Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 41 glasov Ocenite to novico!
Matura
Dijake čaka maturitetno obdobje, ki ga začenja esej. Rezultati mature bodo znani poleti. Foto: BoBo
Marko Radmilovič
Marko Radmilovič. Foto: Anže Vrabl

Dodaj v

S samomorom do mature

Komentar Marka Radmiloviča na Valu 202
5. maj 2017 ob 16:42
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Včeraj je nova generacija maturantov začela maturo z esejem pri slovenščini.” Takšen naslov vsako leto prekopirajo površni mediji in povzame ga tiskovna agencija, a za tokratnim se skriva nekaj, kar zahteva natančnejšo analizo.

Naslov eseja je bil Samomor kot izhod iz kolesja sistema.

Najprej zavijmo k slavistom, ki skrbijo za šolajočo se mladino. Do današnjega dne smo se sicer zavedali, da slovenščina pri slavistih ni najbolj varna. A ker so bili veliko let samo varuhi priredij, podredij, deležnikov in sklanjatev, je še nekako šlo. Problematično je postalo, ko so se začeli spuščati najprej v slog pišoče mladine, skrajno problematično pa je postalo, ko so si začeli izmišljevati naslove maturitetnih esejev.

Brez ovinkarjenja, kako si lahko zelo bolan slavistični um zamisli naslov maturitetnega eseja: Samomor kot izhod iz kolesja sistema.

V naslovu je nekaj sicer zdravega črnega humorja, o katerem sicer dvomimo, da ga slavistično omizje razume – "Na zrelostnem izpitu naj dijak razmišlja o samomoru".

Da konec otroštva pomeni začetek umiranja, je legitimna filozofska teza, ki jo lahko razvija pol pripita družba intelektualcev ob sardelah in bevandi v Metajni na otoku Pag, za vstop v zrelo obdobje življenja pa je razpisana tema morbidna. Do šolajoče se mladine pa skrajno poniževalna. Da o tem, kako pri osemnajstih letih nimaš na voljo nobenega aparata za spopad s temo, sploh ne govorimo.

Jasno, da se bo slavistična znanost postavila v bran, da gre za nekakšno literarnozgodovinsko analizo obeh romanov, ki ju je bilo treba absolvirati za obračun z esejem. Alamut Vladimirja Bartola in Krasni novi svet Aldousa Huxleyja ter samomori, ki se godijo v obeh fabulah. V Alamutu gresta pod rušo Mirjam in Halima, pri Huxleyju ne uspe priti skozi Johnu.

Da se ne bi preveč sprenevedali … pred tridesetimi leti so nam učiteljice in učitelji slovenščine na gimnazijah Bartola in starega dobrega Aldousa metali v glavo. Prvi je bil šund, drugi pa znanstvena fantastika. Ne veš, kaj je hujše, oboje pa neprimerno za prihodnjega razumnika. Danes pa so literarni zgodovinarji nenadoma postali takšni ljubitelji, da sta se oba avtorja iz literarnega jarka pobrala na piedestal maturitetnega eseja.

Ideja za obema naslovoma se zdi prav tako naivna, kot je naslov nato bizaren. Obračun z vsemi vrstami totalitarizmov pri Aldousu je pravšnja tema za ideološko uravnilovko, ki se jo gremo v naši državi, ko niti zgodovina v srednjih šolah jasno ne ovrednoti različnih totalitarizmov, temveč so vsi totalitarizmi udobno enaki. Bartol pa si je najbrž pridružil prvo startno vrsto s plimo muslimanskega ekstremizma. Mogoče se motimo, mogoče ideja velikih umov na Republiškem izpitnem centru presega naše omejeno razmišljanje, a kar koli jih je vodilo, bi se morali za naslov zagovarjati vsaj pri ministrici za šolstvo. Če že ne kje drugje.

Esej je sporen na več ravneh
Prvič.
Slovenija ima s samomori in samomorilnostjo velike težave. Po vseh statistikah smo v svetovnem vrhu. In da celi generaciji devetnajstletnikov samomor zapovemo kot temo za razmišljanje na štirih straneh, se zdi nerazumljivo. Devetnajstletnik življenje razume kot priložnost izbire in lepoto prihodnosti. A ne vsak. Posameznike med njimi, ki jih zaradi različnih razlogov življenje vodi po poteh z vse manj izhodi, lahko takšno maturitetno razmišljanje pahne čez rob.

