Volkswagen je bil prisiljen ustaviti proizvodnjo dveh svojih vozil, golfa in passata, saj ni imel delov zanje. Foto: Reuters
Volkswagen je bil prisiljen ustaviti proizvodnjo dveh svojih vozil, golfa in passata, saj ni imel delov zanje. Foto: Reuters

VW je zaradi spora o pogodbenih določilih z omenjenimi družbami omejil oz. ustavil proizvodnjo v tovarnah v mestih Emden, Zwickau, Kassel, Salzgitter, Brunswick in v domačem Wolfsburgu - skupno je na prisilni "počitek" moralo 28.000 delavcev, poroča Reuters. Zdaj so se z dobavitelji dogovorili, da bodo začeli dobavljati dele, delo v tovarnah pa bodo začeli vzpostavljati postopoma, so sporočili iz nemškega avtomobilskega velikana.

Z družbama ES Automobilguss in Car Trim, ki sta del skupine Prevent in dobavljata tekstilne in usnjene dele za notranjost avtomobilov ter dele za menjalnike, so se o pogodbenih določilih pogajali od ponedeljka - po poročanju Reutersa so pogovori trajali več kot 20 ur. Kakšen pa je bil dogovor, ne v Volkswagnu ne v obeh družbah dobaviteljicah niso želeli razkriti.

Jabolko spora je bila odpoved pogodb oz. poskus znižanja cen dobaviteljem, s čimer je VW želel malo omiliti porazne poslovne rezultate, ki so posledica lanskega emisijskega škandala, piše Reuters. Zaradi ustavitve proizvodnje pa so poslovno škodo imeli tudi drugi dobavitelji, ki so zato VW-ju zagrozili s tožbo zaradi izgube dogodka. Več kot 500 družb naj bi bilo prisiljeno kopičiti zaloge, so po poročanju Reutersa sporočili iz Združenja dobaviteljev.

Vmešala se je tudi politika - nemški gospodarski minister je tako opozoril na to, da ima ustavitev proizvodnje izjemno širok vpliv, in pozval vse vpletene, naj čim prej dosežejo dogovor.