Okolje

Poudarki

  • V Veliki Britaniji letno naberejo milijardo elektronskih odpadkov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,7 od 18 glasov Ocenite to novico!
Indija
Računalniški odpadki v Indiji. Foto: EPA
Odpadki
Iz neuporabnih delov elektronskih naprav morajo otroci ročno odstraniti uporabne dele. Foto: EPA

Dodaj v

Države tretjega sveta postajajo smetišče sveta

Ulični otroci izpostavljeni kemičnim nevarnostim
7. november 2009 ob 21:07
London, Abuja - MMC RTV SLO

V Veliki Britaniji so aretirali direktorja podjetja, ki je osumljen, da je v Nigerijo izvažal neuporabne elektronske naprave, ki so jih na smetišču razstavljali otroci.

Preiskavo zoper 49-letnega Nigerijca so sprožili mediji, in sicer časopis The Independent, televizijska postaja Sky News in mednarodna organizacija Greenpeace. Zbrali so dovolj dokazov, s katerimi jasno dokazujejo, da je njegovo podjetje pokvarjene televizijske sprejemnike iz smetišča v Hampshiru izvažalo na trg v Lagosu - najbolj naseljenemu nigerijskemu mestu.

Po poročanju The Independenta je v Veliki Britaniji okoli 200 podjetij in posameznikov, ki se ukvarjajo s prekupčevanjem elektronskih odpadnih materialov. Glede na evropsko zakonodajo je elektronske naprave, ki so stare in obrabljene, a še vedno delujejo, dovoljeno izvažati v države v razvoju, kot je zahodna Afrika in jugovzhodna Azija, kjer poteka živahen trg preprodaje obrabljenih naprav, kot so DVD-predvajalniki. Vendar pa elektronskih naprav, ki ne delujejo več, ni dovoljeno izvažati zunaj meja držav članic EU-ja, saj so označene kot do okolja nevarne.

Turizem odpadne industrije cveti
Od milijona ton elektronskih odpadkov jih v Veliki Britaniji reciklirajo le 450.000, piše The Independent, kaj se v resnici zgodi s preostalimi 500.000 tonami odpadkov, tako ni znano.

Raziskovalci ugotavljajo, da je v porastu t. i. odpadna industrija. Posamezniki prihajajo v Veliko Britanijo in organizirajo nezakonita odkupovanja. Naprave nato izvozijo v tujino.

Predsednik okolijske agencije Environment Agency (EA) je dejal: "Preiskovalci vsako leto odkrijejo na tisoče ton odpadnih električnih naprav, ki so namenjene izvozu iz Evrope v Ameriko in v države v razvoju. Tam morajo otroci iz njih izločiti uporabne dele, kot so kovina, zlato, baker, aluminij. To je nesprejemljivo. Pomembno je, da sodelujemo z organizacijami v drugih državah, da si izmenjujemo podatke in omejimo nezakonito trgovanje z elektronskimi odpadki."

Nevarnost na preži
Pokvarjeni televizijski sprejemniki in druga elektronika tako v Veliki Britaniji kot v Evropski uniji veljajo za nevarne odpadke, zato pod nobenimi pogoji ne bi dobili dovoljenja za izvoz. Sprejemnike je kupovalo britansko podjetje BJ Electronics Ltd., jih shranjevalo v skladišču v Londonu in jih, kljub njihovemu nedelovanju, prodajalo za izvoz.

Na tone pokvarjenih električnih naprav so nato pošiljali iz Velike Britanije na smetišča v Nigerijo in Gano. Tam so jih pobirali ulični otroci, ki so iskali delce žic, plošč in katodnih cevi. Dragocene kovinske delce v odpadnih elektronskih materialih se lahko odstrani s posebnim postopkom, pri katerem se izločajo gost dim in nevarne kemične snovi.

