Bistvo dobrega slikarja je zvestoba lastnim umetniškim idealom in neodvisnost od trenutnih smernic. Foto: Galerija MIK
Bistvo dobrega slikarja je zvestoba lastnim umetniškim idealom in neodvisnost od trenutnih smernic. Foto: Galerija MIK
France Slana: Variacija
Čeprav velja France Slana za tradicionalista, najdemo tudi med njegovimi deli številne svobodnejše kompozicije. Foto: Galerija MIK
France Slana: Pričakovanje
Zaradi portretiranja označevalcev slovenske kulture velja France Slana za enega najbolj priljubljenih domačih slikarjev. Foto: Galerija MIK

Razstava prinaša uvod v jubilejno leto Franceta Slane. Slana, čigar slike so motivno vedno zakoreninjene v slovenskem kulturnem okolju in ki si je zato pridobil položaj že skoraj ljudskega slikarja, bo namreč letos praznoval 80. rojstni dan.

"Vsak ustvarjalec da lahko le to, kar ima v sebi. Tisti, ki nima nič ali ima le malo, se začne zatekati k modnim trendom in k spakovanju, da bi skril svojo praznino." Platna Franceta Slane tako dokazujejo, da lahko tudi danes podobe kozolcev, skednjev, mlinov, vinskih kleti in opreme starih gostiln delujejo sveže in zanimivo.

Potovanje po svetu
Čeprav je France Slana že davnega leta 1962 prejel nagrado Prešernovega sklada, pa ni prenehal ustvarjati niti štirideset let kasneje. Kakovost "sledi", ki jih za seboj pušča France Slana, potrjuje tudi to, da jih najdemo celo v galeriji Boston Art Gallery, slikar pa se je do danes predstavil tudi že na Bližnjem vzhodu, v Afriki, drugod po Evropi, večkrat pa je gostoval tudi v ZDA.

Samosvoja zvezda stalnica
France Slana se je na pot poklicnega slikarja podal leta 1949, ko je diplomiral na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost. Skupaj z Vido Fakin, Milanom Rijavcem, Milanom Bizovičarjem, s Slavkom Koresom in z nekaterimi drugimi umetniki je tvoril jedro prve povojne generacije slovenskih likovnih ustvarjalcev, za razliko od njih pa mu je svoj pečat slovenski umetnosti uspelo vtisniti tudi v desteletjih po koncu druge svetovne vojne.

K temu je verjetno veliko pripomogla umetnikova odločnost, ki se vedno zanaša le na svojo presojo in čigar dela so vedno izraz njegove osebnosti in želja: "Slikam to, kar hočem, ne maram mednarodnih šablon, po katerih se ravna veliko slikarjev in kiparjev. Ne pustim se vkalupiti enemu samemu načinu dela, in ker sem zelo radoveden, ubiram različna pota, odvisna od trenutnega interesa in razpoloženja."