa 5. člen Uredbe 1071/2009/EU.
Bivši uporabnik
# 04.02.2018 ob 12:16
@Knight Kant
Tudi na področju prehrane je preveč pravil ja. Ampak kaj ima to veze z Ubrom?
wta
# 03.02.2018 ob 22:11
Taxi za 5km zaracuna skoraj 10€. Pa za ta denar jst dobim 8 litrov goriva in naredim 150 km. Če bi taksisti imeli normalne cene bi ljudje več koristili to obliko prevoza. Za 20km pa 30€ ne dam.
KunteKinte
# 04.02.2018 ob 06:00
Država je izbrala pravo pot.. prvo sprememba zakonodaje potem pa prihod ubra.. če boš hotel delati kot taxi voznik boš moral voziti za enega večjega igralca..vsaj v Lj.. Metro.. interturs.. Cammeo in npr Uber.. za vikend bos lahko tudi z ceste delal.. ta podjetja držijo soferje pod kontrolo.. poznam primer enga starega taxi-sahista ki je vozil za Metro.. neki pametoval stranki.. tko so ga nogirala da to ni res.. če pride Uber to bo trd boj za kruh.. Uber ima brezplačno reklamo po celem svetu.. večjim igralcem bo padel promet medv10-20 % na letni ravni.. Država bi morala tudi deregulirati področje avtošola.. v ameriki ne poznajo takšnega koncepta avtošol.. pa nimajo nič več prometnih nezgod.. gremo Pocivalsek.. vsaj ena pametna poteza vlade Mira Cerarja
Kazalo