Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 17 glasov Ocenite to novico!
Saksid, andrejev križ, železnica, vlak
Krajani imajo že leta dovolj ignorantskega odnosa odgovornih. Foto: MMC RTV SLO
Saksid, andrejev križ, železnica, vlak
Zadnja nesreča se je na Saksidu zgodila le pred dobrim mesecem. Foto: MMC RTV SLO
Saksid, andrejev križ, železnica, vlak
Krajani zgolj z nelagodjem čakajo, kdaj se bo zgodila nova nesreča. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Protest zaradi nezavarova...

Dodaj v

Do vasi Saksid prek smrtno nevarnih tirov

Že tri nesreče na nezavarovanih tirih
19. april 2017 ob 20:06
Saksid - MMC RTV SLO/Televizija Slovenija

Sto krajanov vasice Saksid v spodnji Vipavski dolini zaman prosi za zavarovanje nevarnega železniškega prehoda, zdaj označenega le z Andrejevim križem. Tri nesreče na tirih pod vasjo očitno (še) niso dovolj, zadnja se je zgodila 8. marca letos. Krajani so zdaj dvignili glas.

Novogoriška mestna občina je vso potrebno dokumentacijo za ureditev železniškega in cestnega križišča pripravila že pred desetimi leti, ko je skupaj s takratnim ministrstvom za promet podpisala odločbo o ureditvi prehoda z avtomatskimi zapornicami. Zataknilo pa se je, ker je komisija za nivojska križišča zahtevala spremembo poteka cest na območju križanja cestišč in tirov. Začele so se težave s pridobivanjem zemljišč, na koncu pa je - tako za cesto kot za avtomatski zapornici pred tiri - zmanjkalo denarja. Še več: država je domačinom in novogoriški občini sporočila, da železniški prehod Saksid ni več med stotimi najpomembnejšimi, da torej zanj ne predvidevajo prednostnega zavarovanja. Nesreče pa se vrstijo.

Tri nesreče pred domačim pragom
Štefka Susič, predsednica tamkajšnje krajevne skupnosti, je zaskrbljena: "Marca se je zgodila že tretja nesreča na tem prehodu. V vseh so bili udeleženi domačini, saj se tudi oni edini vozijo čez te nevarne tire. Žal mi je, da je prav zadnja, marčevska nesreča povod, da smo morali znova dvigniti naš glas za varnost krajanov za železnico." Emil Baša, bližnji sosed ob nezavarovanem železniškem prehodu, je poudaril, da bi se kmalu zgodila grozljiva družinska tragedija: "8. marca je vlak zadel našo vaščanko. K sreči jo je ob silovitem trku vrglo iz avtomobila, tako da je preživela, dobila pa je hude poškodbe. Le nekaj let pred njeno nesrečo je vlak zadel njenega moža. K sreči je preživel. In še huje bi lahko bilo, ko je lokomotiva trčila v avtomobil na tirih s štirimi mladimi fanti. Splet naključij jih je rešil. Sicer bi se vsa vas ovila v črno. Že nekajkrat!" Simon Justin, upokojeni policist, ki ima taščo na Saksidu, kjer jo obiskuje vsak dan, dodaja: "Res je, da se nesreče na teh tirih dogajajo predvsem domačinom, ki progo in prehod dobro poznajo, vedo tudi za urnike potniških vlakov. Za tovorne sicer ne, saj se vozni redi spreminjajo. Dejstvo pa ostaja, da je na eni strani zaradi zaraščenosti proga nepregledna. Res je tudi, da se nesreče dogajajo večinoma, ko se ljudje vračajo domov, ko razmišljajo o otrocih, kosilu, domačih opravilih in morda niso toliko pozorni na dogajanje okoli … Vsekakor bi vse te nesreče in tragedije lahko preprečili z zavarovanjem prehoda. Tudi če stane nekaj sto tisoč evrov – ta cena ne more odtehtati človeškega življenja ali trpljenja ob poškodbah."

Čez nezavarovane tire šolski kombi
Vlak je sicer glasen in s sireno že pred vasjo opozarja na prečkanje le z Andrejevim križem zavarovanega prehoda ... Toda to je za varnost premalo. Emil Baša: "Vsak dan te tire prečka šolski kombi dvakrat na dan. Niti pomisliti ne smemo, kaj bi se zgodilo, če bi kombiju odpovedale zavore prav na tirih. Več kot sto krajanov nas uporablja to cesto, presekano z železnico, vsak dan. Poleg nas še več deset lastnikov kmetijskih zemljišč na naši strani železnice, ki prečkajo tire s traktorji." Zmago Vodopivec, krajan Saksida, je jezen tudi na vzdrževalce proge in obrežij reke Vipave, ki teče vzporedno s progo: "Preglednost je slaba. Na eni strani je zaradi zaraščenosti ob progi in vodi vidljivost res vprašljiva. Prva rešitev bi bil vsak svetlobni signal. Če območje nekaj sto metrov na eni strani železniškega prehoda ni pregledno, te vsaj svetlobni signal opozori, da se nekaj dogaja, da vlak prihaja. Pa še tega nismo vredni!"

