Videoumetnica Nataša Prosenc Stearns se predstavlja z izborom zadnjih petih let (na fotografiji prizor iz kratkega filma Zadnja večerja). Foto: Kino Šiška
Videoumetnica Nataša Prosenc Stearns se predstavlja z izborom zadnjih petih let (na fotografiji prizor iz kratkega filma Zadnja večerja). Foto: Kino Šiška
Kako je v Rusiji biti mlad in istospolno usmerjen? Foto: Kino Šiška

Nataša Prosenc Stearns je videoumetnica in režiserka, ki živi v Kaliforniji. Diplomirala je na oddelku za oblikovanje ljubljanske Akademije za likovno umetnost, kjer je ustvarila svoje prve videe ter jim kmalu pridružila še instalacije in filme. S Fulbrightovo štipendijo je končala podiplomski študij na California Institute of the Arts v Los Angelesu. S projektom Gladiatorji je predstavljala Slovenijo na 48. beneškem bienalu in zanj prejela nagrado Prešernovega sklada.

Dela Nataše Prosenc Sterans se že od srede devetdesetih let pojavljajo na domačih in mednarodnih razstaviščih ter na filmskih in videofestivalih. Na svojevrsten način brišejo mejo med abstraktnim in konkretnim ter preizkušajo ustaljene zakonitosti žanrov. Nataša Prosenc Stearns bo drevi ob 20.00 predstavila izbor del zadnjih petih let, med katerimi bomo tako videli štiri haiku videe (Afterlife, The Noise Factor, Going Where, Self-Portrait), tri kratke filme (Zadnja večerja, Presenečenje, Najinih dvajset minut), video Blato in omnibus Sokratov Proces. Ogledu filmov sledi kratka predstavitev.

V nedeljo ob 19.00 pa bosta na ogled dva dokumentarna filma, ki se dotikata človekovih pravic. Otroci 404 je ganljiv dokumentarec o težavah, s katerimi se srečuje ruska LGBT-mladina zaradi nedavno sprejete propagandne antihomoseksualne zakonodaje in homofobije v Rusiji. LGBT-mladostniki prek (anonimnih) intervjujev in videodnevnikov posredujejo svoj pogled na vsakodnevno življenje, v katerem stalno prihaja do diskriminacije in nasilja. Nevarna dejanja z nestabilnimi beloruskimi elementi v glavni vlogi pa je dokumentarec, ki so ga omogočili pretihotapljeni posnetki in necenzurirani intervjuji. V okolju, kjer po volitvah leta 2010 in aretaciji vodje opozicije Sannikova vlada represija, si Belorusko svobodno gledališče s svojimi predstavami prizadeva usmeriti pozornost na trenutni položaj na področju človekovih pravic. Filma bosta predvajana z angleškimi podnapisi.