Keira Knightley je očitno zavezana kostumskim vlogam. Foto: EPA
Keira Knightley je očitno zavezana kostumskim vlogam. Foto: EPA
Z Velikim Gatsbyjem se je zabava očitno šele začela ...


Glede na to, da se Baza Luhrmanna in njegovega prikaza dekadentnih bakanalij v Gatsbyjevi graščini po razkošnosti najbrž ne bi dalo prekositi, bo film The Other Typist postavljen v intimnejši kontekst: gre za zgodbo o "flapperdekletih", ki se v kriminalnem podzemlju zapletata v težave.

Studio Fox obenem razvija še en soroden projekt, The Chaperone. Ekranizacija lanskega romana Laure Moriarty je izmišljena zgodba ženske, ki je leta 1922 pod svoje okrilje vzela 15-letno deklico, ki je v New York prišla za plesalko; ta deklica je pozneje odrasla v zvezdo nemega filma Louise Brooks.

Roman The Other Typist, katerega zgodba je postavljena v leto 1924, je letos izšel kot posledica "eksploatacije gatsbymanije", kot je zajedljivo zapisal Guardianov kolumnist. Roman, ki je nastajal z Zapiski o škandalu in Nadarjenim gospodom Ripleyem pred očmi, bralcu podaja postmodernistično nezanesljivi pripovedovalec: Rose Baker namreč celotno zgodbo pripoveduje izza zidov psihiatrične ustanove.

Zadrta Rose in karizmatična Odalie
Neprivlačna in seksualno zatrta sirota Rose se zaradi "indiskretnosti" z novinko v samostanu, kjer so jo vzgajale redovnice, znajde na cesti. Zaposli se kot stenografka na policijski postaji, kjer kmalu vsem, Rose pa še najbolj, glavo zmeša prihod nove tipkarice, nadzemeljsko glamurozne Odalie.

Odalie Rose kmalu vzame pod svoje okrilje, jo prepoji z dekadenco "džezovske dobe", z njo hodi v kino in jo nastani v svoji luksuzni hotelski sobi. A počasi se izkaže, da nobena izmed njiju ni to, za kar se zdi; ko se po neki še posebej razvratni zabavi na Long Islandu pojavi truplo, se stvari hitro zapletejo.

Film bo v kinematografe pripeljal studio Fox, ki je pred časom že sproduciral silno uspešen film o dveh mladih ženskah z diametralno nasprotnima osebnostma: Črni labod. Ni še znano, kdo bo režiral The Other Typist, prav tako pa tudi ne, katera vloga je pripadla Keiri - zategnjena Rose ali karizmatična Odalie.

Brezskrbni hedonizem mladosti
Dvajseta leta in "flapper kultura" je za filmarje danes fascinantna predvsem iz dveh razlogov: prek nje lahko raziskujejo vedno zanimivo temo seksualne osvoboditve, obenem pa je vizualno neizmerno "fotogenična". The Chaperone in The Other Typist bosta na neki način druga plat medalje, ki jo raziskujeta dva visoko profilirana filma tega poletja, The Bling Ring in Spring Breakers: gledalce bodo soočili z ennuijem in hedonizmom zdolgočasenih mladih ljudi, pa naj bo to danes ali pa pred devetdesetimi leti.