Lokalne novice

Poudarki

  • Večjih širitev ni v načrtu
  • Največ izposoj na Cankarjevi ulici
bicikelj,kolo
V sistemu je skoraj 600 koles. Foto: MMC RTV SLO
Otvoritev
Odprtje sistema Bicikelj 12. maja 2011. Minilo je že sedem let. Foto: BoBo/Žiga Živulović
Na postajališču pri Nami se izposodi največ koles. Foto: BoBo

Dodaj v

Kolesa iz sistema Bicikelj opravila že skoraj 5,6 milijona voženj

Delež kolesarjenja se povečuje
1. november 2018 ob 15:53
Ljubljana - MMC RTV SLO

Sistem izposoje koles Bicikelj je od maja 2011 do sredine letošnjega oktobra naštel že več kot 156.000 uporabnikov, ki so opravili skoraj 5,6 milijona voženj.

V sistem Bicikelj, ki je plod javno-zasebnega partnerstva Mestne občine Ljubljana (MOL) in podjetja Europlakat, je vključenih 58 postaj s 580 kolesi in 1.146 ključavnicami. Postaje so večinoma v samem središču mesta, ob mestnih vpadnicah in v bližini spalnih naselij, za Slovensko tiskovno agencijo piše novinarka Sabina Lavrič.

Kot je pojasnila vodja sistema Bicikelj Nataša Urbanc, so od zagona do 16. oktobra našteli že 156.277 uporabnikov, ki so dotlej opravili 5.595.957 voženj s kolesi Bicikelj. Aktivnih uporabnikov s sklenjeno letno naročnino je medtem že več kot 37.300.

Kje je največ izposoj
Najmanj uporabnikov je pozimi, največ pa spomladi in jeseni. Zjutraj si uporabniki kolesa izposojajo večinoma na postajah na obrobju mesta in se z njimi odpravijo v središče, podobno je tudi zvečer, medtem ko je popoldne trend obraten. Največ izposoj in vračil koles je na postajah v središču mesta – na Cankarjevi ulici pri Nami ter na Prešernovem in Kongresnem trgu.

Povprečen čas izposoje kolesa znaša okoli 15 minut, voženj, ki bi bile daljše od ene ure, pa tako rekoč ne zaznavajo. Vročina in mraz uporabnikov, kot ugotavljajo, ne motita. Drugače je, ko dežuje. Manj izposoj je tudi v zimskih mesecih, zato je tedaj čas za letne servise koles.

Največ izposoj v enem dnevu so ugotovili 10. oktobra, in sicer so uporabniki opravili 6.277 voženj. Na ta dan so bila kolesa na poti 96.666 minut oziroma dobrih 1.611 ur, kar je v povprečju dve uri in 47 minut na kolo.

Letos so zaznali večje število tedenskih naročnin, kar po prepričanju Urbančeve kaže na to, da kolesa v sistemu Bicikelj uporablja tudi vse več obiskovalcev Ljubljane. Lani so v celotnem letu našteli 8.041 tedenskih naročnin, letos do konca septembra že 10.366.

Večjih širitev ni v načrtu
Trenutno večja širitev sistema Bicikelj ni predvidena. Kot je dejala Urbančeva, je postavitev morebitnih dodatnih postaj vezana na dogovore s partnerji, ki bi bili pripravljeni financirati širitev. Nekaj podjetij, večinoma gre za trgovska podjetja, je po njenih besedah izrazilo interes, ni pa še konkretnih dogovorov.

Zadnja širitev mreže izposoje mestnih koles Bicikelj je bila v sklopu kampanje Pusti se zapeljati in kot trajni ukrep Evropskega tedna mobilnosti 2017 oktobra lani. Glede na priljubljenost sistema in številne prejete pobude pa si na občini želijo, "da bi čim več zasebnih investitorjev prepoznalo dobrobit sistema Bicikelj".

Več se kolesari
Delež poti, opravljenih s kolesom, se z leti po ugotovitvah MOL-a z leti povečuje, vsaj sodeč po podatkih kolesarskih števcev in števcev prometa ter opazovanju na terenu.