Drugič. Strinjamo se, da spada k zrelosti razmišljanje o vseh delih življenja in tabuizacija tem, med njimi samomora, lahko deluje kot skrivanje kolovratov po kraljestvu. A da med stotimi možnostmi, ki jih ponujata oba romana v razmislek, ponudiš prav samomor, ki v nobenem izmed del ne igra osrednje vloge, pomeni načelno in načrtno žaljenje dostojanstva – ne le dijakov, temveč tudi učiteljev, ki so se štiri leta trudili z vzgojo dijakov, ter staršev.

Tretjič. V to smer sestavljavci zagotovo niso razmišljali, ker sta njihovo obzorje in očitno tudi intelekt omejena: samomor kot rešitev iz spon sistema neposredno komunicira z zgodovinsko intenco mladine po uporništvu. Analogno uporništvo skozi umetnost, znanost ali politično revolucijo je torej pozabljeno. V duhu nihilizma, ki, tako učijo, preveva Alamuta, je rešitev RIC-a veliko preprostejša. "Končajte svoje življenje in vse težave, ki jih imate s sistemom, bodo pozabljene."

In za konec še majhna primerjava … ker se počutimo to dopoldne tako zelo literarnozgodovinsko. Če bi bilo delo, ki bi ga morali maturantje prebrati, pesem Nezakonska mati Franceta Prešerna in naslov eseja Abortus kot izhod iz kolesja sistema … Jejhata, bi skočili Slovenci pokonci.

Samomor, rajtamo, ne bo imel takšnega odziva.

