"Iz opisanega je jasno, iz katere skupine so umetniki, ki jih v stratosfero in naprej v čezvesolje potiska ekipa Moderne galerije in MSUM-a. Jasno je pa tudi, v katero skupino spada strokovna ekipa institucije. Prvi ne znajo proizvajati, drugi ne znajo gledati. " Foto:

Tako kot so produkcijo umetnosti v zadnjih desetletjih prevzeli umetniki, ki ne znajo proizvajati, so recepcijo umetnosti prevzeli strokovnjaki, ki ne znajo gledati. Kakršna umetnost, takšni kustosi!

Fotorealistični opus Gerharda Richterja

Tisto, čemur rečejo modernizem, pokrivajo še kar dobro. Ampak program sodobne umetnosti te institucije je že dvajset let obupno zanič, pogosto pa meji na običajno bebavost.

V izhodišču gre za specifično zrcaljenje.

Stran proizvodnje: vsak ustvarjalec gre skozi proces, v katerem se kot umetnik sestavi ali pa ne. Najprej pride na vrsto obvladovanje veščin, v nadaljevanju je treba te spretnosti prepeljati v nekaj izvirnega. No, večini spodleti že v prvi fazi. Preprosto ne znajo, ne obvladajo. Večina umetnikov, ki konča kakšno od umetniških visokih šol, vse življenje ostane v takšni predfazi. Nekateri potem postanejo ilustratorji, nekateri gredo med 'sodobne umetnike' (ki so prav tako ilustratorji; pač drugačne vrste.)

Potem pa imamo maloštevilne izjeme, ki svoje izdelke skozi lastne metode popeljejo na naslednjo raven intenzivnosti. Nemški slikar Gerhard Richter je tak, pravkar razstavlja v fundaciji Beyeler v Švici. Emerik Bernard je tak, Jakov Brdar je tak …

Stran recepcije: kar mora stran kustosov, kritikov, teoretikov imeti, je za začetek ogromna količina podatkov in vednosti. In večini spodleti že tu.

Potem so tu številni modeli, kakršen je profesor Ničnevidi iz doktorata Jurija Selana. Ti so opremljeni z ogromnimi količinami podatkov in teorij. Gledati ne znajo. Ambiciozni pa so, zato začnejo v nadaljevanju pisati svoje zmotne teorije, v katerih postavljajo prometne znake v isto lego z Nočno stražo.

Če ali ko se nauči gledati, je teoretik v družbi maloštevilnih.

Tako kot so produkcijo umetnosti v zadnjih desetletjih prevzeli umetniki, ki ne znajo proizvajati, so recepcijo umetnosti prevzeli strokovnjaki, ki ne znajo gledati. Kakršna umetnost, takšni kustosi!

Iz opisanega je jasno, iz katere skupine so umetniki, ki jih v stratosfero in naprej v čezvesolje potiska ekipa Moderne galerije in MSUM-a. Jasno je pa tudi, v katero skupino spada strokovna ekipa institucije. Prvi ne znajo proizvajati, drugi ne znajo gledati.

PS. @Siso: Ljubko. Ampak očitno nisi dojel, kaj je narobe s stavkom o soncu in Zemlji. Tudi nisi razumel, kako se stavek nanaša na tvoje pisanje.

Tako kot so produkcijo umetnosti v zadnjih desetletjih prevzeli umetniki, ki ne znajo proizvajati, so recepcijo umetnosti prevzeli strokovnjaki, ki ne znajo gledati. Kakršna umetnost, takšni kustosi!

Fotorealistični opus Gerharda Richterja