V filmsko obarvanem Generatorju so se pogovarjali tudi s tremi igralci iz Izleta. Luka Cimprič (Gregor), Nina Rakovec (Živa) in Jure Henigman (Andrej) so z Gazvodo film posneli v 14 dneh, kot pravijo, je bilo na snemanju sproščeno in 'fantastično', tudi zato, ker so ga snemali prijatelji, ki so bili sošolci na akademiji. Foto: MMC RTV SLO/Blaž Tišler
V filmsko obarvanem Generatorju so se pogovarjali tudi s tremi igralci iz Izleta. Luka Cimprič (Gregor), Nina Rakovec (Živa) in Jure Henigman (Andrej) so z Gazvodo film posneli v 14 dneh, kot pravijo, je bilo na snemanju sproščeno in 'fantastično', tudi zato, ker so ga snemali prijatelji, ki so bili sošolci na akademiji. Foto: MMC RTV SLO/Blaž Tišler

V najtežjih časih za Slovenijo se bije boj za oblast med politiki, to mi gre blazno na živce.

Nejc Gazvoda
Nejc Gazvoda je film videl že več stokrat, v celoti ga ne gleda več z občinstvom, se pa rad pride poklonit pred filmom in po njem, tako da je končni prizor videl že kakih 300-krat in ga zna na pamet, je pa prav ta eden njegovih najljubših iz filma. 'Film mi je blizu, so stvari, ki bi jih spremenil, a to so osebne kaprice in pogled režiserja in ustvarjalca. Ima nekaj povedati, je nekaj, kar je pisano naši generaciji na kožo,' še pove o filmu. Foto: Val 202/Jerneja Jevševar

Generator je bil tokrat v znamenju filma Izlet, oddajo so snemali kar v kavarni Kinodvora, kjer se je zgodila premiera, na katero je Val 202 povabil svoje poslušalce. Izlet, filmski prevenec mladega pisatelja in režiserja Nejca Gazvode, je "generacijski film ceste" s preprosto zgodbo o zapletenih stvareh, odraščanju, prijateljstvu in ljubezni. Posnet je bil v celoti z digitalnim fotoaparatom, žanje uspehe po vsem svetu, zdaj pa osvaja tudi Slovenijo.

Novomeščan Nejc Gazvoda, scenarist, scenograf, montažer in režiser Izleta, je bil gost filmsko obarvane oddaje, med drugim sta ga voditelja Mateja Ramovš in Nejc Jemec vprašala, kaj je mislil z izjavo, da bi morala biti slovenska kinematografija bolj slovenska, kot je: "Predvsem provociram, ker slišim pripombe v slogu 'da le ne boš posnel slovenskega filma'. Slovenski film bi se moral bolj dotikati tem, ki se tičejo nas, specifike prostora, v katerem smo ... Trudimo se ugajati vsem, da bi bili naši filmi podobni hollywoodskim, a to ne gre, ker nimamo sredstev in takšne industrije, lahko pa bi bili krasna butična kinematografija, kar pa na žalost še vedno nismo," je povedal.

Oddajo Generator v celoti poslušajte tukaj.

Pa vendarle gremo v pravo smer s spremembami, ki zadevajo film, je zanimalo voditelja. "Film je pač nacionalni projekt, treba bi bilo zbrati denar, ga sistemsko urediti in bi se čez nekaj let začelo spreminjati ... Je pa zdaj bolje, prihajajo mladi avtorji, obrača se veter v smer, ko vidimo, da ne moramo delati več filmov, ki jih ne povoha kritik, gledalec pa ne pogleda. Imamo dolžnost do gledalcev, da delamo inteligentne in pomembne filme."

"Mladini drugo kot pasivnost v teh časih ne preostane"
Gazvoda sicer pravi, da mu angažirana umetnost ni najbolj pri srcu, a je kritičen do družbe nasploh, predvsem do pasivnih mladih. Kot pravi, v politiko ne bi šel, kako pa bi zmotiviral pasivno mlado generacijo? "Kritičnost je edini možen način razmišljanja o svetu, ne priznavam nikakršne ideologije, vse so nevarne ... Nisem pripadnik nobene stranke ali načina mišljenja, kot posameznik moraš biti absolutno svoboden, absolutno razmišljujoč in absolutno odgovoren, še posebej kot usvarjalec. Nočem moralizirati, a mladini drugega kot pasivnost v teh časih ne preostane, to je ta bizarnost: vsi so nam govorili, da naj študiramo, da ne bomo delali v McDonaldsu, zdaj, ko ni služb, pa pravijo: 'Delajte v McDonaldsu, saj delo je navsezadnje delo.'"

Gazvoda je spregovoril tudi o generaciji, rojenih v 80. letih. Je ta res tako zavozila, je tako drugačna od drugih? "Ni tako bistveno drugačna, vsaka generacije se ima za izgubljeno in se išče. Tudi to je del mladosti, saj nismo še toliko stari, da bi nam uspelo kaj zavoziti. Generacija, ki je zavozila, je bila generacija naših staršev, vse ji je bilo odprto, pa je svet pripeljala do te točke. Svet ni bil nikoli bistveno drugačen, vedno je bil poln vojn in krivic, a smo obstali in še vedno upamo, še vedno dogajajo lepe stvari ... Imam veliko upanje v našo generacijo."

"Moj fokus ni splošna družbena kritika, ampak skozi intimne zgodbe povedati, kaj me teži in mislim, da teži druge, tako je tudi v Izletu," je Gazvoda povedal proti koncu pogovora in film kljub malce starejšim protagonistom namenil najstnikom, za katere upa, da ga bodo vzeli za svojega.

V najtežjih časih za Slovenijo se bije boj za oblast med politiki, to mi gre blazno na živce.

Nejc Gazvoda