Marko Radmilovič. Val 202
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
apatija
# 05.05.2017 ob 23:14
Edina žalitev dostojanstva dijakov je, da se jih podcenjuje pri kritičnem razmišljanju.
apatija
# 05.05.2017 ob 23:13
Odlična tema in knjigi, mladino je treba soočiti z realnostjo ne z pravljicami, vsa pohvala izboru in škoda,da nismo takšne knjige imeli že mi.
gispa
# 07.05.2017 ob 03:10
Pa saj mladi ne razmišljamo o tem, da je naše življenje tako ujeto v sistem, da bi morali razmišljati o samomoru. Tastari nenehno kvasite svoje in ne pustite mlademu, da razmišlja po svoje. Prav tako pa se bojite tudi najmanjših sprememb v vsakodnevnih rutinah in če vam nekaj ne gre po načrtih, vas vrže s tira, ker ste na nekaj navajeni. Mladi smo bolj fleksibilni (dokler smo mladi).
Kar se tiče teme, sem mnenja, da z njo ni nič narobe, razen tega, da ni ravno pozitivno usmerjena. Sam bi imel marsikaj za napisati, pa nisem še razmišljal, da bi se spravil delat samomor. Maturantje so stari 18+ in znajo kljub vsem stvarem, ki so danes drugačne, kot v vaših časih, razmišljati konstruktivno in kritično. Po nekaterih mnenjih med komentarji lahko vidim, da vas večina misli, da mladi sploh ne smemo o tem govorit. Niti med sabo. Kaj je to tema za 40+ ali je tak tabu, da se je vsi izogibate? Samomori obstajajo, so tragični, nobeden pa nič ne naredi na tem področju. Vsaj v Sloveniji ne. Vsi bi samo govorili in govorili, vmes pa še po komu udrihali.
Kdo pa je kriv, da je mladina izgubila upanje? Upanje v državo, v politiko, v sistem, šolstvo itn.? Vi tastari, ki ste zafural to državo, kakor ste pač jo. Mi, ki smo rojeni v 90ih ali kasneje, sigurno nismo popolnoma nič krivi za porazno stanje kakršnega imamo danes skoraj na vseh področjih. Normalno, da se nam kratkomalo hebe za tole Slovenijo in precej je takih, ki samo čaka, da doštudira ter gre ven iz te države.
Tastari ste tisti, ki peljete in vodite politiko celotnega naroda oz. volite ter gledate te paciente na oblasti. In glede na bedarije, ki jih vi počnete, se proti mladim nimate kaj oglašat.
Tastari ste tudi tisti, ki se igrajo s pametnimi telefonimi, računalniki in ostalimi napravicami. Ravno tako ste pasivni, kot mi mladi. Ne vem zakaj potem z vaše strani ne vidim kakšnih protestov proti cirkusu, ki ga imamo zraven Cankarjevega doma, če ste tako aktivni in družbeno koristni? Ne biti hinavci in udrihat po mladih, če sami niste prav drugačni. Ravno tako ste tastari materialisti. Ponavadi še večji, ker večina ljudi, ki dobro živi, ponavadi ''obogati'' kasneje. Malokdo je obogatel v mladih letih. Da pa rečeš, da je človek materialist, če ima pač pametni telefon in bluetooth slušalke, je pa tudi mimo. Kot sem rekel, tastari isto uporabljate te napravice, ki so jih izumili mlajši od vas. Zame so večji materialisti tisti, ki služijo po par tisoč evrov, kot pa jaz, ki imam en smartfon, laptop pa 15 let star avto. Hvalabogu lahko vse to sploh imam in mi čisto nič ne manjka, ne potrebujem luksuza. Te napravice pa danes niso več tak luksuz, razen seveda za ljudi, ki si tega sploh ne morejo privoščit. Takih pa je še zmeraj več kot pol sveta na račun bogatih tastarih...
Pravijo, da je življenje itak k**ba. Razlika je pa po mojem mnenju v tem, da od generacije do generacije pač drugače živimo svoje življenje, ker se stvari spreminjajo. Tastari ste včasih drugače razmišljali pa tamladi bomo čez čas drugače razmišljali. Bojimo se sprememb, a se sami nenehno spreminjamo.
vladarsvemira
# 05.05.2017 ob 23:34
Nobena tema ni tabu! Pa kaj mislite, da bodoči maturantje še niso slišali za samomor? Sam sem imel sošolca, ki je sedel v sosednji klopi, ki si je odvzel življenje pred maturo - tragično. :-( Tema je v Sloveniji vedno aktualna in se mi zdi, da se premalo ispostavlja in bi lahko na tem področju v tolikih letih naredili nek premik, da se ne zadržujemo več na prvem mestu glede samomorov. Srečno maturantje. :-)
Umina
# 06.05.2017 ob 10:24
Kaksen obup od kolumne. Temu cloveku ocitno nikakor ni jasno, o cem govorita knjigi. Najbrz je samomor pri nas prav zato tako perec problem, ker ga ljudje ves cas pometajo pod preprogo. O tem je treba razmisljati, se pogovarjati. Sicer pa naslov ni nagovarjal dijakov k samomoru, ze pri pouku smo obdelali na desetine aspektov knjig (ojej - tudi tega!), zato dvomim, da je ta naslov koga presenetil ali, kot pravi avtor, "porinil cez rob". Meni je bil pravzaprav naslov zelo vsec, ker o tej temi ni tezko razmisljati, v bistvu mi je ta zelo blizu, ker pogosto razmisljam o smrti (kakor tudi o drugih delih zivljenja). Da ne omenjam, koliko sem se naucila iz obeh knjig. Ce avtorja razmisljanje o problemih clovestva tako zelo moti, naj se raje posveti kaksnemu drugemu opravilu, kot je pisanje kolumen. Resnicno omejen prispevek, prav zalostno.
gispa
# 07.05.2017 ob 03:13
Samo še to. Tastari ste postavili temelje, da imamo danes lahko mladi dobre zaposlitvene možnosti. Pajade... Še takrat, ko ga je politika srala v škodo mladih, niste tastari nič naredili za to.
ArthurDent42
# 06.05.2017 ob 00:18
kot je napisal že vladarsvemira, če z nekom govoriš o samomoru, ga s tem ne spomniš na samomor
vsak človek kdaj razmišlja o samomoru in o bogu
in ravno odpiranje teme je korak k temu, da ta tema ne bo več tabu... razmišljanje o samomoru je zelo intimno "dejanje", najstniki pa zagotovo ranljiva skupina
gkrosl
# 06.05.2017 ob 22:29
Hehet@,
Povej prosim, kaj si počel, ko si imel 18 let. Predvidevam, da pametnih telefonov takrat še ni bilo. Pred 48. leti jih zanesljivo ni bilo, pa si ne up am trditi, da smo bili kaj pametnejši ali boljši kot so mladi danes. Zanimivo, da so nas "ta stari" kritizirali takrat enako, kot mlade kritizirajo "odrasli in izkušeni" danes.
Pastafarian
# 05.05.2017 ob 17:58
Če bi nadomestili samomor z znanjem, bi bilo očitno premalo zanimivo.

