Govori molk
(8)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 16 glasov Ocenite to novico!
Gostje podkasta so bili igralka Nataša Tič Ralijan, vrhunska športnica Urška Žolnir, Magnifico, Miro Kline, psiholog in raziskovalec, in Marko Miladinovič. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
       Ambicija ubija. Ne vem, ali je še kaj bolj obupnega kot star in ambiciozen človek.       
 Magnifico
       Naša civilizacija je precej bolna. Če si sam sebi zvest, lahko daleč prideš, pa to ne pomeni, da prideš do medijev, pa si že zadovoljen.       
 Nataša Tič Ralijan
       Imela sem neko svojo vizijo, kaj se bo dogajalo, in nisem dopustila, da bi kdor koli vplival name in me hotel izvleči s te moje poti.       
 Urška Žolnir
Podkast Govori molk
Mi si zamišljamo, kako naj bi nas drugi doživeli, in uprizarjamo sami sebe, v podkastu pravi Miro Kline. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
       Bildanje popularnosti je posel.       
 Marko Miladinovič
       Jaz sem naučen, da usode ni. Da je vse v človeku … Ne pa, da je neka višja sila od nekod prišla, ki ti predvideva, kam in kako boš šel.       
 Miro Kline

Dodaj v

Pogled z zvezdnatega neba

Podkast (7) Govori molk/z Mišo Molk
7. junij 2017 ob 07:50
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Mat Damon ni nikdar imel težav zapustiti svojega doma, medtem ko Tom Cruise premeri vsak svoj korak", mi je po snemanju rekel Marko Miladinovič. Ne vem, za koga od njiju navija, ker se sam kar rad pogleda v vse, kar zazna njegovo - vsaj silhueto. In to tudi s smehom prizna.

Na snemanju tega podkasta nismo bili pri miru. Nekateri so tudi vstali. Je bilo treba ponazoriti določene odgovore na vprašanja. Marko je pripovedoval o tem, da mu ni vseeno, kako je videti. Da si med hojo popravlja držo v izložbah. In pokazal, kako to gre. Magnificu je čisto vseeno, kako ga vidi ulica. In tudi on je med pogovorom vstal in uprizarjal svojo hojo. No, vmes je šel enkrat tudi lulat. "Ja, popularnost je zabavna reč, če jo tako tudi jemlješ!" je te premike duhovito komentiral Miro Kline.

Gostje, ki sem jih tokrat povabila v podkast, slave ne potrebujejo. So uspešni in na slavo ter popularnost ne dajo veliko. Ker je bila in je le del njihovega življenja, trdega dela. Zato se jim res hvaležna, da so se odzvali in se prišli pogovarjati o fenomenu popularnosti in priljubljenosti. Niso stokali o tem, da je cena slave pri nas visoka. Popularnost znajo tudi razkrinkati in jo prepoznati v njeni nevarnosti in zaslepljenosti. Ker pač veliko delajo in niso jahači slave, kot je Magnifico imenoval tiste, ki tečejo za slavo.

In res je vedno več obrazov, ki se pojavljajo v medijih. Zlasti v tabloidnih. In mnoge med njima pozna le peščica ljudi. Pa saj ne gre za to, koliko ljudi jih pozna, temveč mnogo bolj zato, zakaj so sploh prepoznavni, kaj je njihovo delo, kaj sploh počnejo. In, ali to, kar počnejo, res delajo bolje od drugih.

Verjetno marsikdo med njimi sam zase meni, da je res tudi popularen, torej vsem znan, ni pa nujno, da je tudi priljubljen. Popularnost je lahko zelo kratke sape in precej je takih, ki so znani zgolj po tem, da so znani. Zato le redkim uspe popularnost tudi zadržati in jo brez večjih nihanj doživeti tudi kot priljubljenost.

Odkrito o popularnosti, priljubljenosti in slavi v podkastu Govori molk/z Mišo Molk. Vabljeni k poslušanju.

Priljubljenost ima namreč drugačne značilnosti. Na to je v pogovoru opozoril tudi psiholog Miro Kline. Pomemben je vzrok, zakaj nekomu namenjamo pozornost, zakaj se nad kom navdušimo. Popularni so zlasti politiki in estradniki, med priljubljenimi pa prepoznamo tudi športnike, igralce, novinarje, uspešne glasbenike, pisatelje, zdravnike ... skratka v vseh panogah jih najdemo. In to niso tisti, ki so vedno in vsem na očeh. Imamo jih radi, ker cenimo njihovo delo, značaj, karizmo, odnos. Nismo jim naklonjeni zato, ker štrlijo iz vseh medijev, ampak uživajo naše spoštovanje in naklonjenost predvsem zaradi svojega dela. Popularnost pa ni nujno tudi uspešnost. Da se jo kupiti, izračunati, preračunati, ustvariti. Dobra promocija, vključno s samopromocijo, v kateri so nekateri res pravi mojstri, te lahko hitro povzdigne med znane in slavne. Znotraj je pa nič. Čisti nič. Le strah, če bo in kdaj bo minilo. Strah, ki ni votel, ampak zelo realen. Če si bil zgolj to, kar so iz tebe naredili mediji, te je lahko res strah. Dokler drugi mislijo, da si zvezda, je še vse okej. Ko pa ti nasedeš temu svetlikanju in misliš, da si več kot drugi, je pot do razočaranja zelo blizu.