Krajani že od leta 2004 v akciji - zaman
Susičeva je razočarana, saj dolgoletno bitko za varnost vasi za tiri bijejo zaman: "Že leta 2004 je na pobudo krajanov Saksida naša Krajevna skupnost Dornberk poslala novogoriški mestni občini pobudo, da ustrezne službe zavarujejo prehod. Leta 2006 je bila podpisana odločba, s katero sta se občina in prometno ministrstvo zavezala k zavarovanju z avtomatskimi zapornicami na Saksidu. Pa se je potem začel državni pingpong med cestarji in železničarji." Janez Krivec iz službe za odnose z javnostmi na Slovenskih železnicah je potrdil: "Na nivojskem prehodu ceste čez železniško progo med postajama Prvačina in Štanjel v Saksidu je leta 2006 opravila ogled republiška komisija za nivojske prehode. Komisija je ugotovila, da se prehod zavaruje šele po tem, ko bo ustrezno urejena cestna infrastruktura. Kdaj bo prehod zavarovan, je torej najprej odvisno od upravljavca cestne infrastrukture, ko bo ta ustrezno urejena, bo prehod mogoče zavarovati."

Občina piše, opozarja, toda – zaman
Župan Mestne občine Nova Gorica Matej Arčon je nad odnosom države oziroma pristojnih za varnost na cestno-železniškem križanju razočaran - tako kot vsi krajani Saksida: "Kot vedno – zatika se pri denarju. Ko denarja ni, pride državi tisoč in en izgovor prav. Mi smo projektno dokumentacijo pripravili že pred več kot desetimi leti. Zdaj jo bo treba seveda aktualizirati. Tudi to bomo naredili, zagotovljenih imamo dovolj sredstev. Očitno pa jih država oziroma ministrstvo nima. Predvideli so širitev ceste pred prečkanjem železnice, kot bi šlo za avtocesto, ne pa za vaško pot prek tirov do naselja. Zaradi širitve oziroma spremembe poteka cest na območju križanja nastane težava odkupa zemljišč in začne se jara kača zavlačevanja. Mi smo skoraj vsako leto urgirali na državo, na ministrstvo – nazadnje pa leta 2010, ko smo skoraj obupali. Takrat smo Slovenskim železnicam znova posredovali vso tehnično dokumentacijo – skupaj s predlogom, da se sklene sporazum o sofinanciranju zaradi ureditve železniškega prehoda kot vzdrževalnih del v javno korist. Dogovarjanja se potem niso več nadaljevala. Država namreč prehoda Saksid nima med prioritetnimi predvidenimi posegi na železniških prehodih. Toda zdaj bomo bitko za Saksid začeli znova!"

Več kot pol prehodov nezavarovanih
Slovenske železnice upravljajo 1.207 kilometrov prog, na katerih je 756 nivojskih prehodov, od tega jih je 434 ali 58 odstotkov označenih le z Andrejevim križem! "Število nivojskih prehodov ceste čez železniško progo v Sloveniji se zmanjšuje. Leta 2000 jih je bilo 1.018, od tega kar 71 tistih z Andrejevim križem, lani je bilo vseh nivojskih prehodov 756, 58 odstotkov pa brez zapornic," je pojasnil Krivec. Ob tem je poudaril, da Slovenske železnice vsako leto pripravljajo več preventivnih akcij po vsej Sloveniji: "Z njimi udeležence v prometu opozarjamo na nevarno prečkanje proge in jih spodbujamo, da so še pozornejši na svojo varnost. Zato vztrajno ponavljamo in prosimo vse udeležence v prometu, da pri prečkanju proge spoštujejo prometne predpise ter prometne znake in signalizacijo. Hoditi ob progi ali neposredno ob njej, voziti mimo zapornic, ki se prav tedaj spuščajo, ali celo obvoziti polzapornice je izjemno nevarno in tudi strogo prepovedano."

Edina prava preventiva pa so z zapornicami zavarovani železniški prehodi. Kajti črna statistika nesreč je neizprosna: od 14 nesreč v letu 2015 na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo jih je bilo deset na tistih, ki so označeni le z Andrejevim križem.

