James Cameron meni, da počasi prihaja čas, v katerem bomo kinodvorane obiskovali le še s 3D-očali. Foto: EPA
James Cameron meni, da počasi prihaja čas, v katerem bomo kinodvorane obiskovali le še s 3D-očali. Foto: EPA
Avatar/Titanik
Po Avatarju, za katerega pravijo, da je premaknil meje filmske industrije, je čas, da se v 3D-tehniki poljubita tudi glavna junaka Titanika.
Avatar
Cameronova formula za učinkovit film je postavitev prepotentnih, pokvarjenih in pohlepnih ljudi, ki predstavljajo našo najslabšo stran, na eno in plemenite, duhovne, pogumne Nav'ije, ki zaznamujejo našo najboljšo stran, na drugo stran.

Režiser, scenarist in producent najbolj dobičkonosnih filmov v zgodovini Hollywooda, Avatarja in Titanika, je trdno zaverovan, da bo Avatar previharil filmsko industrijo. "Zdaj imamo pravo podlago za nadaljevanje s 3D-filmi in ostaja le eno vprašanje: ali bodo dosegel tak obseg kot barvni film," je v intervjuju za TimesOnilne povedal Cameron, ki se je že pred dobrimi petimi leti odločil, da bo vse svoje nadaljnje filme posnel v 3D-tehniki.
Vsaka klasika ni primerna za predelavo
Režiser meni, da je prav zdaj nastopil pravi čas za tovrstne filme, medtem ko so poskusi iz 50. let sloneli na majavih tleh, saj tehnologija še ni omogočala pravega učinka. Pojavljajo se celo ideje, da bi stare filme ponudili v 3D-različici, a režiser ni prepričan o brezglavem pretvarjanju teh filmov v še eno dimenzijo. "Podobno je kot pri barvah. Ali želimo videti barvno različico Casablance? Ne, tega ne želimo," meni Cameron.

Zanimivo, da se je sam odločil v tridimenzionalni različici ponuditi ljubezensko zgodbo Rose in Jacka na potapljajočem se Titaniku. Vprašati se je treba, kaj so za nas 'stari' filmi. "Ali označujemo Titanik za star film? Treba je torej razlikovati," je še prepričan.

Nevsiljiva poglobitev v tretjo dimenzijo

Po zaslugi razvoja novih tehnologij meni, da je ravno zdaj pravi čas za tisti bolj pristni poskus približanja realizmu na velikem platnu. "Med gledanjem Avatarja hitro pozabimo, da je v 3D-tehniki." Cameron opozarja, da je treba pri snovanju 3D-tehnike paziti, da ne vdremo v gledalčev prostor, kar je bila ravno napaka starih poskusov. "Svet vidimo v barvah, zato smo prešli iz črno-belega k barvnemu filmu. Gre za posnemanje našega čutnega zaznavanja. Svet vidimo v treh dimenzijah, zato prehajamo stran od 2D-filmov, pri katerih še vedno manjka občutek pristnega izkustva."

20. stoletje je bilo za režiserja stoletje ploske slike, 21. pa prinaša v film dobo tretje dimenzije. "Verjamem v izkušnjo, ki jo nudi kinodvorana, in eden izmed razlogov za snemanje Avatarja je bil tudi namen med ljudmi znova obuditi spoštovanje, ki ga čutimo le pred skupinskim ogledom pod velikim platnom."
Kinodvorane bodo končne zmagovalke
James Cameron, čigar Avatar je v blagajno prinesel 2,7 milijarde dolarjev, na podelitvi oskarjev pa ga je zasenčila nekdanja žena Kathryn Bigelow s svojo Bombno misijo, je prepričan, da veliko platno zmaguje v bitki s spletnimi pirati. Izpostavil je, da je Avatar najbolj 'zakonito' gledan film, a hkrati tudi največkrat s spleta naložen film. "To pomeni, da se ljudje očitno odločijo za kinematografsko izkušnjo, čeprav jim je na voljo tudi piratska različica," samozavestno dodaja Cameron.