Pri Yahooju razmišljajo o načinih, kako bi z vključevanjem oglasov v elektronske knjige pospešili prodajo in povečali dobiček. Foto: Reuters
Pri Yahooju razmišljajo o načinih, kako bi z vključevanjem oglasov v elektronske knjige pospešili prodajo in povečali dobiček. Foto: Reuters

Toda bralcem - predvsem staršem - je všeč, da je branje območje brez oglasov. Tudi pisatelji bi se verjetno pritožili, če bi oglasi stalno motili tok zgodbe.

Philip Jones, urednik Bookseller magazine
Yahoo
Podjetje Yahoo se je v vedno hujši spletni konkurenci v zadnjih letih znašlo v finančnih težavah, zato na vse kriplje išče nove vire dohodkov. Foto: EPA

Ob patentih so zapisali, da oglasi v digitalnih knjigah do zdaj "niso bili optimalni", in dodali, da bi lahko oglaševane izdelke prikazovali glede na žanr knjige ali celo vsebino določenega poglavja, fraze ali besede. "Večja stopnja oglaševanja, ki ima višjo vrednost za oglaševalca in je potencialno bolj moteča za bralca e-knjige, bi lahko upravičila večje popuste pri nakupu," so po poročanju BBC-ja zapisali v publikaciji organizacije US Patent and Trademark Office, ki skrbi za patente v ZDA.

Oglaševanje tudi v otroških digitalnih knjigah?
Med zamislimi Yahooja za "bolj optimalno" uporabo oglasov na elektronskih bralnikih so tudi spletne povezave znotraj besedila ali celo dinamična vsebina, denimo video. Po drugi ideji bi lahko na koncu strani ali poglavja dodali oglasni okvir z napisom v smislu "branje vam omogoča to-in-to podjetje". Bolj kot je bralec pripravljen gledati oglasi, več popusta bi lahko dobil: "Večje pojavljanje oglasov … bi bilo morda celo dovolj, da bi bila e-knjiga brezplačna," so še zapisali v opisu patenta. Kakšen popust bi dobili pri nakupu knjige, bi bilo odvisno tudi od tipa oglasa - če bi bralec gledal "oglase nižje stopnje", kot so denimo sredstva za beljenje zob, bi dobil več popusta kot za višje rangirane oglase, med katerimi za primer navajajo oglaševanje pic.

Še zanimivejša (ali strašljivejša, odvisno od zornega kota) je zamisel, da bi oglase lahko povezali s čustvenim stanjem bralca, medtem ko bere knjigo. Če bi se na primer glavna junaka zaljubila, bi lahko to sprožilo oglase za rože. V patentih omenjajo še, da bi podobne ideje lahko uporabili tudi v otroških knjigah, kar ponazarjajo s primerom: "Če so v prizoru mladi liki, bi lahko pokazali oglas za kokakolo, ki bi bralca vabil, naj ob branju knjige spije kozarec kokakole in obenem prikazali sliko mrzlega kozarca." Še natančneje bi po patentu lahko oglase priredili posamezniku, če bi upoštevali e-knjige, ki jih je že kupil.

Branje kot območje brez oglasov
Takšne ideje so že preizkušali, a so naletele na neodobravanje, opozarja Philip Jones, urednik revije o prodaji knjig Bookseller magazine. "Mogoče bi lahko v omejenem kontekstu to delovalo, če bi bili izdelki zelo povezani z naslovom knjige in jih ne bi vsiljevali v samo besedilo. Toda bralcem - predvsem staršem - je všeč, da je branje območje brez oglasov. Tudi pisatelji bi se verjetno pritožili, če bi oglasi stalno motili tok zgodbe."

Trenutno nekateri bralniki e-knjig podjetij Amazon in Kobo že prikazujejo celozaslonske oglase, ko je naprava ugasnjena, ali manjše oglase v menijih, a samo besedilo knjige ostaja "očiščeno" kakršnega koli oglaševanja.

Toda bralcem - predvsem staršem - je všeč, da je branje območje brez oglasov. Tudi pisatelji bi se verjetno pritožili, če bi oglasi stalno motili tok zgodbe.

Philip Jones, urednik Bookseller magazine