Prostor nekdanje slačilnice in umivalnice rudnika v Velenju je izvrstno razstavišče za slike skupine Laibach, ki prepletajo motiviko rdečega križa in industrijsko-rudarskega revirja v Zasavju. Foto: Primož Zakrajšek/Zavod Maribor 2012
Prostor nekdanje slačilnice in umivalnice rudnika v Velenju je izvrstno razstavišče za slike skupine Laibach, ki prepletajo motiviko rdečega križa in industrijsko-rudarskega revirja v Zasavju. Foto: Primož Zakrajšek/Zavod Maribor 2012

Vizualna produkcija zasedbe z značilno estetiko gibanja Neue Slowenische Kunst je bila v zadnjih letih predstavljena na več postavitvah, ki Laibach niso predstavljale le kot glasbene skupine, ampak v kontekstu njegove celotne umetniške produkcije. Slike Rdeči revirji bodo zdaj na ogled v velenjskem muzeju, odprtja pa se bodo udeležili tudi člani skupine, ki bodo s Pihalnim orkestrom Premogovnika Velenje odigrali nekaj svojih največjih uspešnic.
Med peklom in rajem
Likovna kritičarka Barbara Borčič pravi, da so slike zdaj umeščene v kontekst velenjskega rudnika, da bi tako skupaj z drugimi posegi v prostore poskušale nekdanjim stvarem in ambientom dati specifično funkcijo ter iz zgodovine spletle današnjo zgodbo.
Po besedah likovnega kritika Andreja Medveda je Laibachov projekt razdeljen na pekel, purgatorium in raj, kjer je razstava slik. V Rdečjih revirjih so skrita želja po nesmrtnosti, nekakšno hrepenenje in celo religioznost v primarnem smislu te besede, piše.
Prav zato, ker je skupina Laibach v znana predvsem po glasbenem udejstvovanju, ploščah in videospotih, so bile razstave zadnjih let premišljene dokumentarne predstavitve, na katerih je, kot pravi Borčičeva, mogoče spoznati njihova pretekla dela in hkrati nove prostorske instalacije. Leta 1980, ko datiramo začetek skupine Laibach, so projekt zasedbe - skupinsko razstavo in koncert - v Delavskem domu Trbovlje prepovedali. Pred dvema letoma so prav tam pripravili večmedijski dogodek, ki je obsegal razstavo, koncert in simpozij, ter ob tej priložnosti predstavili tudi Rdeče revirje.
Laibach je tudi eden izmed soustanoviteljev umetniškega gibanja Neue Slowenische Kunst, utopične države NSK (1992) in utemeljitelj retroavantgardne umetniške smeri. Ključno vodilo Laibach Kunst je celostna umetnina, ki učinkuje celostno, čutno in emocionalno, telesno in mentalno. Med področji in disciplinami ni ločnice, vsa izrazna sredstva v razširjenem polju umetnosti delujejo simultano.