Mojca Dumančič, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
sirus
# 19.04.2017 ob 20:21
Nekomu se ne da glave obrnit levo-desno, ker vlaki po tej progi tako redko vozijo. Povsem pregledno mesto.
nemesis999
# 19.04.2017 ob 23:21
ne razumem,kaj misli s tem,da bi zavore odpovedale na tirih?ali naj bi nekdo zaviral na tirih!?v kolikor pa je mislil pred prehodom,ga pa tudi zapornica ne bi ustavila!
YoZo
# 19.04.2017 ob 23:15
"Vsak dan te tire prečka šolski kombi dvakrat na dan. Niti pomisliti ne smemo, kaj bi se zgodilo, če bi kombiju odpovedale zavore prav na tirih."

hmmm, pritisneš na stopalko za plin?
vnk
# 20.04.2017 ob 06:24
Potem moramo dati še zapornice na vsak prehod za pešče, da bomo lahko varno prečkali cesto.

Niti pomisliti ne smemo, kaj bi se zgodilo, če bi kombiju odpovedale zavore prav na tirih.

Kaj če se mi odvežejo vezalke, ko prečkam cesto?!

Dejstvo pa ostaja, da je na eni strani zaradi zaraščenosti proga nepregledna.

Pa organizirajte akcijo in malce odstranite zelenje... saj gre za vašo varnost.

Res je tudi, da se nesreče dogajajo večinoma, ko se ljudje vračajo domov, ko razmišljajo o otrocih, kosilu, domačih opravilih in morda niso toliko pozorni na dogajanje okoli …

Aha... kaj si pa naj jaz kot pešeč mislim o tem?
ajvard
# 19.04.2017 ob 20:36
prehod je že zavarovan s prometno signalizacijo in andrejevim križem.
penzl
# 19.04.2017 ob 20:47
Ne vem no... A je tako težko počakat pred progo in pogledat levo in desno? Če gre vlak pač počakaš tisto minutko, da gre mimo, če ga ni pa greš preko.

Za ene očitno raketna znanost. Nimam nič proti, če bi bili vsi prehodi zavarovani z zapornicami, samo ne bi pa bilo tega treba, če bi ljudje dejansko razmišljali med vožnjo. Je pa res, da mora biti par sto metrov na vsako stran prehoda proga pregledna.
Pistorius
# 20.04.2017 ob 07:23
Tile Andrejevi križi odlično opravljajo funkcijo naravne selekcije, kar naj ostane.
Saksidčani, ste se že kdaj vprašali, zakaj vam je bog pritrdil glavo na ramena in vsadil oči vanjo?
Skippy
# 20.04.2017 ob 01:22
Problem je samo v tem, da so ljudje leni. Ne da se jim ustavit in pogledat levo in desno.

Sicer pa zakaj moramo vedno postavljati 200.000+ evrov vredne zapornice? V sosednji Avstriji imajo velikokrat samo navaden semafor.
cairns
# 19.04.2017 ob 21:43
Do vasi Saksid prek smrtno nevarnih tirov

Vsi prehodi so smrtno nevarni če se pred znakom stop ne zaustaviš in pogledaš levo-desno.

Kdor zapelje pred vlak si je čisto sam kriv. SŽ bi morale od neprevidnih voznikov terjati še odškodnino zaradi poškodovanje vlaka, zamud in ostale škode na infrastrukturi proge.

Prehod ceste čez progo je pregleden v obe smeri.
hboris
# 20.04.2017 ob 08:10
Vsi "tiri" so smrtno nevarni, če ne pogleda ali pripelje vlak
stotrideset
# 19.04.2017 ob 20:44
No, smrtno nevarnih tirov še v življenju nisem videl....
Vsak dan pa se srečujem z življensko nevarnimi zadevami, občasno tudi tiri.
Novinarji, v šolo bo treba!
sani_hot
# 20.04.2017 ob 16:03
@zozozo
včeraj si bil zelo dejaven pod novico o prehitrih voznikih in kako je treba upoštevati omejitve/pravila in da taki, ki tega ne upoštevajo ne sodijo na cesto
Omejitve so postavljene tako kot so, ker je to po trenutnih normativih za javne ceste ocenjeno kot varna hitrost. Zakaj si predstavljaš, da imaš ti večjo pravico, da odločaš, kaj je varna hitrost vožnje na javni cesti, od državnih organov, ki so zato izobraženi in pooblaščeni?

zdaj pa jaz tebe vprašam kakšno pravico imaš ti da odločaš (namesto izobraženih in pooblaščenih) ali je ta prehod dovolj dobro zavarovan oz. ali potrebuje še zapornice.
P.S. tako kot omejitve na cesti so tudi pravila pri prečkanju železniške proge jasna
furs
# 20.04.2017 ob 23:00
Očitno imamo v Sloveniji tako hitre vlake, da jih šoferji nikakor ne morejo pravočasno videti.
Remix
# 20.04.2017 ob 00:18
a je še kdo to dvakrat prebral

