Za vsako knjigo, ki jo bo bral, bo Zuckerberg na Facebooku odprl posebno, moderirano
Za vsako knjigo, ki jo bo bral, bo Zuckerberg na Facebooku odprl posebno, moderirano "stran za diskusijo". Foto: EPA
Že o prvi knjigi, ki pred Zuckerbergovo omembo ni bila ravno brana, teče živahna debata. Foto: Facebook

Ustanovitelj Facebooka je znan (tudi) po tem, da vsako leto izbere en novoletni sklep (vsak dan nosi kravato, nauči se kitajščino itd.) in ga nato tudi izpolni: za leto 2015 se je odločil, da bo bral več knjig in nato o njih na Facebookovi strani A Year of Books debatiral z zainteresiranimi komentatorji. Novo knjigo bo v branje predlagal vsaka dva tedna.

Ko je 30 milijonom sledilcev na družbenih omrežjih razkril, da je prva knjiga njegovega "bralnega krožka" The End of Power Moisesa Naima, je spregledana knjižica, ki jo je od izida v marcu menda kupilo samo 1100 ljudi, čez noč postala uspešnica. Že v ponedeljek se je prebila v prvo dvajseterico najbolj prodajanih knjig na Amazonu, založnik pa je seveda že moral naročiti ponatis. V torek se je povzpela do osmega mesta, trenutno pa je spet na 14.

Pisatelj izvedel na Twitterju
Zuckerbergova izbira je tako pisatelja kot njegovega založnika ujela nepripravljena. "Nisem imel pojma," je za New York Post komentiral Naim. "V soboto zjutraj sem se zbudil in po številu omemb na Twitterju ugotovil, da se nekaj dogaja. Bilo je čisto presenečenje, ampak prijetno."

Pri založbi Basic Books, ki je knjigo izdala, so bili celo tako zelo nepripravljeni na povpraševanje, da je spletna prodajalna Amazon kmalu izobesila izvesek "ni na zalogi".

"S pomočjo knjig lahko natančno raziščeš temo in se v določeno vprašanje poglobiš bolj kot večina sodobnih medijev," je zapisal Zuckerberg. "Veselim se tega, da bodo knjige odslej večji delež moje medijske prehrane."
Oprah ni več bralna velesila
Vsi se še spomnimo, da je bila televizijska voditeljica Oprah Winfrey vrsto let ljubljenka založniške industrije, saj je prav vsako knjigo, ki jo je izbrala za svoj knjižni klub, izstrelila na prvo mesto lestvice najbolj prodajanih v Ameriki. Tudi po koncu svoje antologijske pogovorne oddaje je branje nadaljevala, a njen "Book Club 2.0" novega čtiva ni predlagal že več kot leto dni. "Oprah nima nobenega stalnega urnika za svoje predloge," je komentirala predstavnica Oprahine revije O. "Izbere knjige, v katere se zaljubi, knjige z globljim pomenom, za katere misli, da se bodo tudi bralci vanje zaljubili."