Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 61 glasov Ocenite to novico!
Zid na meji med Mehiko in ZDA
Zid na meji med Mehiko in ZDA, s katerim si je Trump nabiral medijsko pozornost in glasove volivcev in volivk, skozi katerega se vsake toliko časa lahko vidijo in pogovorijo sorodniki, ki živijo tako blizu, a tako daleč. Medtem ko Trumpova napoved množičnih deportacij ljudi brez ustreznih dokumentov zveni surovo, je bilo pod Obamo iz ZDA izgnanih več t. i. nezakonitih priseljencev kot pod katerim koli drugim predsednikom, kar 2,5 milijona. Foto: Reuters
       Glasnost histeričnega in obupanega kričanja liberalne javnosti in medijev (#notmypresident), čeravno upravičenega, pa odlično izpostavi njihovo tišino ob Obamovih politikah, ki so velikokrat udejanjale točno to, kar naj bi se pod Trumpom šele zgodilo.       
Izraelski zid na Zahodnem bregu
Medtem ko je ameriško in svetovno javnost razburjala Trumpova obljuba o gradnji zidu na meji z Mehiko, se je na drugi strani sveta z Obamovo podporo neprestano gradil drug zid. Izraelski zid, ki večinoma poteka ne na meji s palestinskim Zahodnim bregom, ampak globoko na okupiranem ozemlju, s čimer si Izrael de facto prisvaja dodatno ozemlje, ne bi mogel obstajati brez vztrajne politične in vojaške podpore ZDA. Obamova administracija je naredila še korak dlje in z Izraelom sklenila sporazum, po katerem bodo ZDA Izraelu v desetih letih namenile za najmanj 38 milijard dolarjev vojaške pomoči. Foto: EPA
Bolnišnica v Kunduzu v Afganistanu
Oktobra 2015 je ameriška vojska izvedla zračni napad na bolnišnico v Kunduzu v Afganistanu in ubila 42 ljudi. Človekoljubna organizacija Zdravniki brez meja, ki je delovala v bolnišnici, je napad označila za vojni zločin in zahtevala neodvisno preiskavo pod vodstvom ZN-a. Obama je napad priznal in se zanj opravičil, ameriško obrambno ministrstvo ga je označilo za napako, kljub temu pa ni zanj nihče kazensko odgovarjal. Tudi Obama ne privoli v pristojnost Mednarodnega kazenskega sodišča za državljane ZDA. Foto: EPA

Dodaj v

Kričanje glede Trumpa še bolj poudarja nerodno tišino glede Obame

Predstavlja Trump prelom ali nadaljevanje?
22. november 2016 ob 06:23
Ljubljana - MMC RTV SLO

Čim glasnejše je zgražanje ljudi in medijev po svetu ob izvolitvi Donalda Trumpa za ameriškega predsednika, tem bolj je poudarjena tišina večine Trumpovih kritikov glede politik Baracka Obame.

Trumpova zmaga je sprožila proteste po več ameriških mestih, svetovni mediji so posebej ostri v poročanjih o Trumpovih prvih imenovanjih in napovedanih ukrepih, ljudje so presunjeni zaradi odkritega rasizma, seksizma, mizoginije, ksenofobije in vsesplošnega izključevanja celotnih družbenih skupin, ki so Trumpu pomagali zmagati na volitvah oziroma mu zmage niso preprečili. Medtem ko potreba po jasnem nasprotovanju tovrstnim stališčem ni pod vprašajem, pa sta enako oziroma še bolj potrebna kontekstualizacija Trumpovega uspeha in zavedanje, do katere mere sta ameriška in svetovna javnost pravzaprav ponotranjili diskurz, ki se zdaj tako nekritično prepoznava le pri Trumpu in njegovih podpornikih.

Trump hoče zgraditi zid na meji z Mehiko. Trump hoče izgnati na milijone priseljencev brez ustreznih dokumentov (ki se jih s tako hladno birokratskostjo označuje za nezakonite, kot da je že sam njihov obstoj kršenje zakonov). Trump bo imel na voljo najmočnejšo armado v zgodovini človeštva. Trump je žaljiv do muslimanov … In tako naprej. Ogorčenje in strah zaradi Trumpovega predsednikovanja nas napeljujeta k sklepu, da bo človečnost 20. januarja, ko bo Trump Obamo tudi formalno nasledil, praktično izginila.