Očitno ne razumeš kaj je kolesje sistema... Ravno največje genije je in še vedno zavira sistem, ki za povrh vsega niti ne deluje tako kot bi po lastnih zakonih kao moral in tudi takrat bi bil zelo represiven in krivičen, trenutno stanje pa ni vredno sploh komentirati. Ni pa potrebno biti genij, da dojameš, da je sistem ena sama prisila, ki te omejuje in sili v določen način življenja in da posledično postaneš depresiven.

Zagotovo pa to ni primeren naslov za maturo, je pa posrečena ironija.
SKing
# 07.05.2017 ob 16:12
hehet - on ni mislil po moje tega na tak način. Ampak je mislil to, da so starejši bili slab vzgled mladim generacijam. Kar je glede mnogih zadev dejstvo.
SKing
# 07.05.2017 ob 09:46
gispa - kapo dol za komentar! Da dodam še nekaj zraven - starejši od 50 let včasih pravijo, da mladi pijejo za volanom. V resnici se je včasih 10x več popivalo kot danes, ob obisku lokalov med tednom pijejo starejši pivo, šnops in tudi vino, ampak ne en kozarec, ampak kar po 3-4 "runde", potem pa za volan. Starejši so pili in vozili - danes je tega med mladimi dosti manj, je pa res, da je več kontrole na cestah in dosti višje kazni. Če bi bilo toliko nadzora in kazni takrat, bi videli čisto realno stanje.

Ne, starejši od 50 niste bili nič drugačni v mladih letih kot so sedanji mladi. Morda edino ni bilo dostopa do trdih drog (če bi bil dostop, bi jih pa določeni tudi uživali kot jih danes mladi), do marihuane je bil dostop že takrat in ste jo kadili, pili ste več kot danes mladi, tehnologije pač niste imeli - a kaj potem? To je stvar razvoja in to je to.
3poldi9
# 09.05.2017 ob 13:59
Naslov za maturantski esej je primeren. Folk pozablja da ni samo beseda samomor v naslovu ampak je treba gledati celoten naslov "samomor kot izhod iz kolesja sistema". Mladi maturantje pri 18 ali 19 letih stopajo prve resne korake v odrasli svet naše prelepe slovenske podalpske deželice z unikatnim kolesnim sistemom, ki meče revne brezposelne ljudi na cesto za manj kot 500 eur dolga, delavce kuri do nezavesti do 70 leta starosti in pušča pri miru vse priviligirance, ki lahko mirno kradejo in izkoriščajo ljudstvo. Lahko vidimo kako se kolesje sistema brani, ko se oglaša nacionalni inštitut za zdravje glede maturantskega naslova, ko pa je Lafarge zastrupljal naše prebivalce, pa niso premaknili svoje riti niti za centimeter. Naslednji naslov za maturantski esej na bo "kako uničiti slovenski sistem kolesja, ki te uničuje in sili v samomor".
gispa
# 07.05.2017 ob 03:14
V bistvu ste se takrat še strinjali z njimi, ker ste itak nasršeni proti mlajšim generacijam.
frodik
# 05.05.2017 ob 19:51
Odlična kolumna. Čestitke!
qwertz
# 05.05.2017 ob 20:17
Odličen prispevek avtorja.Se strinjam z vsako napisano besedo. Tema je za tako priložnost kot je maturitetni esej skrajno neprimerna. To so najstnice in najstniki. ki naj bi na pragu novega življenja (začetek fakultete) hrepeneli po novih dogodivščinah in znanjih. Zafrustrirani slovenceljni na zavodu za šolstvo pa jim preko naslova eseja prikrito sporočajo, da je tudi samomor rešitev.
Bolano.....
hehet
# 06.05.2017 ob 15:54
Mlajše generacije so strašno konformistične in skorajda versko podvržene svojim pedagogom, to se kaže tudi v njihovih komentarjih na ta članek na strani Vala 202.

