Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 38 glasov Ocenite to novico!
Simferopol
Na vladnih poslopjih v krimskih mestih so v zadnjih dneh zaplapolale ruske zastave. Foto: Reuters
Andrej Stopar
Andrej Stopar Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Kontaminirani peskovnik

Kolumna Andreja Stoparja
3. marec 2014 ob 07:16
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Prijatelji. Na pragu smo. Ne priključitve novega subjekta v Rusko federacijo. Smo na pragu popolnega razrušenja sistema mednarodnih pogodb, gospodarskega kaosa in politične diktature. Smo na pragu vojne z najbližjim, sorodnim ukrajinskim narodom, hudega poslabšanja odnosov z Evropo in Ameriko, na pragu hladne, morda tudi vroče vojne z njimi."

Tako je ugledni ruski zgodovinar Andrej Zubov začel svoj komentar v časopisu Vedomosti. Upam, da profesorja ni med protestniki, ki v Moskvi javno nasprotujejo ruskemu vojaškemu posegu v Ukrajini. V tem primeru je lahko pristal v priporu. Ruske oblasti so namreč dovolile le množične proteste ljudi, ki vojaške načrte Kremlja podpirajo.

Krim je bil zmeraj občutljiva tema, saj ga Rusi dojemajo kot "svojega", predajo polotoka pod okrilje pred 60 leti še Ukrajinske SSR pa kot izdajo in zgodovinsko krivico. Morda je resnično tako, ampak v 21. stoletju bi si lahko predstavljali, da vojna v Evropi res ni več sredstvo za celjenje zgodovinskih ran. Očitno naivna misel. Pa vendar je razpadanje Ukrajine, ki se nakazuje, poraz vseh nas, dokaz civilizacijske nezrelosti. V javnost so izstrelili vso mitološko navlako imperialnega mišljenja o historičnih pravicah do ozemlja. Rusija formalno ščiti rusko govoreče prebivalstvo na Krimu, ki, razen nekaj razgretih glav, niti ni vedelo, da potrebuje zaščito vojakov. Menda pred neonacisti in neofašisti iz zahodne Ukrajine, ki jih na Krimu ni. Da ne bo pomote, skrajno nacionalistična gibanja v Ukrajini obstajajo in črpajo iz arzenala antisemitskega, antipoljskega in antisovjetskega UPA-OUN iz časa 2. svetovne vojne. V določenem trenutku je celo kazalo, da so skrajneži v protestih prevzeli pobudo. Ampak skrajna gibanja še kako obstajajo v tudi v Rusiji. Kdo ščiti pred njimi ruske državljane? In seveda se postavi vprašanje, kdo bo ščitil tistih 42 odstotkov neruskega prebivalstva Krima? Ukrajinska vojska? Ali morda kakšna muslimanska sila, ki bo priskočila na pomoč bratskim Tatarom, najbolj avtohtonim prebivalcem, ki so se po Stalinovem eksperimentu preseljevanja na polotok lahko vrnili šele v času perestrojke? Scenarij tovrstne pomoči je znan tako iz sovjetske oz. ruske kot tudi zahodne prakse. Najprej neki oboroženi neznanci sesujejo lokalne oblasti in postavijo nove. Te prosijo zaščitnico za vojaško pomoč. Zaščitnica, v tem primeru Rusija, se formalno malce lomi, pobude si podajata Kremelj in parlament, da odločitev na koncu pristane tam, kjer je bila že na začetku. Pri predsedniku, ki ima seveda zvezane roke in mora ukrepati. Če je ruskim oblastem kaj do ljudi na Krimu in na vzhodu Ukrajine, bi njihove interese lahko že ves čas ščitile z učinkovito gospodarsko-socialno sosedsko politiko.

Medtem ko profesor Zubov riše vzporednice ukrajinsko-ruskih zapletov s pripravami na anšlus leta 1938, izpeljavo priključitve Avstrije, »kjer so tudi živeli Nemci«, ter končno usodo tretjega rajha, ne gre spregledati, kako živ je sindrom imperija v Rusiji. Imperij pa, poleg tega, da je večnacionalen, živi na račun širitve. Ukrajina je v svojem neodvisnem obdobju dala kar veliko povodov za razmišljanje, da je primerna tarča. Nekaj zaradi tega, ker je v očeh številnih Rusov to še zmeraj krajina, "na" katero gredo in ne "v" katero potujejo, predvsem pa zaradi nesposobnosti lastne politike. Vase zaverovane elite niso sposobne razmišljati državniško, ampak imajo pred očmi svoje, parcialne interese. Tudi oranžno obdobje Viktorja Juščenka in Julije Timošenko je dokazalo, da to nista politika, na katera bi lahko stavil Zahod. Ukrajinski državni vrh, kdor koli ga je že zasedal, je tako ostajal deloma ujet v koncepte nacionalnosti iz 19. stoletja, ki v Ukrajini ne delujejo. Predvsem pa nikoli ni znal nagovoriti vseh Ukrajincev - ne glede na to, kateri jezik govorijo - in delovati tako, da bodo razumeli, da je njihova prihodnost prav v enotni, samostojni Ukrajini. In ne na obrobju imperija ali države, ki to želi biti, pa čeprav je ena najpogostejših tem, ki se nenehno pojavljajo v ruski javnosti, strah pred razpadom Rusije. Kar seveda dodaja aktualnemu dogajanju pridih paradoksalnosti.