Z izjemno prizemljenimi in zelo uspešnimi ljudmi sem se družila v tem podkastu. Popularnost in priljubljenost jih nista zmedli. Znali so in znajo sprejeti navdušenost občinstva in jo spoštovati, prav tako pa tudi razbrati in racionalizirati evforijo trenutkov, ko jih aplavz nagradi za njihovo delo. Super se je pogovarjati z ljudmi, ki žanjejo slavo, v bistvu pa opravljajo zgolj svoje delo. In to dobro, disciplinirano in odgovorno.

Do samega sebe: dve oboževani, ki sta izkusili tako popularnost kot priljubljenost in znali to dobro obvladovati: igralka Nataša Tič Ralijan in vrhunska športnica Urška Žolnir; Magnifico, to je on, ni več kaj dodati; Miro Kline, psiholog/raziskovalec, ki ima neverjetno pozitivno energijo in občutek za ljudi okoli sebe, in Marko Miladinovič, ki je tako iskreno povedal, da se slave ne bi branil.



Miša Molk, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Krimsky
# 07.06.2017 ob 09:01
Je napihnjeni ego nujno potreben za življenje?
~
Pravzaprav ne, ... v budizmu je celo cilj, da ego presežemo, in Razsvetljeni so to tudi storili. Res pa je, da razen sedenja pod svojim drevesom ... niso kaj prida prispevali človeštvu, če to sploh lahko štejemo za prispevek.
~
V nasprotju s tistimi, ki so se utopili v nirvani – so ujetniki svojega grandioznega ega nepotopljivi, nezaustavljivi, neutrudljivi ... zato jih imamo radi.
Fina gospa [Keeping Up Appearances] ima mogoče res nerealne predstave o svoji domnevni pomembnosti, a nas vedno znova razveseli. Od stand-up komika prav tako pričakujemo, da bo tako poln sebe ... da se bo kar z lopato trosil naokrog. In če se igralci, glasbeniki, umetniki vseh barv – nosijo, zazdijo, važijo, šopirijo in repenčijo – ni v tem prav nič narobe, nikomur nič ne škodijo ...
Mi smo jih napravili za slavne in popularne, in oni nam vračajo nazaj, čista simbioza.
~
Resno vprašanje pa je, ali lahko taiste mehanizme prenesemo tudi v politiko ... in še za predsednika izvolimo največjega cirkusanta, glumača, zabavljača ... skratka patološkega narcisa ...
Miša Molk
# 12.06.2017 ob 00:52
@Ples:Ja, razmejili ste bistvo razlike med popularnostjo in priljubljenostjo v eni sami izjavi. Včasih, a redko in ne dolgo, gresta lahko celo po isti poti. Sicer pa, hvala za kompliment. In priznam, za popularnost se nikdar nisem trudila .Prišla je sama po sebi zaradi mojega dolgoletnega dela v razvedrilnem programu in pri občinstvu dobro sprejetih oddaj. In prav tu je kleč; če se dolgo pojavljaš, si znan, si pupularen. Priljubljenost pa pritisne drugam, na čustva in razum, na neke naše arhetipske prepoznave, na spoštovanje osebnosti, kjer je medijska pojavnost lahko zelo minorna in ko daljinec lahko počiva na kavču.
Zakaj je recimo Slavko Bobovnik popularen ,ali pa Mario Galunič? Sta popularna ali priljubljena?
Ples
# 10.06.2017 ob 00:00
@Miša Molk
Hvala! Je bilo luštno poslušat do konca ;)

Glede popularnosti in priljubljenosti pa - no, na hitro ne vidim neke bistvene razlike, če pa malo pofilozofiram, je pa pri meni približno takole: nimam težav priznati, da je kdo popularen, saj to dokazujejo številke v medijih. Priljubljenost pa nekako doživljam veliko bolj osebno, torej 'kdo je meni ljub', pa če je popularen bolj ali manj ali sploh ne. Se strinjam tudi z Natašo, da je popularnost verjetno ožje časovno uokvirjena, priljubljenost je pa bolj na dolgi rok.
Na primer vi, Miša, mogoče trenutno niste na višku svoje popularnosti, ampak meni ste ljubi. In z gotovostjo rečem, da ne samo meni.
Ples
# 07.06.2017 ob 17:08
Fajn podcast, me je pa vznejevoljilo, da je odrezan, in to sredi Magnificovega stavka.
Lahko bi napisali, da ni cel ... Smo pač eni, ki filme radi pogledamo do konca, če so nam všeč in imamo čas.
razmetan
# 07.06.2017 ob 16:15
posnetek na 4D ni cel, konča se pri 29min.
lp
Krimsky
# 07.06.2017 ob 13:47
@ Miša Molk