Kolesarske števce, ki na zaslonu prikazujejo število kolesarjev, ki peljejo mimo, je leta 2015 MOL v smeri mestnega središča namestil na Tržaški, Šmartinski, Roški in Celovški cesti. Meritve kolesarskega prometa redno izvajajo tudi z avtomatskimi števci na štirih lokacijah in v obeh smereh na Drenikovi, Celovški, Dunajski in Kajuhovi cesti. Na teh lokacijah je več kot tri milijone voženj s kolesi letno.

Za primerjavo – na Dunajski cesti se je lani junija v obe smeri zapeljalo 158.236 kolesarjev, v istem obdobju letos pa 172.069. Julija lani se je po Dunajski peljalo 119.967 kolesarjev, julija letos pa je ta številka narasla na 153.352. A treba je opozoriti, da so zaradi tehničnih okvar števcev podatki kdaj pomanjkljivi in ne prikažejo dejanskega stanja.

Kolesarjenje po prepričanju občine viša kakovost življenja v mestu, zato si, kot so poudarili, prizadevajo tako za izboljšanje kolesarske infrastrukture kot spodbujanje te oblike mobilnosti.

Zaradi izboljšav na področju kolesarjenja se je Ljubljana pred tremi leti prvič uvrstila na lestvico 20 do kolesarjev najprijaznejših mest na svetu in zasedla 13. mesto, lani pa je svoj rezultat na lestvici Copenhagenize Bicycle Friendly Cities Index 2017 še izboljšala z 8. mestom. Pristopili so tudi k mednarodni mreži Mesta za kolesarje, ki deluje v okviru Evropske kolesarske federacije, so izpostavili na MOL-u.

Ljubljana ima okoli 260 kilometrov urejenih kolesarskih poti, poleg tega pa je kolesarjenje dovoljeno tudi v nasprotno smer po okoli 70 enosmernih ulicah in na nekaterih območjih za pešce v središču mesta. Kolesarjenje po mnenju občine olajšujejo tudi deljeni prometni prostor na območju osrednje Slovenske ceste, obnove na območju Gosposvetske ceste in Dalmatinove ulice ter drugi obnovitveni posegi v središču mesta in zunaj njega.

Občina ima v načrtih še kar nekaj projektov, ki vključujejo tudi izboljšave za kolesarje, poteka denimo že prenova Drenikove ulice. Zagotovili so, da redno odpravljajo tudi t. i. črne kolesarske točke. Na to, da je Ljubljana sicer prijaznejša do kolesarjev, a da še vedno ni brez kritičnih točk, opozarjajo na Ljubljanski kolesarski mreži, kjer omenjajo več takšnih pasti za kolesarje.



Število izposoj koles iz sistema Bicikelj po mesecih za letos in preteklo leto: 
 
mesec         2017           2018
--------------------------------------
januar      23.672         50.871
februar     31.998         31.192
marec       75.723         52.542
april       78.519        100.872
maj        103.898        125.486
junij      106.731        123.219
julij       89.348        104.822
avgust      89.326        108.264
september   68.470        111.546
oktober     99.605
november    59.635
december    37.006
--------------------------------------
skupaj     863.931        808.814
Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Igo
# 01.11.2018 ob 17:31
LJ bicikelj je odlična ideja, ki jo je potrebno nadaljevat, vzdrževat in razvijat. BRAVO!
Mihsss
# 01.11.2018 ob 18:13
@tsinamuh0: Odpri okno in nekaj minut globoko dihaj. Tudi sprehod ne bi škodil.
rdečinavijač
# 01.11.2018 ob 17:55
Najboljša stvar v Ljubljani v zadnjih 20 letih. Ne pa neki mostovi, nakupovalni centri, pa stadion brez okolice, itd. Med 5,6 mio voženj je kakih 500 mojih.
Mihsss
# 01.11.2018 ob 18:02
Izposoja koles je ena boljših zamisli v zadnjih letih. Jo uvajajo v čedalje več mestih. Pri nas v NM dobimo še dodatnih 9 postajališč in električna kolesa.
rdečinavijač
# 01.11.2018 ob 21:06
tsinamuh0:
Kako ti sploh živiš? A upaš iz stanovanja/hiše?
frozen pingvin 4
# 01.11.2018 ob 18:20
@sinamuh0

jaz nimam problema s tem če zbirajo podatke kje se gibam. pa kaj.
taubi
# 01.11.2018 ob 22:04
Vejo kje si?