Tukaj je še Zahod s svojimi nesrečnimi, tragičnimi iraško-afganistansko-sirskimi in še kakšnimi sramotami. Tam se zahodna civilizacija, očitno pod globokim vtisom delitev Samuela Huntingtona, bojuje za svoje interese. Z enako težo lahko rečemo, da se zdaj pravoslavna civilizacija "mobilizira" pod vtisom idej filozofov, kot so Nikolaj Danilevski, Nikolaj Berdjajev, Vladimir Solovjov, Ivan Ilin in Aleksander Dugin.

Žal je kot na dlani, da velesile, katere koli, v ključnem trenutku sledijo lastnim interesom. Določila mednarodnega prava, o katerem sicer govorijo strastno, s peno na ustih, pa ignorirajo, ali še pogosteje sofistično interpretirajo. Peskovnik, spoštovani, v katerem se igrajo vase zaverovani starikavi otroci, bolni zaradi popolne kontaminiranosti peska, in brez zavedanja, kakšne posledice imajo lahko njihove igrice. Ali še huje, morda jih, zaslepljenih s svojimi željami, to niti ne zanima.

Andrej Stopar, Radio Slovenija
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
ID
# 03.03.2014 ob 07:30
Smo na pragu popolnega razrušenja sistema mednarodnih pogodb, gospodarskega kaosa in politične diktature.

Te zadeve so razrušene že lep čas. Z nelegalnimi napadi držav po celem svetu, financiranjem ekstremistov, pučistov in proženjem kaosa, ustvarjanjem kriznih žarišč itd. Kdo je za to odgovoren, pa naj si odgovori kar vsak sam.

Mali/nemočni narodi v teh igrah vedno nastradajo.
Jethros
# 03.03.2014 ob 09:09
Meni je zanimiva ta hinavščina, dvoličnost zahoda...ko ZDA z lažjo napadejo Irak, jih EU, Nato, ZN podprejo, beležijo se smrtne žrtve v več 100 tisoč, med civilisti seveda, nikogar to ne zanima, niti, ko priznajo, da podlage za napad, orožja za množično uničevanje, Irak nikoli ni imel.
Ampak, ZDA so šle širiti demokracijo...nič hudega, če tu pa tam zajamejo naftno polje, bitko pa razširijo še v Afganistan, kjer pač postavijo "usput" še nekaj cevi, da je naftno črpanje olajšano.

Potem imamo Ukrajino. Prvotni protesti razočaranih Ukrajincev se začnejo z zahtevo ustavitve Janukoviča, ki se je šel diktatorčka, potem imamo EU, ki od njega v zameno priključitve Ukrajine EU podajo nesmiselen pogoj izpustitve pravnomočno obsojene Timošenkove, ki se je prav tako kot Janukovič, preko spornih dejanj dokopala do kar 10 milijard evrov premoženja, pogodob za dobavo plina pa podpisala s Putinom, ki je takrat njeno obsodbo sprejel z ogorčenjem. Ker je Janukovič izpustitev zavrnil, kar je normalno, zlasti za ZDA z njenim Guantanamom, kjer imajo še zdaj zaprte nikoli sojene ljudi, se je začel pravi revolt, ki pa ni bil več voden s strani provtnih iskrenih in miroljubnih protestnikov, ampak vstopili so skrajneži. Ti so začeli tolči še tam, kjer ni bilo sploh potrebe po sili. Lahko se prepiramo celi dan, kako so streljali na protestnike, posnetkov, kako se meče molotovke, kocke, na policijo, ki skuša zgolj zadržati ljudi stran od kritičnih točk je malo morje. Policija, ki se zgolj brani za tistimi ščiti, gori. Kličko dalje pumpa narod, da se ne bodo ustavili, da morajo nadaljevati, s tako mero ignorance do izvajanja prekomernega nasilja s strani skrajnežev, da je v mojih očeh prava pravcata lutka brez možganov, ki ne razume težo izrečenih besed. EU in ZDA ter tudi Rusija, stopijo v pogovore z Janukovičem in "opozicijo" ter kasneje, po več pogovorih, dosežejo celo podpisan dogovor o umiritvi razmer, o prenehanju nasilja. Dve uri kasneje skrajneži začnejo streljati na policiste in sproži se kaos, podpisniki dogovora pa na dogovor pozabijo in Janukoviča odstavijo, da ta pobegne, saj je pod vprašanjem njegovo življenje. EU, ZDA, pa nič. Dogovor je postal mrtvo črnilo na papirju. Skrajnežev nihče od teh voditeljev velesil, nikoli ne obsodi. Kriv je Janukovič, Kličko spet prilije olje na ogenj in javnosti pove, da je protestnike izzval kar Janukovič sam. Zanimivo, kajti isti skrajneži, oboroženi s strelnim orožjem, s silo zavzamejo stavbe, celo v parlament vstopijo. Govora o puču oz. državnem udaru, sploh ni, celo poljski minister izjavi, da to ni bil noben državni udar. Zanimivo...
Začne se formirati nova vlada, med protestniki pa se jasno vidi in sliši s posnetkov, da nove vlade ne morejo podpreti, saj jih ni nihče med njimi podprl, nikogar med ministri na ulici nikoli bilo ni. Sledi izpustitev Timošenkove, sodišča postanejo institucije brez moči, mimo prava odloča nova vlada. Taista nova vlada, kljub nasprotovanju JV Ukrajine, ki te nove vlade ne podpirajo in vedoč, da govorijo pretežno rusko, naznanijo ukinitev ruskega jezika, kar je primerljivo z metanjem dinamita v ogenj.

