Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 31 glasov Ocenite to novico!
Magna Steyer
Novi zakon, ki ga pripravlja gospodarsko ministrstvo in namerava vanj prenesti izkušnje iz primera Magna, bo med drugim vse subvencije združil na enem mestu, občine in država bodo investitorjem zemljišča lahko ponudila pod ceno, ki je trenutno določena za javno območje, uvedla se bo pravica za dograjevanje in na novo se bodo definirale davčne spodbude. Foto: EPA

Dodaj v

Vlada namerava okrepiti naložbe v manj razvite dele države

Davčne spodbude za vlaganja v podpovprečno razvita območja
28. maj 2017 ob 16:51
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Ministrstvo za gospodarstvo na izkušnjah posebnega zakona o Magni snuje nov krovni zakon o spodbujanju naložb, tako domačih kot tujih.

V Sloveniji trenutno deluje več kot 1.000 podjetij v tuji lasti, delež tujih neposrednih naložb pa se je samo lani okrepil za dobrih 13 odstotkov, na 11 milijard evrov.

Medtem ko projekt Magna Steyr v bližini mariborskega letališča še čaka na zahtevana okoljska dovoljenja, ministrstvo za gospodarstvo pripravlja poseben zakon o vlaganjih. "Smo se in se učimo na primeru Magne. Verjamem, da bomo iz tega primera, vse najboljše osnove, ki smo jih tukaj pripravili, prenesli v splošen zakon," je prepričan pristojni minister Zdravko Počivalšek.

Ta bo med drugim vse subvencije združil na enem mestu, občine in država bodo investitorjem zemljišča lahko ponudila pod ceno, ki je trenutno določena za javno območje, uvedla se bo pravica za dograjevanje in na novo se bodo definirale davčne spodbude.

Prekmurje, Maribor, Pokolpje ...
Glede na to, da so deli Slovenije podpovprečno razviti z nadpovprečno brezposelnostjo - gre za 17 odstotkov ljudi brez dela ali več - se bodo za ta območja uvedle dodatne davčne spodbude.

Za katera območja gre? "Prekmurje, Maribor s širšo okolico, osrednjeslovenske občine Trbovlje, Hrastnik in Radeče ter Pokolpje na hrvaški meji," odgovarja Počivalšek.

Tu bodo torej davčne olajšave višje, medtem ko se bo splošna olajšava 40 odstotkov za naložbe ohranila, prav tako tudi 100-odstotna olajšava za vlaganje v raziskave in razvoj.

T. H., Urška Jereb Brankovič/Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
drg
# 28.05.2017 ob 17:00
Super. So le ugotovili, da SLO ni samo Ljubljana?
zofija1
# 28.05.2017 ob 17:23
se že zbirajo okoljevarstveniki, civilne iniciative, posamezniki, ki bodo že po prvem stavku zahtevali umik predlogov....
sirus
# 28.05.2017 ob 17:17
Tako je že danes, v Ljubljani se "filozofira", drugod pa dela. Največji delodajalec javna uprava, kake proizvodnje razen sedežev podjetji pa tudi ni.
dule5
# 28.05.2017 ob 17:02
dobro. tako je prav.
Deep_G
# 28.05.2017 ob 17:18
Večina tujih turistov pa misli, da je SLO samo Ljubljana in Bled
Zoro27
# 28.05.2017 ob 17:20
Čemu? A da se zopet najde "lokalna skupnost", ki jo tako skrbi okolje??? (Beri želijo si denarja.)
Skippy
# 28.05.2017 ob 18:00
najprej so uničili slovensko industrijo,sedaj pa hlapčevanje avstrijskim gospodarjem

Slovensko industrijo so uničili kar ljudje sami. Namesto, da bi se sprijaznili, da bo 50 letih komunizma nimamo ustreznih znanj za nastop na trgu, smo bili pametni in pustili, da vse propade, namesto da bi tveganje prevzeli tujci. Posledično smo danes zadolžena država, ki bo dolgoročno zaostala za nam bližnjo konkurenco.