Prijatel. Med vožnjo imaš telefon v žepu. Torej operater točo ve kje si. +- nekaj metrov. Vrjetno si na fb napisal kaj si zjutraj jedel in ali si bil na cekr.....etu. Ljudje se danes niti ne zavedajo več, da jim ni potrebno več špionirati ker sami prostovoljno povejo vse.

Da niti ne pomislimo na nakupe prek ebaya, amazona,... Googlanju kjer jim poveste vse svoje omazane želje,....

Pač nekaj za paranoide.
tsinamuh0
# 01.11.2018 ob 18:11
Ne, ne, to niti ni najboljša stvar v Ljubljani. In Zoki pri tem ni nek biser....njegova vloga je taka, kot vedno.
Najboljše je, da si vzameš lastno kolo in se z njim voziš, dokler ti ga ne ukradejo.
Problem tega BicikLJa je v tem, da nekdo zbira podatke, vse: kje ste bili, kje ste parkirali, kje ste se gibali, ustavili,... in to je Europlakat - firma, ki ne sodeluje le z dedkom Mrazom.
Pač, prodajajo naprej vse(!) vaše podatke, in nekdo potem pred vaš vrtec in osnovno šolo postavi npr. ''vašo'' trafiko, vi oste pa mislili, da je vaš otrok kar svobodno zabredel v svet drog, ali, da ste se premalo ukvarjali z vzgojo...
in zahtevajo res veliiiiko vaših podatkov, email, telefon, naslov, kot kak google.
Kje so t.i. inštance v tem primeru??? Nič ni z njimi.
Od Edwarda Snowdna dalje vemo, da živimo v precej očitnem totalitarizmu. Ko se bomo zbudili, bo že mnogo prepozno. Zapomnite si te besede.
dallasfan
# 01.11.2018 ob 23:23
esspero

"kolesarska steza je samo njihova"

Ja, zato pa se imenuje kolesarska.
BepaJoseph
# 01.11.2018 ob 18:44
Upam, da se bo kdo posvetil tudi izobraževanju in kontroli kolesarjev, ker je trenutno na tem področju v Ljubljani anarhija. Kolesarji se vozijo v napačne strani po enosmernih ulicah in kolesarskih stezah, pločnikih, prehitro po peš conah, čez prehode za pešce in ob vsem tem mislijo, da je tako prav...
8866688
# 01.11.2018 ob 17:07
Kolesarske ala Grablovičeva ali Hradeckega so res za lepo statistiko. Članek je sigurno napisan na MOL-u, na nivoju partijskega glasila Ljubljana.

Dejansko stanje

Gautama
# 02.11.2018 ob 09:19
Danes pa se kolesarji obnašajo kot da je vse njihovo. Izsiljujejo pešce ,kolesarska steza je samo njihova ,bognedaj da bi kdo stopil nanjo.

Kolesarska steza je dejansko namenjena samo kolesarjem in pesci nimajo na njej kaj iskat. Lahko jo preckajo, ce prej pogledajo, ce je prosta. Vecina tega ne naredi.

Ne upoštevajo tega, da je cesta namenjena avtom , ne njim, a vozniki moramo še posebej paziti na njih kar je logično.Ko so oni na kolesarski , pa zvonijo in se zaletavajo v pešce, ki so tako kot oni na cesti nebogljeni

Ne samo, da cesta NI namenjena samo motornim vozilom, kolesarji MORAJO na cesto, ce ni za njih posebej namenjene kolesarske povrsine.

