Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 12 glasov Ocenite to novico!
smučišče Kanin
Z novo žičnico naj bi se na Kanin peljali čez dve leti. Foto: Radio Koper

Smučišču Kanin se obeta posodobitev, najprej je na vrsti nova dostavna žičnica

Z novo žičnico na Kanin čez dve leti
12. oktober 2018 ob 16:28
Bovec - MMC RTV SLO, Radio Koper

Občina Bovec želi v naslednjih letih posodobiti smučišče Kanin. Prvi korak bo nova dostavna žičnica, za katero francoska družba STEM International že pripravlja idejno zasnovo.

Možnosti za evropski denar vidijo v čezmejnem sodelovanju, zato so se predstavniki zavoda Sončni Kanin in Občine Bovec srečali z župani sosednjih občin iz Italije in svetom dežele Furlanije - Julijske krajine.

Po več letih mrtvila so tako znova stkali vezi z novo deželno vlado Furlanije - Julijske krajine in se odločili, da skušajo Bruselj prepričati s čezmejno zgodbo, je zadovoljen podpredsednik deželnega sveta Stefano Mazzolini. "Po petih letih tišine se Furlanija - Julijska krajina spet želi pogovarjati s sosednjimi regijami. Skupaj s Slovenijo lahko izpeljemo projekt predvsem za razvoj smučarskega turizma."

Poleg tega pa so tu še kolesarske poti, pohodništvo, obnova nekdanjega rudniškega predora od Loga pod Mangartom do Rabeljskega jezera, a poudarek je na Kaninu. Kot partnerji bodo z bovško občino sodelovale še občine Trbiž, Kluže in Rezija, napoveduje poslanec in bovški svetnik Danijel Krivec. "In na osnovi vseh teh potreb pripravimo skupno prezentacijo, skupen nastop, vkomponiramo vse te projekte, jih ovrednotimo in gremo mimo ustaljenih poti direktno v Bruselj."

In to najkasneje na začetku prihodnjega leta. Časa namreč ni veliko, dodaja bovški župan Valter Mlekuž. "Naši realni cilji so, da bi se morali v sezoni leta 2020/2021 voziti z novo žičnico."

Obratovala bi lahko pri jakosti vetra 25 metrov na sekundo, obiskovalci pa bi bili na vrhu v 15 minutah namesto v zdajšnje dobre pol ure, pravi Marijan Skornišek, vršilec dolžnosti direktorja javnega zavoda Sončni Kanin. "Težimo k temu, da kapaciteto vsaj 3-krat povečamo. Zdaj je 460 potnikov na uro, računamo, da bo kapaciteta med 1.400 in 1.500 potnikov na uro."

Zato se te dni direktor francoske družbe STEM International Vincent Tassart mudi na Kaninu. "Okrepiti moramo atraktivnost za obiskovalce. Pripravili smo veliko predlogov, konkretno še ne moremo govoriti o tem, saj bo odločitev na koncu seveda na strani lastnika – občine."

Dve različni idejni zasnovi bodo pripravili do 20. decembra.

VIDEO
Posodobitev kaninskega smučišča
Mariša Bizjak, Radio Koper
Prijavi napako
Komentarji
Svit-1
# 12.10.2018 ob 19:32
Meni še vedno ni jasno, zakaj so ta staro gondolo obnavljali. Že takrat bi jo morali podreti.
crompe
# 12.10.2018 ob 22:05
Prekrasni kraji so tam, bil sem na Kaninu že kot otrok, pa lansko sezono opravil tudi nekaj nočitev v Bovcu, mir, super ljudje, normalne cene, na smučišču pa mešanica Slovencev ter Italijanov, z Italijansko povezavo je smučišče več kot odlično , se da normalno nasmučati, za moje pojme se skrije marsikatero kičasto Avstrijsko smučišče :) Vsekakor pohvalno za novo dostavno žičnico.
Proton10
# 12.10.2018 ob 20:18
obnova nekdanjega rudniškega predora od Loga pod Mangartom do Rabeljskega jezera

Zanimivo kako je bilo do prve svetovne vojne Posočje povezano s prometno hrbtenico takratnega časa, ki je omogočala potovanje v vseh vremenskih razmerah in letnih časih, tudi ko je padlo po meter snega. Iz vzhoda so zgradili Bohinjski železniški predor, proti zahodu pa je pod prelazom Predel že bilo mogoče skozi, že takrat nekdanji rudniški jašek potovati proti Vidmu. Avstroogrska je nameravala to ozkotirno železniško pod Predelom razširiti, da bi skozenj proti Bovcu zapeljal pravi vlak.

