Kultura
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 13 glasov Ocenite to novico!
Lars von Trier (na desni) v družbi igralcev Siobhan Fallon Hogan in matta Dillona na premieri v Cannesu. Foto: Reuters
The House That Jack Built
Matt Dillon igra Jacka, serijskega morilca, ki 12 let (v sedemdesetih in na začetku osemdesetih) nemoteno pobija ljudi po Združenih državah. Foto: IMDb
Von Trier se je izrecno zahvalil festivalskemu direktorju, ki se je zavzel za umik oznake "persona non grata", ki jo je Danec nosil sedem let. Foto: Reuters
Na premieri je bila očitna odsotnost Ume Thurman, ki ima v filmu prav tako vlogo. Foto: Reuters

Lars von Trier o zgroženih gledalcih: "Po mojem se jim je moj film še premalo gabil"

"Zelo pomembno je, da te nimajo vsi radi"
17. maj 2018 ob 19:54
Cannes - MMC RTV SLO

Lars von Trier, ki z mediji ne komunicira ravno rad, se je vseeno odzval na recepcijo svojega novega filma, brutalne srhljivke The House That Jack Built. S premiere v Cannesu je odkorakal velik del občinstva, recenzije pa so bile medle – in to je Danca razveselilo.

Drama The House That Jack Built je zgodba o serijskem morilcu (igra ga Matt Dillon), ki pobija predvsem ženske in otroke. Največ zgražanja je v Cannesu sprožil prizor, v katerem protagonist odreže nogo rački. V dogajanje so vpleteni celo arhivski posnetki iz koncentracijskih taborišč. V intervjuju za spletni portal Cineuropa je von Trier pripomnil, da je bil zadovoljen nad odzivom publike, češ da ga je ogorčenje "zelo sprostilo".

"Zelo pomembno je, da te nimajo vsi radi, ker to pomeni, da ti je spodletelo. Celo nisem prepričan, da se jim je film dovolj upiral. Če bo postal preveč priljubljen, bom imel težavo. Ampak mislim, da je bil odziv ravno pravšnji."

Ogorčeni kritiki
Poročevalec revije Variety je naštel, da je s premierne projekcije v Cannesu še pred koncem filma "zaradi odvratne vsebine" odkorakalo več kot sto ljudi. "Ostudno. Pretenciozno. Za bruhat. Mučno. Pomilovanja vredno," je bila ena od ocen na Twitterju, kritik Roger Friedman pa je komentiral, da gre za "odvraten film", ki "ga ne bi smeli nikoli posneti".

"Izmaliči Riley Keough, izmaliči otroke ... In mi naj sedimo tam v pražnji obleki in to gledamo?" je eden od ogorčenih gledalcev komentiral za portal Vulture, novinar Al Jazeere pa je odšel iz dvorane, češ da "prizori pobijanja otrok niso niti umetnost niti zabava".

Recenzentka spletne strani The Playlist je med drugim zapisala: "Sedeti v isti dvorani z ljudmi, ki so režiserja 'dosmrtno' (ampak v resnici za sedem let) izgnali zaradi simpatiziranja s Hitlerjem, nato pa gledati dolg prizor, v katerem Jack hvali brilijantnosti nacističnega arhitekta Alberta Speera, je eden najbolj epskih primerov metazafrkavanja, kar sem jih kdaj videla." In pa še: "V preteklosti se je von Trierja dalo zagovarjati na podlagi njegove nesporne nadarjenosti za film, in ker je velik del njegovega nihilizma očitno izviral iz globoke osebne bolečine in depresije. Ta film pa gre veliko dlje v svoji izrecni grozi: zdi se, kot da režiser stoji sredi ceste, razkoračen nad razmrcvarjenim truplom, vihti krvav nož in moleduje policijo, naj ga aretira. Najmanj konstruktivna reakcija – in to rečem kot ljubiteljica mnogih njegovih filmov – bi bila, da si gladimo brade in razmišljamo, kako bi vsemu temu rekli Umetnost."