Zaradi tega se začne drugi revolt na JV koncu Ukrajine, tokrat proti novi oblasti in njihvem nacionalizmu. Zahod nikoli ne obsodi tega, kljub temu, da je diskriminacija manjšin in njihovih pravic eden od temeljnih očitkov Bruslja, ki jih zmorejo deliti svojim članicam. Ukrajinska oblast dobi legitimnost izvajati svoje nacionalistično-fašistične težnje, posnetki o oboroženih protestnikih, kljub sedaj operativni novi vladi, se nadaljujejo po uradih, kjer terorizirajo tiste, ki proti Janukoviču niso protestirali in so bili del tega javnega sektorja. Grožnje s smrtjo tistemu tožilcu, nihče iz Bruslja ali Washingtona nikoli ne obsodi, da bi umiril strasti, Rusija in celotna svetovna javnost pa dobijo lepo sporočilo - v Ukrajini ima fašizem podporo zahoda.

Mobilizacija je v teku, kritike, pa padajo samo na Rusijo.

Da do prave vojne ne pride, sta rešitve žal le dve:
1. Zahod prizna, da je nova ukrajinska oblast v Kijevu prekoračila pooblastila in omogočila skrajnim desničarjem teroriziranje ulic ter dejansko sprožila revolt na JV z ukinitvijo ruščine ter tako začela z umirjanjem žogic
2. Zahod neha groziti Rusiji in dopuščati popolno legitimnost Kijevu, da se dalje igra z JV in Rusijo.

Tretje rešitve ni, Rusija od svojih planov v tem trenutku ne bo odstopila, pa če se še tako razpočijo z grožnjami o sankcijah in ne vem čemu. Kršitve mednarodnih pogodb in ne vem kakšnih zadev, pa Rusijo ne bo brigalo, ZDA so toliko krat prekršile mednarodne akte, kršile človekove pravice, da jim bo Rusija enostavno to metala s časom v obraz, EU pa tudi, ko je ZDA pri tem VEDNO podprla.

Torej...če vojna poči, ni kriva samo Rusija, ker vzroki za mobilizacijo vojske tičijo predvsem v izzivanju nove Ukrajinske oblasti in zahoda, ki ignorira problem fašistične desnice, tako na ulicah kot celo med ministri.
gregorsu
# 03.03.2014 ob 08:59
lotmeržanec
Tako je v komunizmu protesti v podporo so dovoljeni!! Zatreti pa je treba drugače misleče!!


le zakaj se ne čudim, da "pametne" glave verjamejo, da imajo v rusiji komunizem?? demokracija je očitno uporabna tudi krpa čez oči... vsaj za tiste, ki to želijo.
Ofinger
# 03.03.2014 ob 09:22
Pa vendar je razpadanje Ukrajine, ki se nakazuje, poraz vseh nas, dokaz civilizacijske nezrelosti.
Ufff, Stopar lahko govori zase, nam pa prihrani ta hinavski patos. Razpad Ukrajine vsekakor ni moj poraz in še marsikoga drugega ne. Ko je razpadla SZ, ko je razpadla Čehoslovaška, ko je v krvi razpadala YU... so na Zahodu ploskali, verjamem tudi Stopar. Takrat je šlo za triumf svobode in upanja. Zdaj pa naj bi razpad neke nestabilne in umetne države pomenil poraz nas vseh in celo dokaz civilizacijske nezrelosti. Če že, so dokaz civilizacijske nezrelosti in tudi poraz nas vseh propagandistični zmazki kot je tale bivšega dopisnika iz Moskve.

V določenem trenutku je celo kazalo, da so skrajneži v protestih prevzeli pobudo. Ampak skrajna gibanja še kako obstajajo v tudi v Rusiji. Kdo ščiti pred njimi ruske državljane?
Kakšen beden poskus relativiziranja. Neonacisti SO prevzeli pobudo. In ja, skrajna gibanja obstajajo tudi v Rusiji, obstajajo tudi v Nemčiji, ZDA in Sloveniji, vendar niso na oblasti in nas pred njimi in njihovim nasiljem - tako kot Ruse - ščitijo legitimni državni organi.

Če je ruskim oblastem kaj do ljudi na Krimu in na vzhodu Ukrajine, bi njihove interese lahko že ves čas ščitile z učinkovito gospodarsko-socialno sosedsko politiko.
Neverjeten cinizem. Ukrajina Rusiji dolguje 2 milijardi za plin. Kljub temu jim ga Rusi še naprej dostavljajo, še več, dostavljali jim bi ga tudi po tretjino nižji ceni in na to dodali še 15 milijard pomoči. Kaj bi Stopar še rad? Morda "pomoč" po Zahodnih standardih? Troiko? Kaj?

