Gejzir je pobarval z barvili, ki se uporabljajo v prehranski industriji. Stanje je tako začasno in neškodljivo, saj naravo obožuje. Foto: Marco Evaristti Facebook
Gejzir je pobarval z barvili, ki se uporabljajo v prehranski industriji. Stanje je tako začasno in neškodljivo, saj naravo obožuje. Foto: Marco Evaristti Facebook
Za dovoljenje pred svojim podvigom ni spraševal, saj pravi, da narava ne pripada določenim ljudem, temveč vsem. Foto: Marco Evaristti Facebook

Ob zori je v znameniti islandski gejzir Strokkur, dobrih sto kilometrov severovzhodno od Reykjavika, zlil rdečo barvo za živila, in ko je izvir izbruhnil, sta se nad njim dvignili rožnata voda in para. To sicer ni edini takšen projekt umetnika, rojenega v Čilu, ki živi in deluje na Danskem in v Bangkoku. Naravne vode je pobarval že petkrat, v rdečo je barval vrhove ledenika na Grenlandiji, nazadnje pa je lani pobarval zamrznjen slap na Norveškem.
Narava kot platno
"Lepota narave me vedno znova prevzame. Ko okrasim naravo, ko ustvarim pokrajinske slike, slike v in na pokrajini ... Ne morem si zamisliti lepšega motiva in platna v enem," razlaga svoj motiv za poseganje v naravo Evaristti.
Narava ne pripada nikomur
Narave pri tem ne uničuje, saj uporablja jedilna barvila na osnovi sadja, zato je obarvanost vode začasna. Pred izvedbo projekta ni zaprosil za dovoljenje, saj se mu to ne zdi potrebno. "Narava ne pripada nikomur. Verjamem v svobodo govora in verjamem, da narava ne pripada določenim ljudem, temveč vsem," pravi.
Tamkajšnji prebivalci so Evaristtija obtožili vandalizma. "To ni umetnost. Močno obžalujem, da obiskovalec naše države dobi takšno idejo. Nimam besed, s katerimi bi lahko opisal svoj gnus do takšnih akcij," je povedal eden izmed njih. Z njimi se strinjajo tudi lokalne oblasti, ki so ga zaprle za dva tedna.
"Sem slikar pokrajin, ne uporablja platna, ampak slikam neposredno na naravo," na obtožbe odgovarja Evarissti. "Ljubim mater naravo. Če ljubim žensko, ji podarim diamantni prstan. Zato okrašujem tudi naravo, ker jo ljubim," dodaja umetnik, ki polemik ne vzbuja zgolj s svojim barvanjem narave, ampak tudi drugimi vsaj toliko, če ne še bolj, provokativnimi umetniškimi projekti. Ko je želel obarvati vrh Mont Blanca, je hotel pokazati, da je lepota minljiva in da je vse, kar je del narave, povezano z razpadanjem. "V estetskem eksperimentu se združita življenje in smrt," je zapisal.
Z mesnimi kroglicami in zlatimi ribicami o dvojnih standardih
Pred nekaj leti je v galeriji na dolgi mizi s pogrinjkom za 13 gostov ponudil mesne kroglice, ki jih je oblikoval iz mešanice govedine in maščobe iz lastnega telesa, pridobljene z liposukcijo, nato pa ocvrl v olivnem olju. Na Kitajskem je 12 obiskovalcev tudi povabil, da se mu pridružijo pri tej galerijski "zadnji večerji".
Na sodišču pa se je znašel še pred tem, ko je v električni mešalnik dal živo zlato ribico, obiskovalci razstave pa so lahko napravo vklopili in eden izmed njih je dejansko zmešal dve ribici. Danski sodnik Evaristtija ni obsodil zaradi mučenja živali, saj so bile ribe ubite "nemudoma" in "humano," brez mučenja in krutosti.
Zaradi svojega dela je Evaristti doživel tudi že smrtne grožnje in grožnje bombnega napada. Njegove projekte opisujejo kot gnusne in nemoralne, a sam odgovarja, da preprosto želi pokazati na dvojne standarde, ki jih sicer opaža povsod okoli sebe.