Zastoji so nastali zaradi vzdrževalnih del na železnici. Na fotografiji tovorni vlak. Foto: BoBo
Zastoji so nastali zaradi vzdrževalnih del na železnici. Na fotografiji tovorni vlak. Foto: BoBo

Neodgovorno je kazati s prstom na SŽ, to ni rešitev. Pri žledu so bile denimo težave še večje, a je bila komunikacija dobra, za kupce sprejemljiva in tovor nam je uspelo še povečati.

Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic
Luka Koper
Družba Daimler naj bi na leto poslala na Daljni vzhod prek koprskega pristanišča 120.000 avtomobilov, v drugi fazi pa še 80.000. Foto: MMC RTV SLO
Tovor se je začel izogibati Luki Koper

Razlog za odločitev Nemcev so zastoji na železnici. Ker so se zbali, da avtomobili iz madžarske tovarne ne bodo pravočasno prišli v Koper, od tam pa na Daljni vzhod, so 738 avtomobilov poslali v Bremen. Družba Daimler naj bi na leto prek koprskega pristanišča na Daljni vzhod poslala 120.000 avtomobilov, v drugi fazi pa še 80.000, je za Radio Koper poročala Nataša Ugrin Tomšič.

Svet delavcev Luke Koper je
pisal predsednikom koalicijskih strank

Predsednik uprave Luke Drago Matić je pojasnil, da so v pridobivanje posla vložili veliko časa in truda: "Posel z Daimler-Mercedesom je strateški, ker to ni samo neposredno posel z Daimlerjem, ampak nam odpira tudi druge možnosti. V sklopu tega posla se že pogovarjamo tudi z drugimi izvozniki. Vemo pa, kako je ta posel strateško pomemben za vso Slovenijo, ne samo za Luko Koper."

Do takšnega posla ni lahko priti, Nemci so večkrat natančno pregledali organizacijo dela in zmogljivosti, ki jih ima koprsko pristanišče. Zagotovila, da so sposobne prepeljati dodatne vlake, so zahtevali tudi od Slovenskih železnic - in jih tudi dobili.
Za logista so izbrali Intereuropo. Predsednik njene uprave Ernest Gortan konkretnega posla ne želi komentirati, dejal pa je: "V Intereuropi v zadnjem času opažamo povečanje zamud na področju prevoza oziroma dostave in dostave vlakov. Seveda se trudimo omejiti škodo, tako da jo stranke čim manj občutijo."

Posel z avtomobili je povezan tudi z drugimi izvozniki, ki bi se priključili novi ladijski liniji za Daljni vzhod, je poudaril Matić. "Če to pade, bo padla linija, ladijska povezava in potem padejo vsi potencialni posli." Luka je zaradi preusmeritve avtomobilov poslala protest Slovenskim železnicam, obvestila pa je tudi vlado, SDH in druge pristojne. Da se je ob tem znova pokazalo, kako nujen je drugi tir, je skoraj odveč dodati, je še poročal Radio Slovenija.
SŽ: Nismo krivi
Generalni direktor SŽ-ja Dušan Mes je po poročanju Slovenske tiskovne agencije zagotovil, da Slovenske železnice (SŽ) v poslu Luke Koper z Daimlerjem niso sodelovale, saj je posel dobil Rail Cargo Carrier. Kot upravljavec javne železniške infrastrukture pa SŽ vsem prevoznikom, ki opravljajo prevoze tovora v Sloveniji, omogočajo enake pogoje. Zagotovile so tudi, da so se zaostanki že bistveno zmanjšali. "Vsem strankam, kot je Mercedes, in njihovim prevoznikom sporočamo, da so se zadeve normalizirale, da je proga čez Slovenijo absolutno urejena in da bodo njihovi vlaki zagotovo prispeli v koprsko pristanišče," je poudaril Mes.

Na enotirni progi med Divačo in Koprom so namreč decembra in januarja potekale tri dvodnevne zapore zaradi nujnih vzdrževalnih del - tir se je namreč na dveh kilometrih posedel in odločili so se za zamenjavo. Dela sicer še niso končana; tako bodo progo za dva dni zaprli še za velikonočno nedeljo in ponedeljek, čeprav je bila zapora sprva načrtovana za 7. in 8. februar. Ker pa si želijo najprej sanirati zaostanke, so jo zamaknili.

Težave pri neoviranem odvijanju prometa, ki so jih večinoma že odpravili, so nastale ne le zaradi zapor, ampak tudi zaradi investicijskih del na drugih odsekih proge v Sloveniji in Avstriji, zaprtja mejnih prehodov v Avstriji ter nepredvidenih izrednih dogodkov na progi.

Generalni direktor SŽ-ja poudarja, da pri sklenitvi posla nihče ne more jamčiti, da zapletov na tirih ne bo, ker se lahko kadar koli zgodijo nepričakovani dogodki. "Jamčimo pa lahko, da je proga do Luke Koper cenejša in konkurenčnejša, kot če bi tovor šel do Trsta ali Reke, in da se letne količine povečujejo," je dejal.



Neodgovorno je kazati s prstom na SŽ, to ni rešitev. Pri žledu so bile denimo težave še večje, a je bila komunikacija dobra, za kupce sprejemljiva in tovor nam je uspelo še povečati.

Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic
Tovor se je začel izogibati Luki Koper