"Če bom kdaj koga ubil, bo to novinar"
Na vprašanje o tem, kako se je na film pripravljal, je Danec povedal, da je prebral več kriminalk pisateljice Patricie Highsmith, pisanje pa mu je bilo nato "v velik užitek". Na serijske morilce se sicer ni pretirano spoznal, pravi, ampak "vem pa veliko o psihopatih. Sam nisem sicer še nikogar ubil. Če ga kdaj bom, bo pa to verjetno kak novinar".

Konec embarga
Premiera filma The House That Jack Built je, kot smo že pisali, pomenila von Trierjevo vrnitev na festival, ki ga je leta 2011 (zaradi spornih izjav o simpatiziranju s Hitlerjem) označil za "persono non grato" in mu odrekel gostoljubje.

Von Trier se je zdaj izrecno zahvalil canskemu direktorju Thierryju Frémauxu, ki "se je zelo trudil zame ... Iz nekega razloga je bilo zelo težko umakniti to oznako nezaželene osebe". To, da so njegov novi film predvajali zunaj tekmovalnega programa, je po režiserjevem mnenju "še zadnji delček moje kazni".

V sedmih letih, kolikor časa je bil odsoten s festivala (Nimfomanko je denimo leta 2014 predstavil na Berlinalu), je von Trier po lastnih besedah postal "ponižnejši", med drugim zato, ker se je lotil odvajanja od alkohola. Zaradi neizmernega stresa, ki spremlja njegovo vrnitev v Cannes, se je začasno sicer odrekel treznosti. "V Cannesu je nemogoče abstinirati, zato sem trenutno na krajšem oddihu od programa. Antabusa (zdravila, ki ga predpisujejo pri odvajanju od kroničnega alkoholizma, op. n.) trenutno ne jemljem, saj mi pri res hudem napadu tesnobe pomaga samo alkohol."

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
biba007
# 17.05.2018 ob 20:48
“Izmaliči Riley Keough, izmaliči otroke ... In mi naj sedimo tam v pražnji obleki in to gledamo?," je eden od ogorčenih gledalcev komentiral za portal Vulture, novinar Al Jazeere pa je odšel iz dvorane, češ da "prizori pobijanja otrok niso niti umetnost niti zabava".

Kaksna dvolicnost.. a ko se to dogaja na dnevnem redu po svetu, predvsem na Vzhodu, pa lahko brez problema sedijo in gledajo ter ne ukrepajo? Tisto pa ni nagnusno?
zrcalo, zrcalo..
josh k.
# 18.05.2018 ob 06:05
"Sam nisem sicer še nikogar ubil. Če ga kdaj bom, bo pa to verjetno kak novinar".

Ha, ha ta je dobra...verjetno ni edini, ki si to misli.
nenavdusena
# 17.05.2018 ob 22:44
odzval na recepcijo svojega novega filma...
A se samo meni zdi, da je nivo slovenščine na tem portalu neprimerno nizek? Zagotovo bi se našla tut kaka bolj ustrezna beseda za tole...
Tao3
# 18.05.2018 ob 06:24
Greš gledat brutalno shrljivko in potem se zgražaš? To je isto kot tisti, ki celega kosa mesa ne morejo jesti (recimo piščančja bedra ali svinjsko rebro), lahko pa jedo klobase, pršut in Mcnagece ...

Imam občutek, da se niti ni približal grozotam, ki jih počnejo plačanci USA, UK, SA in Izraela po Siriji z rezanjem glav in mučenjem ... ampak ja, tam je lažje pogledat stran in se nas ne tiče, režiser je pa kriv, da se te stvari stvari dejansko dogajajo ker to prikaže?

Seveda, pokrijmo si oči in ušesa in nas ni ... ku ku, ku ku ...