Trumpov zid in Obamovi zidovi
Glasnost histeričnega in obupanega kričanja liberalne javnosti in medijev (#notmypresident), čeravno upravičenega, pa odlično poudari njihovo tišino ob Obamovih politikah, ki so velikokrat udejanjale točno to, kar naj bi se pod Trumpom šele zgodilo. Zid na meji z Mehiko namreč obstaja že dobrih dvajset let, mejna in priseljenska politika ZDA pa na administrativno brutalen način razdvaja družine (tistih Mehičanov, ki jih je Trump označil za posiljevalce in morilce) v imenu "obrambe pred nezakonitimi priseljenci", ki se jih obenem za potrebe kapitala - sicer pod stalno grožnjo izgona - v državi tolerira. Mentaliteta zidov ne potrebuje Trumpa.

Zid na meji z ameriško južno sosedo pa ni edini, ki ga Obama podpira. Klasično segregacijo in apartheid v obliki izraelskega zidu na okupiranem Zahodnem bregu in okoli Gaze je Obama podprl z rekordnim sporazumom, po katerem bodo ZDA Izraelu v desetih letih namenile za najmanj 38 milijard dolarjev vojaške pomoči. Je Obamova podpora rasističnim politikam Izraela do njegovih muslimanskih državljanov in milijonov Palestincev pod njegovo vojaško upravo na zasedenih ozemljih sprožila obsodbo New York Timesa ali drugih ameriških in svetovih liberalnih medijev? Kateri rasizem je prepoznan kot vreden obsodbe?

Trumpovi napovedani, Obamovi udejanjeni izgoni
Tudi Trumpova grožnja o izgonu dveh, morda tudi treh milijonov priseljencev brez ustreznih dokumentov takoj po prevzemu oblasti je pravzaprav le naravno nadaljevanje Obamove politike, resda v večjem obsegu. V času njegovega predsednikovanja je bilo med letoma 2009 in 2015 namreč izgnanih okoli 2,5 milijona ljudi, pri čemer so po poročanju britanskega Independenta podlago za označevanje nekoga kot primernega za izgon omogočile že spremembe zakonodaje pod Billom Clintonom in Georgeem W. Bushem. Trump tako ne pomeni preloma z dosedanjo ameriško tradicijo, kot ga liberalci radi vidijo, ampak le njeno vulgarnejšo reprodukcijo.

Imperialne politike kot inercija
Da bo Trump nadaljeval ameriške vojne v takšnem ali drugačnem obsegu, je jasno. Pri tem sicer nima velike izbire, tako kot je zares ni imel niti Obama. ZDA namreč niso običajna država, ki bolj ali manj uspešno vzpostavlja odnose z drugimi državami, pač pa imperij, ki ga je treba vzdrževati in krepiti, čemur služi - po poročanju ameriškega portala Politico - skoraj 800 manjših in večjih vojaških oporišč v več kot 70 državah po svetu. Za primerjavo, Velika Britanija, Francija in Rusija imajo skupaj okoli 30 oporišč na tujem, piše Politico.

Vsa ta vojska in orožje pa nista namenjena čakanju v vojašnicah in skladiščih ter obrambi države, pač pa obrambi "ameriških interesov" povsod po svetu, torej posrednemu in neposrednemu ustvarjanju okoliščin, v katerih se šele vzpostavljajo prej omenjeni meddržavni odnosi. Imperialna narava ZDA tako predstavlja sistemsko omejitev za progresivne politike, kar kaže primer Bernieja Sandersa. Tudi on namreč zagovarja zunajsodne uboje terorističnih osumljencev z brezpilotnimi letali na tujem, čeravno bolj selektivno. Imperij je namreč "too big to fail" (prevelik, da bi smel propasti). Kdaj je "izginila človečnost", česar se zdaj vsi tako bojimo, za stotine civilnih žrtev ameriških zračnih napadov v Pakistanu, Afganistanu, Siriji, Iraku? Je napad na bolnišnico v Kunduzu oktobra 2015, v katerem je umrlo 42 ljudi in ki ga je Obama celo priznal, (a ni zanj nihče kazensko odgovarjal) sprožil #notmypresident? Ga je morda neprekinjena prodaja orožja Savdski Arabiji, katere tretjina zračnih napadov v Jemnu je po poročanju Guardiana zadela civilne tarče?

Naprej, vse do Trumpa
Namen kolumne seveda ni enačenje Obame s Trumpom ali relativizacija Trumpovih političnih stališč s poudarjanjem negativnih plati Obamovega predsednikovanja, pač pa poskus njihove kontekstualizacije in izpostavljanje obratne relativizacije, in sicer relativizacije Obamovih politik s poudarjanjem grožnje, ki jo predstavlja Trump.

