Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 100 glasov Ocenite to novico!
Miro Cerar, Zdravko Počivalšek
Miro Cerar in Zdravko Počivalšek sta obiskala hoško občino. Foto: Nebojša Tejić/STA
Magna Steyr
Gradnja obrata v Sloveniji se bo po načrtih začela v drugem četrtletju letos, ko bodo v graški podružnici, Magni Steyr, začeli sestavljati BMW serije 5 in vozilo za Jaguar Land Rover. Foto: EPA
VIDEO
Magna bo ustvarila 400 de...
VIDEO
Kakšni so načrti Magne v...

Dodaj v

Uradno: V Hoče prihaja Magna, gradnja se bo začela čez tri mesece

Predstavitev načrtov Magne International
12. januar 2017 ob 09:56,
zadnji poseg: 12. januar 2017 ob 19:23
Hoče - MMC RTV SLO/STA

Kanadska družba Magna International bo v Sloveniji zgradila ličarski obrat, v katerem bo delo dobilo 400 ljudi, je povedal glavni izvršni direktor Magne Don Walker, pozneje pa sta to potrdila še premier in gospodarski minister.

Predsednik vlade Miro Cerar in gospodarski minister Zdravko Počivalšek sta po krajšem sestanku na občini Hoče - Slivnica tudi uradno potrdila informacije o tem, da kanadsko-avstrijski avtomobilski gigant Magna International oziroma njena graška družba Magna Steyr del proizvodnje seli na območje bodoče proizvodne cone Hoče - Slivnica.

"Vsaka investicija pomeni novo življenje"
Premier je po srečanju povedal, da si je vlada za to tujo investicijo "izredno prizadevala, saj je ocenila, da gre za pomembno strateško naložbo za to področje Slovenije". Cerar je ob tem opozoril, da "vsaka nova investicija pomeni novo življenje, nova delovna mesta in dodaten zagon za Slovenijo. Posebej so tovrstne nove investicije ključne na področjih z visoko brezposelnostjo".

Visoka stopnja sodelovanja
"Posebej me veseli, da smo dosegli visoko raven sodelovanja med različnimi akterji. Prav to je tisto, kar Slovenija potrebuje in si želim še v večji meri videti tukaj med nami. Sodelovala ni le vlada, minister in njegova ekipa, pač pa tudi župan in poslanci, ne nazadnje pa nam je pomagala tudi naša veleposlanica v Nemčiji Marta Kos in še nekateri. Skupaj smo delali za skupen cilj in uspelo nam je prepričati investitorja, da pride v Slovenijo," je še sklenil Cerar.

Gradnja obrata v Sloveniji se bo po načrtih začela v drugem četrtletju letos, ko bodo v graški podružnici, Magni Steyr, začeli sestavljati BMW serije 5 in vozilo za Jaguar Land Rover, je poročal kanadski spletni portal The Globe and Mail.

Za zdaj 400 delovnih mest, pozneje morda do skupno 3000
Premier je sicer potrdil, da za zdaj govorijo samo o ličarskem obratu, ki pa naj bi bil prvi korak v okviru širšega projekta. Če bo ta prvi korak dobro izpeljan, potem obstaja zelo realno upanje za širitev sodelovanja s tem avtomobilskim velikanom, je še dodal. Gospodarski minister pa je ob tem pojasnil še: "V drugi fazi naj bi projekt nadgradili s 1350, v tretji pa s še dodatnimi 1300 zaposlenimi, kar bi skupaj pomenilo okoli 3000 novih delovnih mest. Ob tem je treba upoštevati tudi to, da se na vsako delovno mesto v neposredni proizvodnji vežejo vsaj še trije do štirje ljudje, ki bodo del dobaviteljske verige."

Obrat bo stal v občini Hoče - Slivnica. Slovenska vlada je presodila, da gre za strateško naložbo in lani je DZ na njen predlog sprejel poseben zakon o zagotavljanju pogojev za izvedbo te naložbe. Zakon med drugim omogoča tudi razlastitev lastnikov kmetijskih zemljišč na območju, kjer je gradnja obrata predvidena. Gospodarski minister Zdravko Počivalšek je sicer izrazil upanje, da se jim bo z vsemi lastniki uspelo dogovoriti in da razlastitve ne bodo potrebne.

