Stolp zlata je Burden naredil sredi 80. let, in predstavlja neposredno podobo bogastva. Foto: New Museum
Stolp zlata je Burden naredil sredi 80. let, in predstavlja neposredno podobo bogastva. Foto: New Museum
Tovornjak s tonsko utežjo je na ogled v pritličju muzeja. Foto: New Museum

Gre za prvo večjo razstavo Burdnovih del v ZDA po 25 letih. Med številnimi razstavljenimi eksponati pa le enega budno stražijo oboroženi varnostniki. Razlog? Ker gre za štiri milijone dolarjev vreden "stolp moči". Stolp moči je sestavljen iz 100 kilogramov zlatih palic, ki so v obliki čokolad postavljene v piramidno skulpturo. Delo je Burden ustvaril že sredi 80. let. Takrat je bilo veliko govora o nevtronovi bombi (t. i. ERW- enhanced radiation weapon), ki bi s sevanjem uničila vsa živa bitja. "To je bila bomba, ki ni eksplodirala, temveč je oddajala sevanje, ki bi pobilo vse življenje," je dejal Burden. "Edina stvar, ki bi vas zaščitila pred nevtronovo bombo, so trije metri zlata."

V štirih desetletjih je Burden zgradil impresivno kariero, katere delček je zdaj na ogled na razstavi Extreme Measures. Umetnik je v ospredje postavil dela, ki se osredotočajo na težo, meje in omejitve, pri čemer se postavlja vprašanje o mejah med fizičnimi in moralnimi omejitvami. S svojimi nenavadnimi umetninami je Burden na novo opredelil način razumevanja med performansom in skulpturo. Leta 1971 je uprizoril performans, v katerem ga je prijatelj na njegovo zahtevo ustrelil v ramo.

Velik pečat v umetnosti je Burden pustil s svojimi začetnimi deli, s katerimi je močno vplival tudi na mlajše umetnike, predvsem s svojim radikalnim pristopom do telesa, pa tudi tematik v širšem socialnopolitičnem kontekstu. V 80. letih je začel niz instalacij s povečanimi predmeti in nenavadnimi materiali, kot so povečane otroške igrače.

Na razstavi Extreme Measures, ki se razprostira na petih nadstropjih muzeja, si lahko obiskovalci poleg zlate piramide ogledajo tudi številne druge eksponate. Med njimi je tudi tovornjak ford crane iz leta 1964, na katerem je enotonska utež. Kuratorji so ga uvrstili v pritličje, saj ga zaradi velikosti niso mogli dvigniti v višje nadstropje.

Spodaj si lahko ogledate nekaj del Burdna, ki so bila v preteklih letih na ogled na različnih koncih sveta.