Tudi oranžno obdobje Viktorja Juščenka in Julije Timošenko je dokazalo, da to nista politika, na katera bi lahko stavil Zahod
Za Stoparja je važno le, na koga lahko stavi Zahod, kaj si mislijo Ukrajinci je drugotnega pomena. Verjamem, da Zahod lahko stavi na vas, g. Stopar. Mi, bralci, žal ne. Mimogrede, Zahod je ravno stavil na Juščenka, pa na Julijo, kakor zdaj stavi na onega boksarja in neonaciste. Medijske oprode pa se trudijo po svojih močeh zvišati kvoto.
sirob
# 03.03.2014 ob 07:40
@ Lotmeržanec: Tako je v komunizmu, protesti v podporo so dovoljeni!! Zatreti pa je treba drugače misleče!!

Kar se dogaja v Ukrajini nima s komunizmom prav nobene zveze. Dogajanje je tipičen primer imperialističnih in kvazi-historičnih teženj, ki se vse stekajo v kapitalistično koristoljubnost pod pretvezo geostrateških interesov oz. nujnosti.
t-bone
# 03.03.2014 ob 09:16
Jaz res ne vem zakaj nas toliko strašijo s tem dogajanjem v Ukrajini. Dejstvo je, da do oboroženega spopada visoke intenzitete med Ukrajino in Rusijo ne bo prišlo.

Ustvarja se HYPEEEEE po celotnem svetu kot da bo Rusija vsak čas izstrelila jedrske konice na zahod. Ustvarjate VI NOVINARJI ustvarjate situacijo kjer je ni.

Se grem stavit, če CNN in ostala gamat ne bi toliko strašil s tem kot da je konec sveta, da bi se rusi in ukrajinci ze zdavnaj dogovorili.

V skladu z obstoječimi dogovori med drzavam se dejansko ni zgodilo nič nezakonitega, ali v tem primeru ni prislo do agresije de facto.

Srednji vzhod je nekako priča ene 20tim raketnim napadom dnevno, nekaj deset mrtvim in konstantnimi vpadi na suverena ozemlja samostojnih narodov in drzav, pa ni konec sveta, ni HYPE-aaa s strani NOVINARJEV NIIII HYPEE!!!!!

Zakaj nas strašite vsi vi novinarji?
Nori znanstvenik
# 03.03.2014 ob 09:46
Prav komentarji, ki jih lahko beremo pod prispevki o Ukrajini so med glavnimi znaki nezrelosti družbe in posameznikov za življenje v miru. Večina ima najprej v mislih lastno ideologijo, s to se navežejo na eno stran v sicer oddaljenem konfliktu, šele nato pa "nepristransko" tolmačijo dejstva od pradavnine do sedanjosti.
Pri tako zblojenih glavah tudi nas le relativno dober življenski standard loči od vojne. Ne mislit, da bi se v ukrajini vse to dogajalo, če bi jim država ekonomsko funkcionirala. Tudi si ne smemo domišljat, da so tam ljudje kaj bolj ideološko zblazneli kot tukaj.
Jethros
# 03.03.2014 ob 09:38
Crveni
# 03.03.2014 ob 09:35
Misli, da ni več dovolj, da Zahod od Rusije zahteva umik iz Ukrajine. Zahod mora doseči popolno zamenjavo ruskega političnega vodstva, začenši s Putinom!

Zelo demokratično bi lahko rekli...a lahko mi zahtevamo menjavo ameriškega vodstva? Imamo kot Evropejci to moč vsaj glede Bruslja? Dajmo malo resnosti.
zapatist
# 03.03.2014 ob 09:34
@t bone

Situacija je bolj zaskrbljujoča ker se to odvija v osrčju Evrope in ker sta v Ukrajini dejansko trčili ena ob drugo Rusija in Amerika. Tako kot se Rusija verjetno ne bo umaknila nazaj, tako je tudi od Amerike težko pričakovati, da bo Rusiji pustila, da dela v Ukrajini kar hoče, sploh ker je Zahod precej vložil v tole zgodbo in ima po eni strani Ukrajino bližje kot še nikoli.

