Na Britih se je največ govorilo o Emeli Sande. Foto: EPA
Na Britih se je največ govorilo o Emeli Sande. Foto: EPA
Matjaž Ambrožič
Ambrožič ugotavlja, da je tokratna prireditev minila brez presežkov. Foto: Osebni arhiv

Sinoči so v megadvorani O2 na londonskem vzhodu podelili brite z letnico 2013. Dogodek je bil spektakularen, vsebinsko pa precej pust, če ne kar predvidljiv ali pa celo dolgočasen.

Morda je bil potisk na nagradnih kipcih še najbolj domiseln detajl. Te je oblikoval razvpiti britanski likovnik Damien Hirst, ki je ostal zvest svoji reciklažni doktrini, zato je kipce odel v pikčast motiv, ki je že znan tudi z njegovih platen.

Glavna značilnost druščine lavreatov britov za leto 2013 je ta, da med njimi ni kaj prida inovativnih, po izrazu drznih ali pa vsaj trendovskih glasbenikov. Glavni zmagovalci so postali: uspešna mlada škotska avtorica in čutna popevkarica Emeli Sande, vse bolj priljubljeni kantavtor z angleškega jugo-zahoda Ben Howard in folkprvaki, skupina pred nekaj tedni tudi že večkrat ovenčana na podelitvi ameriških grammyjev Mumford & Sons.
Skorajda tolažilno priznanje za najboljšega v mednarodni kategoriji Najboljši moški izvajalec je prejel Frank Ocean, super uspešni ameriški nu-soular, ki je bil malodane prezrt na podelitvi grammyjev.

Prireditev je – ne posebej domiselno ali humorno - povezoval angleški igralec in komik James Corden, v svojih najstniških letih vdani navdušenec fantovske postave Take That.
Nemara najbolj spektakularen nastop je bil prav tisti Robbieja Williamsa, solista in hkrati še vedno člana Take That, ki si ga bomo zapomnili po vpadljivi pepita vzorčasti scenografiji. Williams je sicer dosledno “fušal”.

Glasovno brezhiben je bil nastop ameriške kantri-pop starlete Taylor Swift, ki pa je najbrž uporabila nedavni trik kolegice Beyonce. Najsi je lepa in postavna Swiftova le odpirala usta ali ne, pa je bila izvedba njene nastopaške koreografije v primerjavi z Beyonce - njenim nastopom v odmoru na nedavnem SuperBowlu ali pa na katerem od njenih samostojnih nastopov - tudi z veliko mero spoštovanja - bolj podobna poplesovanju zajetnega lesenega odrezka.

Nagrado brit za najboljši britanski singel pretekle sezone je pričakovano prejela Adele, in to za popevko Skyfall iz zadnjega filma o Jamesu Bondu. Adele se prireditve ni udeležila in je goste v dvorani nagovorila s televizijskega posnetka.

Na podelitvi britanskih grammyjev seveda ni manjkal ta čas tržno najbolj najuspešnejši fantovski kvintet One Direction, ki je prejel priznanje v kategoriji Globalni uspeh, ob tem pa še nastopil, a tudi precej nezanimivo.

Med nominiranci v razredu Mednarodni solistični izvajalec je zmagala Američanka Lana Del Rey, v sekciji Najboljši britanski koncertni nastopači pa so slavili Coldplay. Mimogrede, včerajšnjo podelitev britov je uvedel epski song Supremacy epskih rokerjev Muse ob spremljavi 75-članskega simfoničnega orkestra.

Najbolj vpadljiv nastop večera je bil nastop povratnika Justina Timberlaka, ki je pravzaprav ponovil vajo, uspešno izvedeno tudi na domačih grammyjih.

Nirvanist in član Foo Fighter Dave Grohl je napovedal in tudi izročil priznanje najboljšemu v kategoriji Mednarodna skupina. Skupine The Black Keys sinoči v Londonu sicer ni bilo. Zato je Grohl obljubil, da jim bo kipec čez lužo odnesel kar sam.

25-letna nekdanja študentka medicine Emeli Sande, ki je nastopila tudi ob koncu lanskih londonskih olimpijskih iger, je sinoči tako prejela nagrado za najboljši britanski album (One Version of Events) in za najboljšo domačo izvajalko. Ta čas prav tako zelo uspešni britanski popaduti Rita Ora, Olly Murs, Jessie J ali pa Calvin Harris si priznanj niso prislužili.

Lep intimen nastop je izvedel tudi Ben Howard, ki je v zadnjem času kot predvozač občinstvo ogreval na koncertih Mumford & Sons, kar je gotovo pripomoglo k njegovi še večji prepoznavnosti. Ben Howard – nagrado brit je prejel kot najboljši mladi prodornež in kot najboljši britanski moški izvajalec - je pred kratkim izdal zelo prijeten EP z naslovom The Burgh Island, medtem ko je svoj prvi album Every Kingdom izdal že septembra 2011. Poprej pa je, zanimivo, Howard mala alter zvezda postal tudi na račun sijajnega spota, ki prikazuje neverjetne spretnosti prvaka v prostem bmx-slogu Škota Dannyha MacAskilla. V tem kratkem filmu naslovljenem Industrijska revolucija, ki je bil del cikla Concrete Circus (šlo je za predstavitev najboljših ubranih športnih prostoslogašev, ki ga je pred dvema letoma sproducirala televizijska hiša Channel 4)) je bil uporabljen prav Howardov izjemen napev, njegov prvi pravi single The Wolves.