Trumpa so resda izvolili ljudje, ki so njegova rasistična, seksistična, ksenofobna in druga izključujoča stališča bodisi podpirali bodisi zanemarili ob njihovem nasprotovanju viziji ameriške družbe, ki se jo je Hillary Clinton tako močno trudila prikriti, a Trumpov populizem se je napajal tudi v dejanskem nezadovoljstvu nad ekonomsko neenakostjo v ZDA. Pri tem pa ne pozabimo, da je ravno pod Obamo policija - ki je medtem postala tudi vse bolj militarizirana - zatrla gibanje Occupy Wall Street, ki je pred petimi leti naslavljalo to neenakost, sicer od spodaj navzgor in brez izključevanja, kot to počne Trump.

Ob upravičenih kritikah Trumpove predvolilne kampanje pa je treba poudariti, da so lahko najnizkotnejše laži in manipulacije, ki se jih je posluževal, tako učinkovito delovale le v okolju, ki tovrsten pristop "cilj opravičuje sredstva" legitimizira. In to okolje je vzdrževal tudi Obama. Ko se je po prevzemu predsedniške funkcije leta 2009 odločil, da njegova administracija ne bo preganjala njegovega predhodnika Busha in drugih odgovornih za vojno v Iraku (kot posledico najnizkotnejših laži in manipulacij), množičnega prisluškovanja ameriškim državljanom in ugrabljanja ter mučenja terorističnih osumljencev, je Obama izrazil "prepričanje, da moramo gledati naprej in ne nazaj". ZDA so po začrtani smeri gledale naprej in na obzorju videle Trumpa. Tudi po zaslugi Obame.

Boris Vasev, MMC
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
Binder Dandet
# 22.11.2016 ob 09:12
" Trump hoče izgnati na milijone priseljencev brez ustreznih dokumentov (ki se jih s tako hladno birokratskostjo označuje za nezakonite, kot da je že sam njihov obstoj kršenje zakonov)."

Kakšen nesmisel je to? Vse urejene države poznajo pogoje za zadrževanje na ozemlju države. Če pogojev ne izpolnjuješ, pa se vseeno zadržuješ, se zadržuješ nezakonito. In to ni hladna birokratskost, ampak pravna država. Spomnite se @BorisVasev, kolikokrat so vas v življenju legitimirali. Zakaj ste dopuščali, da so vas tako hladno birokratsko obravnavali?
mb128
# 22.11.2016 ob 08:45
Hja, mislim, da ko je v članku opisano koliko oporišč ima kdo v svetu da je to odličen pokazatelj who is who na tem planetu!
In potem eni tudi na tem portalu satanizirajo koga/katere že?!
Le kaj je to? Nevednost, indolentnost, skrb samo za lastno rit?!
Jep, Zda pravzaprav niso država, vsaj v konvencionalnem smislu ne, Zda so imperij, imperij zla vsaj v tem trenutku in močno upam, da se bo to spremenilo, da bodo Zda končno že enkrat spoznale in priznale svoje napake in da bo se v svetu vspostavila demokracija zares. Svet namreč ne rabi nobenega imperatorja pa naj ta vihra z katerokoli zastavo že, svet ptrebuje svobodo kajti dejstvo je da je človek najbolj produktiven takrat ko je svoboden! Trenutno temu ni tako.
Mr.Stone
# 22.11.2016 ob 11:56
Citat:
Da bo Trump nadaljeval ameriške vojne v takšnem ali drugačnem obsegu, je jasno. Pri tem sicer nima velike izbire, tako kot je zares ni imel niti Obama.

Torej, če povzamem članek, po eni strani Trump nima neke prave moči glede najbolj pomembnih odločitev države zaradi »imperialistične inercije«, istočasno pa predstavlja neverjetno grožnjo zaradi sprememb, ki naj bi jih uvedel? To zveni kot:«Pes je sicer privezan na verigo, vendar se sosedi bojijo da jih bo ubil, ker občasno laja.«
Hopi
# 22.11.2016 ob 10:53
Cel članek je samo izraz STRAHU Obamovcev pred njih POLOMA.
S tem neke grožnje iz STRAHU, da »BO???« Trump isti.
Najbolje, da Obamovci iz STRAHU dajo kar VETO na to izvolitev.
Kakor so Obamovci iz STRAHU dali VETO vpletenosti SA v 9/11.