In ko sredi Evrope trčita dve jedrski velesili, je normalno, da je človek zaskrbljen.
kacjipastir
# 03.03.2014 ob 07:46
Lotmeržanec, ID ti je lepo odgovoril. Zame bolj strašljivo je to, da je druga velesila naredila vse, kar je ID naštel, pa v državi sploh ni bilo zaznati drugega kot navdušenje na "izvažanjem demokracije". Svet je bolj bolan, kot kadarkoli prej, razne deklaracije ZN ipd pa samo še farsa.
PONOS
# 03.03.2014 ob 07:39
Začetek kolumneje bil dokaj pristranski ,konec je bi vendarle dober.
Žal velesili Rusiji ne preostane nič drugega če ne želi izgubiti suverenost ter pokazat zobe supersili ZDA,pokazat kje je njeno vplivno območje.
ZDA in njeni vazali med katerimi smo tudi mi, ker je pač bolj dobičkonosno biti proamerišo-se namreč navidezno bolje živi.Razlika v realnih svoboščinah pa ni velika.Volitve v zahodnem svetu so ustvarjena iluzija vse države so namreč zadolžene prek ušes in tako realni sužnji in poslušne pudlji.Volitve in volja ljudstva tega ne more spremeniti ker pač odloča posojilodajalec,brez poslušnosti ni novih posojil kot odvisnik od druge ki bi za šus vse naredil.
V vsakem primeru smo sužnji tako kot bodo to Ukrajinci ali bodo pod Ruskim škornjem ali ameriškem oziroma šlornjev kapitalistov pravih vladarjev sveta-lastniki vsega od korporacij do centralnih bank.
allesio
# 03.03.2014 ob 07:39
Točno tako , velesile sledijo lastnim interesom. Torej združi nas lahko samo neka zunanja nevarnost katera združi vso človeštvo. Sicer pa dajmo za tiste, ki si želijo vojne postavit areno, morda v eni od puščav, in se tam lahko po mili volji napadajo in koljejo.....
PFK
# 03.03.2014 ob 11:26
Kontaminiran peskovnik je trenutno Kosovo in Metohija.
Tam je kontaminacija od prodaje droge,krsenja vseh moznih clovekovih pravic,kontaminacija je po vprasanju svobode gibanja,ker tam ljudje zivijo v getih ali obdani z bodeco zico,kontaminirano je okoli spomeenikov unessca izvirnih krscaanskih vrednot evrope,kateri so danes obdani z bodeco zico in pod strazo okupatorjev,kontaminacija je povsod kjer so padale bombe osimromasenega urana in se danes v albanski skupnosti tam mnozicno rojevajo deformirani otroci kot so se ze v Iraku po zalivski vojni.
Kontaminirano je Kosovo v srcu evrope tudi z rumenimi hisami in krvjo mucenikov,ki so morali umreti zato da so bogatuni na zahodu dobili njihove organe.
Kdaj bo kdo(razen enega italijanskega novinarja,ki je naredil dokumentarec neskoncna vojna)spregovoril o tej kontaminiaciji,ki lezi v srcu evrope?
peglezn
# 03.03.2014 ob 08:09
A to, da oblasti dovolijo sebi ljube demonstracije in da prepovedujejo/preganjajo nasprotnike se komu tule zdi komunizem?

Haha. Da ne bomo spet amerov izpostavljali; a se še kdo spomni Bahraina, Turčije...? Same komunistične države a? Bi šli mogoče raje demonstrirat proti oblastem v Iran, Savdsko Arabijo?

Nenazadnje, a mislite, da bi jo danes protestniki, ki podpirajo prejšno ukrajinsko oblast v Kijevu dobro odnesli?

Žal je tak naš svet; šibkejši vedno nahebe ne glede na to, ali ima prav ali ne.
birokrat19
# 03.03.2014 ob 10:14
Jaz se bojim, da bo ta okužen peskovnik razneslo po celi Evropi. Dejansko to kaj se sedaj dogaja bo pisalo novo zgodovino. Spet se bomo delili na vzhod in zahod. Ne bomo več komunisti in kapitalisti ampak samo še reveži.
x66
# 03.03.2014 ob 07:51
Krim ima sicer pravico do samoodlocbe, ampak glede na to, da so ruski vojaki zasedli krim, se je kot kaze nekdo ze odlocil namesto njih.
sisoruen
# 03.03.2014 ob 13:17
samo ena beseda: kosovo. ZDA oz. kar NATO je vojaško posredoval v primeru kosova, kar je tudi pomenilo kršitev suverenosti srbije. takrat je baje vse bilo ok. ko danes to isto počnejo rusi v primeru krima, je pa kršitev mednarodnega prava. zanimivo. naj se pač na krimu izvede referendum o njegovi neodvisnosti in samostojnosti.
cairns
# 03.03.2014 ob 11:04
lotmeržanec
Tako je v komunizmu protesti v podporo so dovoljeni!! Zatreti pa je treba drugače misleče!!

Komunizmu ?

Samo Severna Koreja je komunistična. Še Kitajska to ni več, ker ima neko čudno obliko kapitalizma. Samo v DIKTATURAH so dovoljeni shodi za podporo. Zatira pa se shode proti.

P.S.
To je bilo videno tudi pri nas, ko je Janša uporabil ves represivni aparat proti protestnikom. Represijo ki jo nikoli niso v taki meri uporabljali pred letom 1991. Za povrh pa je Janša prostestnike tudi zmerjal in žalil.
jast123
# 03.03.2014 ob 09:05
Ko je bil Stopar dopisnik iz Rusije, se je verjetno spoprijateljil s Kličkom in ostalimi antiruskimi osebami. Zaradi svojih proti ruskih komentarjev je verjetno tudi moral zapustiti Moskvo. Čudi me, da ga niso poslali v ZDA, kot velike fena tamkajšnje politike.
Sebastjan666
# 03.03.2014 ob 09:03
Ameriški zunanji minister je na ravni našega Karla Erjavca, pa vemo, da slednji ni na nivoju:
“You just don’t invade another country on phony pretext in order to assert your interests,
No, je pa Kerrry sam povedal, da so ZDA s takšno vojaško politiko na miselnem nivoju države 19 stoletja, ne na nivoju 21. stoletja:
“This is an act of aggression that is completely trumped up in terms of its pretext. It’s really 19th century behaviour in the 21st century.”

