Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 21 glasov Ocenite to novico!
Adria Airways
Podatki o poslovanju za lani niso spodbudni, saj so vsi najpomembnejši parametri slabši kot leta 2015. Adriina usoda po njeni prodaja tako še naprej ostaja negotova, odvisna pa bo predvsem od potez nemškega sklada in njegovih lastnikov. Foto: BoBo

Dodaj v

Težavam Adrie Airways ni videti konca, zdaj prodali še njeno blagovno znamko

Negotova prihodnost letalskega prevoznika
13. september 2017 ob 16:25
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Potem ko je Slovenski državni holding lani za pičlih 100.000 evrov prodal Adrio Airways in jo ob tem dokapitaliziral z nekaj več kot tremi milijoni evrov, se letalski prevoznik še vedno otepa težav.

Nemški sklad 4K Invest, ki očitno ne najde prave strategije, s katero bi obrnil poslovne smernice v podjetju, je prodal še eno od zadnjih Adriinih premoženj - njeno blagovno znamko. S tem je pridobil še nekaj nujnega denarja in časa.

Adria je predlansko leto sklenila z devetimi milijoni evrov čiste izgube, lansko leto pa z dobrimi tremi milijoni evrov čistega dobička. A ta ni rezultat bistveno boljšega poslovanja, pač pa prodaje blagovne znamke, za katero bo kupec do leta 2025 letno plačeval več sto tisoč evrov licenčnine. Kdo je kupec blagovne znamke, ni znano, saj Adria na vprašanja o tem ne odgovarja. Nekatere namige, da naj bi bila v ozadju nakupa država Slovenija, pa na državnem holdingu zanikajo. SDH od Adrie Airways ni odkupil blagovne znamke in z družbo ali njenimi lastniki po končanem postopku prodaje delnic ni sklepal poslov o nakupu ali prodaji premoženja, so sporočili iz holdinga.

Po mnenju Petra Marna, nekdanjega delničarja, gre v ozadju za finančno operacijo, s katero Nemci za zdaj še rešujejo prevoznika: "Kakšna je ta kombinatorika, pa vedo samo tisti, ki so pri njej sodelovali. Gre pa definitivno za to, in ne za napore za boljše poslovne rezultate iz letenja, ampak se poskuša z različnimi finančnimi prijemi te stvari sanirati," je pojasnil Marn.

Podatki o poslovanju za lani namreč niso spodbudni. Vsi najpomembnejši parametri - od števila prepeljanih potnikov, zasedenosti potniške kabine, izkoristka letal do števila poletov - so slabši kot leta 2015, kar kaže, da prevoznik iz osnovne dejavnosti ne ustvari toliko prihodkov, da bi pokril stroške. Adriina usoda tako tudi po njeni prodaji ostaja negotova, odvisna pa bo od potez nemškega sklada in njegovih lastnikov.

Simeona Rogelj, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
m72
# 13.09.2017 ob 16:33
"Potem ko je Slovenski državni holding lani za pičlih 100.000 evrov prodal Adrio Airways in jo ob tem dokapitaliziral z nekaj več kot tremi milijoni evrov, se letalski prevoznik še vedno otepa težav."