Režiser je kriv!
Bubi
# 17.05.2018 ob 22:28
lepi pleb filter jim je pripravil. je malo počistil dvorano "kritikov"
Tao3
# 18.05.2018 ob 06:25
Bolj si zatiskamo oči, bolj gledamo stran, manj prikazujemo dejasnko stanje: SLABŠE JE NA TEM SVETU! Niste opazili?

Resnica ne bo nikogar ubila.
Tao3
# 18.05.2018 ob 08:11
Marko32, mislim da je predvsem pomembno kar se dogaja SEDAJ, in kaj prikazujemo SEDAJ, V SEDANJOSTI. To, da je RKC sežigala ženske na grmadah zaradi čarovništva je grozljivo, vendar se preteklosti ne da spremeniti.

In ravno ti o kazanju s prstom ...

Preteklost je pomembna, da se iz nje kaj naučimo, vendar, vi ki živite v preteklosti uničujete sedanjost zaradi stvari, ki se jih ne da spremeniti.

PRAVILNO je potrebno PRIKAZOVATI SEDANJOST, čimbolj realno in nefiltrirano, da ljudje dejansko dojamejo kaj se dogaja ne pa da živijo v neki Facebook fantaziji realnostnih šovov in poneumljanja.

Vsebina filma, ki nazorno in dejansko prikaže dogodek je sporna zakaj? Sploh v prizmi žanra? Ajaaaaa točno! REALNOST JE PREKRUTA DA BI ŽIVELI V NJEJ! Eureka ...
ginza
# 18.05.2018 ob 11:16
Jaz mislim, da samo nasilje v fiilmih, tudi nazorno, ni problem, če se ga lotiš na prav način. Kolikokrat so v filmih nazorno prikazani poboji, umori, mučenje, posilstva, sekanje glav itd.itd. Vse te stvari se tudi v resnici dogajajo ali so se dogajale, zato ne vidim razloga, zakaj ne bi tega bilo tudi v filmih, vse ostalo je hinavščina. Problem je, ko je vse to v filmu samemu sebi namen, torej nasilje zaradi nasilja samega, ne da bi zadaj bila neka zgodba, ki bi upravičevala prikazovanje nasilja, saj ima tudi v resnici vsako nasilje svojo zgodbo.

Tako kot slabe pevke in igralke kariero gradijo predvsem s svojim seksapilo in izgledom in s tem zamaskirajo svoj obupno podpovprečen vokal, tako slabi režiserji svojo kariero gradijo s kontraverznostjo, šokom in zgražanjem in s tem skušajo prikriti, da nimajo idej. Zadnji Trierjevi filmi so, ne glede na vsebino, ko potegneš črto, slabi, dolgočasni, negledljivi in pozabljivi, in očitno je, da tudi z njim kot človekom ni čisto vse ok, če namerno pozornost išče na tak način, da muči svoje občinstvo. To, kar počne, pač ni več film, ampak bizarni performansi, ki se jih tudi Marina Abramović ne bi sramovala. Morda bi pa to moral početi. Performanse. Jaz pa bom raje gledala tiste glupe Avangerse, so vsaj zabavni.
Orionstar
# 17.05.2018 ob 23:37
Naša kreacija odslikava našo notranjost.

saj mi pri res hudem napadu tesnobe pomaga samo alkohol..."