Med prednostmi lokacije v Sloveniji je bližina avstrijskega Gradca, kjer ima Magna Steyr tovarno in inženirski center, predvidena lokacija je infrastrukturno dobro opremljena, saj so v bližini avtocesta, železniška proga in letališče. Obrat pa bi žal stal na najboljših kmetijskih zemljiščih.

Premajhno povpraševanje za novo tovarno
Magna Steyr bo, kot omenjeno, za prihodnje leto za Jaguar začela sestavljati vozilo na baterijski pogon, s še dvema avtomobilskima proizvajalcema je v pogovorih za sestavljanje dveh drugih modelov. Katera sta ta dva proizvajalca, po poročanju portala v družbi niso razkrili. "Večina novopridobljenih poslov je v Evropi," je na investicijski konferenci povedal Walker in dodal, da pa povpraševanje še ni tolikšno, da bi zgradili celotno novo tovarno za sestavljanje vozil.

"Gre za vprašanje kure in jajca," je dejal Walker. "Če bi tu (v Evropi) imeli prilagodljivo tovarno za sestavljanje vozil, bi dobivali nov posel, a ne želimo porabiti kapitala, dokler ne bomo imeli dovolj kritične mase."

Magna naj bi glede na predstavljeni načrt letos na področju sestavljanja vozil ustvarila med 2,7 in tremi milijardami ameriških dolarjev prihodka, ta pa naj bi do leta 2019 narasel na od 6,6 do 7,1 milijarde dolarjev. Celotni prihodki naj bi letos znašali med 36 in 37,7 milijarde dolarjev, do leta 2019 pa naj bi se zvišali na 43,5 do 46,2 milijarde dolarjev.

G. C., T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
RenatoP
# 12.01.2017 ob 10:17
čestitke. Kmatijskih zemljišč je kolikor hočete po sloveniji, pa se noben noče ukvarjati s kmetijstvom. Država plačuje kmetom za košnjo njiv, namesto da bi kaj gor sadili. Vetrnice so prepovedane, za panele nad obdelovalno zemljo je potrebno plačati komunalni prispevek...
RenatoP
# 12.01.2017 ob 10:20
p.s. 400 zaposlenih ljudi, tudi če vsi na minimalcu je letno 3,6miliona € več v žepih štajerskih družin.
Captain_America
# 12.01.2017 ob 10:20
Se niso najprej pogovarjali o nekih 1500 delovnih mestih?
TineB
# 12.01.2017 ob 10:42
@capitan & @octane

1500 novih delovnih mest je bilo obljubljeno KUMULATIVNO, torej v novi tovarni Magna + pri vseh slovenskih dobaviteljih + ostalih poslovnih partnerjih (gradbinci, podizvajalci, gostinstvo, čistilni servisi, vzdrževalne službe itd).

Sama tovarna Magna pa bo res zaposlovala "le" 400 ljudi. A ko zgradiš tako velik industrijski kompleks, imajo posel od njega MNOGI. Torej se delovna mesta ustvarjajo tudi in predvsem po verigi navzdol.

Tovarna Magna v Hočah tudi pomeni možnost širitve v prihodnosti - tudi z obrati za sestavljanje avtomobilov, ne le ličarsko proizvodnjo.
meimei
# 12.01.2017 ob 10:33
prvovrstna zemlja?

A ste bili že kdaj v Hočah? Hitra cesta, avtocesta, asfaltna baza, ogromna tiskarna in podjetja rastejo v industrijski coni kot gobe po dežju.
jurica
# 12.01.2017 ob 10:25
Prvovrstna kmetijska zemljišča?
Kaj pa tam trenutno raste tako zanimivega, prvovestnega...
Ta tvoja zgodba me spominja, na mojo Savinjsko dolino in hmelj, hmelj, da potrebuje prvovrstna kmetijska zemljišča...? Za dobro ceno hmelj potrebuje Romune, včasihpa Bosance in Zagorce, ki so delali za drobiž in spali po kozolcih, je pa res, da so glede sezonske delovne sile bile zadovoljne vsaj žene in hčhrke hmeljarskih tajkunov, no hmeljarji so pa denar zapravljali v hotelu Rubin, pa ne za tortice :)
raintaker
# 12.01.2017 ob 10:23
Odlično. Naj gre tudi gradnja in zagon gladko, da se lahko pokaže vsaj eno korektno izvedeno tujo investicijo.
Svit-1
# 12.01.2017 ob 10:15
Meni še vedno ni jasno, zakaj ne gradijo 10 km naprej v Kidričevem, kjer je enaka infrastruktura in že degradirano območje. Za 400 delovnih mest pozidati prvovrstno kmetijsko zemljišče?
juk
# 12.01.2017 ob 10:42
Najboljša kmetijska zemljišča ob avtocesti? tudi novinar ne verjame v to. Po mojem bo vseeno padlo, ker kmetje ne bodo dobili dovolj podkupnin. 400 delavnih mest za regijo kjer je visoka stopnja brezposelnosti pa je lepa številka.
kunta kinte
# 12.01.2017 ob 10:56
končno se bo zgradila neka tovarna,samo kaj,ko smo na Štajerskem še za kakšnih 50 v minusu
Veliki gospod
# 12.01.2017 ob 11:32
Zakaj ne Kidricevo?