Vprašanje: kateri kreten proda avto za 100 €, potem pa kupcu stisne par jurjev v žep za obnovo?
bb33
# 13.09.2017 ob 16:32
Kot nlb, smo davkoplačevalci dokapitalizirali nekaj, kar ne bo nikoli več naše, človeku postane slabo ;) čemu, torej razni interventni zakoni in sklepi o dokapitalizaciji ?
alex961
# 13.09.2017 ob 16:46
Skladi so najslabši lastniki. V tujini so to ze zdavnaj spoznali, zato podjetja iščejo strateške lastnike. Tudi to, da prodajajo lastnino podjetij je znana taktika izčrpavanja podjetja. Sale&lease back, prodaja blagovnih znamk, vse za zadovoljitev delničarjev sklada. Na koncu, ko ostane samo še okostje to odložijo nekje nekemu slamnatemu podjetju na nekem poštnem predalu, brez odgovornosti za delavce. Super ste si tole zamislili gospodarstveniki in ekonomisti. Samo, da država ni lastnik, pa je vse v redu.
Jakob Mali
# 13.09.2017 ob 16:42
Poučna zgodba, da so težave velike in, da preprosta prodaja državne firme privatniku pač ne reši vseh težav.
Rugess Nome
# 13.09.2017 ob 16:37
upam da ne bo šlo nič več našega denarja v to propadlo jamo brez dna
erny1
# 13.09.2017 ob 16:53
Kaj pa če bi začel pri; znižanju S***jsko dragih kart?
Guinness
# 13.09.2017 ob 16:55
Vprašanje: kateri kreten proda avto za 100 €, potem pa kupcu stisne par jurjev v žep za obnovo?

Tisti, ki zeli na silo ohranit delo mehanika, avtopralnice in soferja
penzl
# 13.09.2017 ob 16:51
Še eden od uspehov slovenske privatizacije.
Andrej2017
# 13.09.2017 ob 16:44
Čakaj malo. "Podatki o poslovanju za lani namreč niso spodbudni. "
AA je pred dnevi (všeteto s prodajo blagovne znamke) zabeležila +3,2 M za leto 2016.
Letos imajo več prepeljanih potnikov kot lani, ko so novi lastniki na novo postavili stvari in skenslali par linij. Letos številke rastejo tudi napram letu 2015. Povečali so frekventost linij tudi v zimskem času, čez par tednov odpirajo novo linijo proti Kijevu. Kaj je točno želela novinarka povedati?
Poleti je matična firma (4K) z žegnom LH prevzela F7, ki zdaj leti pod AA Swiss.

Nisem ravno navdušen kako se pelje zadeva v JP, vendar če že pišete potem tudi navedite podatke in številke za letos, ki so veliko boljše kakor v 2016 (ko so krčili s prihodom novih lastnikov)
dharma
# 13.09.2017 ob 17:15
A ni bil dva dni nazaj članek kako ima AA letos dober poslovni izzid?
GORILA
# 13.09.2017 ob 16:39
...nemogoče!
Privat lastnikom se to ne dogaja!
RJSlo
# 13.09.2017 ob 18:59
No ja. Seveda so komentatorji pozabili na predzadnjo dokapitalizacijo, 50 milijonov €. In seveda so pozabili na Maksijevo "legendarno" izjavo: "Adria ni zato, da dela dobiček, Adria je zato, da vozi potnike": In vse to v konteksu poceni vozovnic Virant & Co.
eustace008
# 13.09.2017 ob 20:15
kako zanimivo ti družbeno politični delavci RTV-ja napišejo članek......nič se ne omenja katera vlada je prodala, kateri ministri in sekretarji so glasovali o prodaji.....in podobne informacije.....ve se samo da se je v Sloveniji slovenskemu davkoplačevalcu naredilo nekaj slabega
znate pisat ni kaj, pozoren bralec vas sicer prebere in spozna vašo prevarantsko pisanje, ampak cilj je dosežen / zavajajoč način informiranja "fejk njus"
ko pa je volja, pa puklastega pa njegovo organizacijo še po nevidnih povezavah povežete in blatite.....samo da lahko

