Gospodarstvo
Ob koncu leta 2017 je bilo v skupini SŽ zaposlenih 7.439 ljudi, kar je skoraj tretjina manj kot leta 2010, ko je številka ob 30 odstotkih manj prepeljanega tovora dosegala okoli 10.000 zaposlenih. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
VIDEO
Sindikalni spopad na Slov...

Dodaj v

Slovenske železnice se se vrnile k rasti dobičkonosnosti

Državni železniški operater je v tem desetletju tudi občutno zmanjšal zadolženost
6. marec 2018 ob 18:28
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Slovenske železnice (SŽ) so lani ustvarile okoli 30 milijonov evrov dobička iz poslovanja, čisti dobiček pa je dosegel 28 milijonov evrov, je povedal generalni direktor SŽ-ja Dušan Mes.

Končne poslovne izide bodo v SŽ-ju objavili po seji nadzornega sveta, ki bo predvidoma 21. marca, so pa po Mesovih besedah vse družbe iz skupine (SŽ Tovorni promet, SŽ Potniški promet, SŽ Infrastruktura in SŽ VIT) dosegle načrte.

Količino prepeljanega blaga so na SŽ-ju povečali za okoli desetino, dobičkonosnost pa se je glede na predlani povečala.

Po letu 2016, ko je bil dobiček predvsem zaradi izrednih stroškov odpravnin nižji kot v letu 2015, so se v SŽ-ju tako vrnili k rasti dobičkonosnosti. Še leta 2010 so imeli za nekaj manj kot 20 milijonov evrov čiste izgube oz. okoli 30 milijonov evrov izgube iz poslovanja.

Državni železniški operater je v tem desetletju tudi občutno zmanjšal zadolženost. Z okoli 400 milijoni evrov v letu 2010 je neto dolg do konca leta 2017 upadel na približno 100 milijonov evrov. Finančno stanje SŽ-ja je po Mesovih besedah dobro, saj se je bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) lani povzpel na okoli 70 milijonov evrov.

Posodobitev vlakov
To je po besedah generalnega direktorja SŽ-ja trden temelj za cikel investicij v posodobitev voznih sredstev na potniškem in tovornem delu, ki bo po napovedih prvega moža SŽ-ja trajal okoli pet let in bo vodil v znižanje stroškov ter povečanje konkurenčnosti družbe v vse močnejši konkurenci. Mes ocenjuje, da bodo s temi naložbami nadoknadili zamudo iz zadnjih 20 let.

Investicije v nova prevozna sredstva so eden od gradnikov načrta za povečanje učinkovitosti SŽ-ja. Poleg tega bodo v skupini vlagali še v tehnologijo in kadre, posodobili pa bodo tudi procese.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Briencl
# 06.03.2018 ob 19:13
Ob nakupu novih potniških vlakov, me zanima, ali bodo Slovenske železnice obdržale stare grafitarje, ali pa bodo najele nove.
divacvlade
# 06.03.2018 ob 19:06
Kakšen drugi tir na gorenjsko bi pasal. Pa mogoče več kot 40 na uro.
ATP
# 06.03.2018 ob 19:33
Treniran kolesar prej pride iz KP v MS kot SŽ vlak :-(
Mimobeznik
# 06.03.2018 ob 19:13
SŽ bodo verjetno postale avtobusni prevoznik, ker jim nakup novih vlakov ne gre od rok. Iz meseca v mesec, iz leta v leto prestavljeni datumi in obljube. Podobno kot pri Emoniki.
Funky_funky
# 06.03.2018 ob 20:14
Več postaj, hitrejše vlake, pa bo potniški promet oživel
galoper
# 06.03.2018 ob 21:22
Dobiček naj vložijo v posodobitev
zozozo
# 06.03.2018 ob 20:53
No, zdaj pa na se še vrnejo h krajšanju časa potovanj. Ali pa vsaj k odpravljanju zamud.
KruhTeUbije
# 06.03.2018 ob 20:14
Se mi samo zdi ali so SŽ začele bolje poslovati s prihodom Dušana Mesa na trenutni položaj? Če sem pred leti prebral kako novico o naših železnicah, se je v članku vedno poudarjala le izguba.
zapravico
# 06.03.2018 ob 19:17
Zakaj kupujejo nove vlake,če pa imajo tire še iz Franc jozef-a
RoSeR
# 06.03.2018 ob 21:49
Zakaj dobiček? Poslovati bi morali s pozitivno nulo in že v tem letu vložitvi v posodobitev in obnovo. Tako pa gre del dobička davkom, del pa lastnikom, drugo leto pa zvišanje cen, ker si bodo zadali večji plan oziroma dobiček.
m72
# 07.03.2018 ob 09:48
"Slovenske železnice se se vrnile k rasti dobičkonosnosti"

Lepo. Kaj so janšajzerske škodljivce ven spravili?
GORILA
# 07.03.2018 ob 09:38
@Funky
Več postaj, hitrejše vlake, pa bo potniški promet oživel

Postaje so takorekoč v vseh krajih mimo katerih poteka železniška proga... s hitrejšimi vlaki s toliko postajami kot jih imamo ne narediš nič, ali pa se vlak ustavlja samo v LJ, MB, KP, Jesenice, Dobova,...pridi si ogledat živ promet zjutraj na vlak Jesenice-ljubljana!
mmocnik
# 06.03.2018 ob 22:15
@RoSeR: saj razlikuješ med dobičkom iz poslovanja in denarnim tokom kajne? Nihče ne piše kaj bodo naredili z dobičkom. Pameten lastnik bi dal del v popolačilo dolgov, del v investicije, nekaj pa v rezerve.
frcman
# 06.03.2018 ob 19:17
Upam, da se res kaj izcimi iz tega.

Danes smo bili potniki spet obveščeni o desetminutni zamudi... po tem, ko je vlak že zamujal 14 minut.
GORILA
# 07.03.2018 ob 09:41
Investicije v nova prevozna sredstva so eden od gradnikov načrta za povečanje učinkovitosti SŽ-ja.

...včeraj jim je še ena gomuljka zgorela...mislim, da sedaj imajo pa res samo še tri (s tem, da ena mora ostati kot muzejski eksponat, da se poleti turiste z njo vozi - res lepo je gledat kitajce/japonce, ki se režijo kot pečeni, ko se utovarjajo...
jezus
# 07.03.2018 ob 10:39
In kdaj bodo slovenski vlaki vozili točno po voznem redu?

Plače pa imajo... lepe.
kingeston
# 07.03.2018 ob 12:52
laž na laž. slovenske železnice niso bile nikdar dobičkonosne, niti niso pozitivno poslovale.
galoper
# 07.03.2018 ob 09:37
@ ATP # 06.03.2018 ob 19:33 V obratni smeri od Hodoša do KP gre hitreje - ne z vlakom,

@Funky_funky # 06.03.2018 ob 20:14 Ni zdržljivo. Več postaj upočasnjuje potovanje,

Poslovanje s posredovanjem Hoding združevanja je meni vedno sumljivo, saj omogoča načrtno grupiranje sredstev in oblikovanje poslovnih izidov
Kazalo