Osumljeni direktor podjetja je za The Independent zanikal, da bi bil res aretiran in trdi, da ni storil ničesar nezakonitega. "Izvajamo zakonite posle in delujemo v okviru vseh pravil. Stvari, ki so pokvarjene tudi ustrezno odstranimo."

K. Š.
Prijavi napako
Komentarji
peter262
# 13.11.2009 ob 20:04
Jst imam še bolj ironičen primer reklame in slike pod njo. Reklama (od našega "najboljšega" soseda) namreč poziva k zamenjavi stare bele tehnike z energetsko učinkovito novo tehniko.
Sprašujem se: le kje bo končala stara?
Little Biggy
# 11.11.2009 ob 19:32
Vse se začne s sanjami. Če želimo, da se zadeve uredijo, je potrebno spremeniti stvari v lastni glavi .

Posledice so potem tudi na zunaj vidne.

Po principu 100 – te opice.
100 x :()

:D
tyne
# 09.11.2009 ob 12:03
Enako je pri afrikanarjih. Vzdignejo naj se iz svoje zaostalosti, pa se bo zadeva sama uredila.Ok, dobra ideja. In kako bi začel? Kaj imajo - državo? Zelo zanič, največji državni efekt so državljanske vojne. Imajo denar? Ne. Imajo kmetijstvo? Da, lopatarsko, ampak jim ne pomaga, ker jih naše subvencije in IMF onemogočajo na tem področju. Imajo surovine? Imajo pa je verjetno vse v lasti zahodnih multinacionalk. Imajo izobrazbo, osnovne zdravstvene storitve, osnovno infrastrukturo? Pfej. Napiši mi recept za rešitev za rešitev revščine pa jim grem takoj osebno pomagat. Edina rešitev je tuj kapital oz. tuja pomoč, če pa je ta kapital absolutno destruktiven pa jim ni pomoči.
Torej, znaš kaj storiti ali le govoriti? Slednje je preprosto, to vemo.
Little Biggy
# 09.11.2009 ob 10:47
Kako se potegniti iz blata, če ni nikogar, ki bi čuval tvoje pravice?
Kako priti na zeleno vejo, če tisti, ki so nastavljeni na oblast s strani lobijev, da zadeve ostanejo takšne kakršne so, oziroma da ne gredo na boljše, za to dobivajo mastne plače in druge dobrine?

Kakšen svet si želimo?
A ne bi bilo lepo več miru na svetu in več svobode, ter............................... (vstavi poljubno) ;))
smbu
# 09.11.2009 ob 10:07
Iz neuporabnih delov elektronskih naprav morajo otroci ročno odstraniti uporabne dele.

FDV Power!
Nemo
# 08.11.2009 ob 10:29
Ko govorite o razvoju ... Včasih se vprašam, kdo je bolj razvit - ali eno pleme sredi gozda, ki sicer nima nevemkakšne civilizacije, zna pa preživet ali pa zahodnjaki, ki imajo v eni roki daljinec (da lahko preklapljajo med kmetijami, jerriyi springerji in novicami o vojnah, lakotah ...), v drugi pa hrano (gensko uničeno, konzervirano z vsemi mogočimi kemikalijami). Zahodnjak, ki je pozabil na vrednote oz. jih je zamenjal za denar (v vseh mogočih oblikah) in nadvlado sveta. Bolj ko gledam, bolj se mi zdi, da je naša civilizacija ena izmed bolj butastih. In ob tem se spomnim še na grško zgodbo o Midasu, ki je hotel, da bi se vse, česar se dotakne, spremenilo v zlato. In velik problem je nastal, ko je tudi hrana in pijača postala zlata.
Tudi naš pohlep po bogatstvu (neglede na ceno in žrtve) je zelo podoben Midasovemu.
*X*2*
# 08.11.2009 ob 10:26
Groza, pretresen sem................................
cairns
# 08.11.2009 ob 10:19
zeitgeist
7. november 2009 ob 22:37
Prijavi neprimerno vsebino
cairns
Žal mi je, ker mislim, da tebi še dolgo ne bo jasno, kdo je v resnici odgovoren za težave afričanov.