moja družina pa da za to slabih 13EUR na mesec, pa kolikor slišim bi nas radi še bolj opulil
yanker
# 13.09.2017 ob 20:03
Nemci so blagovno znamko prodali samim sebi oz. povezanemu podjetju s katerim so izboljšali rezultat in okrepili kapital. ... so o tem pred dnevi pisali na Siolu. Tu pa novinar izumlja toplo vodo.
conanbarbarian
# 13.09.2017 ob 17:02
Sami mojstri sedijo v SDHju, vse kar znajo je prodati nekoc uspesno podjetje skladu, ki podjetje dokoncno potopi, sami znanstvenik ki dobivajo place na nas racun zato da unicujejo podjetja ! Koliko casa bomo se to gledali, smo ja iz leta v leto vecji revezi !
mooodeeel
# 13.09.2017 ob 18:57
@galoper: levi, vedno, od nekdaj. Vprasaj Maksa Tajnikarja, ekonomista, kako se je - ne vem po cigavi ekonomski logiki - strinjal z bivsimi carterskimi leti Adrie, ki so delali izgubo. To je samo en primer.
Celt
# 13.09.2017 ob 18:02
m72
# 13.09.2017 ob 16:33
Vprašanje: kateri kreten proda avto za 100 €, potem pa kupcu stisne par jurjev v žep za obnovo?

Republika Slovenija
JohnSmith
# 13.09.2017 ob 16:48
Sami sebi so prodali, da so izboljšali kapitalsko strukturo podjetja.
ipad
# 13.09.2017 ob 20:11
Vsak, ki se ne spozna na ekonomijo ve, da s povratnimi za 400€ do frankfurta vse dni v letu, ko pogledas, ne mores preziveti. Če se wizzairu za 100€ povratno, verjetno pa se kdaj ceneje, spaca leteti v dubaj, potem se adrii mora tudi do frankfurta...
karlo6
# 13.09.2017 ob 19:07
Tako je če so v upravnem odboru razni Maksi Tajnikarji , ker je bil ta kvazi ekonomist je vse totalno propadlo
Bobicek
# 13.09.2017 ob 17:20
bb33
čemu, torej razni interventni zakoni in sklepi o dokapitalizaciji ?

Včeri je bil glih po ligi prvakov na Kanalu A film: Bailout: The Age of Greed(to je ameriški naslov, v origanalu je za Amere prehud - Dominic Purcell igra).

Na tak način delujejo razne Slabe banke, SOD-i, državni holdingi,... to so samo različna imena, skupen namen pa jim je enak - pobirat, celo zahtevat davkoplačevalski denar, da ga lahko oni poberejo.

Poglej si film, boš videl. Kaj je bizarno, to je dejansko res. Ameriški davkoplačevalci so v krizi dokapitalizirali njihove finančne, borzne družbe, banke, sklade,... in potem so jih še enkrat moral, ko so razni managerji, direktorji že pri prvi dokapitalizaciji pobrali v svoje žepe davkoplačevalski keš. V bistvu so managerji, direktorji,... 3x pobral davkoplačevalski keš, prvič preko skladov(ki so jih zavozli, oz. pobasali v svoje žepe), drugič preko 1. dokapitalizacije, tretjič preko 2. dokapitalizacije,...

In enako se dogaja pri nas oz. po vsem svetu!!! Film Bailout: The Age of Greed pač na šolski način to prikaže kako deluje.
JJstyle
# 13.09.2017 ob 17:15
Saj pravim, banana republika. Letališče smo prodali Švabom, edinega letalskega prevoznika smo prodali Švabom, avtobusne prevoznike smo prodali Švabom, splošno plovbo Portorož smo prodali Švabom, tovorni del železnic bomo v doglednem času prodali Švabom, bog si ga vedi kdo bo prevzel Luko Koper, verjetno Švabi... Pazi to, na koncu nas še predsednica nemške gospodarske zbornice v Sloveniji opozarja, če vemo kaj delamo, čez da nobena resna država svoje logistične infrastrukture ne prepusti tujcu. Nemka nam mora povedat, da smo nori. Paradoks paradoksa.
boro007
# 13.09.2017 ob 20:15
@m72

Vprašanje: kateri kreten proda avto za 100 €, potem pa kupcu stisne par jurjev v žep za obnovo?


