Adele je uspela zgolj z odlično glasbo, brez olepšav in trženjskih trikov. Torej še obstaja upanje za glasbeno industrijo, ki v želji po dobičku iz žensk ustvarja seksualne objekte? Foto: EPA
Adele je uspela zgolj z odlično glasbo, brez olepšav in trženjskih trikov. Torej še obstaja upanje za glasbeno industrijo, ki v želji po dobičku iz žensk ustvarja seksualne objekte? Foto: EPA

Če imaš adute, jih pokaži, a le, če gre to skupaj s tvojo glasbo. A jaz si ne morem predstavljati, da bi iz mojih prsi leteli naboji ali špricala stepena smetana. Tudi če bi imela Rihannino postavo, bi ustvarjala glasbo, ki jo ustvarjam, in to ne gre ravno dobro skupaj.

Adele v reviji Q.

Glasbeni založnik Richard Russell je po pisanju Guardiana "napadel" glasbeno industrijo, saj naj bi zaradi vztrajanja pri pretirano seksualiziranih podobah ženskih izvajalk pripeljala do "dolgočasne, zabite in neizvirne" glasbe. Ustanovitelj založbe XL Recordings, pod okriljem katere deluje tudi Adele, je prepričan, da ima prav ta izjemno uspešna mlada pevka možnost, da spremeni pogled na ženske v glasbeni industriji, saj je pri njej v ospredju glasba, ne pa njeni spolni atributi.

"To je samo glasba, samo resnično dobra glasba. In nič drugega. Nobenih trikov, nobenega prodajanja spolnosti. Mislim, da so, predvsem na ameriškem trgu, prišli do sklepa, da je to pač treba početi." 21, drugi album 23-letne londonske pevke, podira rekorde: že 15 izmed zadnjih 17 tednov je na vrhu lestvice najbolje prodajanih albumov na Otoku, s čimer je Adele presegla Madonnin dosežek devetih tednov na vrhu, kar je po Russllovih besedah "skoraj politično in že kar radikalno".

Njegova kritika glasbene industrije je prišla v času pesmi, kakršna je S & M barbadoške lepotičke Rihanne, v kateri se pojavi tudi besedilo "sticks and stones may break my bones but chains and whips excite me", ki bi se v prevodu glasilo nekako kot "palice in kamni mi lahko zlomijo kosti, a verige in biči me vzburjajo". Pesem so številni kritiki raztrgali tudi zato, ker v videospotu besedilo še ponazorijo.

Russell pravi, da je bil šokiran, ko je pred kratkim na MTV-ju gledal oddajo, v kateri so predstavljali lestvico "top 10" pesmi ženskih izvajalk, saj je v vsakem videospotu zaznal že kar pornografske podobe. "Kar slabo mi je bilo. A zdaj je Adele na prvem mestu. Kako krasno, kako izjemno. Ne le, da bodo to videla mlada dekleta, ampak tudi poslovneži v ozadju vseh tistih videospotov. Zaradi tega bodo razmislili o tem, kaj bi morali početi."

Russell zavrača očitke, da je Adele zavila v preveč komercialne vode, in pravi, da je tako radikalna kot Prodigy, s katerimi je sodeloval v 90. letih. Vsaj glede na trenutno stanje, ko se "prodaja smeti" in trži stvari, ki nimajo skoraj nobene resnične vrednosti. "Dobro je, da se nam dogaja Adele," pravi založnik in dodaja, da je neverjetno, da je pokončni ženski izvajalki uspelo, ne da bi se podredila pritisku določene oblike postave ali pretirano seksualizirane podobe. A ta težava seveda ni omejena le na glasbeno industrijo ...

Adele je o tej tematiki odkrito spregovorila v pogovoru z revijo Q. Bila je manj kritična od Russlla, je pa vztrajala, da seksualizirana podoba pač ne gre skupaj z njeno glasbo. "Če imaš adute, jih pokaži, a le, če gre to skupaj s tvojo glasbo. A jaz si ne morem predstavljati, da bi iz mojih prsi leteli naboji ali špricala stepena smetana. Tudi če bi imela Rihannino postavo, bi ustvarjala glasbo, ki jo ustvarjam, in to ne gre ravno dobro skupaj."

Če imaš adute, jih pokaži, a le, če gre to skupaj s tvojo glasbo. A jaz si ne morem predstavljati, da bi iz mojih prsi leteli naboji ali špricala stepena smetana. Tudi če bi imela Rihannino postavo, bi ustvarjala glasbo, ki jo ustvarjam, in to ne gre ravno dobro skupaj.

Adele v reviji Q.