Putin je samo kopiral dejanja ZDA in nekaterih držav EU-ja, pa je s strani podpornikov ZDA in EU-ja nekako osovražen. Zakaj, če podpirate dejanja enih, potem je nekako demokratično in logično, da se podpre tudi popolnoma enaka dejanja Rusije.
Razumem in podpiram pa tiste, ki ne podpirajo takšna dejanja ne enih ne drugih.
jCoob
# 03.03.2014 ob 07:54
lotmeržanec # 03.03.2014 ob 07:26
Tako je v komunizmu protesti v podporo so dovoljeni!! Zatreti pa je treba drugače misleče!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
neumnost na kvadrat. probaj vsaj pomisliti preden kaj napišeš.. kje imaš ti komunizem??
tupamaross
# 03.03.2014 ob 07:49
Torej bi gospod Zubov preporočil Rusom, da podpišejo
kapitulacijo in se sprijaznijo z prepovedjo ruskega jezika
v Ukrajini in z izgonom ali "izbrisom" (tako znanim izrazom)
okrog 15 milijonov Rusov v Ukrajini.

Slab Rus, še slabši pisatelj. Ne vem, kje jih gospod Stopar
najde. Na protestih v Moskvi prav gotovo ne, ker je včeraj
naša TV te "proteste" prikazala, kjer so protestirali nek fant
in neka punca...
KunteKinte
# 03.03.2014 ob 07:48
Kritke Putina s strani ZDA..EU-ja so enostavno neverodostojne...problem ukrajincev je bila korupcija in gospodarski kriminal...na te proteste so se priključile še tuje obvščevalne službe...ki delujejo na tak način že od leta 2000...Srbija..Otpor..potem pa oranžne revolucije po evropi...razne NVO, ki so paravan tujih služb..predvsem CIA..Američanom je lažje na tak način zamenjati oblast..za cca 50 milionov dolarjev... toliko najbi vložili v rušenje Miloševiča..
Upam da se situacija umiri..
Mateo
# 03.03.2014 ob 07:47
Dejstvo je, da Rusija krši mednarodne pogodbe. Pika. Vsak, ki jih krši, je vreden obsodbe. A zdaj se to na novo dogaja v Rusiji, in to je popolnoma nesprejemljivo.
tupamaross
# 03.03.2014 ob 08:47
Heureka,
podpišem Tvoj zadnji komentar.
heureka
# 03.03.2014 ob 08:21
Da ne bo pomote, skrajno nacionalistična gibanja v Ukrajini obstajajo in črpajo iz arzenala antisemitskega, antipoljskega in antisovjetskega UPA-OUN iz časa 2. svetovne vojne. V določenem trenutku je celo kazalo, da so skrajneži v protestih prevzeli pobudo.[/i]

To pobudo so prevzeli v tocno dolocenemu trenutku. In s tem tudi spramenili cel potek dogodkov, ter z prisilo razvrednotili pogodbo ,ki so jo prej podpisale obe strain,tako Janukovic kot opozicija . V temu je ves problem,da je dejansko hard core nacionalistov izkoristil od zahoda nastavljene marionete za dosego svojih ciljev. In sedaj mora prejsnje opozicija v novi vladi,ki je prav tako bolj rezultat tezenj nacionalistov, kot pa same opozicije nositi posledice.
tako kot je dejal odposlanec v ZN Curkin :,ali je bilo vse to potrebno? Spostovala naj bi se pogodba in tega danes ne bi bilo !!
tupamaross
# 03.03.2014 ob 07:54
Res je, da je Hrušov pod upravo predal polotok Krim Ukrajini,
vendar pa vsi pozabljate na pogoj, da je Ukrajina prevzela tudi
neko obveznost, ki jamči sobivanje z Rusijo, sicer izgubi čisto
vse pravice okrog tega polotoka.

Malo resnosti nem nebi smelo manjkati, saj ne moreš nekaj,
kar ti je dano v upravljanje, celo neke vrste podarjeno, kar s
sabo odnesti in to po tem uporabiti za iztrelišče raket proti
tistemu, ki ti je ta polotok oddal v upravljanje.
mornar1310
# 03.03.2014 ob 13:32
sisoruen
# 03.03.2014 ob 13:17
Prijavi neprimerno vsebino
samo ena beseda: kosovo. ZDA oz. kar NATO je vojaško posredoval v primeru kosova, kar je tudi pomenilo kršitev suverenosti srbije. takrat je baje vse bilo ok. ko danes to isto počnejo rusi v primeru krima, je pa kršitev mednarodnega prava. zanimivo. naj se pač na krimu izvede referendum o njegovi neodvisnosti in samostojnosti.

