Na vrtljivem odru se cirkuški umetniki gibljejo v svetu iluzije, igre senc, metanja nožev, akrobatike, žongliranja in drame. Foto: Mats Böcker
Na vrtljivem odru se cirkuški umetniki gibljejo v svetu iluzije, igre senc, metanja nožev, akrobatike, žongliranja in drame. Foto: Mats Böcker
Šest nenavadnih likov, ki vzbujajo vtis, da so najbolj osamljeni ljudje na svetu, se spoprijema z osebnimi dilemami. Vsak se svojstveno skuša približati drugemu. Foto: Mats Böcker
Predstava je bila zasnovana v poskusu razumeti kaotični red desne možganske polovice. Foto: Mats Böcker
Švedski cirkus v Ljubljani

Predstavo o telesu, tveganjih in priložnostih je zasnovala in režirala umetniški vodja cirkusa Tilde Bjöfors. Premiera je bila v torek v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma (CD).
Nosi jih kot krono je zadnji del trilogije o človeškem telesu, ki raziskuje ravnovesje med levo in desno možgansko polovico. Kot so zapisali v CD-ju, predstava osvetljuje zavestno odločitev, kako se z neuspehi, strahovi in pomanjkljivostmi okrasimo kot s krono, kako jih pološčimo in nosimo s ponosom. S prvim delom trilogije, 99 % neznano, je skupina leta 2004 tri večere zapored navduševala Gallusovo dvorano CD-ja.
O pomenu tveganja in priložnosti
Kot je zapisala Björforsova, se v pričujoči predstavi z različnih vidikov poglabljajo v pomen tveganja in priložnosti. "Predhodnik vsake rasti je tveganje. Ni je inovacije, velike umetnine ali ljubezenske zgodbe, ki ne vsebuje številnih tveganj. Iz tveganja se izluščijo izredno dragoceni izidi, zakaj ga potem spremlja tako negativen pridih in zakaj se vsakršnemu tveganju ne predamo z veliko radostjo," se sprašuje Björforsova, ki je tudi direktorica in ustanoviteljica cirkusa, obenem pa profesorica sodobnega cirkusa na Univerzi za ples in cirkus v Stockholmu.
Na vrtljivem odru bo nastopila šesterica neobičajnih likov, Čarodej čudežnega (Henrik Agger), Čudežna in nadnaravna (Louise Bjurholm), Čudo stoletja (David Eriksson), Jekleni živci (Jasper Nikolajeff), Gospodarica kaosa (Anna Lagerkvist) ter Divja, čudaška in čudovita (Fouzia Rakez). Avtorica glasbe in besedil, med njimi tudi pesmi, po kateri se imenuje predstava, je Rebekka Karijord.
"Šestčlanska posadka nam pokaže, da cirkus lahko najdemo v vsem - od plastičnih vrečk, vakuumskih odmaševalnikov odtokov, verižnih žag do žogic za namizni tenis. Vsak še tako dolgočasen ali praktičen predmet ima v sebi nekaj čarobnosti. Iz Cirkusa Cirkör odideš s popolnoma novim pogledom na cirkuško umetnost in na življenje," je o predstavi zapisal stockholmski časopis DN Kultur&Nöje.
Spreminjanje sveta s cirkusom
Cirkus Cirkör je bil ustanovljen leta 1995, od takrat ga je na svetovnih odrih videlo 1,2 milijona ljudi. Sedež ima v areni Subtopia v Albyju, južnem predmestju Stockholma, kjer so vzpostavili tudi izobraževalni program na področju cirkuških praks. Skupina je urila in o sodobnem cirkusu poučevala 320.000 otrok in mladostnikov.

Njihova vizija je s sodobnim cirkusom spremeniti, ozavestiti ter poživiti svet in življenje samo. Vodijo jih vrednote, imenovane drzna predanost, kakovostna norost in kolektivni individualizem.

Švedski cirkus v Ljubljani