Kakorkoli, načrte je ustavila 1. vojna s tem pa je padel tudi mračni srednji vek na te kraje, vsaj kar se tiče infrastrukture. Ozkotirni predor pod Predelom so enostavno zaprli, Bohinjski železniški predor pa je v katastrofalnem stanju. Nekoč dvotirni Bohinjski železniški predor so komunisti spremenili v enotirnega, da so na mestu drugega tira speljali potok. Do vdora vode v tunel je prišlo, ker seveda ni bila vzdrževana hidroizolacija tunela. Enako stanje se nadaljuje še danes in je precej žalostno če Bohinjski tunel primerjaš s stanjem v Avstrijskih železniških tunelih grajenih v istih časih in z isto tehnologijo kot Bohinjski tunel. Samo pač Avstrijske tunele so tekom 20. in 12 stoletja posodabljali, pri nas pa je stanje bistveno slabše kot ob odprtju.

Kakorkoli, ti prelepi Slovenski kraji so pozimi še danes težko dostopni. Prelaz Vršič se zapre že ob najmanjšem snegu, Predel pa se v končni fazi tudi zapre če je veliko snega...
tobi
# 13.10.2018 ob 06:21
veza
Tunel bo zdržal, tebe pa tudi ne bomo pogrešali. Kar ostani na drugi strani...
alfa333
# 14.10.2018 ob 07:34
Vedno mi je bil kanin super ,a ko sem začel smučat na Italjanskih in Avstriskih smučiščih sem videl kaj Kaninu manjka, predolga vožnja z gondolo prepočasne sedežnice.Upam da ostane g.Mlekuž župan in, da bo g.Krivec še naprej tako aktiven ,če jim uspe ta projekt skupaj z Italijani bo to eno najboljših smučišč.
yanker
# 13.10.2018 ob 09:25
Povečali bodo kapaciteto dostavne žičnice za 3x. Kaj pa bodo ljudje potem gor delali, če jih bo 3x več?
hjkl
# 13.10.2018 ob 08:46
V dolino kaj vlagat ne pa da je bovec kot leta 1985.
P1X3L
# 12.10.2018 ob 16:42
Waw neverjetno kanin se posodablja
mihaf
# 13.10.2018 ob 12:58
veza,

med Bohinjem in Podbrdom je ena cev, vendar je zelo široka, saj je tunel grajen kot dvotiren.

Enega tira ni, so ga že davno odstranili zaradi vode - reke, ki ob deževju precej narase.

Vožnja vlaka po vodi sicer ni nekaj, na kar bi bili ponosni, je pa do določene višine povsem varna. Tako poteka promet že doooolgo časa.

Za rešitev problema vode v tunelu bi bilo potrebno precej denarja, predvsem pa volje. Železnica pa ni prioriteta nikomur, na žalost.
veza
# 12.10.2018 ob 23:57
Proton10
# 12.10.2018 ob 20:18

ne vem, meni se zdi, da je samo ena cev med Bohinjem in Podbrdom, je pa bilo zadnjič toliko vode, da je vlak vozil kot po reki, čudno, da je še dovoljen promet.
Očitno se čaka, da bo prišlo do katastrofe, mene ta tunel ne vidi nikoli več.
veza
# 12.10.2018 ob 23:52
Nič ne pišejo o lokaciji nove "dostavne žičnice", čuden izraz za gondolsko povezavo doline s smučiščem.
Skratka, na sedanji lokaciji nagaja veter, če bi jo premaknili za en kilometer, bi tega menda ne bilo, tako vsaj razlagajo domačini.
Kazalo