STRAH in GROZA sta prišla v to vas Obamovcev.
el CARTEL
# 22.11.2016 ob 09:52
IndyBob @ se pravi, po tvoje ZDA ni imperij, saj preprečuje drugim imeprijem,d a bi zavladali?

In proti vsemu temu delujejo mednarodni zakoni. Ki pa so le crke na papirju brez sile, ki to zakonodajo uveljavlja.


zakon pač velja le tam, kjer obstaja možnost,d a se ga sprovede. če je nekdo brez možnosti, da ga sprovede, je zakon brezpredmeten.

Ceravno ZDA vcasih tudi krsijo to zakonodajo, pa so ravno one najvecji garant njene veljavnosti.


ti dejansko trdiš,d a ZDA ravna po mednarodni zakonodaji
in ne izključno v alstnem interesu?

očitno nisi spremljal dogajanja zadnjih 50+ let.

skoraj po pravilu je kršitev mednarodne zakonodaje odvisan od tega ali je nekaj koristno ali je nekoristno za ZDA; če ima ZDA nek interes v regiji, potem se pogleda če so na oblasti zavezniki. če so zavezniki si lahko privoščijo praktično kakršenkoli zločin (primer SA, primer tudi sadam kot protiutež iraku).

če pa oblast ni naklonjena ZDA in ima ZDA interes, potem se gre za zločine in je potrebno posredovati takoj. na različne načine (primer čile, in pol latinoameriških držav).

če pa slučajno ZDA nima interesa, pa se sploh ne pojavlja v medijih - primer sudan
direndaj
# 22.11.2016 ob 09:13
Tudi slepa kura zrno najde. Mislim na MMC.
Boris, sedi 5! Me je pa strah, če boš takle pisal, da bo morala mama v šolo na zagovor :)
Me veseli, da nam občasno, kdo nalije tudi kakšno čašo čistega vina. Čeprav je (pre)kislo za nekatere. Kaneda vnk :) Peče kaj?
astro
# 22.11.2016 ob 18:06
Hillary ima v nasprotju s Trumpom posredno zelo krvave roke.
Mislim, da vsi seksizmi, rasizmi in drugi -izmi, ki jih dobiva Trump, niso tako slabi kot je kri na Hillaryinih rokah.
el CARTEL
# 22.11.2016 ob 09:43
vnk @ če si užaljen na novinarjem, ker poudari očitno - da amerika JE imperialist - si kriv sam oz tvoj pogled na svet skozi rožnata očala, in nihče drug.

skoraj 800 manjših in večjih vojaških oporišč v več kot 70 državah po svetu. Za primerjavo, Velika Britanija, Francija in Rusija imajo skupaj okoli 30 oporišč na tujem, piše Politico.

Vsa ta vojska in orožje pa nista namenjena čakanju v vojašnicah in skladiščih ter obrambi države, pač pa obrambi "ameriških interesov" povsod po svetu, torej posrednemu in neposrednemu ustvarjanju okoliščin, v katerih se šele vzpostavljajo prej omenjeni meddržavni odnosi.


to je dejansko res.
amerika ima daleč največji vojni proračun in to ne zato, da se gre humanitarce in se brani pred vdorom mongolov.

zapatist @ obama ni bil niti blizu "spremembe" ki jo je propagiral. to je dejstvo. in trump je izkoristil o mnenje, ki se je potenciralo po izvolitvi obame - da so dejansko vsi kandidati isti in je vseeno, koga izvoliš - ne bo sprememb.
nato je prišel trump, ki se je predstavljal kot da ni del establishmenta (čeprav je bel bogataš, z zgodovino podpore recimo Clintonovih - fiannciral je njihovo fundacijo ipd).

koliko belih družin, podjetnikov bo kaznovano, ker so izkoriščali ilegalno delovno silo...

to je zelo dober argument.
dejansko, če bi želeli omejiti pritok, bi kaznovali tiste, ki izkoriščajo te priseljence.
Damyy
# 22.11.2016 ob 08:25
Dobro napisano pohvale...
Untamle
# 22.11.2016 ob 10:38
e bilo pod Obamo iz ZDA izgnanih več t. i. nezakonitih priseljencev kot pod katerim koli drugim predsednikom, kar 2,5 milijona

In Trump je z napovedanimi 2-3 milijoni rasist?
Zato ker je bel ali zato ker je republikanec?
juk
# 22.11.2016 ob 09:55
IndyBob do neke mere se strinjam, vendar so to vlogo policaja ZDA po eni strani precej izkoristile, po drugi strani pa so iz vloge policaja kaj hitro prišle do vloge napadalca.
sanja25
# 22.11.2016 ob 09:02
Uau članek, čestitke g.Boris.
vnk
# 22.11.2016 ob 18:36
Me veseli, da nam občasno, kdo nalije tudi kakšno čašo čistega vina. Čeprav je (pre)kislo za nekatere. Kaneda vnk :) Peče kaj?