Tisti ki sam sebi proda avto s sosedovim denarjem...
Gepard007
# 13.09.2017 ob 19:35
Toliko izjemnih firm smo imeli v preteklosti pa jih je toliko propadlo (Metalna, TAM, Litostroj, LTH, Iskra...) sedaj me pa samo zanima a smo kot narod res tako nesposobni ali pa so jih namerno izčrpavali. Odgovor se ponuja sam, me pa skrbi, ker se v naši "pravni" državi nikoli ne odgovarja. No ja razen kurjih tatov...
Mitcho_Buchannon
# 13.09.2017 ob 17:55
Zakaj se nikoli še managerji prodajo zraven v paketu? Mislim, da bi s tem največ storili za dobro podjetja.
Bobicek
# 13.09.2017 ob 17:10
bb33
čemu, torej razni interventni zakoni in sklepi o dokapitalizaciji ?

Čemu le, temu da si razni direktorji in managerji filajo žepe. Te dokapitalizacije niso čist nič druga. In pazi mal, dobijo prvo dokapitalizacijo in nafilajo svoje žepe, pa se jim še vedno da drugo, tretjo,...

Pol pa NLB objavi, da ima 120 miljonov dobička. LOL. Na tak njihov način ga ima 5 letn froc, pa ne samo 120 miljonov, 3 miljarde al kolk je že šlo za dokapitalizacijo NLB-ja.
mooodeeel
# 13.09.2017 ob 18:35
Clanek pravi: "Adriina usoda tako tudi po njeni prodaji ostaja negotova, odvisna pa bo od potez nemškega sklada in njegovih lastnikov."

To ni res, odvisna bo od potez slovenske vlade, ki bo na koncu Adrio spet kupila nazaj in jo vrnila v tretji ali katerikoli krog neuspele privatizacije ze. Letalski prevozniki sirom sveta komaj sploh se kaj zasluzijo na koncu dneva. Profiti so minimalni, dobickonosnih izjem pa je tudi malo. To, da bo neka Adria kar tako zivela z 10 avioni je neumnost. Ali bo slo cugrund in bomo kot madzari, ki po propadu Maleva nimajo nobenih tezav z letalskimi povezavami iz Budimpeste, kot se je strasilo na zacetku ali pa naj bo drzavna, ce slovenci dejansko menimo, a je to v nacionalnem interesu (referendum, z EUR zneskom na prebivalca naj bo navedeno na volilnem listicu, koliko nas bo to stalo), naj bo v drzavni lasti in deluje z izgubo. Ne bo ne prvo ne zadnje tako podjetje na svetu. Saj imajo marsikatere drzavne letalske druzbe iste probleme...Tarom na primer...
nordnung
# 13.09.2017 ob 16:35
Erschöpfung, bi rekel nemški kolega ...
zapravico
# 14.09.2017 ob 09:26
Kaj bodo počeli,ko ne bo več kaj prodati
sistemc.
# 13.09.2017 ob 17:19
Jaz bi na medcelinskih letih želel leteti z Adrijo z Brnika, potem pa pogledam cene vozovnic in letim z Lufthanso iz Trsta ali Benetk.
AlFe
# 13.09.2017 ob 16:47
@ m72
Vprašanje: kateri kreten proda avto za 100 €, potem pa kupcu stisne par jurjev v žep za obnovo?


Slovenski davkoplačevalec. Pa še ponosen je na to in bo ob naslednji priliki spet volil iste.
m72
# 13.09.2017 ob 21:44
"Tako je če so v upravnem odboru razni Maksi Tajnikarji , ker je bil ta kvazi ekonomist je vse totalno propadlo"

Drži. TAM, Rafinerija Lendava, itd..., cela vrsta jih je. Vsaj tako dolga kot je vrsta podobnih Maksijev, kvazi majsterov.

