Žled je med Pivko in Borovnico uničil električne vode in tako onemogočil promet električnim vlakom. Foto: Eva Dužnik
Žled je med Pivko in Borovnico uničil električne vode in tako onemogočil promet električnim vlakom. Foto: Eva Dužnik
Usoda 2. tira nejasna, kmalu gradnja izvlečnega tira

za prihodnje leto pa obljublja še začetek gradnje izvlečnega tira v Kopru.

Edina železniška povezava iz Luke Koper, po kateri prepeljejo 60 odstotkov vsega tovora, ki prispe v Luko, je po februarski ujmi predvsem na odseku Borovnica-Pivka še vedno močno poškodovana, je ob ogledu proge ugotavljal minister Peter Gašperšič.

Letos je bilo za sanacijo v žledu poškodovane železniške infrastrukture na primorski progi namenjenih 15 milijonov evrov, prihodnje leto bo potrebnih še 23 milijonov evrov, kar bo, ocenjuje generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes, dovolj za sanacijo proge. Minister računa na to, da jih bodo zagotovili.

Progo sicer na novo elektrificirajo - trenutno se dizelska lokomotiva z električno lokomotivo menja v Prestranku, ob koncu tega meseca bo menjava na Rakeku, čez zimo v Logatcu, spomladi 2015 pa naj bi bil celoten odsek spet elektrificiran. Potniški promet bo med Pivko in Borovnico stekel šele takrat, pravijo.

Kljub sanaciji prevozili več tovora
Kljub sanaciji se je letos količina tovora, prevoženega na tem koridorju, v primerjavi z lanskim letom povečala za od osem do 10 odstotkov. "Težave so, ampak za kupce smo skupaj z Luko Koper konkurenčni in povpraševanje po tem koridorju je večje, naročila rastejo tako nam kot Luki Koper," je zatrdil Mes. Pritrdil mu je prvi mož Luke Koper Dragomir Matić, ki pravi, da lahko trenutno še vedno sprejemajo dodatne količine tovora. "Predvidevamo, da je s sanacijo in modernizacijo obstoječe proge še nekaj rezerve," je dejal.

Naročil bo tako vse več, zato je pomembno, da se nadaljuje modernizacija obstoječe proge in začne načrtovana gradnja izvlečnega tira. Minister Gašperšič začetek gradnje izvlečnega tira ob izhodu tovorne postaje v Kopru napoveduje za prihodnje leto. Financiranje izvlečnega tira - investicija je ocenjena na 27 milijonov evrov - po njegovih besedah ne bi smelo biti problematična, mogoča je tudi aktivacija evropskih sredstev. Gradbeno dovoljenje za izvlečni tir sicer pričakujejo na začetku leta 2015, dela pa bi se lahko začela v drugi polovici leta.

Izvlečni tir kot prvi del drugega tira - ki pa je še daleč, saj denarja ni
Izvlečni tir predstavlja začetek drugega tira med Koprom in Divačo, začetek gradnje katerega pa zaradi pomanjkanja finančnih sredstev še ni določen. Investicija v drugi tir po nekaterih ocenah znaša 1,4 milijarde evrov (z DDV-jem), ob možnosti črpanja 300 milijonov evrov evropskih sredstev pa manjka še približno milijarda evrov in tega po ministrovih besedah ni mogoče pokriti iz proračuna, tudi če bi se zadolževali.

Tako je za drugi tir najprej potrebna natančna finančna konstrukcija. "Morali bomo aktivirati tudi javno-zasebna partnerstva in tudi o tem smo se danes pogovarjali. V prihodnje bomo skupaj z Luko Koper in Slovenskimi železnicami preučili možnosti finančnih virov," je pojasnil Gašperšič.

Usoda 2. tira nejasna, kmalu gradnja izvlečnega tira