Peče me kvečjemu kako preprosto je manipulirati z bralci. Če si mnenja, da dober novinar zamolči določeno ozadje sogovorca, ki bi lahko vplivalo nan poročanje, potem novinarstvo res nima več prihodnosti. Po drugi strani pa ni pretirano težko kolumno zreducirati na: "Obama ni dovolj lev za moj okus", je pač pisec izkoristil Trumpov prihod za izliv svojih ideoloških frustracij in hkrati še malo zajahal val čustev nenaklonjenih ZDA. Žalostno je, da pač nekateri niste sposobni iz samega besednjaka v tekstu razbrati pristranskosti pisca, ki žal bo verjetno težko pisal uravnoteženo, kot to zahtevajo pravila RTVja.

Govorimo o piscu, katerega moti, če se v novici omeni, da so bili napadalci Romi, nato pa da povezavo na lasten pristranski članek. Eh brezveze, vidite itak samo ideologijo.
ronin SLO
# 22.11.2016 ob 14:03
e bilo pod Obamo iz ZDA izgnanih več t. i. nezakonitih priseljencev kot pod katerim koli drugim predsednikom, kar 2,5 milijona

In je Tramp povedal da bo izgnal specifično raso ali nezakonite priseljence z kriminalno datoteko?

Zato je rasist??
Binder Dandet
# 22.11.2016 ob 13:11
@izo, Untamle:
Trump ni rasist zaradi nasprotovanja nezakonitemu stanju. Pri čemer se ne opredeljujem ali je rasist ali ne. Samo strinjam s z Untamle, da ga točno ta podatek o napovedanem izgonu nezakonitih priseljencev (s kriminalno kartoteko) ne naredi rasista.
izo
# 22.11.2016 ob 10:34
Trump tako ne pomeni preloma z dosedanjo ameriško tradicijo, kot ga liberalci radi vidijo, ampak le njeno vulgarnejšo reprodukcijo.

a je tako težko brz filozofije napisat, kar itak že vsi vemo: da so njihovi predsedniki samo šov za rajo, mašina pa dela v svojem horizontu že preko 100 let, kjer ima izključno prednost pred čem koli le ameriška lastnina oz. koorporativa, parkirana tam pod okriljem svetega kroga. s tem čisto enotavne razložite prav vse krize, vojne, embarge, sporazume, trampe itd itd.
ampak še vedno evropa v stilu slovenije, najbolj srečna ko dobi po glavi ni ko je zaprta v hlapčevski sobi.
Hopi
# 22.11.2016 ob 10:30
Boris Vasev, vedi to, da se gre v prvi vrsti za obsodbo vojnih
zločincev, kot posameznikov, NE institucij. To pa so Obama,
Kerry, Bush, Hillary, vrh NATA (Stoltenberg, tudi predhodnik
Rasmussen), vrh CIA, Merklova, Juncker, Vrh ZN, Vrhovi
določenih vojnozločinskih Mainstream medijev...
Tudi 9/11 NE BO MOLČAL, kakor MH17, Majdan NE!

Nič izgovorov, ta pa ta je ukazal. ZAKON MORALE ima proti
vojnemu zločinstvu SVOJE zakone.

Čeprav to ni tema, pa vseeno mimogrede:

Tudi novinarji MMC-ja imate vrednost ČISTKE z vašim
diktatorskim CENZURA Administracija uporabniških vsebin vred.
Kaj šele Administracija spletnih storitev...?
Dnevne urednice in uredniki...?

Kakor ste vi pričeli s ČISTKO v svojih vrstah izpred dveh leti.

Govorim o MMC, in NE o RTV SLO. kot tekočem TV programu.

