Besedilo nove predstave, ki je sočasno z uradno premiero izšlo tudi v knjižni obliki, je bilo najbolj naročana knjiga v predprodaji od leta 2007, ko je ta naziv držal sedmi roman v seriji o Harryju Potterju. Foto: Reuters
Besedilo nove predstave, ki je sočasno z uradno premiero izšlo tudi v knjižni obliki, je bilo najbolj naročana knjiga v predprodaji od leta 2007, ko je ta naziv držal sedmi roman v seriji o Harryju Potterju. Foto: Reuters
Najnovejšo štorijo je treba videti kot to, kar je - drama, ne še en roman, opozarjajo recenzenti. Foto: Reuters

Tako je, kot da smo pokukali v nedokončani osnutek ali v zgodbo, ki jo je napisal oboževalec. Magija je okrnjena.

The Washington Post
JK Rowling
Težko pričakovana premiera nadaljevanja sage o Harryju Potterju, ki je zdaj, tako kot njegovi oboževalci, že povsem odrasel, se je v londonskem gledališču Palace zgodila v soboto, na predvečer čarovnikovega rojstnega dne. Foto: Reuters
Med prvimi bralci ne manjka takih, ki so nad težko pričakovanim dodatkom h kanonu razočarani. Foto: Twitter

Na uradni londonski premieri predstave Harry Potter and the Cursed Child, ki gledalcem v dveh zaporednih večerih predstavi življenje zdaj že odraslega čarovnika Harryja Potterja - star je 37 let in ima otroke - je Rowlingova zbranim novinarjem nedvoumno zatrdila, da predstava in nova knjiga (ki je v resnici samo dramsko besedilo za predstavo) ne najavljata novega cikla zgodb o življenju učencev z Bradavičarke.

"V teh dveh predstavah ga čaka velikansko potovanje in potem mislim, da smo končali," je komentirala za agencijo Reuters. "Zdaj je tu že nova generacija, veste. Navdušena sem, da je zgodba oživela na tako lep način, ampak ne - s Harryjem sva končala."

Predstava, ki je razdeljena na dva dela - v gledališče je treba priti dva večera zapored - spremlja zdaj že odraslo trojico prijateljev, Harryja, Hermiono in Rona. Harry je preobremenjen uradnik na ministrstvu za čarovnije, njegov najmlajši sin Albus pa se težko spopada z mitskim slovesom, ki se drži njihovega priimka in družine.

Albus nato v preteklost odpotuje v družbi Scorpiusa Malfoya, sina Harryjevega nekdanjega sovražnika Draca; s spreminjanjem preteklosti sprožita učinek domin, ki radikalno preobrazi tudi sedanjost.

Največja uspešnica v predprodaji - od prejšnjega Potterja
Drama, ki je v knjižni obliki izšla v soboto opolnoči, je bila spektakel, kakršnega se spominjamo iz časov največje pottermanije: knjigarne po Veliki Britaniji so prirejale polnočne zabave. Samo veriga Waterstones je na primer v predprodaji dosegla več kot sto tisoč prednaročil. Tudi britanska veja spletne trgovine Amazon ima knjigo Harry Potter and the Cursed Child na vrhu seznama najbolje prodajanih del še pred uradnim izidom. V pičlih dveh dneh se je na strani nabralo več sto recenzij bralcev, večinoma so pozitivne.

V Ameriki je založba Scholastic natisnila več kot 4,5 milijona izvodov knjige, tudi iz Avstralije poročajo, da je knjiga Rowlingove najhitreje prodajano literarno delo letošnjega leta.

Evforija bralcev in zadržanost (literarnih) recenzentov
Izid knjige je nadaljevanje zgodbe o "dečku, ki je preživel" ponesel tudi med oboževalce sage, ki predstave ne bodo imeli priložnosti videti. In če so bralci večinoma navdušeni, na kritike knjiga ni naredila takšnega vtisa. Številni recenzenti so se pritožili, da branje scenarija pomeni "nepopolno izkušnjo", češ da je zgodbo, ki je kot odrska produkcija večinoma dobila same recenzije s petimi zvezdicami, "treba videti".

"Goli scenarij, v katerem je vse razen dialogov zapisano v omlednih didaskalijah ("Albus spi na klopi. Ginny ga pozorno opazuje. Harry strmi skozi nasprotno okno."), je nekaj čisto drugega od s podrobnostmi natrpanih odstavkov Rowlingove, kakršno imamo radi," piše kritičarka Washington Posta. "Tako je, kot da smo pokukali v njen nedokončani osnutek ali v zgodbo, ki jo je napisal oboževalec. Magija je okrnjena."

Enemu od kritikov se zdi zelo očitno, da besedilu manjka "večplastnost, ki bi jo dodala uprizoritev v živo in igro."

"Osma zgodba v seriji je Vrnitev v preteklost, ki razočara. Prekleti otrok postane zapletena pustolovščina o potovanju v času, ki se, iskreno, rahlo vleče," piše recenzent The Hollywood Reporterja. "J. K. Rowling je treba čestitati, ker premika meje žanrov. Najlažje bi ji bilo napisati še eno knjigo ali pa preskočiti knjigo in kar preiti na film. Težava je v tem, da je Prekleti otrok v manjši meri izvirna zgodba in v večji meri reciklaža že obstoječe Potterjeve mitologije. Občutek že videnega, že doživetega je pri vsem skupaj še največja šibkost."

Tako je, kot da smo pokukali v nedokončani osnutek ali v zgodbo, ki jo je napisal oboževalec. Magija je okrnjena.

The Washington Post