Ljudje pa še kar nasedajo enim in istim fintam, ki jim jih prodajajo že 25 let.
sirus
# 28.05.2017 ob 17:59
KLIPAN

Kaj misliš, koliko iniciativ je v Gradcu, poglej si njihovo število sosedov:



Sedaj jim migranti kosijo dvorišča, prej sploh niso upali iz svojih hiš.
izo
# 28.05.2017 ob 17:13
Vlada namerava okrepiti naložbe v manj razvite dele države

kot npr. 3.os..
Skippy
# 28.05.2017 ob 18:03
@biberkopf
zakaj se po odhodu Lafarge zrak ni izboljšal (uradni podatki) ?
biberkopf
# 28.05.2017 ob 17:50
in potem se bodo spet neki brezvezni okoljevarstveniki bunili kot v primeru lafarge,ali kemisa,zaradi uničevanja plodne zemlje ali kakšne podobne neumnosti,namesto da bi bili veseli da tujci postavljajo pri nas svojo smrdljivo industrijo
malasraka
# 28.05.2017 ob 17:44
Vlada, katerakoli, bi morala nujno ustanoviti posebno regijo, kjer bi se zbrali vsi vseznalni nergači, večni povsempluvalci in egodestruktivni jamrači. Glede na naravo populacije bi bil ukrep z lahkoto začasen, saj bi regija eksistečno ugasnila, kot bi rekel keks...
humanist.si
# 28.05.2017 ob 22:46
GoodFella

+++++

Se nasprotnikov ni tako veliko, kot se zdi, sam glasni so. So pač njihovi sponzorji živčni.
epf2001
# 28.05.2017 ob 20:22
Nemogoči ste.

Mariborsko gospodarstvo je šibko tudi iz razloga, ker v Mariboru nimamo več velikih sistemov. In ravno veliki sistemi poganjajo manjša podjetja.

V Mariboru že več kot 25 let nenehno jamranje, kako je nekdo spodil BMW in ostale zgodbe, da se v mestu ne gradi nobena tovarna, temveč le trgovine. Sedaj je v Mariboru priložnost, da vendarle pride v mestu velik sistem, velika tovarna, ki bo v mestu poleg proizvodnje potegnila še marsikatero drugo stvar.

Smešne so tudi primerjave med IBM in Magmo. Pri IBM-u je šlo za klicni center, za pisarniške delavce, za približno 100 delavnih mest. Pri Magmi gre za tovarno, tehniko, ki bo potrebovala za svoje delovanje še celo vrsto zunanjih partnerjev, podjetij, obrtnikov.

Avtomobilska industrija je ena izmed najbolj perspektivnih panog v svetu. Če v Mariboru to zgodbo zapravijo, jim pa res bog pomagaj.

V Mariboru se lahko grejo mini podjetništvo, s. p.-je in podobno, ampak v okolju, ker ni velikih sistemov, so taka podjetja usojena za životarjenje, in to se dogaja v Mariboru.

Pri Magmi gre prav tako za visoko tehnološko podjetje, za strojništvo, torje nekar, kar Maribor kot (še vedno, na srečo) industrijsko mesto, z šolami, tehniškimi fakultetami, potrebuje. Res škoda, če bodo šli drugam.

Veliko je zgodb tudi iz Madžarske, Češke, Slovaške, kamor so v zadnjih letih prišle avtomobilske tovarna, in kakšen učinek je to imelo na razvoj mest na vseh področjih, poglejte tudi primer Fiata iz Kragujevca...
JJstyle
# 28.05.2017 ob 18:54
Bolje išta, nego ništa. Zdaj nimamo več kaj jamrat. 40 milijardno domačo akumulacijo kapitala, smo v zadnje četrt stoletja kleptokracije uspešno zmanjšali na 13 milijard in danes smo lahko samo veseli, če so tujci v Sloveniji pripravljeni odpirati svoje švic fabrike. Podarjenemu konju se ne gleda v zobe. Alternativni razvoj lastnih multinacionalk in blagovnih znamk smo s poskusom interne prihvatizacije zafučkali. Danes lahko konkuriramo le še z dobro geografsko lego ter solidnim razmerjem med ceno dela in znanja. 1000 let nam je vladala tuja gospoda in danes nam prek kapitala spet vlada tuja gospoda. Kaj se je spremenilo?
sirus
# 28.05.2017 ob 18:46
KLIPAN