"upokojeni policist, ki ima taščo na Saksidu, kjer jo obiskuje vsak dan"
JazenJašna
# 21.04.2017 ob 06:45
Niso tiri smrtonosni,ampak se ljudje ne prepričajo zadost,če je prehod prost.Kolkor sem videl iz prispevka je prehod pregleden,strojevodje pred prehodom trobijo v opozorilo,tako,da je varnost izključno na ljudeh,ki prehod prečkajo.
sani_hot
# 21.04.2017 ob 08:57
a ste pogledali posnetek? rumeni Kangoo sploh ni ustavil pred prehodom pa čeprav ima pred prehodom andrejev križ in znak STOP.
Nesreče se dogajajo med domačini, ker vejo da ob 15:30 pa res ni nobenega vlaka, ob 15:20 je bil, naslednji pa 16:00. To je Slovenija, vlaki pač zamujajo.
uiophjk
# 20.04.2017 ob 22:09
Vlaki na tem mestu vozijo do 65km/h (progovna hitrost po programu omrežja). Res ne razumem, zakaj je prečkati progo toliko težje kot prečkati glavno cesto, kjer precej manj opazen motorist uradno pripelje s 70km/h, v praksi lahko tudi 2x toliko.

Razen različne percepcije:
- avto zapelje pred vlak: družinska tragedija
- avto zapelje pred motorista: divjak, sam si je kriv
bobko1
# 20.04.2017 ob 11:08
Če pa so že zapornice,kot tudi vPrekmurju,...,jih pa zaobidejo!,In čemu pol zapornice?!
melanholik
# 20.04.2017 ob 07:36
Kolikor sem slišal, je precejšen problem tudi to, da v skladu z našim pravilnikom o cestnoprometni signalizaciji prehoda ni dopustno označevat samo s svetlobno signalizacijo. To bi rešilo marsikateri problem in je gotovo mnogo ceneje in preprosteje kot zapornice. Ampak kot rečeno, to naj se ne bi počelo.
Vili
# 22.04.2017 ob 16:30
Proga na kateri gre morda 10 vlakov dnevno. Preglednost - levo dobrih 700 m , desno kakih 500 m a bilo bi preveč , kajne, da bi kdo tudi pogledal levo in desno?
kingestone
# 21.04.2017 ob 14:44
https://www.youtube.com/watch?v=eATk6SjI
XWs
kingestone
# 21.04.2017 ob 14:44
smeško 562
# 20.04.2017 ob 21:30
Haha nekateri komentarji ga zmagajo. Iskreno nasmejal
zozozo
# 21.04.2017 ob 13:09
@sani_hot -

Nekaj si zamešal. A sem slučajno kje napisal, da je prav, da krajani ignorirajo trenutno ureditev prehoda in kar gladko vozijo skozi stop znak?

Tukaj se krajani borijo zato, da se prehod uredi drugače, ker je ob trenutni ureditvi preveč nesreč. In to je njihova pravica. Medtem pa seveda morajo upoštevati trenutna pravila.

Če pa kdo meni, da je omejitev 70 km/h na vmesnih vpadnicah prestroga, pa se lahko ravno tako bori za drugačno ureditev, ker je to njegova pravica. Medtem pa seveda mora upoštevati trenutna pravila.
uiophjk
# 20.04.2017 ob 22:18
@Skippy:
dvomim, da je sama zapornica tak strošek. Večji problem so tisti števci osi, ali karkoli že aktivira zapornice, oziroma povezava z železniško signalizacijo.Ker je potrebnih več povezanih naprav vzdolž proge.
Dajana_B
# 21.04.2017 ob 00:15
Toliko kretenskih komentarjev na kupu, ko gre za lastne ljudi pa še nisem videla... Slovenci... res je vaša zavest zelo padla... Krajani se borijo za to, da dobijo zapornice, imajo vso dokumentacijo za to... idioti tukaj pa komentirajo, naj pogledajo levo in desno... ja madona santa... a je čudno da imajo Slovenci največ samomor na prebivalca?
zozozo
# 20.04.2017 ob 13:58
Če je problem v tem, da so ljudje leni, pa če tiri nasplošno niso nevarni, kot tukaj VSI PO VRSTI trdite, zakaj pa potem imamo zapornice? Zakaj ne pišete peticij na SŽ in svojo občino, da odstranijo zapornice tam, kjer vi živite?
Kazalo