Za mlade in nespametne je edina oblika odpora proti sistemu čimvečja obsesija z materialom in pa goli, neprikriti nihilizem.
Preden se kdo javi in za sveto zatrdi da to ni res, naj mi pove kaj natančno pa počne mladina danes, če ne strmi v pametne telefone, hodi po trgovinah z obutvijo in ob 3h ponoči bruha po Slovenski cesti?

Huxley bo v učilnicah gabrističnega šolstva interpretiran kot borec proti kapitalu, Bartol pa služi nadaljnemu državno-korporativističnemu sporočilu mladim potrošnikom in prihodnjim davkoplačevalskim sužnjem državnega totalitarizma: počnite kar vam v danem trenutku sede, znebite se vrednot, znebite se vere v višje bistvo, ste samo majhne mravlje ki se podijo za užitkom.

Nažalost bojo ti mladi spoznali svojo neumnost šele, ko bodo že na pol poti v prerani grob, polni nervoze in delavne preobremenjenosti v imenu materialističnega pohlepa.
mend055
# 07.05.2017 ob 18:15
Morda pa komentator(ica) z imenom gispa le ne tako mlad(a) kot se deklarira. Ko govori o ta starih, morda misli na 70 letnike in več, sam(a) pa ima morda 50, plus minus nekaj let recimo.
hehet
# 07.05.2017 ob 14:50
@gispa zelo starejši od tebe nisem, poslušam pa tudi od svoje generacije stalno o nekih starejših, ki da so zavozili državo, in ne, nič bravo, ravno to je problem, da ti dol visi in da je itak brezveze, nobene iniciative, nobene udeležbe na volitvah, nobenih dejanskih protestov (2013 je bila v Murglah zrežirana revolucija ki je mlade cepce nategnila), nič. Mladi so, kot vedno nepremišljeni in iščejo samo hitro zadovoljstvo, samo da so zdaj prepričani še v to, da prihodnosti ni.
Prihodnost si zgradiš sam, ne pa da jokaš kaj so v preteklosti storili drugi.
seb123
# 06.05.2017 ob 00:00
"Dobra kolumna.. /.../ Dobra kolumna. /.../ Dobra kolumna." ... Ja, in kaj še! Ta kolumna je pod vsako kritiko in zgolj odraža avtorjevo prepotentnost in ideološko zaslepljenost. Preberite še enkrat in razmislite, kako povprek, z namišljenega piedestala intelektualne superiornosti, ponižuje kar celotno slovensko slavistično stroko ... In kako ga očitno bolijo stvari kot so enačenje totalitarizmov (ker po njegovem je komunizem za razliko od nacizma in fašizma najbrž totalitarizem s človeškim obrazom), negativen odnos do invazije muslimanov na Evropo (ker po njegovem je treba muslimane - a se še spomnite nebuloz, ki jih je pred časom pisal na to temo? -, ki posiljujejo Evropejke, razumeti) in negativen odnos do tistih Slovencev, ki si drznejo kaj reči proti splavu ...

V Alamutu in Krasnem novem svetu so oblastniki in sistem prali možgane navadnim ljudem ... S svojo kolumno bi Radmilovič zadel bistvo, če bi opozoril, kako tudi v Sloveniji sistem, ki se ga kar ne moremo rešiti, še naprej pere možgane ljudem. Ampak, kako naj Radmilovič o tem piše, če pa je sam pomemben element tega sistema!
AM
# 09.05.2017 ob 14:47
Odlična kolumna, naslov eseja zelo neprimeren !
karambo
# 05.05.2017 ob 22:17
Odlična kolumna. Čestitke!