Najhujše smoge pozimi, ko se ni dobro zadrževat odzunaj zaradi trdih delcev v zraku, od decembra do februarja, imamo zaradi hišnih kurišč na drva in prometa. Tako da, poglej najprej, kaj kurimo doma in koliko koristimo javni prevoz.
CicaMicaŠpica
# 28.05.2017 ob 18:30
Razprodaja nesposobnih. Sposobni delajo s tujci v enakovrednih partnerskih odnosih, tej vladi to ne uspeva najbolje, zato se raje posluži razprodaje zemljišč in naroda obenem.
mihaing
# 28.05.2017 ob 17:25
"Smo se in se učimo na primeru Magne. Verjemem, da bomo iz tega primera, vse najboljše osnove, ki smo jih tukaj pripravili, prenesli v splošen zakon,"

Sramotna izjava in to v letu 2017!!! Zato pa nas bodo kmalu dohiteli Uzbekistan in Kirgizistan. Neverjetno...
GoodFella
# 28.05.2017 ob 21:26
Kot napisano pred mano, fabriko je treba zgraditi, vse ostalo, pritožbe, ustavne presoje in ostala slama naj se ureja kasneje, firma se mora postaviti, ne more to pasti zaradi treh kmetov, ki bi radi dodatno zaslužili, neke civilne iniciative, za katerimi verjetno stoji kak lokalni privatnik, ki se boji konkurenčnega delodajalca, ali kake politične stranke. Tovarno zgraditi, proizvodnjo zagnati, ostalo reševati sproti, pa naj karavana laja, kolikor hoče. Če to zafuramo, smo nam ni pomoči.
vnk
# 28.05.2017 ob 20:17
urosh444, o kakšni socialni podpori ti sanjaš? Mislim, a si dejansko kdaj pogledal kako nizka je socialna podpora? Imaš kakšen izračun ali to govoriš malce na pamet? Res je, da so primeri, kjer se posameznikom ne splača delat, ampak ne bi pa to posploševal. Včasih se mi zdi, da eni prepisujete iz neke brošure...
sirus
# 28.05.2017 ob 18:14
KLIPAN

O iniciativah v Avstriji, da se čim prej znebijo tovarne na obrobju Gradca.

Kot drugo, poglej si kje je Kemis na zemljevidu in "tisoče sosedov", saj je bil pred parimi dnevi članek o izsledkih vplivov na okolje.

Pa da ne bo imel kak Kemis dela, ti predlagam, da odpadna olja zlivaš v kanalizacijo ali bližnji potok.
politik kritik
# 28.05.2017 ob 17:41
Kaj če bi v zakon še napisali, da naj nas tujci ne obravnavajo kot neko zaostalo vzhodno Evropsko luknjo, kamor se pride zaradi nizkih, cenejših standardov kot v domači državi. In sicer v smislu, da se tez standarde dvigne za vse firme (domače in tuje).
humanist.si
# 28.05.2017 ob 22:54
Zdaj pa mi povejte vsi nasprotniki, kakšni so vaši resnični razlogi za nasprotovanje pri projektu Magna in kaj je vaš interes. Karte na mizo!
veza
# 28.05.2017 ob 22:51
Upajmo, da se le premika, tudi v dejanjih, ne samo na papirju!
MateoS
# 28.05.2017 ob 20:30
Vlada naj naredi vse da bo v MB Magna. Pri takšnih stvareh ulica nima kaj za govorit... Gotovo. Tu je treba preko vsega, zakaj sem že včeraj napisal.. Večina nima pojma zakaj gre, tisti ko pa vedo pa vedo da če ne bodo bolje plačali delavca ga ne bodo imeli... Dovolj je teh zajebancij in capljanja na mestu.
GoodFella
# 28.05.2017 ob 18:05
Pritrjujem malisraki, ta država resnično potrebuje poseben rezervat za neozdravljive nergače, ki niso zadovoljni prav z ničemer, kot laik sem prepričan, da je vzrok za to globlji - psihološki in dejansko izhaja iz nezadovoljstva s samim sabo, ki se potem projicira navzven. Res ne razumem, enkrat je problem, da se ne spodbuja investicij, že naslednji dan, da se jih, ta trenutek so državni organi prepočasni, že takoj zatem baje prehitri in zaletavi, v ponedeljek se jamra o brezposelnosti, v torek pa o "kao" nepotrebnih 400+ delovnih mestih v MB. Uspešnost Magnine investicije bi bila zagotovo pozitiven signal ostalim potencialnim investitorjem, da se v SLO da zagnati firmo. Če pa Mariborčanom to ni prav, pa naj ne tožijo več, da se jih zapostavlja in naj med letališčem in slivniškim razcepom postavijo bio-kmetijski obrat za pridelavo (s težkimi kovinami bogatih) kumaric, vodi pa naj ga Požarjev Bojan.
politik kritik
# 28.05.2017 ob 17:46
Zakonska prioriteta bi morala bit, da se najprej gradi na že degradiranih zemljiščih, nato na neprimernih zemljiščih za kmetijstvo, in šele nato, če res ni mogoče, drugje.
vnk
# 28.05.2017 ob 19:44
Nisem nasprotnik tovarn za predelavo odpadkov, ampak naj se postavijo in skonstruirajo tako, da ne bo ogroženo življenje ljudi oz. onesnaženje narave.