Zato ker je Kidricevo nenaseljeno obmocje, dalec od avtoceste, dalec od zeleznice in letalisca.

Ta lokacija je top za industrijo, ki bo delala manj skode na podtalnico kot kmetje s fekalijami zato da na koncu zraste silaža za živino.

Magna bo gradila po fazah, kar je edino pravilno.
K_ris
# 12.01.2017 ob 11:56
Za tiste, ki ste zdaj negativno presenečeni nad številko 400 in pravite, da je bilo pred tem govora o višji številki, naj povem, da je bil projekt že od vsega začetka zamišljen v več fazah in prva je vedno predvidevala 400 zaposlitev (lahko preverite v tej novici s sredine decembra - LINK). Skupno pa naj bi na koncu tu delalo okrog 3000 ljudi.
Mindmaster
# 12.01.2017 ob 10:53
Tisti, ki obicajno najbolj izpostavljajo socialno pravicnost in problem revscine, bodo tokrat nasli tisoc in en razlog za kritiko postavitve obrata Magne v regiji, kjer je delovno aktivnega 38% prebivalstva.
popaj16
# 12.01.2017 ob 10:27
Ko proizvodnjo škodljivo za okolje in ljudi postaviš čimdlje od svoje države v "manj vredne" države.

Ja seveda, ker pri nas nimamo zakonodaje glede tega.

Meni še vedno ni jasno, zakaj ne gradijo 10 km naprej v Kidričevem, kjer je enaka infrastruktura in že degradirano območje. Za 400 delovnih mest pozidati prvovrstno kmetijsko zemljišče?

Previsoki stroški. Malo pomisli, da je treba stvari prepeljat, plačat delovno silo etc...vsak kilometer šteje. 400 zaposlenih napram 3 kmetom.

p.s. 400 zaposlenih ljudi, tudi če vsi na minimalcu je letno 3,6miliona € več v žepih štajerskih družin.

Točno tako!
Janezski
# 12.01.2017 ob 10:39
V hoški Magni naj bi delo dobilo 400 ljudi

Naj bi dobilo? Koliko bo dejansko število delavcev in kdo bodo to?
clash
# 12.01.2017 ob 11:02
@Lord Vader9
Celotni prihodki naj bi letos znašali med 36 in 37,7 milijarde dolarjev, do leta 2019 pa naj bi se zvišali na 43,5 do 46,2 milijarde dolarjev

Ko ima ena korporacija s 150.000 zaposlenimi več prihodkov kot znaša celotni slovenski BDP (države z 2 mio. prebivalcev)
:) :) :)


... včasih ni najbolj biti preveč pameten in modrovati o zadevah, ki jih ne razumeš. Prihodkov in BDP-ja (=dodane vrednosti na ravni države) ne moreš primerjati, ker gre za dve ekonomski kategoriji različnih dimenzij.... kot bi dejal, da je dva kubična decimetra alumijna težje nostiti kot kubični decimeter svinca
juk
# 12.01.2017 ob 11:01
Drugače pa bo po mojih podatkih v Mariboru še en ogromen obrat zgrajen, s približno enako število delavnih mest. Nekaj se dogaja kar je prav
JohnSmith
# 12.01.2017 ob 10:47
@Flegica: Drugače pa tudi mene zanima zakaj je lažje graditi sredi polja braz vode, elektrike, plina ?! Kot v kšni industrijski coni -vrjetno je odgovor v tem da gre hitreje kot rušiti obstoječe objekte(čeprov dvomim da je to res) .