Vecina kritikov kolesarjev se sama ne vozi redno s kolesom.
Ker kritike v trenutku izginejo, ko se zaves, koliko kompromisov moras sprejemati na kolesu, kolikokrat na dan te izsilijo, kolikokrat prepustis prednost, ker te enostavno ne vidijo, koliko znedenih pescev zatava na kolesarsko ...
marvin34
# 01.11.2018 ob 17:20
Kolesa bi morala biti bolje vzdrzevana in bolj pogosto zbalansirana manj in bolj obljudena parkirisca, je pa jasno, da za tiste 3 eur na leta tako vzdrzevanje pac ni mogoce.
hehet
# 01.11.2018 ob 17:33
"Spomnite se Jankovićevih dosežkov, ne škandalov"
watwat
# 02.11.2018 ob 12:33
Problem tega BicikLJa je v tem, da nekdo zbira podatke, vse: kje ste bili, kje ste parkirali, kje ste se gibali, ustavili,... in to je Europlakat - firma, ki ne sodeluje le z dedkom Mrazom

Daj ne bluzi. To že vrsto let dela google/apple bolj učinkovito jn natančno kot bi firma Europlakat lahko kadarkoli počela. Tako, da dokler imaš android/apple telefon bodi tiho in se ne pritožuj. V nasprotnem primeru pa vse vrzi v smeti in se vozi s svojim kolesom.
vranek
# 02.11.2018 ob 01:15
Proton lažeš. Nic ni razdrapano. Razen ce si padel brez celade in si zato tak!
Proton10
# 02.11.2018 ob 00:47
Poraba se ne povečuje zato ker bi imeli Ljubljančani tako radi ta sistem, ampak ker je sistem javnega potniškega prometa tako katastrofalen.

Primer: Sosednja kvartirja Bežigrad in Šiška. Z javnim sistemom prevozom je ob 7.30 uri zjutraj treba priti iz Šiške v Bežigrad. Če si kolo izposodiš pri postaji Kino Šiška in se z biciklom po razdrapanih kolesarskih stezah in pločnikih zapelješ do postaje Mercator v Bežigradu si tam v dobrih 10 minutah. Če greš z avtobusom številka 8 rabiš do tam 45 minut.... NORO

To je Zokotov uspeh v "nalepšem mestu na svetu". In s tem se še hvali (kako se povečuje uporaba biciklja).
esspero
# 01.11.2018 ob 23:04
Pred mnogimi leti smo se varneje vozili tako , da smo peljali po pločnikih ,nikdar nisi vedel kdaj bo kašen pijani norec zapeljal vate.Praktično ni bilo kolesarskih stez. Vedno smo pustili močnejšega mimo (avto) čeprav smo imeli prednost.Še posebej pri zavijanju ,saj so včasih imeli avti slabo preglednost (mrtvi kot) in so znali kolesarje spregledati. Danes pa se kolesarji obnašajo kot da je vse njihovo. Izsiljujejo pešce ,kolesarska steza je samo njihova ,bognedaj da bi kdo stopil nanjo.Ne upoštevajo tega, da je cesta namenjena avtom , ne njim, a vozniki moramo še posebej paziti na njih kar je logično.Ko so oni na kolesarski , pa zvonijo in se zaletavajo v pešce, ki so tako kot oni na cesti nebogljeni.
.kiwi
# 01.11.2018 ob 22:09
@tsinamuh0

To, da se zbirajo podatki o uporabnikih koles je (zelo verjento) res.

So pa ti podatki kaplja v morje, v primerjavi s pametnim telefonom. Prek telefona se dejanko da sledit vsak korak (ker ga imamo vedno pri sebi), da se pobirat podatke o znancih, aktivnostih, slikah, pogovorih itd itd itd.
Pa jih imamo vsi...