Zamislite si, model je pred leti težil z idejo, da bi privatizirali vse bolnice. Zlahka uvidimo, kaj bi nastalo iz tega.
Springbok
# 13.09.2017 ob 20:56
Država je pri prodaji Adrijo najprej dokapitalizirala iz treh vzrokov:
- izguba delovni mest (piloti in stevke na zavodu so dragi, verjetno bolj kot tisti 3 mio. EUR);
- verjetno (ti je sicer poslovan tajna) je bilo ob prodaji Aerodroma Ljubljana Fraportu dogovorjeno minimalni število letov;
- eno letališče v državi je takimenovani "minimum public service",
Barb Wire fan
# 13.09.2017 ob 20:20
Brezplačno pošljite vsa letala v četrtek v Carigrad, to vas bo rešilo, kajneda Saša?....
webman
# 13.09.2017 ob 20:06
Ob takih člankih se vprašam, če niso financirani s strani tistih konkurentov, ki si želijo da Adria Airways izgine...
mile952
# 13.09.2017 ob 19:13
Bobicek

# 13.09.2017 ob 17:10

Pol pa NLB objavi, da ima 120 miljonov dobička. LOL. Na tak njihov način ga ima 5 letn froc, pa ne samo 120 miljonov, 3 miljarde al kolk je že šlo za dokapitalizacijo NLB-ja.

Razloži to tepcem, ki so jokali in dajali odstopne izjave (kort recimo famozna finančna ministarka, ki nima pojma o pojmu) , da ne prodamo NLB za zelo majhen denar špekulantom z nekega vesoljskega sklada, ki so hoteli ceno še znižati, pa so se zaklali.
negasega
# 13.09.2017 ob 18:38
Spomnite se tega ko boste na volitvah.
AMFIBIJA
# 13.09.2017 ob 17:38
PESEM BOEMSKEGA LETALCA

Plačica je moja majhna danes,
kar revež sédel bil sem za krmilo,
dobil od botrov jasno navodilo,
da pilot ne sme postati Janez.

S svojo se pilotsko zdaj prebijam
mezdo mesečno kot kak klošár,
prej pritekal redno je denar,
zdaj pa žal se zgolj s smetmi ubijam.

Prej, če urico sem kje predaval,
petsto, šeststo evrov je kanílo,
dobro se mi je tedaj godilo,
sem na oslov se račun zabaval.

Leporečil, saj več ne obvladam,
teoretiziral sem moralno,
butcem pa se zdelo je normalno,
da o megli v soncu jim razkladam.

Zdaj ko pilotiram po viharjih,
megla je povsod, ne vidim sonca,
čakam na pristanek, čakam konca,
sanjam spet o pravljičnih denarjih.

Se ne zmigam, nič ne dam od sebe,
saj zato pač nisem usposobljen,
sem le aparatčik posodobljen,
zadolžen, da vodim tudi tebe.

Žejnega čez vodo te prepeljem,
sem v pilotski varno skrit kabini,
se mi sploh ne sanja o brzini,
tu le žvečim nekaj, malo meljem.

Je falcon daljinsko navigiran,
mene vanj samo so posadili,
name odgovornost prevalili,
sem pilot od zgoraj dirigiran.

Jaz pa mislim, bratci, si takole,
se bom vsaj do sitega nalétal,
galopiral, v zraku se zapletal,
ste hoteli, pa imejte tole.

Hočete, piloti da so lepi,
pametni in vsi na vaši strani,
šepnem vam, da ste pač zapeljani,
saj sem le navaden potnik slepi.

Potnik, ki mu zrastejo peresa,
ker v letenju strastno ves uživa,
tisti pa, ki me naprej poriva,
zagotovo pelje vas v nebesa.
m72
# 14.09.2017 ob 08:43
"Nihče ni izčrpaval, ta podjetja bi pod slovenskim vodstvom v vsakem primeru propadla. Preprosto smo kot narod gospodarsko nesposobni, kar je posledica življenja v socializmu."

Če je tako, potem bi ta podjetja propadla že v socializmu. Kolikor pa nam je znano, so v tem času nastajala in rasla. Nekatera celo trgovala po vsem svetu in to v višjem cenovnem razredu. Zlatarna Celje, Rogaška, pohištvena industrija, Iskra, Slovenijales, Metalna, itd, itd...
MZ
# 14.09.2017 ob 08:40
kippy
# 13.09.2017 ob 23:18

Nihče ni izčrpaval, ta podjetja bi pod slovenskim vodstvom v vsakem primeru propadla. Preprosto smo kot narod gospodarsko nesposobni, kar je posledica življenja v socializmu. Trajalo bo še desetletja, da bomo s tega vidika postali normalni narod.