Meni je že jasno kdo je v resnici odgovoren. To sem tudi napisal. Pa naj ti povem tudi to, da je že Cankar napisal:Narod si bo pisal sodbo sam, ne frak in ne talar.
Enako je pri afrikanarjih. Vzdignejo naj se iz svoje zaostalosti, pa se bo zadeva sama uredila. Vsaka urejena država,kjer delujejo zakoni ne bo dopustila takšne sinjarije. Požrešnemu kapitalizmu je prav vseeno koga izkorišča. Glavno da je dobiček. Tudi jaz sem proti temu izkoriščanju in zastrupljanju Afrike,če si opazil, vendar se ne strinjamo kdo je odgovoren za tako stanje. Ker se afrikanarji nočejo otresti zaostalosti,ki jih vleče na dno, se bo vedno našel kdo ki jih bo izkoriščal in jim podtikal svoje strupe.
V naravi pa je tako da velika riba poje majhno. Sočutja ni. Vsaj ne do takih ki bi si lahko sami pomagali pa si nočejo.
KLIPAN
# 08.11.2009 ob 10:19
Belci smo največji gnoji na zemeljski obli.
Černenko
# 08.11.2009 ob 09:01
Afriko so popolnoma izčrpali že kolonialisti in ustvarili nenaravne meje med ržavami, zaradi česar so stalni medetnični konflikti. Drugače pa zahodna podjetja v Afriki izkoriščajo rudnike različnih elementov potrebnih za elektronsko proizvodnjo, na koncu pa vso to kramo kot odpisan šrot dobijo nazaj afričani. Res modra politika, ni kj. Sam sem za recikliranje, tudi 50% reciklacije je premalo. Z recikliranjem zmanjšamo smeti in nevarne odpadke, hkrati pa surovine znova uporabimo in nam ni treba jemati novih iz narave. Stvari so se sicer izboljšale, vendar je pohlep po dobičku še vedno najmočnejši.
aleš42
# 08.11.2009 ob 07:59
sej se nam bo vrnilo, kot bumerang? A mislte, da ne? Seveda! Z mnogokratnikom, da se razumemo!
drekonja
# 08.11.2009 ob 04:19
cairns, ti židek mali, uporabljaj možgane. Kaj misliš da je lažje biti pirat, kot sedet v pisarni, tudi delo na polju je lažje. Ampak oni nimajo izbire, ker so jim (neo)kolonialisti vse zasvinjali, pač Afrika se je počasneje razvijala zaradi človeku manj primernega bivalnega prostora, tako da je tam ostalo le nekaj plemen, ki pa jim zaradi manjše populacije in redkejše naseljenosti ni uspelo razviti do te mere, da bi imela neko spodobno državno obrambo ali celo jedrskega orožja. Tako pač ti (neo)kolonialisti izkoriščajo ta predel, da oni lagodno živijo. To pa je tudi katastrofa iz ekološkega vidika, Afrika ima zaradi redkejše naseljenosti bolj pisan živi svet kot druge celine, ki ga tako uničujemo in kaj hitro se lahko zgodi, da se nam to vrne kot bumerang.
krejzi
# 08.11.2009 ob 02:11
Jah. Kao ta novica je zdej nekej novega. To traja že od samega kolonializma naprej. Kapitalizem pa take fore.

se strinjam s Tadejsteinom in z zeitgeistom.
rea
# 07.11.2009 ob 23:11
Jaz imam pa reklamo za okolju prijaznega volvota :S kakšna ironija :S

