Pavel Dmitričenko v Bolšoj teatru pleše od leta 2002. Proslavil se je predvsem z vlogama Ivana Groznega v istoimenskem baletu in zlobnega čarovnika Rothbarta v Labodjem jezeru. Foto: Reuters
Pavel Dmitričenko v Bolšoj teatru pleše od leta 2002. Proslavil se je predvsem z vlogama Ivana Groznega v istoimenskem baletu in zlobnega čarovnika Rothbarta v Labodjem jezeru. Foto: Reuters

V napadu so sodelovali trije. Poleg vodje Dmitričenka naj bi bil to še Juri Zarucki, ki naj bi Filina z žvepleno kislino polil po obrazu, in voznik Andrej Lipatov, ki je poskrbel za pobeg s kraja zločina. Kot piše Guardian, so vsi trije priznali in so v zaporu.
"Organiziral sem napad, a ne do te stopnje, da bi se dejansko zgodil," je povedal 28-letni Dmitričenko, ki je v Bolšoj teatru od leta 2002.
35-letni Zarucki, ki je za medije ni želel dati izjave, že ima kriminalno datoteko, nezaposleni Andrej Lipatov pa je povedal: "Bil sem tam v času napada. Vozil sem nekoga. Nisem videl, kako se je zgodilo. Samo vozil sem in čakal, nato pa ga odpeljal. Tako so me prosili, brez dodatne razlage."
Filin naj bi uničil kariero balerini
Kot je policija zapisala v poročilu, je bil razlog za napad konflikten delovni odnos med plesalcem in direktorjem. Podrobnosti motiva policija ni želela razkriti, nekateri moskovski mediji pa poročajo, da je bil njun konfliktni odnos posledica Filinovih odločitev glede zasedbe balerine Anželine Voroncove, Dmitričenkove partnerice. Moskovski dnevnik Komsomolets je zapisal, da naj bi bil Dmitričenko jezen, ker Fillin balerini Anželini Voroncovi ni pustil igrati v vodilnih vlogah. Podobno so na državni televizijski postaji Channel One poročali, da je Filin Voroncovi uničil poklicno kariero.
Rivalstvo v Bolšoj teatru
Zamaskirani napadalci so nekdanjega vrhunskega baletnika Filina, ki je bil leta 2011 imenovan za umetniškega direktorja Bolšoj teatra, napadli 17. januarja. Zaradi hudih opeklin in poškodbe oči se je 42-letni direktor najprej zdravil v Moskvi, nato pa so ga premestili v bolnišnico v Aachen v Nemčiji.
Filin naj bi bil pred napadom tarča številnih groženj, dobival je anonimne telefonske klice, na avtomobilu pa so mu prerezali gume. Njegovi sodelavci so povedali tudi, da v najbolj znanem ruskem gledališču vlada veliko rivalstvo. Tudi Filin je bil prepričan, da je bil napad povezan z njegovim delom, in javnost je za njegove spore z nekaterimi plesalci vedela. Nekateri so hoteli njegovo službo, drugi več vlog, je povedal v času preiskave. Ves čas pa njegovega vodstva pa ga je podpiralo vodstvo teatra.