Foto: Barbara Reya/Mediaspeed
Foto: Barbara Reya/Mediaspeed

Novo parkirišče P+R, ki je prvo te vrste na Gorenjskem, so tudi ozelenili, na voljo pa 56 parkirnih mest, od tega tri za gibalno ovirane osebe, šest za električna vozila ter pet za motorje. Kot je pojasnil kranjski župan Matjaž Rakovec, bo parkirišče delovalo na drugačen način kot tovrstna parkirišča v Ljubljani. Namenjeno bo namreč abonentom, čas parkiranja pa bo omejen na 12 ur. "Vstop bo mogoč samo tistim, ki imajo letno avtobusno vozovnico ali pa letno karto za uporabo koles. S tem bo promet razbremenjen, to je naš osnovni cilj, da razbremenimo mestno središče," je dejal.

Kaj so parkirišča P+R?

Sistem parkirišča P+R (ang. park and ride oziroma parkiraj in se pelji z avtobusom) je kombinacija zasebnega in javnega prevoza, ki omogoča, da se ljudje do pomembnejših točk na obrobju mesta oziroma glavnih mestnih vpadnic pripeljejo z osebnim avtomobilom, pot v mesto pa nadaljuje z javnim prevozom - kolesom ali avtobusom.

Komunala Kranj bo prihodnji teden na podlagi javnega poziva začela zbirati prijave interesentov za uporabo parkirišča. Pogoj je veljavna letna karta za kranjski sistem izposoje koles Krskolesom ali letna vozovnica javnega mestnega prometa, kar bo prosilec dokazal ob prijavi. Sistem uporabe se bo v prihodnosti optimiziral z uvedbo mestne kartice.

Parkirišče bo testno začelo obratovati v ponedeljek, v polnosti pa z novembrom. Da ne bi bilo nepotrebne gneče, je v Kranju že vzpostavljen sistem elektronskih tabel o zasedenosti parkirišč. Tik pred parkiriščem bo postavljen semafor, ki bo kazal število prostih mest.

Občina je ob parkirišču vzpostavila tudi novo postajališče sistema Krskolesom z 20 kolesi. Uredila je dvosmerno kolesarsko povezavo s prehodom čez semaforizirano križišče, dve avtobusni postajališči, prostor za popravilo koles, pitnik, prostor za počitek s klopmi in stranišče.

Osnovni cilj je prometno razbremeniti mestno središče

Novih parkirišč so veseli tudi bližnji stanovalci, saj so posamezniki zaradi pomanjkanja parkirišč pogosto parkirali tudi med bloki na Zlatem polju. "Dnevno migrira v Kranj 2500 ljudi ravno na to območje. Tukaj so šole, zdravstveni dom, porodnišnica itd. Zaposleni tukaj parkirajo, ker delajo v bližini," je za Radio Slovenija dejal predsednik krajevne skupnosti Zlato polje Gorazd Copek.

Gradbeno-obrtniška dela na parkirišču, katerega odprtje se je zaradi težav z izvajalci zavleklo za eno leto, so stala 800.000 evrov. Občina bo za projekt več kot 550.000 evrov prejela od države in EU-ja iz Evropskega sklada za regionalni razvoj prek mehanizma celostnih teritorialnih naložb.

S parkiriščem P+R Zlato polje občina spodbuja trajnostno mobilnost in zmanjšuje število osebnih vozil v središču mesta. Na ta način sledi ciljem iz Trajnostne urbane strategije Mestne občine Kranj 2030 in izhodiščem Celostne prometne strategije Mestne občine Kranj. "Naš osnovni cilj je, da razbremenimo mestno središče avtomobilov," je dejal župan. Napovedal je, da bodo urejali tovrstna parkirišča še ob drugih mestnih vpadnicah, pri čemer na občini znova računajo na sofinanciranje z evropskimi sredstvi.