Zemljišča so v industrijskih conah bistveno dražja, infrastruktura je za takšne objekte neprimerna, zato je treba vse podret, poleg stavb je treba na novo zgraditi še vso električno, vodovodno in plinsko infrastrukturo, tudi kanalizacijo, na koncu pa je problem še lastniška razdrobljenost zemljišč / nepremičnin v industrijskih conah.
vipmit
# 12.01.2017 ob 10:46
Končno vzpodbudna novica.
K_ris
# 12.01.2017 ob 14:08
@tocco

Kris komu pa gres ce je ceteris paribus princip osnova vsem.


Kako pa se v trgovini odločiš, kaj boš kupil?

Vsak delavec, tudi če ne bo nikdar delal v Magni, bi moral biti vesel dodatnih delovnih mest. Dodatno povpraševanje po delavcih pomeni, da bo zrasla tudi cena delavcev, ki ne delajo za Magno.
Robiland
# 12.01.2017 ob 10:48
Magna torej zanje miljarde, placa bo pa minimalc. To je ta slavni kapitalizem.
Mindmaster
# 12.01.2017 ob 11:30
Seveda hocejo ravno to zemljisce. Je tocno v trikotniku med avtocesto, zeleznico in letaliscem. Ce je na taki lokaciji za kmete prvovrstno zemljisce, potem se mi smilijo vsi, ki morajo jesti hrano s slovenskih njiv.
Prismuknjen
# 12.01.2017 ob 10:27
@Svit-1

Definiraj prvovrstno zemljišče. Za tisto drugo območje, ki ga pa ti omenjaš je bilo povedano, da ni primerno.
ajvard
# 12.01.2017 ob 10:25
Ko proizvodnjo škodljivo za okolje in ljudi postaviš čimdlje od svoje države v "manj vredne" države.

ker teh par km zračne linije je res odločilnega vpliva?
ti-ne
# 12.01.2017 ob 18:37
juk

# 12.01.2017 ob 18:11
Če znate Nemško le pohitite se prijavami, pogoji so izjemni

::::::::::::::::::::::::::::::::

Mar ni v Sloveniji uraden jezik slovenščina?
JohnSmith
# 12.01.2017 ob 11:50
@hexen: Kam bomo z vsemi temi ruševinami čez 50, 100, 200 let, če bomo samo gradili po kmečki zemlji namesto da bi stavbišča reciklirali?

Ne vem, lastniki teh ruševin se bodo morali odločiti, kaj bodo z njimi. Če bi bila tovrstna degradacija območja obdavčena, bi bil mogoče interes lastnikov, da jih podarijo nekomu, ki bi tam naredil kaj pametnega.
GozdniJoža
# 12.01.2017 ob 17:36
Tisti ki omenja poslovno cono TAM je za mene navadni trol. Očitno v zadnjih letih niste bili na tem območju.

Tu težko dobiš 1000 m2 prostega zemljišča!

Eni očitno ne veste, kolko je 100 ha zemljišča!

Po vašem naj zrušijo vse uspešne firme na tem območju?

Podjetja na tem območju pridelajo več dobička kot bivši TAM, ki je imel dosti več ljudi zaposlenih.

Oglašajo pa se večinoma taki, ki v življenju niso ustvarili niti enega delovnega mesta oziroma niso nikoli kmetovali.

Hvala bogu, da niste zaposleni kot svetovalci v takih multinacionalkah :-)
pozitivnisvet
# 12.01.2017 ob 14:03
Še pri taki dobri novici je večina komentarjev negativnih :D Dobrodošli v sloveniji :D
aaa
# 12.01.2017 ob 13:05
@hexen
Pa dobro. Maribor je u kurcu. Brezposelnost nizko kvalificirane delovne sile je ogromna. Kaj ti predlagaš za izhod iz te situacije? Postavitev fabrike očitno zate ni prava pot. Pustimo tako kot je in dalje jamramo?
kaj_kaj?
# 12.01.2017 ob 10:58
Glede na to, da je na Magni v Grazu zaposlenih ogromno Slovencev bi bilo bolje, če bi obrat zgradili tam in bi se naši ljudje zaposlili v Avstriji. Višje plače in še 14 jih je. :)

Dejansko je to dober posel za Magno, ki bo s 700€+dodatki tukaj imela poceni delovno silo.
COP
# 12.01.2017 ob 19:41
veliko podjetje v lj. želi zaposliti viličariste in proizvodne delavce. plača je minimalna, razpis je za okoli 80 delavcev, javilo se je skupaj 8 viličaristov in 20 proizvodnih delavcev....