Sicer je pa ta primer le kaplja v morje onesnaževanja tretjega sveta. Na udaru je tudi zahodna obala Afrike, poleg izvoza odpadkov tudi zelo nizki standardi pri črpanju nafte. Veliki hinavci smo vsi skupaj - no, ja, kot posamezniki niti nimamo velikih možnosti, da bi preverjali od kod prihajajo vse naše dobrine in kam gredo odpadki ... Jaz zaenkrat ostajam velik pesimist glede možnosti izboljšanja.
user09
# 07.11.2009 ob 23:03
Zelo lep primer dveh svetov našega in tretjega: reklama za šmarješke toplice na drugi razstavljeni PC-ji.
karanfil
# 07.11.2009 ob 22:44
Kako lep primer izvazanja zahodnega demokraticnega strupa u Afriko...
zeitgeist
# 07.11.2009 ob 22:37
cairns
Žal mi je, ker mislim, da tebi še dolgo ne bo jasno, kdo je v resnici odgovoren za težave afričanov.
cairns
# 07.11.2009 ob 22:13
Tadejstein

Tam bi bili pirati tudi če jim ne bi nihče niti ene ribice vzel. Lenuhi so le ugotovili da se da do denarja priti tudi z ropanjem in ugrabitvami.
Sicer pa so si afrikanarji večinoma sami krivi za stanje. Če ne bi ostali na razvojni dobi mlajše kamene dobe, če bi si uredili države da bi delovale vsaj približno kot drugod po svetu , če bi vsaj malo spoštovali svoje zakone jim ''pohlepni tujci'' ne bi mogli vsiljevati svojih smeti in strupov. Zakaj mafija ne odmetava strupov pred Norveško obalo in zakaj ne izvažajo pokvarjene elektronike v Švico ?
Odgovor je preprost. Ne morejo. V Afriko pa lahko. To je sicer sramotno in nedopustno, a je tako. Tako kot afrikanarji ne naredijo nič na področju ekonomije, modernizacije, pridelave hrane, edukacije in demokratizacije ne naredijo nič na področju ekologije. En sam velik nič. Razen kriminala,korupcije,vojn in hiperprodukcije otrok seveda.
Mmishko
# 07.11.2009 ob 22:03
Navadno sprenevedanje, izvoz delujočih ali nedelujočih rabljenih naprav bi moral biti prepovedan, če bi komu bilo res do tega, da prepreči te svinjarije. Kot da je 15 let star televizor kaj boljši od nedelujočega...
kocbek
# 07.11.2009 ob 22:01
Poznal sem punco, ki ni mogla jesti dele mesa kot npr. rebrca, ker so jo asocirala na umorjeno žival. Brez problema je pojedla jeterno pašteto.
Ta primer iz vsakdanjega življenja kaže kakšni smo ljudje globoko v sebi. Pa naj gre za smeti, trpljenje otrok, zdravje, okolje...
Soured Kundun
# 07.11.2009 ob 21:58
človeška moralna tehtnica je čudovita reč: otročad ubita od svinca od svinca izraelskih pušk vedno natehta več od 100 tisočev, ki trpijo posledice težkih kovin industrijskih odpadkov.
Tadejstein
# 07.11.2009 ob 21:51
italijanska mafija na podoben način izvaža razne medicinske odpadke (tudi radioaktivne) na somalijsko obalo, in sicer kar tako, da potopi na obali celotno ladjo z odpadki.
lahko si samo predstavljate, kako umazana je tam obala, sode na obali, itd...

tu je pa še množično italijansko in japonsko ropanje rib iz somalijskih voda.

posledica vsega tega je, da je narod lačen, da na območju kjer je večino gospodarstva in kmetijstva temeljilo na ribištvu ni rib, itd... in kaj sledi? PIRATI.

in ker somalija ni italija, pač so za nastalo situacijo kriva zgolj somalija, v očeh mednarodne javnosti pa so pirati teroristi, pa čeprav so bili prisiljeni poseči po tako drastičnih dejanjih.
sekioli
# 07.11.2009 ob 21:32
jaz bi imek podjetje ki se bi ukvarjalo s tem samo nevem kako je s tem v sloveniji.
Kazalo