...brez kakršnekoli hude notranje težave, takšen film ne nastane!
anomis
# 20.05.2018 ob 02:57
Priznam, da še vedno težko sprejmem pametovanje ljudi, ki o umetniškem filmu pojma o pojma nimajo, očitno pa ne premorejo niti toliko bistroumnosti in osnovne razgledanosti, da bi seveda za razliko od kokičarskih filmov sploh razumeli vsebinsko zahtevnejše filme (kaj šele da bi prepoznali obrtno nadpovprečnost), ki pač ne služijo zgolj podebiljevalski zabavi. Težko sprejmem, da ljudje ne prepoznajo pri sebi, kdaj o nečem nimajo pojma o pojmu in vseeno čvekajo kozlarije. Tako kar naenkrat postane Melanholija, Nimfomanka itd. dolgčas. Logično, da je dolgčas nekomu, ki nič ne šteka. Kdor se zatakne na površini, se ne dolgočasi ob najbolj banalnih, plitkih in resnično dolgočasnih filmih. Verjamem, da se isti pametnjakoviči še nikoli v življenju niso zlahka prebili tudi skozi kateri koli zahtevnejši roman. Tolaži me le to, da te butaste čvekarije izražajo ljudje bolj pogumno anonimno kot podpisani. Čeprav po izkušnjah tudi to ne drži povsem.
evaevi
# 18.05.2018 ob 19:37
Lars von Trier je naredil enega najnežnejših, najoptimističnejših vpogledov v ljudi, soočene z absolutno brezupno situacijo v Melanholiji. Taam nas je naučil, da imamo tudi v povsem izgubljeni situaciji še vedno možnost izbire, kaj bomo dali otroku. Zaključek je naredil božansko.
Govori resnico o ljudeh, ne vem, če še kdo zmore toliko poštenja. Menda da to ni všečno.
Za ta njegov film verjetno nimam dovolj poštenja, da bi ga zdržala, se mi zdi.
[MOD]Beslic
# 18.05.2018 ob 13:18
Zagotovo je ta film prava romantična komedija če ga primerjamo z umsko bolnim "Srbskim filmom".
zakrajšek
# 18.05.2018 ob 10:14
Človek, ki očitno dela zato, da bi se ljudem zagabil? Halo?
maher
# 18.05.2018 ob 10:11
"Von" Trierju predlagam, da v naslednjem filmu namesto rački odseka nogo dojenčku: mogoče se bo potem publiki le dovolj zagabil in bo možakar zadovoljen (čeprav bi se gotovo tudi v tem primeru našla kakšna globokoumna glava, ki bi "videla globlje").
Tip je očitno bolnik, ampak mene njegove psihične težave ne zanimajo. Problem je v tem, da so njegovi na efektih in senzacijah grajeni filmi neverjetno SLABI. To velja tako za dolgočasno, prazno in pretenciozno Narkomanko kot za Melanholijo z njenim do kiča prignanim esteticizmon in osupljivo amaterskim scenarijem. Skratka blefer, ki svojo plehkobo zavija v štanjol in vegetira na sebi sorodni publiki.
Tao3
# 18.05.2018 ob 09:57
Orionstar, seveda z omenjenim greš v drugo skrajnost, film je vseeno fikcija, medtem ko gledanje dejanskih posnetkov nosi v sebi sporočilo, da se je to v tistem trenutku živi osebi dejansko tudi zgodilo ...
Tao3
# 18.05.2018 ob 09:56
Orionstar, če ne veš kaj se dogaja, ne moreš in tudi nič ne narediš, da bi se to ustavilo. Živiš v milnem mehurčku ignorance ... Niti možnosti nimaš, da bi to počel, ker ni vzroka. Filtriranje dejanskega stanja je naredilo svet kot je sedaj. Padajo vsi dosežki stoletnih bojev za pravice ljudi ...
Orionstar
# 18.05.2018 ob 08:28
Tao3...poznamo realnost...samo s klikom na LiveLeak imaš GoPro posnetek šrapnela, ki odpihne tilnik...in rafal ALK47 direkt v hrbet...vse na 4K kvaliteti!

Gledati psihopate v okviru zabave, pa je pomilujoče in nepotrebno pumpanje negative v masovno zavest!
Kvazi umetniški nihilizem, se je razvodenel v 80's in danes se z njim ukvarjajo tisti, ki zdravijo duševne stiske...ta Danec prav plava v njej in jo posledično preliva na filmsko platno!
V vsaki stvari uživaš samo, če resoniraš z njo!

