Predstava Carlesa Casallachsa Por sal y samba (Za sol in sambo) je humorni, a obenem brutalni pogled v zakulisje profesionalnih plesalcev latinskoameriških plesov, ki se soočajo z nenehno težnjo po popolnosti. Foto: Španski borci
Predstava Carlesa Casallachsa Por sal y samba (Za sol in sambo) je humorni, a obenem brutalni pogled v zakulisje profesionalnih plesalcev latinskoameriških plesov, ki se soočajo z nenehno težnjo po popolnosti. Foto: Španski borci
Basse danse
Predstava Basse danse je plesno delo, ki je onkraj konceptualizacije in postmodernega. Predstava se opira na evropsko glasbo 15. stoletja: "basse danse" je bil eden najbolj razširjenih dvornih plesov stoletja, ki je temeljil na drobnih, lahkih in gracioznih korakih blizu tal. Foto: Španski borci

Program v Španskih borcih pripravljajo z Zavodom EN-KNAP in Slovensko kinoteko, združuje pa filmsko in plesno umetnost. Dva plesna in dva video večera sta potekala v Španskih borcih, v Slovenski kinoteki pa napovedujejo pester filmski program. Dogajanje se bo sklenilo 28. septembra.

Strastna dialektika para
Odrski del bo po besedah kritičarke in publicistke Katje Čičigoj prinesel več presenečenj, predvsem v lastni produkciji zavoda EN-KNAP, ki tam domuje. Malo težje pa je po njenem mnenju napovedati vrsto srečanja, ki jo bosta razvila plesalec EnKnapGroup Tamas Tuza ter glasbenik Omar Ismail v premierni predstavi Gibljive slike/Motion Pictures 28. septembra ob 20. uri v Španskih borcih.

Srečanje med filmom in plesom uprizarja tudi gostujoča predstava Por Sal y Samba koreografa in plesalca Carlesa Casallachsa. Ta s soplesalko Claro Saito uprizarja dekonstrukcijo spektakelskega dispozitiva salonskega plesa sambe in klišejskih vsebin, ki jih nanj navadno lepimo - zapeljevanje in strastno dialektiko para.

Video na telesih plesalcev
Nekoliko teže pa "je misliti filmsko v odnosu do razmeroma abstraktne scensko minimalne in gibalno precizne predstave" kolektiva Hodworks Basse Danse, ki je izvedena na podlagi in uporabljajoč določene kompozicijske strukture polifonične baročne glasbe, razmišlja Čičigojeva, medtem ko po njenih besedah obilo "hrane za misel" na temo filma in plesa nudi predstava Loss skupine A.lter S.essio pod vodstvom multimedijskega umetnika in glasbenika Fabrica Planquetta.

V predstavi video podobe naposled dejansko stopijo na oder, a nikakor ne na način klasične kulise v ozadju. "Premestitev projekcijske površine je ključna: s platna na telo. Ali bolje - na telesi plesalcev, ki vselej ostajata ločeni, vsako 'zaprto' in določeno s prostorom video projekcije," še piše Čičigojeva.