Skrivna združitev (2010): Po solistični policijski akciji, v kateri je umrlo veliko njegovih sodelavcev, detektiva Lija odpustijo. Li je bil vodja oddelka za detektiranje severnokorejskih morilcev, ki v Južni Koreji iščejo in pobijajo prebežnike iz Demokratične republike Koreje, zdaj se preživlja kot zasebni detektiv, povečini se ukvarja z iskanjem pobeglih žena. Potem nekega dne po naključju sreča mladeniča, ki naj bi v ponesrečeni policijski akciji pomagal Senci, zloglasnemu severnokorejskemu agentu, ki ga policija nikakor ne more ujeti. Li pod pretvezo, da bi ga rad zaposlil kot pomočnika, mladeniča Džija Vona nadzoruje in mu celo ponudi začasno prenočišče, vse v želji, da bi ga pripeljal do Sence ... Foto: Cankarjev dom
Skrivna združitev (2010): Po solistični policijski akciji, v kateri je umrlo veliko njegovih sodelavcev, detektiva Lija odpustijo. Li je bil vodja oddelka za detektiranje severnokorejskih morilcev, ki v Južni Koreji iščejo in pobijajo prebežnike iz Demokratične republike Koreje, zdaj se preživlja kot zasebni detektiv, povečini se ukvarja z iskanjem pobeglih žena. Potem nekega dne po naključju sreča mladeniča, ki naj bi v ponesrečeni policijski akciji pomagal Senci, zloglasnemu severnokorejskemu agentu, ki ga policija nikakor ne more ujeti. Li pod pretvezo, da bi ga rad zaposlil kot pomočnika, mladeniča Džija Vona nadzoruje in mu celo ponudi začasno prenočišče, vse v želji, da bi ga pripeljal do Sence ... Foto: Cankarjev dom
Zgodba filma Kralj in klovn (2005) se odvija času dinastije Chosun, ko se prijatelja Jang-seng in Gong-gil preživljata kot ulična zabavljača. Njun kruh je trd, zato se odločita s podeželja preseliti v prestolnico, kjer skupaj z novimi sodelavci izpilita komično-akrobatsko točko, v kateri se norčujeta iz kralja in njegove izbranke. Njihov ulični nastop vidi kraljev vidni svetovalec in ukaže vse artiste zapreti. Jang-seng med bičanjem izprosi poseben nastop pred kraljem, saj je prepričan, da bo pregovorno togega vladarja nasmejal. Njegovo prošnjo uslišijo, toda ponudba ima drugo plat: če vladarju točka ne bo všeč, jih čaka smrt ... Foto: Cankarjev dom

V sklopu cikla, ki je del festivala oddaljene kulture Nasmeh Koreje, bodo na ogled tako žanrske uspešnice priznanih korejskih režiserjev kot festivalske uspešnice.

Na desetdnevnem festivalu bodo, kot so sporočili iz CD-ja, predstavljena najžlahtnejša produkcija obeh skrajnosti. Med žanrskimi uspešnicami bodo filmi režiserjev, kot so Park Čan Vuk, Bong Džun Ho in Kim Dži Vun, med festivalskimi uspešnicami pa filmi režiserjev, kot so Kim Ki Duk, Hong Sang Su in Hur Džin Ho.

Umetniški in komercialni fenomen
Korejski film je fenomen tako z umetniške kot s komercialne plati. Umetniški filmi pobirajo festivalske nagrade po vsem svetu, komercialni oziroma žanrski filmi pa so v državi "nedotakljivi", saj ga stežka ogrozijo celo največje hollywoodske uspešnice, je zapisal vodja filmskega programa v Cankarjevem domu Simon Popek.

Korejska filmska produkcija zadnjih 15 let - to obdobje zajema tudi retrospektiva v CD-ju - je razdeljena v tri kategorije. V prvo sodijo visokoproračunski žanrski filmi, v drugo finančno precej bolj okleščena produkcija, s katero so si Korejci ustvarili svetovni sloves.

Začetnika čudaških, "mejnih" filmov, ki neprikrito raziskujejo meje spolne svobode in nasilja, sta bila Kim Ki Duk in Jang Sun Vu; pozneje se jima je pridružila množica mlajših režiserjev, kot sta Bong Džun Ho in Park Čan Vuk.

V tretjo kategorijo se uvrščajo režiserji s povsem samosvojo "poetiko tišine". V tem polju so ustvarjali tako veterani korejskega filma - Im Kvon Taek kot novinci Hur Džin Ho in Li Čang Dong, pa tudi avtorji, ki so s skoraj vsakim novim filmom krenili v novo smer, denimo Kim Ki Duk. S filmom zadnjega z naslovom Pomlad, poletje, jesen, zima ... in pomlad se bo 15. aprila sklenil pričujoči cikel.

Cikel je del Festivala oddaljene kulture, ki je letos posvečen korejski kulturi. V sklopu dvomesečnega festivala, ki se je začel 10. februarja, se slovenskemu občinstvu korejska umetnost predstavlja s koncerti, predavanji in filmi.