Joaquin Phoenic, Philip Seymour Hoffman in Paul Thomas Anderson na popoldanskem srečanju z novinarji pred premiero Gospodarja. Foto: EPA
Joaquin Phoenic, Philip Seymour Hoffman in Paul Thomas Anderson na popoldanskem srečanju z novinarji pred premiero Gospodarja. Foto: EPA
Kritiki so pohvalili igralsko jedro filma, ki ga ob Phoenixu in Hoffmanu sestavlja še Amy Adams. Foto: Reuters
Z glavnim igralcem se je srečal tudi MMC-jev dopisnik iz Benetk Stjepan Hundić. Foto: Reuters

Film režiserja Paula Thomasa Andersona (med drugim se je podpisal pod ep Tekla bo kri) je na 69. Mostri doživel svetovno premiero, zdaj pa produkciji "mašinerije" Weinstein že napovedujejo dobre možnosti v bitki za oskarje.

Že v mesecih pred premiero je bil film označen kot "kontroverzen", predvsem zaradi neprikritih vzporednic s scientologijo, samooklicano vero, ki ji sledijo številna vplivna hollywoodska imena in ki skrbno neguje svojo podobo. Nasprotniki scientologije trdijo, da ne gre za vero, ampak za kult, ki naj bi tiste, ki ga želijo zapustiti, nadlegoval.

Igralsko jedro blesti
Anderson je potrdil, da je Hoffmanov lik - Lancaster Dodd, karizmatični, očarljivi in ukazovalni mož, ki vodi vero, imenovano The Cause -, nastal po resnični osebnosti: Hubbardu, sicer pokojnem že od leta 1986. V vlogi Doddove žene se predstavlja Amy Adams, celotnega igralskega jedra filma kritiki kar niso mogli prehvaliti.

Režiser in scenarist pravi, da obstaja veliko vzporednic med vero v filmu in zgodnjimi dnevi dianetike, sistema za samopomoč, ki ga je Hubbard nato razvil v scientologijo: "Ne vem veliko o scientologiji, še posebej ne o tem, kakšna je zdaj, a vem veliko o začetkih tega gibanja, kar me je navdahnilo kot ozadje za ustvarjanje teh likov."

Gospodarja videl tudi Tom Cruise
Dodal je še, da je film predvajal tudi Tomu Cruisu, najbolj razvpitemu hollywoodskemu scientologu, ki je igral v Andersonovi Magnoliji (1999). "Še sva prijatelja. Da, pokazal sem mu film, drugo pa naj ostane med nama," je na predstavitvi filma v Benetkah povedal Anderson.

V filmu se je poleg Hoffmana baje odlično odrezal tudi Joaquin Pheonix v obliki Freddieja Quella, zapitega nekdanjega mornarja, ki Doddu predstavlja trd oreh, hkrati pa v njem vidi neko divjost, ki je sam nima.

Phoenixov "karierni vrhunec"
Hollywood Reporter je zapisal, da je njegov nastop "karierni vrhunec". To je prva Phoenixova dramska vloga po štirih letih, leta 2010 je prav v Benetkah dvigal prah s podivjano pojavo, ki se je izkazala za "nateg" v namen promocije lažnega dokumentarca I'm Still Here.

Tudi tokrat je Phoenix upravičil svoj sloves nedostopnega in muhastega zvezdnika: med tiskovno konferenco je odšel iz dvorane, se nato vrnil s prižgano cigareto in na novinarsko vprašanje o črpanju navdiha za igro odgovoril: "Ne vem, od kod prihaja, in vseeno mi je." Pozneje so ga izžvižgali fotografi, ker jim ni želel pozirati, je pa le privolil v posnetek s producentom Harveyjem Weinsteinom.

(Malce) bolj priljuden je bil Philip Seymour Hoffman, s katerim se je v Benetkah srečal tudi Stjepan Hundić. Intervju, v katerem je med drugim povedal, da nima le predsodkov do scientologije, ampak do vseh ver, boste lahko na MMC-ju prebrali v torek.