Vprašanje je vprašanje, in ne trditev ...
~
... postavimo ga lahko tako v ZDA, kot drugod ... in se ne nanaša na nobeno konkretno osebo ...
Miša Molk
# 07.06.2017 ob 23:10
@razmetan: urejeno.
@Ples: urejeno.
Miša Molk
# 07.06.2017 ob 12:31
@Krimsky: zahvaljujem se vam za komentar in se večinoma z vami tudi strinjam. Kar se predsednika tiče, bo javnost tu verjetno vedno razpolovljena. Nekaterim je njegov način umeščanja v medije všeč, češ, kako ljudski in preprost da je, drugim pa gre ravno njegov populizem izjemno na živce. Vsekakor od predsednika pričakujemo, da se opredeljuje do vitalnih družbenopolitičnih problemov in da s svojim vedenjem in nastopi ponazarja ter upravičuje moralno avtoriteto predsednika države. Dejstvo pa je, da je znal takoj izkoristiti možnosti socialnih medijev.
Podcast Govori molk

Utapljamo se v delu in se pozabljamo premikati z besedami. Tudi molk govori. Vabljeni k poslušanju podcasta
Govori molk z Mišo Molk.
Voditeljici in avtorici lahko pišete tukaj.

Citat

O popularnosti:

 

 

Orson Welles; ameriški režiser, novinar in igralec: »Popularnost ne bi smela vplivati na volitve, kajti potem bi tudi Jaka Racman in Mapetki že imeli svoje sedeže v senatu.«

 

Tab Hunter; ameriški igralec in pevec: »Vseeno mi je, ali me imajo ljudje radi ali ne. Na svetu nisem zato, da bi zmagal na tekmovanju popularnosti, temveč, da bi lahko bil kar se da dober človek.«

 

Blaž Švab; narodno zabavni pevec in televizijski voditelj:  »Vsak zdravorazumski človek ohrani zasebnost in je ne prodaja zato, da je popularen.«

 

Al Pacino; ameriški filmski in gledališki igralec: «Najbolj naporno pri slavi je to, da so ljudje vedno prijazni do tebe. Pogovarjaš se z njimi in vsi se strinjajo s tabo, tudi, če blekneš čisto bedarijo. Potrebuješ pa ljudi, ki ti lahko povedo tudi tisto, česar ne želiš slišati.«

 

Andrej Karoli; glasbeni urednik in radijski voditelj: »Človek postane popularen, ker ga mediji razglasijo za takšnega. Meni pa je ljubše, da si ljudje ustvarijo sliko o nekom na podlagi njegovega dela, ne pa na temelju pojavljanja v časopisih.«

 

Alanis Morissette; ameriško-kanadska pevka, tekstopiska, kitaristka, producentka in igralka: »Del slave je, da žrtvuješ prazno platno, na katerega  lahko ljudje projicirajo karkoli.«

 

Matt Damon; ameriški igralec, producent in scenarist:  »Slišal sem ljudi reči, »v slavi boš užival en teden in potem ne boš nikoli več užival«. Jaz tega tedna nisem doživel. Verjetno sem delal in zgrešil ta trenutek.«

 

Roberto Cavalli; modni oblikovalec: » Na začetku mi je bilo všeč, da sem slaven, zdaj pa sem se tega naveličal in bi se rad vrnil v svojo svobodo.«

 

Lorella Flego; novinarka in televizijska voditeljica: »Vedno pravim, da je slava muhasta prijateljica in če z njo ne znaš živeti, je bolje, da vse skupaj pustiš pri miru. Če te spremeni toliko, da postaneš drug človek, to ni več zdravo.«

 

Justin Timberlake; ameriški pevec in igralec: »Najslabša plat slave je vdor v človekovo zasebnost.«

 

Anja Drnovšek; igralka: »Sicer pa se moramo igralci zavedati, da je ta priljubljenost varljiva, saj nas po koncu serije ravno tako hitro pozabijo, kot so nas prej vzljubili.«

 

Andy Warhole; ameriški slikar, filmski ustvarjalec, komercialni ilustrator in pisatelj: »V prihodnosti bo vsakdo slaven za 15 minut.«

 

 

 

Facebook - Miša Molk
Kazalo