Foto: BoBo
Foto: BoBo

Zakon o volilni kampanji pravi, da se ta lahko začne najprej 30 dni pred volitvami, končati pa se mora najpozneje 24 ur pred dnem glasovanja.

Uradni govorec liste Povežimo Slovenijo, katere plakati so se že pojavili po državi, Marko Balažic, pojasnjuje: "Gre za način, ki ga te stranke uporabljajo, zato da lahko svoja sporočila predstavijo širši javnosti. In v tem smislu gre bolj za izgradnjo nekih gibanj, nekih strank in ne gre toliko v smeri tega, da bi šlo že za samo politično kampanjo."

Politični analitik, sicer nekdanji tajnik LDS-a, Bogdan Biščak pa opozarja na ciničen odnos do zakona: "Tukaj stranke lahko sicer marsikdaj kalkulirajo, s tem da dajejo ven plakate, ki so recimo povsem vsebinsko naravnani, kar naj ne bi bila volilna kampanja. Ampak v primeru stranke Konkretno, ker je na plakatih obraz predsednika stranke Počivalška, je povsem jasno, da gre za volilno kampanjo."

Računsko sodišče odgovarja, da opravlja revizije kampanj na podlagi zakona pri strankah, ki imajo pravico do delnega povračila stroškov. Odzvali bi se lahko torej šele, ko bodo pregledovali, ali so navedeni podatki točni.

Politični plakati so vzbudili pozornost tudi odvetnice Nataše Pirc Musar: "Sem si prav rekla, da bom pogledala, a se je pravo v tem času kaj spremenilo. Ker kolikor vem, je plakate možno postavljati 30 dni pred volitvami. Zdaj imamo pa kar neki korporativni marketing ali ne vem kaj. Skratka, ja, predvolilna kampanja se je definitivno že začela."

Kljub temu so si sogovorniki z Računskim sodiščem na čelu enotni, da daljšanje uradne volilne kampanje ne bi bilo smiselno.