Podjetju predlagam, da proizvodnjo prestavi na Štajersko ali Prekmurje. Ali ostane v Ljubljani in zaposlenim poviša plače.
Balon99
# 12.01.2017 ob 14:04
Nekateri tu ste res blesavi. Večina vas je tako pametnih, kot da ste vsi lastnikih nekih hudih multinacionalk in veste vse o tem, kako se vodi firmo.

Vsaka investicija, ki prinese delovna mesta je dobrodošla. Tu v MB pa sploh. Kakšno Kidričevo pa TAM. Magna je hotela točno to lokacijo in ne druge. Sigurno ima razlog za to, da bo tovarna tu in ne v Kidričevem.

V TAM-u je polno malih podjetij, ki uspešno poslujejo. Zakaj bi jih metali ven. Tisti, ki mislite, da je na območju TAM-a vse porušeno in zapuščeno, po moje še nikoli niste bili tam.

Vsaka večja ta tudi mala firma ima poleg svojih zaposlenih tudi zunanje sodelavce (od pošte, logistike, prehrane, čiščenje, oglaševanje ...), tako da bo tudi tu kakšno delovno mesto.

Hvala bogu, da bo tak obrat prišel v SLO.

Pa ne mi o tem, da je "solata", ki raste ob avtocesti bolj pomembna, kot pa, da vsaj 400 ljudi dobi delo.

Večina vas skače v luft, da imamo že premalo slovenske kvalitetne hrane, medtem pa piše blesave komentarje, zraven pa se baše s fastfoodom, ki ni nikoli videl te rodovitne slovenske zemlje.
aaa
# 12.01.2017 ob 13:26
@hexen
Super. Torej predlagaš, da se brezposelni še dalje praskajo po jajcih in od tega lepo živijo. Zate rešitev ni v novih delovnih mestih, ampak v talanju žepnine brezposelnim? Prosim te samo, da mi poveš eno uspešno državo kjer tak sistem funkcionira.
Seesaw
# 12.01.2017 ob 12:57
S tem smo rešili slovensko gospodarstvo... please... zakaj prihajajo tujci v SLO ? Ker smo cheap in se nas da hitro podkupiti. Oz, kot bi rekli oni: smo izi.

Odločno rečite NE tujcem. Jih bodo Čehi, Slovaki in Romuni z veseljem sprejeli. Čez 15 let pa boste migrirali v njihove države in delali za njihove minimalce.
aaa
# 12.01.2017 ob 12:44
V Mariboru, v bližini Betnave je že leta razbit rastlinjak, zaraščen s travo, ki je nihče nikoli ne kosi. Gor pa je tabla da je zemljišče na prodaj. Že leta!!!! Očitno kvalitetne kmetijske površine Slovenceljne zanimajo samo takrat, ko jih hoče kdo za kaj koristnega uporabit. Takrat jih pa ne damo.
aaa
# 12.01.2017 ob 12:19
Ko proizvodnjo škodljivo za okolje in ljudi postaviš čimdlje od svoje države v "manj vredne" države.

Nemci proizvedejo bistveno več avtomobilov, kot jih potrebujejo. Mi smo še daleč od tega. Kako malo je potem vredna šele Nemčija;)
Sojuz
# 12.01.2017 ob 10:21
Zemlo tistemo ki jo obdeluje! V sloveniji pa je malo takih!
@twwwter
# 13.01.2017 ob 11:01
Čez deset, petnajst let bo na tej mega lakirnici odkrita spominska plošča, na kateri bo pisalo :
"TU POČIVA POČIVALŠKOVA ZABLODA".
K_ris
# 12.01.2017 ob 23:16
@twwwter

Glede Revoza sem ti že odgovoril, poglej si nazaj.