Se strinjam. Pesek v motor zablodelega šolstva.
MITJA VILAR
# 05.05.2017 ob 17:11
Ne ženske na šolskem ne zdravstvenem ne delovnem minins. nimajo ne pojma ne podatkov o tem, koliko je evident. posk. samomora med bladimi ali koliko uspelih. NIhče tudi nima naloge njihovega zmanjševanja. Reševalci maj, jun jl vsako leto spremljalo v živo te stvari. Prav tako je letno povp. 430 oseb, ki jim samomor uspe, 3 krat toliko kot vseh v prometnih. Ampak za njihovo prepreč. v prom. policiaji lahko kasirajo, od samomorilcev žal net. Zato za njihovo umanj. ne bo nihče storil nič.
Še sreča, da Freud ni posnal teh na infrastrukt. mim, jer bi postal depresiven. Po njihovem nesreče ali samomori na tirih niso njihov problem, ker vsak, ki stopi pred vlak, krši zakon, oni pa niso tam zato, da bodo reševali kršilce zakona.
Je pa prispevek Marka R. zanimiva iztočnica za naslednje edeje recimo: S travo do užitka, pretepati starše ali pa kako daleč letijo živali, če jih vtriš za rep. Vse v pravilni slovenščini.
hehet
# 07.05.2017 ob 00:10
@gkrosl: bruhal sem na Slovenski cesti, nisem pa verjel da je moje življenje tako ujeto v sistem, da bi moral razmišljati o samomoru. Noben pedagog, ne tisti ki sem jih koval v zvezde, ne tisti ki sem jih preziral niso bili oboževalci samomorilnega diskurza, ker smo tako oni kot mi dijaki imeli upanje in nismo bili popolnoma demoralizirani.
In ja, pametnih telefonov ni bilo, še dobro.
burut13
# 06.05.2017 ob 11:01
Odlična kolumna. Kritična do tega, kar mora biti, in hkrati dobro argumentirana. Avtor še kako dobro pozna vsebino del in se, za razliko od "krivcev", še dobro spomni, kakšen je bil sam v tistih letih. Pa mogoče še spomni tudi koga izmed svojih vrstnikov, ki,...

Ne gre za tistih 99% dijakov, ki tako temo lahko prebavijo, gre za tistih nekaj, ki jih lahko taka tema pahne čez rob. Namesto pozitivnega sporočila za prihodnost jim šolski sistem namigne, da nima smisla?!?
go keith go
# 06.05.2017 ob 10:02
ArthurDent42,
ja, res je treba odpirati teme, ampak vprašanje za mene je primeren čas in kraj za odpiranje določenih tem. Se ti res zdi, da lahko na nekakšnem testu kar matura je "intimno razmišljaš" o temi kot je samomor oz. o takšnem naslovu? Jaz bi rekel, da ne sploh pa najstniki nimajo dovolj življenjskih izkušenj za kakšen trezen razmislek in to še pod stresom na testu kot je matura.
Za mene zelo zgrešeno in me zanima kakšno oceno bi npr. jaz dobil, če bi jim res kritično napisal svoje intimne misli v takšnem eseju. Se bojim, da bi težko naredil, če bi jim "intimno" napisal kaj si mislim o izboru takšne teme in o tem kako to vpliva na najstnike, na našo družbo nasploh in na njen razvoj/napredek.
endrug
# 05.05.2017 ob 17:21
Če bi nadomestili samomor z znanjem, bi bilo očitno premalo zanimivo.
Clovek
# 06.05.2017 ob 21:17
Da se bo vedelo, kdo je odgovoren za tak naslov:

Darinka Ambrož
Mira Hedžet Krkač – glavna ocenjevalka za slovenščino kot drugi jezik na narodno mešanem območju v Slovenski Istri
Boža Ivanuša Trajbarič, namestnica – glavna ocenjevalka za slovenščino kot drugi jezik na narodno mešanem območju v Prekmurju
Štefan Kardoš
Katja Premru Kampuš
Tanja Slemenjak
dr. Matej Šekli, predsednik
Irena Velikonja, namestnica – glavna ocenjevalka za slovenščino
Vesna Vlahovič
mag. Sonja Žilavec Nemec

Vir: Državne predmetne komisije za splošno maturo (DPK SM)

Upam, da kak raziskovalni novinar zahteva podatke o številu samomorov v prihodnjih dveh mesecih in jih postavi v kontekst dolgoletnih povprečij. Če je številka samo za 1 višja, naj se zamislijo nad svojim sprevrženim umom.
Marko Radmilovič
link
Koliko je teh ur?
6
12. december 2017 ob 18:43 Ker ne priznavamo božične histerije pred božično histerijo, se vrnimo k realni politiki. Oziroma k običajnem življenju. In kaj je bolj realpolitičnega, kot pranje umazanega perila v tujini.
Več novic ...
Kolumne
link
Koliko je teh ur?
6
12. december 2017 ob 18:43 Ker ne priznavamo božične histerije pred božično histerijo, se vrnimo k realni politiki. Oziroma k običajnem življenju. In kaj je bolj realpolitičnega, kot pranje umazanega perila v tujini.
Več novic ...
Kazalo