Dokapitalizacija je nujna za obstoj družbe. Foto: BoBo
Dokapitalizacija je nujna za obstoj družbe. Foto: BoBo
Adria
Uprava bo morala z zaposlenimi skleniti tudi novo kolektivno pogodbo. Foto: MMC RTV SLO
Adria: Pogajanj še ni konec

Vlada je dokapitalizacijski vložek pogojevala z dvema zahtevama. Družba in banke so morale skleniti dogovor o prestrukturiranju preostanka terjatev bank, Adria in reprezentativni sindikati pa morajo najpozneje v enem mesecu skleniti kolektivno pogodbo, ki bo znižala stroške poslovanja in zagotavljala finančno vzdržnost ter transparenten nadzor nad stroški.

Hkrati vlada zahteva še, da se banke upnice strinjajo s prodajanjem poslovno nepotrebnega premoženja, banka, ki ima na tem premoženju zastavljene svoje terjatve, pa ima pravico do poplačila iz kupnine za premoženje.

Delničarji potrdili dokapitalizacijo
Pogoje so že sprejeli delničarji družbe na dokapitalizacijski skupščini in hkrati potrdili predlog o povečanju osnovnega kapitala družbe s stvarnimi vložki in denarnimi sredstvi. Denarne vložke bosta vplačala Republika Slovenija (49,5 milijona evrov) in PDP v višini pol milijona evrov.

Povečanje osnovnega kapitala s stvarnimi vložki se bo izvedlo s konverzijo terjatev bank upnic v kapital družbe, in sicer bo NLB d. d. prenesel terjatve v višini 13.836.035 evrov, UniCredit banka 1.248.948 evrov, Hypo Alpe-Adria-Bank 1.281.000 evrov in Abanka Vipa 3.355.000 evrov, so sporočili iz Adrie Airways.

Na vrsti bo tudi zmanjševanje števila zaposlenih
V prihodnjem mesecu naj bi bil izpolnjen še drugi pogoj dokapitalizacije, nova kolektivna pogodba in (zaradi varčevanja) tudi zmanjševanje števila zaposlenih. Po besedah uprave naj bi bila usoda družbe zdaj v rokah zaposlenih.

Dokapitalizacija mora biti izvedena do konca septembra, saj je 30. september datum, ko upniki, zlasti tuji, pričakujejo končano dokapitalizacijo in poplačilo dolgov.

Vplivi na 3.000 delovnih mest
Adria Airways je sicer lani imela 63,07 milijona evrov čiste izgube, potem ko je predlani ta znašala okoli 14 milijonov evrov. Ob neupoštevanju razvrednotenj letal bi čista izguba znašala 25 milijonov evrov. Družba je ustvarila 148,7 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje oz. 7,9 odstotka manj kot predlani.

Slovenski letalski prevoznik ima velike zunanje učinke na slovensko gospodarstvo. Na eno glavnih blagovnih znamk Slovenije je po ocenah družbe Airconomy - finančnega svetovalca, ki ga je Adria Airways v tujini najela za pomoč pri procesu prestrukturiranja - vezanih približno 3.000 delovnih mest, pomembna pa je tudi zaradi mobilnosti prebivalstva in privlačnosti Slovenije kot turistične destinacije.

Adria: Pogajanj še ni konec