#Archons are fading away...passé
Highland
# 20.05.2018 ob 11:00
Fuckwad, nevem ce Tarantinota lahko das v isti kos s Trierjem, Tarantino je ze zdavnaj zasel v poneumljajoce filme. Prvi filmi ok ja, Reservoir dogs, Pulp Fiction.. ostalo pa je ze debilizem. Ce bi ze primerjal oz dajal na nek resen nivo sploh, ker govoris o "geniju" bi bistveno prej uvrstil med te Sorentinota..
fuckwad
# 18.05.2018 ob 11:03
Von Trier je genij, podobno kot Tarantino - edino s to razliko, da Von Trier misli resno.
bgyorek1
# 17.05.2018 ob 20:56
Sam ga imam kot K.Kieslewkega za vizualnega genija,vendar je z nimfomanko popolnoma mimo vsekal.No,bomo vidli ta novi film če kaj obeta.
evaevi
# 18.05.2018 ob 19:45
Von Trier je genij, podobno kot Tarantino - edino s to razliko, da Von Trier misli resno.

točno!
anomis
# 17.05.2018 ob 23:52
@bgyorek1: Zakaj naj bi z Nimfomanko mimo usekal???? Po mojem mnenju je s tem filmom dosegel najvišjo stopnjo psihološke natančnosti, brez pardona. Izjemno kompleksno delo, njegovo najkompleksnejše. Res pa je, da je za Nimfomanko potrebna vsaj določena podlaga, o čem sploh govori, kar se psihologije tiče. Tega poznavanja npr. pri nas niso premogle tudi nekatere mlajše novinarke in so tipkale take oslarije o filmu, da glava boli. Skratka, Trier je iz leta v leto boljši, ker je vedno manj manipulativen in gre direktno v srž patologije, ki jo obravnava. Njegovi najslabši pop projekti so bili npr. začetna trilogija o ženski: Lom Valov (kakšen neiskren izbruh šovinizma!), Plesalka v temi (give me a break!!!) in Idoti (kakšen patetičen nateg). Vsi našteti filmi so bili seveda javnosti najbolj všeč, ker so bili obrtno odlični, vsebinsko pa ravno prav puhli, površni, kičasti in psihološko manipulativni (preigravanje priljubljenih sterotipov). S časom je očitno odrasel, nehal poskušat ugajat in začel inteligenco raje uporabljat za snemanje surove realnosti in metafore. Od Dogvilla dalje je šele dovolj iskren, da si zasluži naziv filmski umetnik in omembe vreden mislec. Prej je bil zame samo odličen popart blefer. Nisem si pa seveda še ogledala zadnjega masakra iz njegove glave:):)
stari59
# 17.05.2018 ob 23:24
No, ja . Bom si ga ogledal. Zakaj? Muska. Bowie - Fame. Če je film na podobni ravni je odličen.
nuLanuLa
# 18.05.2018 ob 13:51
S CVjem kot ga ima, ne imel za izbiro dve možnosti: umobolnica ali režija (evropskih filmov). Svoje probleme in psihoze vsiljuje še drugim. Prava umetnost je to, da iz mračnih globin potegneš nekaj pozitivnega.
maher
# 18.05.2018 ob 11:39
Se opravičujem za tisto "Narkomanko" v mojem postu: mislil sem seveda na Nimfomanko.
me4uall
# 17.05.2018 ob 22:52

nenavdusena je napisal(-a)

“odzval na recepcijo svojega novega filma...
A se samo meni zdi, da je nivo slovenščine na tem portalu neprimerno nizek?
Zagotovo bi se našla tut kaka bolj ustrezna beseda za tole...


A je to kakšen novodoben sarkazem?

Se mi pa zdi, da se tale Von Trier pod krinko filmske umetnosti vse bolj približuje izprijenosti svojega podmorniškega sonarodnjaka Madsena.
Marko32
# 18.05.2018 ob 07:49
Ali pa grozotam povojnih pobojev...a tao3?

Najprej bo treba pomesti pred lastnim, slovenskim pragom, potem lahko s prstom kažemo na druge.

In hinavščina tistih, ki predčasno odhajajo iz ogleda filma in tistih, ki s prstom kažejo zgolj na druge, je povsem ista.
Kazalo