V Posavju si želijo privabiti čim več turistov z avtodomi. Foto: Goran Rovan
V Posavju si želijo privabiti čim več turistov z avtodomi. Foto: Goran Rovan
Največ postajališč za avtodome je v krški občini. Edino od šestih s priključkom pa je pri bazenu v Brestanici. Foto: Goran Rovan
Tudi najstarejše postajališče pod sevniškim gradom bo kmalu dobilo komunalni stebriček. Foto: Goran Rovan
V kostanjeviški občini imajo kar nekaj območij, predvidenih za postajališča ali avtokampe. Foto: Goran Rovan
Med prvimi, ki bodo uredili postajališče za avtodome ali celo manjši kamp, so v Termah Paradiso v Dobovi. Foto: Goran Rovan
Posavci gradijo postajališča za avtodome

Po nekaterih podatkih gre skozi Slovenijo letno kar 90 tisoč avtodomov. Večinoma jo le prevozijo, saj imamo pri nas le nekaj postajališč za avtodome, kjer bi lahko za kakšen dan zadržali te sodobne nomade. To ugotavljajo tudi v Posavju, kjer so v zadnjem času začeli resno razmišljati o postavitvi več postajališč za avtodome, s katerimi bi lahko privabili tuje in domače turiste.

Največ postajališč so doslej označili in s tem omogočili avtodomarjem vsaj legalno prenočitev v krški občini. Miran Stanko, župan občine Krško, tudi sam avtodomar, se zaveda priložnosti, ki jo ponuja ta vse bolj razširjena oblika turizma. O postajališčih pravi: "V krški občini smo do zdaj postavili že šest postajališč, ki so zrasla nekaj na pobudo občine Krško, nekaj pa na zasebno pobudo, vse skupaj pa je inicirano s strani občine Krško predvsem zato, ker vidimo v kampiranju z avtodomi velik turistični potencial. Pri nas imamo precej teh točk, ki bi jih lahko pokazali in ki bi jih lahko recimo enodnevni, dvodnevni obiskovalci izkoristili. PZA-ji, to so postajališča za avtodome, pa so seveda nujna infrastruktura, ki jo potrebuješ, da lahko tako vrsto turizma razvijaš."

V krški občini je tako mogoče prenočevati z avtodomi pri bazenu in ribniku v Brestanici, na parkirišču pri gostišču Pečnik pri brestaniškem mostu, ob stadionu Matije Gubca in na parkirišču pri občinski stavbi v Krškem ter v Parku tehnične kulture Raceland v Vrbini tik ob stezi za karting in stezi varne vožnje. Od šestih postajališč je za zdaj zgolj na enem mogoč priključek na elektriko in točenje pitne ter izpust odpadne vode. Ta je pri brestaniškem bazenu.

Priključek za elektriko, vodo in kanalizacijo nameravajo kmalu postaviti tudi na najstarejšem posavskem postajališču za avtodome pod sevniškim gradom, ki so ga uredili pred tremi leti. Vodja oddelka za okolje in prostor na občini Sevnica Roman Perčič je prepričan, da bodo morali število postajališč še povečati, čeprav so pri nas pogoji za njihovo opremo takšni, kot bi gradili kakšen večji objekt. Perčič o načrtih pravi: "V letošnjem letu nameravamo na postajališču pod gradom postaviti t. i. energetsko-komunalni vozel, priključek na elektriko, odvod odpadnih voda, dejansko bo mogoč tudi brezplačen wi-fi. Za uradna postajališča je pri nas treba pridobiti gradbeno dovoljenje, kar pa ni tako enostavno, saj morajo biti območje prej določeno tudi v prostorskih načrtih občine. Pri nas smo to že vnesli, tako da imamo zdaj že pripravljene strokovne podlage za postajališče ali celo kamp v Krmelju in v Boštanju."

Da so pri nas postopki za postavitev postajališča za avtodome res zapleteni in neživljenjski, ugotavlja tudi Kostanjevičan Marjan Jerele, ki si zanj prizadeva že vrsto let. Jerele o tem pravi: "Še pred sprejetjem občinskega prostorskega načrta sem kupil zemljišče ob Krki, namenjeno za turistično dejavnost. Ukvarjam se še s čolnarjenjem in sem hotel na tem zemljišču urediti tudi manjše postajališče za avtodome. Predloge sem podal na občino, saniral sem zemljišče in ga že vrsto let vzdržujem, da se ne zaraste. Vendar v sprejetem občinskem prostorskem planu ni šlo čez iz več razlogov. Eden je, da je poplavno območje, potem je tu še naravna zaščita. Trudim se še, poskušal bom še, če mi bo uspelo, bomo pa videl."

Tako krška kot kostanjeviška občina sta že podpisali pristopno izjavo, s katero se pridružujejo projektu mreže postajališč za avtodome po vsej Sloveniji. Kostanjevičani imajo nekaj lokacij celo vnesenih v že sprejetem občinskem prostorskem načrtu. Stane Rostohar, višji svetovalec za gospodarsko infrastrukturo, okolje in prostor občine Kostanjevica o njih pove: "Največja lokacija je pravzaprav nekoliko zunaj Kostanjevice proti naselju Dobe, kjer je predviden celo prostor za kampiranje in šotorjenje. Drugače pa jo imamo še na vstopu v Kostanjevico ob obvoznici, se pravi iz smeri Brežic oziroma Krškega, kjer je po mojem mnenju zelo lepa lokacija, ki je tudi že delno komunalno opremljena. Potem bi lahko postajališče postavili tudi v okolici samostana, v smeri Oštrc oziroma Podbočje proti potoku Studena. Vse pa je odvisno od zasebne pobude, saj občina za to nima denarja."

O mreži postajališč za avtodome razmišljajo tudi v brežiški občini, kjer edini premorejo tudi velik avtokamp v termah Čatež. Ivan Molan, župan občine Brežice pravi, da občina sama le-teh ne bo gradila, morda zgolj pomagala pri urejanju komunalne infrastrukture. Molan dodaja: "Zdaj je naša občina sprejela nov prostorski načrt, v katerem bo omogočeno ob raznih turističnih naseljih, turističnih krajih tudi v Gadovi peči, na Bizeljskem, Sromljah in pa seveda v Dobovi pri Termah Paradiso ter na Mostecu in tudi ob samem mestnem jedru urediti postajališča. Verjamem, da se bo to v prihodnosti začelo pospešeno razvijati, seveda to bo pa odvisno spet od zasebne iniciative. Morda pa se temu projektu pridruži tudi naš Zavod za podjetništvo, turizem in mladino."

Med prvimi, ki se že zdaj resno pripravljajo na ureditev postajališča ali celo manjšega kampa, so v termah Paradiso v Dobovi. Verjetno tako v brežiški kot tudi v drugih posavskih občinah ne bo šlo brez pomoči občine ali države vsaj pri zagotavljanju komunalne infrastrukture. Ko bodo ta postajališča vnesena v brošure in spletne strani, lahko pričakujejo povečan obisk avtodomarjev od blizu in daleč vse leto.

Za MMC Goran Rovan

Posavci gradijo postajališča za avtodome