Že s tem ko se uporablja internet in piše komentarje, se daje podatke o sebi.. in to precej precej več kot pri uporabi kolesa.
frozen pingvin 4
# 01.11.2018 ob 21:43
BepaJoseph

na območju prul so enosmerne ceste, kjer lahko kolesarji vozijo v kontra smer....problem tam je, da vozniki avta tega ne vedo....

drugače pa ja. vožnja kolesarjev po pločnikih, vožnja kolesarjev po napačni strani, vožnja kolesarjev v rdečo, neupoštevanje znakov, neupoštevanje prednosti oz neprednosti, itd itd...
acoschwanz
# 02.11.2018 ob 12:38
BicikeLJ je vrhunska zadeva. Vse se da narediti, če zadaj stoji pametna ekipa.
severnik
# 02.11.2018 ob 07:18
https://www.portalplus.si/1786/europlaka
t-mol/

Po naših ugotovitvah je več kot očitno, da prihaja do namernega prikrivanja prihodkov. Ocenjujemo tudi, da je bil mestni proračun 


Lahko, da je samo bla bla....oz le še eno trobilo..

Po mojih ugotovitvah in ocenah je Janša lopov. A zakupim domeno infoportal in bodo potem to verodostojne informacije?

Mislim, da imamo tožilstva in sodišča za takšne zadeve.
8866688
# 01.11.2018 ob 17:07
https://www.portalplus.si/1786/europlaka
t-mol/
severnik
# 02.11.2018 ob 07:21
Najboljše je, da si vzameš lastno kolo in se z njim voziš, dokler ti ga ne ukradejo.
Problem tega BicikLJa je v tem, da nekdo zbira podatke, vse: kje ste bili, kje ste parkirali, kje ste se gibali, ustavili,... 


Hahaha...kakšne imate...

Torej ne uporabljaš plačilnih kartic in telefona, gotovino ti pa starši dajejo?

Pa odsvetujem ti brskanje po spletu.
gz4468
# 01.11.2018 ob 22:03
Meni je bil sistem BicikeLJ že od začetka všeč. Ampak ga nisem uporabljal, zaradi premalega števila postajališč. Zdaj sem še enkrat preveril postajališča, vidim da so se kar lepo razširila in verjetno bom tudi jaz kmalu uporabljal Bicikelj. Pogrešam le še kakšno postajališče na Rudniku.

Kar se kolesarskih stez tiče, kjer je enosmerna za avte, je ponavadi še vedno dvosmerna za kolesarje. Se pa res dostikrat kolesarji vozijo po napačni strani kolesarske steze.
K_ris
# 02.11.2018 ob 23:27
Bicikelj je super, kadar dobiš kolo, ko ga rabiš, in ko ga lahko parkiraš, ko ga ne rabiš več. Sem zelo občasen uporabnik, pa sem imel letos precej negativno izkušnjo, ko sem se popoldne iz centra pripeljal do Kina Šiška, tam pa so bile vse ključavnice zasedene. In potem smo jaz in pet Nizozemcev iskali naslednjo možnost za parkiranje. Pri Stari cerkvi je bilo tudi vse zasedeno, postajališče na tržnici Koseze so ravno prenavljali, Mercator center je nekaj kilometrov naprej, "novega" postajališča pri študentski domovih na Litostrojski pa še nimajo v sistemu, zato se nanj sploh nisem spomnil.