Nekako ločujem Administracijo spletnega portala od ostalih
vsebin. Saj to je že kar država v državi »RTV SLO«
dude
# 22.11.2016 ob 10:31
Zgodovina uci, da se je najbolj bati za svoje zivljenje in lastnino v casu zatona imperija. Ne zelite si prevec propada ameriskega.
IndyBob
# 22.11.2016 ob 10:23
@juk
Se deloma strinjam. ZDA so sicer se vedno policaj, pa tudi napadalec. Izrazito problematicen je seveda Irak, kjer so poteptali mednarodno zakonodajo z argumentom moci in izgubili ogromno svoje moralne avtoritete oz. mehke moci. Zaradi tega trpijo oni, se bolj pa ves ostali svet. Kajti tudi ostali vecji (in celo manjsi) igralci vse bolj prestopajo ali preskusajo meje mednarodne zakonodaje. Odstop treh afriskih drzav od ICC je en takih alarmov. ZDA so bodo morale vrniti k upostevanju mednarodnih zakonov, ki so jim v veliki meri same pomagale k uveljavitvi. Ali pa se bo svet pogrezal v cedalje vecji kaos. Kot drzava brez policije.
zapatist
# 22.11.2016 ob 09:27
@binder dandet

Meni bi bilo zanimivo poleg samega števila izgonov v preteklosti, prebrati še število ovadb delodajalcem, družinam itd, ki so nudile Latinosom delo na črno..

Enako me zanima tudi v prihodnje...koliko belih družin, podjetnikov bo kaznovano, ker so izkoriščali ilegalno delovno silo...
izo
# 22.11.2016 ob 10:41
Zgodovina uci, da se je najbolj bati za svoje zivljenje in lastnino v casu zatona imperija. Ne zelite si prevec propada ameriskega.

lol, že lep čas niso prvi imperij, sej zato takšno sranje zganjajo povsod. bil bi že čas, da tudi uradno propadejo (neuradno so že večkrat), ker bi tako dokzalai lastno kapitalistično mantro, da pač na trgu uspe vedno najboljši, najbolj iznajdljiv in da je konkurenca zdrava. ampak po stilu mafije to oni preskočijo in uporabijo nasilje in izsiljevanje, na tak ali drugačen način.
najlepši dokza je recimo, ko so zasičili trg goriv (ko so začeli praskat nafto po aljaski in kanadi), kjer bi po tržni logiki pač morali spistit toliko cene, da grejo prekomerne zaloge stran, jasno tudi popast tisti, ki nio konkurenčni ipd. a to pa ne, opec se dobi skupaj in lepo opalijo kartel glede cen, naloži davkoplčavelcem izpad dohodka in zaključimo dan. kje ste bili takrat vsi neoliberalci, ko cel svet rešuje kavzi najbolj kapitalistično usmerjeno podjetja? če se že zgražate, ko rašujemo nape banke ipd??
bo vam zdej enkrat potegnilo mogoče?
aristotel
# 22.11.2016 ob 10:32
Odlicen clanek, ki dobro ilustrira imperialisticno doktrino USA. Torej, tudi pod Trumpom ni mogoce pricakovati sprememb v mednarodni politiki. Zaradi orozarskih lobijev bodo nenehne lokalne vojne in gonja proti Rusiji se bo nadaljevala. Morda pri tem premalo upostevajo kitajskega zmaja. Saj ga s svojim obnasanjem naravnost silijo v obrozevanje.
kromo-som
# 22.11.2016 ob 20:09
Počakajte še malo in vsi oportunisti in pragmatiki bodo začeli postopno hvaliti Trumpa. Trump je pač zmagovlaec, človek ki na koncu vsakogar očara.
xerces8
# 22.11.2016 ob 13:47
Ojo, da niso vsi isti, razlike pa so le skozi očala "naši/vaši" ?
Je zakaj mi je to znano...
Zoro27
# 23.11.2016 ob 11:30
Hm, ilegalni priseljenci? Če so ilegalni, potem so že trenutno vladajoči to označili za nesprejemljivo. Če jim je to sprejemljivo, potem bi jim že uredili status. Ne vem zakaj bi morali zaradi tega kriviti Trumpa.
Seveda je pa težko sprejeti poraz. Kar pa ni drugače niti v naši politiki. Razlika med nami in USA je le v tem, da sta tam 2 večinski stranki, pri nas pa je teh več. Od tega sta 2 ves čas enaki, tretja pa se transformira vsake 4 leta.
ms-dante
# 22.11.2016 ob 19:18
wow - tole je pa dober članek, slika realnega sveta

S tem ne napadam ZDA, ker je logično, da prva velesila sveta pač vlada tudi s terorjem (vedno v zgodovini je bilo tako).
Je pa res, da je vska imperij padel do sedaj in slej ko prej bo tudi ZDA. Tega sicer ne bi rad videl, ker bo to verjetno zadnja stvar, ki jo bomo videli (no ja še ene tisoč atomskih gob mogoče trenutke prej).

