Pipistrelova štirisedežna Panthera, ki jo bodo izdelovali v Gorici. Foto: panthera-aircraft.com
Pipistrelova štirisedežna Panthera, ki jo bodo izdelovali v Gorici. Foto: panthera-aircraft.com

Mi smo v tem trenutku edini pripravljeni za trg, tako da v letu 2016 pričakujemo skokovito rast prodaje električnih letal na evropskem trgu. Poleg tega smo leto začeli s pridobitvijo prvega EASA-evropskega certifikata, kar nam odpira popolnoma nov trg.

Ivo Boscarol
Ivo Boscarol
Dobička si s solastnico ne razdelita, ampak ga namenita za razvoj, je dejal Ivo Boscarol. Foto: BoBo

"Odkar podjetje obstaja, smo imeli rast skupnih prihodkov in tudi čistega dobička in tudi lani je bilo tako. Dobička pa si s solastnico nikoli nisva delila, ampak sva ga namenila za razvoj," je pojasnil direktor Pipistrela Ivo Boscarol.

Ravno pogodba z indijsko vojsko je pripomogla, da je v Ajdovščino pred koncem leta prišlo veliko potencialnih kupcev, ki so se zanimali za Pipistrelova letala. Vedno večje je zanimanje za električna ultra lahka letala, precej zanimanja pa je tudi za štirisedežno Panthero, ki jo bodo po odprtju tovarne izdelovali v Gorici.

Podjetji v Sloveniji in Italiji sta leta 2015 ustvarili 15 milijonov evrov prihodkov, čisti dobiček pa je bil za sedem do osem odstotkov višji kot leta 2014, ko je znašal 1,2 milijona evrov.

V januarju so zaposlili dodatnih 15 delavcev v ajdovskem podjetju, tako se je skupno število zaposlenih v Pipistrelu dvignilo na 110. Med njimi je precej doktorjev znanosti, saj brez vlaganja v znanje in razvoj na področju letalske industrije ni prihodnosti, je prepričan Boscarol. Vsaj toliko novih delavcev bodo zaposliti tudi ob začetku poslovanja podjetja v Gorici, zanimanje v Italiji za delo v podjetju pa je veliko.

Še večja rast v letu 2016
Letos pri Pipistrelu načrtujejo kar 20 milijonov evrov prihodkov, ki se bodo zaradi nove proizvodnje skokovito povečali predvsem v Italiji. "Predvsem zaradi Panther, ki so dražje od preostalih letal. V Sloveniji pa se bodo prihodki povečevali zaradi indijskega posla in novih programov," je pojasnil Boscarol.

Evropska komisija (EK) je potrdila dovoljeno povečanje teže za električna letala, je še dejal Boscarol. To pa je za Pipistrel odlična novica: "Mi smo v tem trenutku edini pripravljeni za trg, tako da v letu 2016 pričakujemo skokovito rast prodaje električnih letal na evropskem trgu. Poleg tega smo leto začeli s pridobitvijo prvega EASA-evropskega certifikata, kar nam odpira popolnoma nov trg."

Letošnje leto bo zaznamovalo tudi to, da bodo proti koncu leta poleteli s prvim štirisedežnim, popolnoma električnim letalom na gorivne celice, ki bo sposobno zelo hitro prepeljati štiri potnike nekaj tisoč kilometrov daleč, kar pomeni osnovo za uporaben električni letalski promet, je sklenil Boscarol.

Mi smo v tem trenutku edini pripravljeni za trg, tako da v letu 2016 pričakujemo skokovito rast prodaje električnih letal na evropskem trgu. Poleg tega smo leto začeli s pridobitvijo prvega EASA-evropskega certifikata, kar nam odpira popolnoma nov trg.

Ivo Boscarol