In od teh nizozemskih turistov sem izvedel, da obstajajo tudi bistveno boljše možnosti, kot je naš Bicikelj. Pri njih ni postajališč za mestna kolesa, ampak kolo pač parkiraš kamorkoli. Kolesa pa poiščeš, odkleneš in zakleneš prek mobilne aplikacije. In potem odpadejo težave, kot so opisane zgoraj. Pa tudi pripelješ se lahko dobesedno na cilj svoje poti, ne pa le do najbližjega postajališča.
Erkil
# 02.11.2018 ob 16:37
Čimprej se približat nizozemskim mestom. Še morda širše in še bolje urejene kolesarske poti, pa bo! :)
Sitbackandlaugh
# 02.11.2018 ob 12:14
Kolikokrat opazim cele družine na kolesarski stezi, da ne govorim o stanju v bližini LPP postaj, ko ljudje kot kure brez glave letijo cez stezo. Pa parkrirani avtomobili na pločnikih in kolesarskih poteh, stanje pred semaforjem na kolesarski poti itd.. Moja izkušnja je ,da pešči sami sebe ogrožajo veliko bolj kot jih kolesarji. Večino jaz nebi spustil na cesto, ker ne znajo hodit..
Bubi
# 01.11.2018 ob 20:26
KDAJ v MARIBORU?
Kapetano
# 03.11.2018 ob 20:39
Proton, uporabi 22 in si za bezigradom v 10 minutah
jekleni
# 03.11.2018 ob 16:05
Predvsem moti, da na bicikeljih ni slovenske zastave.
urosh444
# 02.11.2018 ob 18:12
če bi kolesa dali taka, da bi bila lažja za poganjat. nekatera so nenormalno težka za poganjat..
anny22
# 02.11.2018 ob 15:53
Ahja, paranoiki. Če grem v BTC z Bicikljem, ne vedo, ali grem na tržnico po korenje, v Kolosej v kino ali na bowling ali v Atlantis ali se se pač tam z nekom zmenila za kavo. Tudi če se pelješ s trolo, zelo natanko vedo, kje si vstopil in kdaj in na katero trolo, je tako?

Ne more pa biti Bicikelj edina možnost, s katero nameravaš priti od točke A do B, ampak samo ena od mnogih. Veliko ljudi leti v službo ali po opravkih zadnjo minuto in potem besnijo po socialnih omrežjih, češ da je bila postaja prazna. Če ne greš z Bicikljem, greš s trolo, če ni trole, pokličeš taksi, greš z vlakom dve postaji, ali pa konec koncev tudi peš. Tudi Uber varianta ne bi škodila.

Bicikelj je super zadeva. Tudi če javiš, da je kolo poškodovano, ga takoj na postaji zaklenejo, da si ga ne more nihče izposoditi. Marsikomu je povsem spremenil življenje in pogled na mestno mobilnost, tudi meni. Je pa iz zgornje tabele vidno, da vreme kar konkretno vpliva na izposojo. Marca 2018 je zapadel sneg in izposoja je takoj padla v primerjavi s prejšnjim letom.
Bivši uporabnik
# 02.11.2018 ob 08:19
No, bodimo realni, 15 % Ljubljane je kolesarjem prijazne.
taubi
# 01.11.2018 ob 22:06
Se vidi da se je začel predvolilni čas.
oleander_in_pes
# 01.11.2018 ob 16:55
V Trbovljah bodo dobili mestne bicikle na električni pogon. Jasno, ko pa je treba poganjati navkreber. Ampak ko sem to omenil znancu v klepetu, mi je povedal, da se da v Madridu izposoditi električni skiro ...
dylan_dog
# 03.11.2018 ob 21:36
Tu ni nobene znanosti, bicikle je castil JCDecaux, najvecja oglasevalska firma v EU iz Francije, ki ima v lasti Europlakat. Jankovic jim je v zameno dal par 100 plakatnih povrsin v centru LJ zastonj... Povsod po EU se preganja iz mest oglase, pri nas se pa kravje kupcije sklepa, da se lahko sopiris na tuj racun
sosman
# 03.11.2018 ob 20:04
Bicikli taki in drugačni so out, zdaj so moderni skiroji...
gggg
# 03.11.2018 ob 17:25
Predvsem pa manjkajo v Ljubjlani dvosmerne kolesarske poti, tako kot po drugih kolesarkos razvitih zahodnoevropskih mestih.
Pa tudi v vseh križiščih bi lahko uredili dvosemtrni promet, ne pa da je treba namesto enega semaforja po nepotrebnem čakati tri.
viru5
# 03.11.2018 ob 09:50
Urejenost mesta za kolesarje je odvisna od tega s kom se primerjamo. Recimo v Atenah te taksisti še namenoma zbijejo na dan, ko so določene ceste zaprte samo za kolesarje. Tako da, če kdo gre tja kolesarit, naj se pazi :D