Ja kaj sem pa prej napisal DVOLIČNI EGOCENTRIKI SO. Na žalost mi spadamo POD TA DEŽIK. Upam da se ta dežnik uniči.
bsr
# 03.03.2014 ob 12:15
Tukaj je še Zahod s svojimi nesrečnimi, tragičnimi iraško-afganistansko-sirskimi in še kakšnimi sramotami.
Točno!!!
PFK
# 03.03.2014 ob 10:28
Malo spina zahodnih medijev a ne pomaga vec,neke nove geopoliticne stvarnosti se kristalizirajo.
t-bone
# 03.03.2014 ob 09:54
@zapatist

se strinjam, da je zadeva zelo zelo alarmantna. Po drugi strani, se je v osrčju evrope dogajala brutalna in zelo krvava državljanska vojna, ne tako dolgo nazaj. Posledic, ki bi pahnile evropo v neko hujšo krizo ni bilo. Prav tako je evropa nemo gledala kako se radikalizirajo celotni narodi in potem kot vedno eni strani malo podpore, zatem drugi malo podpore itd.

Kar se dogaja v Ukrajini ni niti blizu tolikšni krizi kot nam jo servirajo mediji.

Ce smo cisto iskreni, so trenutni vladarji Ukrajine poteptali sporazum, ki so ga oni podpisali, Rusi bodo pač pokazali, da ne bodo mirno gledali spremembo politične klime v Ukrajini.

Američani in zahod bodo dojeli (kmalu), da tokrat morajo stopiti korak nazaj in morda tudi v prihodnje malo bolj resno gledati na druge akterje po svetu.

Če je ena stvar jasna, je to da svet nikoli več ne bo isti. Počasi bodo rusi kontrirali ZDA na več "frontah" in tudi samovolja amričanov bo morala malo splahneti. Da pa bi pričakovali večji oborožen spopad je pa zelo zelo malo verjetno, edino če se zahod odloči vojšako posredovati, kar mislim da se ne bo zgodilo.
mornar1310
# 03.03.2014 ob 13:29
Smo na pragu popolnega razrušenja sistema mednarodnih pogodb, gospodarskega kaosa in politične diktature.

Jup se strinjam. Zakaj pa te besede niso uporabljene v primeru Iraka (nič imeli pri dvojčkih)itd..... Da ne naštevam. Pospravimo prvo naše( ameriške imperialne) interese pod preprogo. Kako so vsi dvolični in egocentrični.
bsr
# 03.03.2014 ob 12:33
frank james
Parade, kjer maršira na tisoče neonacistov , fašistov in desničarskih skrajnežev, so postale v zadnjih letih zaščitni znak Moskve in ne Kijeva, tako da naj Rusi prvo začnejo čistit pred svojim pragom...
V zahodni Ukrajini res ni parad so pa dosti bolj konkretno dejavni in nevarni.
Mnogi so tudi direktni potomci tujih in domačih članov SS. Iz zgodovine vemo, da so med drugo svetovno vojno ukrajinski SS v krutosti,.... prekašali nemke in drugih narodnosti.
heureka
# 03.03.2014 ob 09:29
@tupamaros
Poljski predstavnik pri pogajanjih o zahtevah opozicije Sikorski je po podpisu pogodbe med opozicijo in janukovicem zabical predtavnikom opozicije,da morajo sedaj tudi implementirati to kar stoji v pogodbi Pogodba je ki jevsebovala spemembo ustave,ki bi semi prezidenske demokracije spremenila Ukrajino v parlamentarno demokracijo, zahteve po izpustu vse priprtih zaradi udelezbe pri izgredih,ter predcasne volitve 2014 je bila podpisana pri prisotnosti predstavnikov tako EU kot Rusije.
Namesto da bi pogodbo po podpisu,ki so jo parafiral tudi predsednik nacionalisticne stranke svoboda ,tudi spostovali in jo realizirali v praksi,so jo pod pritiskom ultradesnih ,ki pri podpisu in pogajanjih sploh niso bili prisotni zavrgli ze po parih urah .In v noci od 21 .03. na 22.03 prisilili parlament k novemu zasedanju,prisilili istocasno k prestopu vec clanov stranke regij v opozicijo in na ta nacin dobili vecino pri izglasovanju za odstop Janukovica,ter za razpis tiralice za njim ter njegovimi sodelavci.
Cisto jasno je da so je ruska stran po takemu razvoju dogotkov zacela dvomiti v to ,ali bo nova vlada spostovala vse obljube o integriteti njene manjsine na Krimu in drugot. Uvideli so pac,,kdo je dejanski gospodar v Kievu,da to ni interimska vlada, ampak da so to extremisti ki dejansko z ozadja z terorjem usmerjajo delovanje te nove vlade.
modzo
# 04.03.2014 ob 04:28
G. Stopar

Koncno en dober clanek na temo Ukraine. Vse pohvale. Skoda, da tudi en bralec ni slisal vasih besed. Se enkrat, odlicen clanek.

Vcasih se sprasujem ali je sploh vredno komu se kaj pisati.
krosnjar
# 04.03.2014 ob 00:00
Vidi se, da je Stopar živel v Rusiji in pozna mentaliteto. Mislim, bi lahko bil še bolj direkten, ker pri nas zaskrbljujoče narašča število oboževalcev lika in dela carja Putina.
juster
# 03.03.2014 ob 19:27
To je bila za Rusijo zadnja šansa za povrnitev Krima predno bi Ukrajino NATO potegnil v svoje vrste.