Sem pogledal in ponovno ugotovil, da mi nisi odgovoril. Napisal si le, da gre za ekološko katastrofo, o tem, kako naj bi ta ekološka katastrofa izgledala, pa nisi napisal prav nič.
Sussudio
# 12.01.2017 ob 19:12
Bili smo in še smo poceni delovna sila za zahodne privatne družbe.
ti-ne
# 12.01.2017 ob 17:01
Še 250 takih investicij in imeli bomo polno zaposlenost.
Imamo sploh tolk placa press?
Jarik
# 12.01.2017 ob 15:55
In še enkrat, na začetku se bo odprl samo avtoličarski obrat z 400 zaposlenimi kasneje pa počasi celotna proizvodnja, ki bi moral v dveh letih zaposlit cca 3000 delavcev.
Ampak, ne. Tisti, ki znajo samo prazno slamo trajbat in so tukaj najbolj pametni in glasni tega ne bodo znali niti prebrat, kaj šele absorbirat... in si zapomnit.
Do naslednič, ko bo spet najboljša hebena zemlja na tapeti...
aaa
# 12.01.2017 ob 14:01
@hexen
Delovnike naj skrajšajo? Katere delovnike? Tiste v Magni proti katerim si? Prvo moraš delovnike sploh imet. In ti očitno nisi navdušen, nad tem.
Lord Vader9
# 12.01.2017 ob 10:33
Celotni prihodki naj bi letos znašali med 36 in 37,7 milijarde dolarjev, do leta 2019 pa naj bi se zvišali na 43,5 do 46,2 milijarde dolarjev

Ko ima ena korporacija s 150.000 zaposlenimi več prihodkov kot znaša celotni slovenski BDP (države z 2 mio. prebivalcev)
:) :) :)
FrenkMate
# 14.01.2017 ob 08:32
Kmetje imajo pri gnojenju zaradi podtalnice omejitve, lakirnica pa ni problem? Dvomim, da je Cerar povdaril 'lakirnica' slučajno. Kdo od lastnikov teh zemljišč je tako zainteresiran? Ustreznih zemljišč, manj primernih za kmetovanje in brez nevarnosti za podtalnico, je tudi v bližini veliko.
K_ris
# 13.01.2017 ob 00:44
@alcatraz

Že vseskozi se je za prvo fazo govorilo o 400 zaposlitvah. Ob 11:56 sem prilepil link do članka iz sredine decembra, ki govori o 400 zaposlitvah v prvi fazi, 1500 v drugi in 3000 ob koncu.
hexen
# 13.01.2017 ob 00:03
Gozdni Joža, tvoj argument je "tu queque" in ne velja. Sem seveda tudi za to, da se zmanjša letalski promet. V dobi vseprisotnega interneta res ne rabimo dvakrat na teden letati med Brusljem in Ljubljano, kot primer.
peglezn
# 12.01.2017 ob 23:48
Neverjetno. Folk spet jamra in išče dlako v jajcu...

Jaz pa vidim 400 folka manj na socialni, 400 družin z redno plačo, s povrnjenim samospoštovanjem itd.
K_ris
# 12.01.2017 ob 22:53
@twwwter

Zakaj jim nihče ne razloži, kako je z lakirnicami? Zakaj se ne razgledajo naokoli, se pustijo poučiti od strokovnjakov? Zakaj verjamejo vsakemu nategu?


Če to tako vztrajno ponavljaš, bi mi morda končno povedal, kako konkretno se poznajo negativni okoljski vplivi lakirnice v Revozu?
Labod
# 12.01.2017 ob 22:09
tocco, twwter, med drugim imam v lasti tudi manjso kmetijo sicer velikosti samo 8 hektarjev. Pridelujem ind. konopljo, sadje, med, kis, ipd eko pridelke. Zato mi je znano kmecko razmisljanje. A kljub temu se mi kmetisjka zemlja niti malo ne smili v tem primeru. Bilo bi mi hudo, ce bi slo za kaksno mokrisce z bogato biodiverziteto. Kmetisjkih povrsin ki se zarascajo je namrec kolikor hoces. Ce se komu kolca po kmetovanju se mi naj javi. Povrsin je kolikor hoces. Takih, ki bi postavljali tovarne pa redko srecam. Na zalost avtomobilov , cevljev, pohistva in ostalega ne mores gojiti na drevesu ali na njivi...
Kazalo