To je tako kot bi rekel, da nisi proti avtom, samo naj jih delajo tako, da nikoli ne bo avtomobilske nesreče. Žal do nesreč prihaja, pomembno je, pa da se učimo iz napak, da se ne ponavljajo.
vnk
# 28.05.2017 ob 19:41
Tako je že danes, v Ljubljani se "filozofira", drugod pa dela. Največji delodajalec javna uprava, kake proizvodnje razen sedežev podjetji pa tudi ni.

Ne vem, jaz delam v Ljubljani, filozofiranja je bolj malo. Sicer se strinjam, da je preveč podjetij v Ljubljani, pa zato nobenega pametnega razloga, ampak tvoja izjava je vseeno nekoliko butasta in žaljiva do tistih, ki delamo v Ljubljani... pa ne ravno po svoji izbiri, ampak ker so pač tam službe. Sicer pa lahko prispevate k decentralizacija z ustanovitvijo lastnega podjetja izven Ljubljane. :)
Kauko
# 28.05.2017 ob 19:32
Volitve? Kmalu?... 3 leta ne duha ne sluha, zdaj pa naenkrat spregledali. Sramota od vlade.
COP
# 28.05.2017 ob 19:32
KLIPAN
Da poenostavim-rajši sem brez službe in zdrav, kot pa z službo in rakom.
Pa ti?


S službo in zdrav.
sirus
# 28.05.2017 ob 19:04
Mitcho_Buchannon

Dolgoročno se bolj akumulira brezbrižnost slehernikov, kot nesreča enega podjetja.
RJSlo
# 28.05.2017 ob 18:12
V Sloveniji trenutno deluje več kot 1.000 podjetij v tuji lasti, delež tujih neposrednih naložb pa se je samo lani okrepil za dobrih 13 odstotkov, na 11 milijard evrov.
--------------------------------------------
No ja. Če bi to držalo bi bilo stanje v Sloveniji drugačno. Tako družbenopolitični delavci nekritično pišete o "tujih" vlaganjih, v resnici je pa kar nekaj od tega odtujen denar, ki "se vrača domov":

Zakaj pa mislite, da spet ne bo nepremičninskega zakona? Alenko je obiskal Milan in je predlog takoj umaknila: Mirota je pa kar poklical in je vse skupaj utihnilo.
bluppo
# 28.05.2017 ob 23:43
Vedno Iste regije. Ostale pa naj se znajdejo, saj znajo ne...

Neverjetna logika. Treba kdaj pomagati tudi tistim, ki zmorejo, da bodo zmogli se vec in lahko vec prispevali k pomoči tistim, ki ne morejo. Toliko časa ima Pomurje posebne pogoje in ugodnosti, spremenilo se je pa bolj malo ....
humanist.si
# 28.05.2017 ob 22:44
Mitcho_Buchannon

A niste vi nasprotniki tisti, kateri ne upoštevate tistih, ki se bodo zaposlili v tej tovarni in si s tem popravili življenski standard?