Potrebno se je vprašati, če ne bi bilo morda dovolj, da se nažene nesposobno vodstvo in skorumpirane nadzorne svete, namesto, da podjetje, v katerega smo zmetali nemalo finančnih injekcij, zdaj prodamo tujcem.
mooodeeel
# 13.09.2017 ob 21:15
@Gepard007: te firme so bile "izjemne" samo zato, ker je bil jugoslovanski trg zaprt in so morali po nareku vsi kupovati od njih. Drugace ne bi te firme niti slucajno bile tako velike, kot so bile. O izjemnosti pa tudi ne bi tako hitro. To izjemnost bi bilo treba npr. leta 1990 primerjati s primerljivimi podjetji na Zahodu, potem bi lahko govorili. Tudi jaz lahko zacnem sestavljat lastne, zanic bicikle in ce jih boste primorani kupovati od mene, bom na koncu velik in bogat, vsekakor pa ne izjemen.
m72
# 13.09.2017 ob 21:15
"@ m72
Vprašanje: kateri kreten proda avto za 100 €, potem pa kupcu stisne par jurjev v žep za obnovo?

Slovenski davkoplačevalec. Pa še ponosen je na to in bo ob naslednji priliki spet volil iste."


@AlFe, mi smo žal le bučkoti, katerim segajo v žep in nam razprodajajo lastnino, ki so jo ustvarjale generacije za nas. Srečni dobitniki (provizij) pa so posamezni izbranci.

Res pa je, da bomo znova izvolili iste modele, iz istih, ali pa malo prefarbanih druščin. Do sedaj so razočarale skoraj vse, ki so se zgreble na vrh.
galoper
# 13.09.2017 ob 18:21
Zdaj že desetletka nazaj je bila AA največji dolžnik LB v državi, ampak to je bila poslovna tajna, ki ni smela na plano tudi po bankrotu LB. Odpisovanja dolgov je konec in tudi AA je storila konec. Kdo neki je vodil to firmo, levi ali desni?
Bobicek
# 13.09.2017 ob 17:31
dharma
A ni bil dva dni nazaj članek kako ima AA letos dober poslovni izzid?

So mogl spremenit, pri dobrem poslovnem izidu ne rabiš dokapitalizacije. Zdaj so mal knjige priredili, da kažejo izgubo in hopla, davkoplačevalci dajte keš.

Prirejanje bilanc je osnova za krizo. Pa nihče zaradi tega še ni šel za zapahe, kaj da bi mu pobrali nezakonito pridobljeno premoženje.
severnik
# 13.09.2017 ob 16:42
Blagovno znamko so prodali. Kako bodo pa sedaj pod tem istim imenom lahko leteli?
galoper
# 16.09.2017 ob 09:53
Izčrpavanja firm so bila prikrita, uvrstila bi se lahko v zrežirane prisilne poravnave in zrežirane stečaje. Preglejte akte raznih Holdingov in podobne 'dogove', 'sporazume', 'pogodbe' ali kakor so jih poimenovali in našli boste bistvo. Vsi prihodi na en račun, zadolžitve na individualne račune, s čimer se je skrivalo prave dolžnike, ki niso bili v scenariju propada. Koliko so jih odkrili?
@twwwter
# 15.09.2017 ob 19:38
Še kiklco prodala bom ...
Re
# 15.09.2017 ob 09:02
Riba (vedno) smrdi pri glavi!
malidelnicar
# 14.09.2017 ob 23:46
Tujci bodo Adrio zrihtali.
enix
# 14.09.2017 ob 11:11
ja če letala prodaš, moraš tudi napis na njih...
Kazalo