To je realno dejstvo. Rusi se obnašajo kot relikt iz hladne vojne ker mi vojne nikoli nismo končali. Nato je ekspresno potegnil do njihove meje kljub zagotovilom da se ne bo širil ker da nima več nasprotnika. In zdaj naj kremelj verjame da se ne bodo Ukrajinci v Natu spomnili da bi ruse nagnali iz strateško vitalnega krima? Veshde. 25 let je bilo vsem jasno da Krim NATA nikoli ne bo videl, samo NATU ne. Ne se zdaj delat razsvetljence ko je naša igra iz učbenikov 20. stoletja najmanj enakovredno soodgovorna da medved lomasti ker se mu zdi da se utaplja.
diax
# 03.03.2014 ob 16:49
Perfekten komentar! Žal eden redkih na RTV, v zadnjem času...
bsr
# 03.03.2014 ob 12:28
PFK
Kontaminiran peskovnik je trenutno Kosovo in Metohija.
Drži kar si napisal, ne da pa se v ničemer primerjati z Ukrajino in potencionalno nevarnostjo za mir v svetu.
mircek007
# 03.03.2014 ob 12:20
pfk.albanci pravijo da je ovk osvoodilna vojska in da se niso borili proti srbskim civilistom,zato je toliko srbov inčrnogorcev ubito in izgnano,pa še več tisoč je pogrešanih,mučenih..to hoče putin preprečiti z rusi zaradi ncijev..
bsr
# 03.03.2014 ob 12:25
P.S.
To je bilo videno tudi pri nas, ko je Janša uporabil ves represivni aparat proti protestnikom.

V Mariboru smo to doživeli. Namesto na izgrednike so policaji jurišali na mirne protestnike. Sam sem bil med njimi in najprej nisem hote bežati. Na naslednjem protestu so na približno istem mestu, kot sem bil sam na prejšnjem (na Trgu svobode, ob gradu) policaji starejšemu občanu, ki ni bežal polomili čeljust, rebra,....Najhuje pa se mi zdi, da je bila ta informacija očitoma pomotoma posredovana v javnost (snemanje na vhodu na mariborsko urgenco, nečak pretepenega) in nikoli več kasneje objavljena. O tem sem poslal e-pošto tudi Bobovniku, ki pa ni toza kar se predstavlja (resno in odkrito ne upa udarit po vplivnih)....
aboveU
# 03.03.2014 ob 09:45
V Ukrajini se dogaja narod, ampak le na vzhodu.
HiTech3
# 03.03.2014 ob 08:16
Andrej Stopar, velik poklon za racionalen in fer članek, v katerem ni nekega navijaštva (kot posledica lastnega političnega prepričanja), ampak poskus obveščanja javnosti, kako stvari dejansko stojijo.

Stvari so zelo kompleksne, tudi ljudje iz Ukrajine, s katerimi sem bil v zadnjih dneh v stiku preko interneta poudarjajo, da gre za zelo zapleteno situacijo. Veliko ljudi je mešanih nacionalnosti, zelo veliko ljudi smatra oba jezika, Ukrajinskega in Ruskega za 'native'. Ne želijo pa si Putinove diktature, vsaj večinsko ne. Tudi bivši predsednik Janukovič, je bil večkrat omenjen kot Putinov pudel.
Forex
# 03.03.2014 ob 07:40
Čudno se mi zdi, tako lepo napisani teksti, ne le v Ukrajini, tudi v Sloveniji. Globoki, poglobljeni... Vse se zgodi z namenom in je skrbno načrtovano, samo ovčke ploskajo dalje in ne mislijo z svojo glavo!
frank james
# 03.03.2014 ob 11:18
Parade, kjer maršira na tisoče neonacistov , fašistov in desničarskih skrajnežev, so postale v zadnjih letih zaščitni znak Moskve in ne Kijeva, tako da naj Rusi prvo začnejo čistit pred svojim pragom...
primoz.trubar
# 03.03.2014 ob 08:48
@lotmeržanec

http://rt.com/news/kerry-russia-us-pretext-494/

....a je treba še kaj dodati...???
peglezn
# 03.03.2014 ob 08:18
Tudi cerkev/vera obožuje drugače misleče.
lotmeržanec
# 03.03.2014 ob 07:26
Tako je v komunizmu protesti v podporo so dovoljeni!! Zatreti pa je treba drugače misleče!!
Crveni
# 03.03.2014 ob 09:35
Misli, da ni več dovolj, da Zahod od Rusije zahteva umik iz Ukrajine. Zahod mora doseči popolno zamenjavo ruskega političnega vodstva, začenši s Putinom!
Andrej Stopar
link
Nespodobni kaos
47
24. julij 2015 ob 12:18 10. julija je državni zbor sprejel deklaracijo o zunanji politiki, ki med drugim med cilje naše države postavlja varnost, politično stabilnost v sosedstvu in Evropi ter urejene dvostranske odnose.
Več novic ...
Kazalo