Treba je živet v sveti, kjer pač smo, se znajti, obenem pa ostati človeški. In to slednje je včasih najtežje.
Binder Dandet
# 22.11.2016 ob 13:08
@zapatist:
Dvomim, da bo kdo beležil statistiko, iz katere bi lahko razbral dvoličnost. Sicer pa mene ameriške notranje zadeve ne tangirajo preveč. Razumevanje ilegalne migracije pač. Zato sem to komentiral.
samuelcek
# 22.11.2016 ob 09:22
je Obama izrazil "prepričanje, da moramo gledati naprej in ne nazaj".

To kričijo tudi partizani, da bi Hude jame ostale zaprte; glejmo raje naprej v kopanje lignita za TEŠ6...

Mainstream-a pri politikih ni več, vsi so copy/paste!
aless70
# 27.11.2016 ob 10:01
ljudje so presunjeni zaradi odkritega rasizma, seksizma, mizoginije, ksenofobije in vsesplošnega izključevanja celotnih družbenih skupin, ki so Trumpu pomagali zmagati na volitvah oziroma mu zmage niso preprečili.
.
Dokaz o nepopravljivi(?) "levi deformaciji" (samocenzuri?) piscev v na nacionalnih javnih(!) portalih.
Žalostno!
velenjcan
# 26.11.2016 ob 00:16
Pisanje kot se spodobi, za pohvalit. Ni se treba strinjati z vsem napisanim, ampak članek ima rep in glavo in kaže na notranje soodvisnosti, s čimer stvari šele postajajo razumljive.
HOR
# 23.11.2016 ob 14:42
Kdor ni predhodno vsaj v enaki meri kritiziral Obame in Hillary ni dovolj kredibilen, da bi lahko zdaj kredibilno kritiziral Trumpa...
zenga.zenga
# 22.11.2016 ob 13:42
ztapatist
oziroma ..kje je meja, ko še lahko govorimo o neki kontinuiteti, kje pa lahko govorimo že o kvalitativnem preskoku...
------
uh - tukaj si me pa osupnil - in kaj je za tebe kontinuiteta - da je recimo Trump skrajnež ali pa da je opravil kvalitativni preskok ...
izo
# 22.11.2016 ob 10:26
Zid na meji z Mehiko namreč obstaja že dobrih dvajset let,