Pa kaj ti mogoče sploh veš, kje naj bi to bilo, ali si čisto na drugem koncu Slovenije? Če si čisto na drugem koncu Slovenije, pa tvojega mnenja res ne rabijo upoštevat.
dopisnik
# 28.05.2017 ob 20:16
Najvišji domet te vlade so lakirnice avtomobilskega pleha in lakirnice za parket . Glede na to, da posle vodi 'bademajster', mogoče še lakirnice za nohte? :)))
SKing
# 28.05.2017 ob 19:53
Ko bo ljudem jasno, da državo vodi Igor B. - bo vse OK. Dokler bodo eni videli Kučana, drugi pa JJ-ja (kao dve strani, čeprav ta dva sta itak oba na isti strani) - bo pa tako kot je.

Sprijaznimo se. Igor B. ima vse vajeti v rokah. On je tisti, ki vodi. Vse vidi. Vse sliši. Vsemogočni. Igor B. Grozni.
xerces8
# 28.05.2017 ob 19:42
"Da poenostavim-rajši sem brez službe in zdrav, kot pa z službo in rakom."

Tako je. Naj butli delajo, jaz pa "uživam socializem".

Amen.
patriot44x2
# 28.05.2017 ob 18:53
A da so to poštudiral so rabl več kot 25 let?
sirus
# 28.05.2017 ob 18:49
Mitcho_Buchannon

A misliš da Slovenec, ki v celotni EU porabi največji delež svojih prihodkov za nakup novega avta, to počne, ker so novi motorji bolj ekološki in ga skrbi za PM10 v zraku?
sirus
# 28.05.2017 ob 18:38
KLIPAN

Sosednja vas od Kemisa Sinja Gorica, ob kateri gre onesnažen potok, je imela lani 562 prebivalcev. To so te številke "na tisoči". Ni velika katastrofa, ker vrtičkarstvo ni nikomur primarni vir zaslužka, travo še zmeraj lahko kosijo, brcajo žogo, sprehajajo pse, otroke, ...
brane37
# 28.05.2017 ob 18:30
Tudi na Jesenicah bi radi kakšne nove zaposlitve
RJSlo
# 28.05.2017 ob 18:08
KLIPAN
# 28.05.2017 ob 17:43
...
Sicer pa vse super, podpiram, ampak ne uničujte okolja pa bo vse ok.
--------------------------------
No ja. Zanimivo. Še v teh redkih komentarjih, ko napišeš nekaj pametnega ti dajejo minuse. Ali te ne razumejo ali pa si tarča? +
oliva
# 28.05.2017 ob 17:33
Bravo, pošteno.
izo
# 29.05.2017 ob 12:25
"V Sloveniji trenutno deluje več kot 1.000 podjetij v tuji lasti, delež tujih neposrednih naložb pa se je samo lani okrepil za dobrih 13 odstotkov, na 11 milijard evrov."

Prosim???????

Čakajte malo, a nas ne prepričujejo Domoljubi, da je v Sloveniji socializem, neverjetna birokracija kot nikjer drugje na svetu, najslabša davčna zakonodaja, totalno nestimulativno gospodarsko okolje.....ipd???
A se je tem 1000-im tujim direktorjem in lastnikom totalno zmešalo, a nam Domoljubi malo populistično rišejo sliko Slovenije?


jep, počasi bo slovencu ratalo jasno. samo takrat več ne bo ene večje slovenske firme na naši zemlji..
Dancoman
# 29.05.2017 ob 12:23
Zoro27: Čemu? A da se zopet najde "lokalna skupnost", ki jo tako skrbi okolje??? (Beri želijo si denarja.)

Se strinjam. Spet bodo mutli kot mutijo pri Magni...
acoschwanz
# 29.05.2017 ob 11:59
Bravo, končno smo malo dozoreli!
Mitcho_Buchannon
# 28.05.2017 ob 22:08
Pa kaj je to zaena pokrajina Pokolpje? Kje to učijo?
Eska
# 28.05.2017 ob 21:18
Politično dirigirane naložbe se že v preteklosti niso obnesle. Potrebni so ekonomski pokazatelji.
Tak krovni zakon me spominja na krovni zakon o stvareh, ki je povzel poglavja iz drugih predisov in se samooklical za krovnega.
Valerija
# 28.05.2017 ob 20:26
Vlada namerava okrepiti naložbe v manj razvite dele države

voham volitve.
smrdi po SMC.
Kazalo