Glede na komentarje nekaterih, da nekateri kolesarji vozijo, kot da se jim ne more nič zgoditi je včasih kar res. Problem je tudi ponoči, če nimajo luči. AMPAK kultura voznikov v avtomobilih je mislim da še veliko slabša, v rdečo se gre vsako leto bolj pogosto vsaj v Ljubljani. In če ustavljam avto recimo, ko že kar nekaj časa gori rumena luč, že vsi trobijo.
Pa če ne verjamete vožnji skozi rdečo, pojdite pogledat, kaj se dogaja na križišču Tržaške, Aškerčeve in Bleiweisove (včasih je bila tam tudi Tivolska). Tisti, ki zavijajo iz Bleiweisove na Aškerčevo, velikokrat gredo v rdečo. In ne glede na to, da se zaradi razloga vožnje v rdečo prižge zelena luč za pešče in kolesarje čez Aškerčevo zelo pozno, bi me že velikokrat zbili če ne bi počakal neučakanih voznikov. Kaj bo, ko kak otrok steče čez prehod takoj ko bo zelena? Mislim, da na tem semaforju v roku 10 minutah vsak lahko našteje par voznikov, ki gredo skozi rdečo.

So me pa tudi parkrat skoraj zbili, ko sem bil na kolesu, pravilno prečkal prehod (je bila zelena za kolesarje, rdeča za pešce), nekdo z avtomobilom, pa je iz nasprotne strani moji šel v ulico, ki sem jo prečkal. Ker je gledal na drugi strani semafor za pešce, je videl rdečo, ni pa na nasproti strani seveda še semaforja za kolesarje. Zaradi rdeče luči pešcem je predvideval, da je rdeča tudi za kolesarje, ampak ni bila.

Na koncu je pač dejstvo to, da se mora vsak (avto, kolesar, pešec) v prometu obnašati previdno, saj kdo kaj pač tudi spregleda. Bolje, da nekomu pustiš prednost kot pa da se komu kaj naredi.
Vongobongo
# 02.11.2018 ob 08:26
tonenovak

No no , ti si pa dalec od realnega ;)
severnik
# 05.11.2018 ob 12:19
Tu ni nobene znanosti, bicikle je castil JCDecaux, najvecja oglasevalska firma v EU iz Francije, ki ima v lasti Europlakat. Jankovic jim je v zameno dal par 100 plakatnih povrsin v centru LJ zastonj... Povsod po EU se preganja iz mest oglase, pri nas se pa kravje kupcije sklepa, da se lahko sopiris na tuj racun

Mogoče je pa res. Ne vem.

Kako bi pa ti rešil zadevo? Brez mojega denarja in kredita seveda.
galoper
# 03.11.2018 ob 16:52
V albumu 'kolesarske poti' je bila objavljena slika iz Pariza in sledila je uvedba Biciklja v LJ. Pasti kolesarskih poti v Ljubljani najdete v istem albuu. So na MOL kopirali idejo?
xes
# 03.11.2018 ob 12:25
Bicikelj je OK, sam kolesa bi bila pa res lahko bolje vzdrževana... marsikatero več sploh ni za na cesto. Apeliram na uporabnike, da sporočajo okvare in težave upravljalcu.
DnB
# 03.11.2018 ob 11:55
Zalostno da ni predvidenih nobenih siritev, sam sistem je super , vendar visje od merkatorja proti koncni enki bi rabili se vsaj eno postajo. Ubistvu po celotni celovski se enih par...
Kujon
# 03.11.2018 ob 09:37
Ta kolesa so super, ob predpostavki: 1. da kolo zjutraj, ko greš v službo sploh dobiš in 2. če ga že dobiš, da ga imaš potem kje parkirati. Na točkah, kjer se parkira (npr. v Tivoliju) je namreč zjutraj premalo koles, če imaš srečo, da ga dobiš, pa ga v centru potem nimaš kje parkirati, ker so tam vsa stojala zasedena. Enako velja popoldan v obratni smeri.
esspero
# 02.11.2018 ob 07:10
dallasfan@ A res?
Kazalo