aleluja, očitno tudi mmc bere (moje) komentarje, da so celo prispevek o tem napisali, bi pa lahko prikazalo malo več nazornih slik o zadevi, tudi o tem kaj vse zganjajo in so zganjali ob tisti žici in zidu razni samonikli čuvaji meje ipd (takšne bi najrajši kr sami imeli). zdej sicer rajši uradno drone z obrožitvijo pošljejo, in takšnega je kupila tudi slovenija (sicer brez radarske kontrole zaenkrat).
mb128
# 22.11.2016 ob 10:21
Jep, še glede nesmiselnih smislov.
Hja, zgleda da je nekaj gnilega v D.C.-ju zares. Vsaj do sedaj.
Saj ne rečem, Zda so velika, kaj velika, ogromna država zato se ni prav nič za čudit, da uspe v državo vstopiti nekaj ljudem. Ampak koliko je to nekaj, da bi to nekaj lahko dojeli kot še sprejemljivo, če temu lahko sploh še rečemo sprejemljivo? Par sto, par tisoč?! Kakirkoli že, par miljonov je verjetno popolnoma nesprejemljiva cifra. Torej le kako je pa potem sploh možno, da v vseh teh letih policija v tej državi ni prijela nobenega ilegalca oz. je število teh prijetih ilegalcev zanemarljivo?! Torej kaj so vsa ta leta počeli ne le ministri za notranje zadeve ampak tudi ministri za domovinsko varnost?!
Jep, tale pa bo težka a le na prvi pogled. Vprašanje. Kakšna država je Zda? A razvita?! Seveda! Ampak Zda imajo tudi zelo velik kmetijski sektor in ta sektor mora tekmovati na (globalnem) tržišču to pa lahko počne samo tako da dela s čim nižjimi stroški. Jep, tudi delovna sila oz. človek je tukaj nič drugega kot strošek! Tukaj pa vstopijo v igro ilegalci. Rančarji preprosto zaposlujejo te ljudi zato ker jih na legalen način ne morejo/ne smejo nikakor zaposliti, ergo ti ljudje zanje niso nič drugega kot sužnji oz. ti ljudje dobijo toliko denarja da nekako prevegetirajo skozi mesec. Ja ljudje, v tem je skrivnost. Ampak za človeka je značilno, da se tudi znajde v življenju. Razumi umori, ropi itd. In nekateri Latinosi počno tudi to. In ravno te in zgolj te, ki so večinsko tako ali tako že v zaporih namerava izgnati Dump, pardon Trump. Da bi škodoval ameriškemu gospodarstvu, ameriški konkurenčnosti mu še na misel ne pride!
Mimogrede. Vsako leto dozori grozdje in slednjega je potrebno pobrati. Vsako leto roma v Avstrijo na stotine če že ne na tisoče Slovencev. Pa vprašajte kakšnega Slovenca če je slučajno kdajkoli sklenil kakšno pogodbo o obiranju grozdja?!
Jep, Avstijo vsaj večinsko v Sloveniji dojemamo kot (zelo) urejeno državo. Torej, le kako je sploh možno kaj takega?!
Skratka razmislite vsaj malo o teh stvareh nekateri preden napišete kakšen (ne)smisel!
MAC
# 22.11.2016 ob 09:58
Zdaj ste pa že dolgočasni s tem Trumpom, kot da je slovenski odrešenik.
jarovit
# 22.11.2016 ob 14:59
B.V. = Boris VASEV
Mater me je s tem člankom pozitivno presenetil. Popolnoma nekaj drugega od B.V. kot pisca oz. posredovalca novic.
Dober članek.
IndyBob
# 22.11.2016 ob 09:36
ZDA niso imperij, ZDA so svetovni policaj.
Tudi v Sloveniji bi brez policije bili vsi zakoni nic vec kot crke na papirju. Tisti, ki bi uposteval zakone, bi bil na slabsem. Vladal bi zakon mocnejsega.
Vsi, ki mislite, da bi na svetu brez ZDA zavladal mir, se krepko motite. Kaj bi ustavilo Putina, da bi poslal svoje zelene mozice se v baltske drzave? Kaj bi ustavilo Kitajce, da si ne bi prisvojili se vec otokov v Juznem Kitajskem morju in se kje? Kaj bi ustavilo lokalnega afriskega diktatorja, da ne bi poleg svoji zavladal se sosednji drzavi? Kaj bi preprecilo Milosevicu, da bi etnicno ocistil pol Jugoslavije in ustanovil Veliko Srbijo? Taksno spopadanje in preigravanje drzav je veljalo skozi vecino zgodovine.
In proti vsemu temu delujejo mednarodni zakoni. Ki pa so le crke na papirju brez sile, ki to zakonodajo uveljavlja. Ceravno ZDA vcasih tudi krsijo to zakonodajo, pa so ravno one najvecji garant njene veljavnosti.
zapatist
# 22.11.2016 ob 09:25
Naš Boris ima prav, ko opozarja na dosedanja ravnanja ameriških administracij. Vendar pa, čeprav ves čas poudarja, da s tem noče relativizirati Trumpove vulgarnosti in skrajnosti, vseeno počne tudi to.

Praktično vse vlade na svetu so dvolične in eno govorijo in drugo delajo...vendar to, vsaj po mojem ne bi smelo voditi do logičnega zaključka, da so skrajneži samo nadaljevanje sredinske dvoličnosti..oziroma ..kje je meja, ko še lahko govorimo o neki kontinuiteti, kje pa lahko govorimo že o kvalitativnem preskoku...

Bomo videli tokom nadaljnih štirih let.
vnk
# 22.11.2016 ob 08:38
Tale kolumna je samo še eden v nizu dokazov, da Boris Vasev sodi bolj h kakšni Mladini. Pisec je dokaj očitno mnenja, da so ZDA nek zloben imperij, na momente pa človek dobi občutek, da bere neko zloženko izpod rok Združene Levice. Sicer pa, kaj pa pričakovati od nekoga, ki je v preteklosti spisal članek o rasizmu poročanja, zamolčal pa, da je glavna sogovornica organizatorka Antifa seminarjev. Da bo tak človek sposoben objektivnega poročanja v novicah, kaj šele pisanja člankov, je utopično razmišljanje.
izo
# 22.11.2016 ob 10:42
In Trump je z napovedanimi 2-3 milijoni rasist?

seveda je.
Boris Vasev
link
Odnos do beguncev: nadaljevanje politike z istimi sredstvi
24. februar 2016 ob 08:25 Kar je za del javnosti šokanten porast rasističnega in skrajnodesničarskega diskurza in delovanja, je pravzaprav le nov simptom večdesetletnega stanja slovenske družbe.
Več novic ...
Kazalo